Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Chokladkakan.

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

1   2   3   4   5   [ 6 ]   7   8  
Author Message
Posted: 2008-04-09 17:31:39 Edited(3): 2008-04-09 17:34:59

Became a member: 
Forum posts:
Victor //
Vem har sagt att det ska vara rättvist för rookies ?

AndyRock har helt rätt

Jag är relativt ny här och finner mig i att dom som spelat en längre tid har det bättre än mig. Så här är det väl i alla on-line spel? Sluta gnälla!

Swatpro och Victor //
Det kan gå grymt snabbt i det här spelet ändå !

Jag fick en fin 1-åring i början på förra etappen. Satte ut den med en annons. Förklarade att jag ville ha bra nog betalt för att få råd med en träningsanläggning, och några nya kusar från stuteriet, då jag visste att det skulle bli tufft att få en lika fin till.

Gidman nappade och jag fick 1.7m för Reverse !
Någon som t.o.m ifrågasatte om det var någon fuskdeal.

Visst...Det var mycket då men Gidman vågade chansa lite och idag tror jag vi båda är ganska nöjda med den affären.
**Gidman har en fin 4-åring som kommer fortsätta dra in pengar i lopp OCH avel.
**Jag har en träningsanläggning, fick ytterligare några fina ungästar...sålde någon till ...och så har det rullat på.

Innan förra etappen hade jag några hundratusen på kontot och en bra häst som jag sålde för 800.00.

En och en halv etapp senare har jag hyfsat med pengar på kontot(utan att vara löjligt rik som vissa ) och 2-3 fina starthästar och ett gäng 3-åringar varav några borde bli rätt bra !
Mitt mål är mellan topp 30-40 denna etappen. Kanske kan nå topp 30 t.o.m...I hur många onlinespel med 1000-talet användare är det möjligt

Så sluta gny om att det är så tvärkört ! En och en halv etapp och jag sitter rätt bra till. Men det är ett måste att våga chansa lite. Våga sälja bra hästar och sedan investera lite smart. Då har man alla chanser att nå en bit!!!

(Nu låter det här som någon käck "my success-story" på ett tupperware-möte..hahaha)
Reply
Posted: 2008-04-09 18:18:05 Answer to: "Jag kan hålla med om att det kan kännas surt att förlora allt.. men ibla"

Became a member: 
Forum posts:
Du är nedröstad.
Starta om spelet är helt befängt.

Orättvist mot alla som tycker detta spelet är roligt - dvs inte du.
Reply
Posted: 2008-04-09 19:40:10 Answer to: "Du är nedröstad. Starta om spelet är helt befängt. Orättvist mot a"

Became a member: 
Forum posts:

Du är nedröstad.

illa..
Reply
Posted: 2008-04-09 20:06:57

Became a member: 
Forum posts:
nu är jag här igen

ok nu slutar jag gnälla och knyter handen i fickan istället

har 5 fina hästar i stallet gå gärna in och titta alla kan säljas(tror jag) till rätt pris!

men vad är rätt pris?

Har Punching Asteroid ute för 500`
Inget bud ännu,har sett hästar med likvärdiga blå värden gå för mer pengar!!

Hade en förfrågan från en igår men gick o köpte en annan istället,så det sprack
Reply
Posted: 2008-04-09 21:16:17

