Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Chokladkakan.

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4   5   6   7   8  
Author Message
Posted: 2008-04-08 21:25:53 Answer to: "Lite märkligt....Har ju heller inte haft kontot vilande länge och sparat "

Became a member: 
Forum posts:
nej har faktiskt kollat upp denna användare tidigare tror han fuskar genom aveln.. han har flera konton skulle jag tro.

han har priset nere nu på 50.000 kr sen budar han säkert på "en kompis" dator och höjer till 400.000 kr eller högre..

"orkar" dock inte säga till eriksson för det är sällan han gör något åt allt fusket
Reply
Posted: 2008-04-08 21:28:07

Became a member: 
Forum posts:
haha "fiddo" är hans andra konto..
Reply
Posted: 2008-04-08 21:29:52 Answer to: "haha "fiddo" är hans andra konto.."

Became a member: 
Forum posts:
nej, jag har kollat: chokladkakan är hans andra konto sorry. bara skojade. eller kanske admin är hans andra konto...
Reply
Posted: 2008-04-08 21:31:27 Answer to: "nej, jag har kollat: chokladkakan är hans andra konto:D sorry. bara skojad"

Became a member: 
Forum posts:
haha ..

nej, men jag sitter faktiskt alltid och försöker hitta fuskare.. som denna har jag haft ett extra öga på... och nu ja "avslöjade" hans sig själv?
Reply
Posted: 2008-04-08 21:47:04

Became a member: 
Forum posts:
det är völ själva fan att folk skall behöva fuska!!

man kanske skulle börja själv
Reply
Posted: 2008-04-08 21:48:12

Became a member: 
Forum posts:
vart tog hästen vägen?
Reply
Posted: 2008-04-08 21:56:42

Became a member: 
Forum posts:
chokladkakan var kommer dina 6,3 mil ? och resterande köp? Jag vet och du vet! spela inte fin och oskyldig. Jag kommer att redogöra för Admin hur det har gått till... Sug på den kakan
Reply
Posted: 2008-04-08 21:59:15 Answer to: "chokladkakan var kommer dina 6,3 mil ? och resterande köp? :D Jag vet och "

Became a member: 
Forum posts:
Den enda skyldiga här är du Attract
Reply
Soberano Posted: 2008-04-08 22:07:44

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Att det ska vara så svårt att låta bli att fuska....Jag nämner inga namn för jag har inga bevis och orkar inte lägga ner energi på det men det är trist iaf.
Reply
NaDjiL Posted: 2008-04-08 22:10:35 Answer to: "Att det ska vara så svårt att låta bli att fuska....Jag nämner inga nam"
52
RedCreek
Solvalla

Became a member: 2008-01-17
Forum posts: 184
mm..
Reply
Posted: 2008-04-08 22:48:18

Became a member: 
Forum posts:
sanslöst jävla tråkigt om det skall behöva vara så här!!

va fan skall man hålla på för

här försöker man gneta o gno för att kunna ha råd till att bygga ut.

enda raka är väl att
*lägga ner stuteriet och auktionen.
*endast egen avel blir tillåten,maximerat antal föl/etapp
*pensionerade hästar går till en pott där man kan anmäla intresse och hästarna blir utlottade.
Reply
Posted: 2008-04-08 22:52:05 Answer to: "sanslöst jävla tråkigt om det skall behöva vara så här!! va fan sk"

Became a member: 
Forum posts:
snacka om att det skulle bli ett hårt spel då! kunde ju bli riktigt häftigt om man bara fick fixa fram hästarna själv! då skulle alla stå på noll och få jobba häcken av sig för att hitta en talang. skulle kanske bli lite långsamt då... men det skulle bli många pellejönslopp som kunde vara kul... eller ja, kanske inte... eller ja.... ah. jag vet inte. svammel svammel...
Reply
Posted: 2008-04-08 22:54:08

Became a member: 
Forum posts:
Nej, Men att utöka med ett par moderatorer och spelledare till, så kan Eriksson och Larsson ägna sig mer åt utveckling av själva spelet.

Finns et och annat som sannerligen skulle behöva åtgärdas både i spelet och framför allt i fuskfrågan.
Reply
Posted: 2008-04-08 22:56:01 Answer to: "Nej, Men att utöka med ett par moderatorer och spelledare till, så kan Er"

Became a member: 
Forum posts:
mm moderatorer är ett måste nu när det är så pass många användare att hålla reda på
Reply
Posted: 2008-04-08 22:57:08 Answer to: "snacka om att det skulle bli ett hårt spel då! kunde ju bli riktigt häft"

Became a member: 
Forum posts:
vet inte heller men det känns som om att något behöver göras

men jagtycker också att man skall kunna gå in se alla hästaffärer som gjorts,
det är väl ändå offentliga handlingar IRL i och med att de allra flesta stall är aktiebolag!

skulle finnas en sida på varje stalls "hemsida" där alla affärer redovisas
Reply
Soberano Posted: 2008-04-08 23:06:01 Answer to: "vet inte heller men det känns som om att något behöver göras:S men j"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Att alla hästaffärer skall vara offentliga och skall som tidigare skrivet skall det finnas redovisat på varje stalls sida.

Lika givet likaså är att alla genomförda betäckningar skall med datum och HUR MYCKET den kostade. Mycket