Became a member: 
Forum posts:
Hästen jag köpte ville jag egentligen inte ha, jag budade mot Kakan för att få en uppfattning om hans ekonomiska situation..Med tanke på att han precis köpt en häst för 2,6 milj, var det extra spännande att se hur mycket han hade kvar i plånboken! (En hel del verkar det som, han bjöd nämnligen upp ca 4 milj) Jag är glad för att det lagts uppmärksamhet på avelsverksamheten, som inte syns lika lätt som allt annat. Som ni ser så finns där mycket pengar att göra på avel bakom stängda dörrar. Nu har jag bevisat detta, trots att jag bara varit inloggad i 7 timmar. Vad är det som säger att folk inte känner varandra sen tidigare, innan de loggade in och öppnade konto här, det är ju lätt att man då "kompar" med varandra genom bland annat avel! Hästen jag köpte kommer att pensioneras ikväll, återigen vill jag bara bevisa att allt inte går rätt till i detta spelet när man själv kan välja priser från 50 000 upp till 500 000 för avel. Skulle Vont vara värd mer än 100 000 i avlingspengar? Skulle inte tro det! När Eeegit tar 50 000 för sin avlingshäst och Kakans häst är skrot i jämförelse med Eeegits. Varför väljer man då att avla med Vont? Då ställer man sig ju frågan; hur många konto har Kakan?!? Han har ju avlat sin stackars enbenta häst minst 30 gånger, vilket ger honom som minst 3 milj. Det enda sättet att komma till rätta med problemet, enligt min åsikt, är att alla får full insyn över de avlingar som görs på allas konto i detta spel, samt att det finns bestämda regler för prissättning på aveln utefter avelshästens insprungna pengar. Till exempel, 250 000 insprungna kr ger ett avelspris på 30 000, 500 000 ger ett pris på 60 000 osv osv... Prislista kan i sin tur diskuteras! Jag tycker att alla penningtransaktioner skall redovisas offentligt på var och ens konto så att alla har tillgång till dessa uppgifter. Då skulle kanske "fusket" minska.
Reply
Posted: 2008-04-09 21:25:01 Answer to: "Hästen jag köpte ville jag egentligen inte ha, jag budade mot Kakan för "

Became a member: 
Forum posts:

Hästen jag köpte ville jag egentligen inte ha, jag budade mot Kakan för att få en uppfattning om hans ekonomiska situation

HAHAHAHAHA, jag höll på att skratta på mig det dummaste som skrivits på forumet på länge.

När Eeegit tar 50 000 för sin avlingshäst och Kakans häst är skrot i jämförelse med Eeegits. Varför väljer man då att avla med Vont?

tvärtom jag tar 50.000 kr, eeegit tar 100.000 kr.

hur många konto har Kakan?!?

1 konto har jag det står i reglerna?

Hästen jag köpte kommer att pensioneras ikväll

hahahah, ja du... det är så dumt att jag inte kommer skriva nått haha..
Reply
Posted: 2008-04-09 21:27:05

Became a member: 
Forum posts:
Ser att Vont nu bara kostar 50 000 i avel. Undrar varför? När du tidigare tjänat minst det dubbla på aveln. Men jag utgår i från att du kan förklara detta eftersom du ju faktiskt har svar på allt!
Reply
Posted: 2008-04-09 21:32:48

Became a member: 
Forum posts:
Jag tror att jag skall behålla hästen en natt till innnan jag pensionerar henne så att Kakan får en sista titt på henne...
Reply
Posted: 2008-04-09 22:03:55 Answer to: "Ser att Vont nu bara kostar 50 000 i avel. Undrar varför? När du tidigare"

Became a member: 
Forum posts:
haha!, jag har haft cirka 50.000 kr i två veckor nu och innan dess var det 75.000 kr.
Reply
Posted: 2008-04-09 22:04:40

Became a member: 
Forum posts:

Jag tror att jag skall behålla hästen en natt till innnan jag pensionerar henne så att Kakan får en sista titt på henne

asså?, detta inlägg är mer patetiska en dina förra.
Reply
NaDjiL Posted: 2008-04-09 22:26:30
52
RedCreek
Solvalla

Became a member: 2008-01-17
Forum posts: 184

full insyn över de avlingar som görs på allas konto i detta spel
Attract, kolla stamtavla så hittar du det du söker
Reply
Posted: 2008-04-10 00:09:40 Edited(2): 2008-04-10 00:11:22

Became a member: 
Forum posts:
Jag blir så j¤¤¤a förbannad när jag läser igenom denna tråden! Finner inte ord hur urbota dumt det låter från vissa håll!
Passar det inte?? Spela någon annanstans då, någon hyllade ju sulky häromdagen!

Biskopen Åke Green uttalade sig väldigt dumt för något år sedan, man skulle kunna ändra lite i hans uttalande och använda det här!

FULLSTOP!!

PS.
1, Jag är jäkligt nöjd med Reverse! även om han fortfarande ligger på minus.
2, Saknar den gode Atix i denna tråden, han hade kunnat såga vid fotknölarna
DS.
Reply
Posted: 2008-04-10 00:19:42 Edited(3): 2008-04-10 00:20:49 Answer to: "full insyn över de avlingar som görs på allas konto i detta spel["

Became a member: 
Forum posts:

full insyn över de avlingar som görs på allas konto i detta spel

kolla stamtavla så hittar du det du söker

Det var inte de han syftade på.
Reply
Posted: 2008-04-10 02:21:38

Became a member: 
Forum posts:
Det där med avelspriser är väl ganska lätt ordnat.

Du sätter ett pris var 3e vecka, och sedan är det satt pris som gäller ....för alla!
Sätter du 50.000 kan du inte dra upp det helt plötsligt !

Kan inte vara svårare ordnat med en sådan tidspärr än den som sätts så att du kan köra barfota t.ex. var 10e dag.
Reply
Posted: 2008-04-10 09:03:09

Became a member: 
Forum posts:
låter bra perra. men typ 400tusen för avel är ju för mycket hursomhellst. Man får nog ta ner max priserna lite. Jag tycker ju bara tex 10%av avelspriset ska gå till ägaren.
Reply
travspelarn Posted: 2008-04-10 11:21:48

Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
Ett litet tips är att får ni en riktigt bra häst så sälj den inte! Är betydligt bättre att ha en bra häst än fem halvdanna. Pengarna ni får in på försäljningen spelar ingen roll eftersom det är insprunga pengar som räknas.

Börja med få hästar (2-3st) och träna de ofta och kör defensivt var 14:e dag..

Ha framför allt 3åringar som tränar bra för att få ett bättre resultat. En treåring med 3 i medel som tränar hyggligt är mer värd än en 5-årig valack med 5 i medel som inte har ngn utveckling kvar. Tänk också på hur värdena sitter på hästen.

Har ni lite tålamod och siktar mot nästa etapp istället för denna så kan ni få riktigt konkurrensdugliga hästar. Det går inte att bli framgångsrik över en natt!
Reply
Posted: 2008-04-10 11:26:57 Answer to: "Ett litet tips är att får ni en riktigt bra häst så sälj den inte! Är"

Became a member: 
Forum posts:

Det går inte att bli framgångsrik över en natt!

.... tyvärr går det inte in i Viktor o några av dom andra rookies som vill starta om spelet.
Reply
Nijo Posted: 2008-04-10 16:07:40

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
Personligen tycker jag att det är mycket roligare och stimulerande att spela när det finns "storstall" att tävla mot. Har själv spelat i en och en halv etapp(4-5 månader) och jag har absolut inte fått ett skit gratis kan jag lova, första etappen sprang hästarna in 80k! och förra etappen blev det till slut nästan 1.1 mille då Tegen Stand vann silverfinalen med 300k.

Spelat till mig kanske 50 000kr på spel och har i princip köpt hela mitt stall från transfern genom att spara, köra in pengar och bra hästaffärer. Tex Courac köpte jag i början av denna etappen för 770k(alla mina pengar) och nu efter 2 lopp har jag blivit erbjuden 3.7 miljoner för att sälja.

Att det finns bättre och större stall är enbart positivt och framförallt med verklighetstroget!

Reply
NaDjiL Posted: 2008-04-10 16:43:51 Answer to: "full insyn över de avlingar som görs på allas konto i detta spel["
52
RedCreek
Solvalla

Became a member: 2008-01-17
Forum posts: 184
NÄHÄ, var det inte?

Han får läsa frågor och svar då(?) o(
Reply
Posted: 2008-04-10 16:50:54 Edited(2): 2008-04-10 16:52:10

Became a member: 
Forum posts:
Sant Nijo ...och i riktigt trav är det otroligt många tränare som är glada om de bara har hyfsat bra snurr på verksamheten. Alltid kul att vara högt på topplistor . (Vem vill inte det om det handlar om inkörda pengar? ) , men knappast det verksamheten byggs kring.

De flesta är väl glada om de vinner ett v75-lopp, och om de har ett par hästar som är med och kontinuerligt fixar lite vinster på v75 är de överlyckliga.

I storloppen vågar väl nästan bara storstallen tro på chans. En mindre tränare är tokglad om de ens kvalar in en häst....Vinst...Ja det törs de nog inte ens tänka på innan sista 100 in på upploppet

Tycker travzonen har lite den feelingen. Känns som det börjar bli jämnare. Några storstall som gör att topp 10 känns tufft, men flera rätt fina stall med hästar som har alla chanser att ha en fin säsong och nå storloppen.

Man kanske ska vara nöjd om man når dit ?
Jag är det i varje fall.
Reply
1   2   3   4   5   [ 6 ]   7   8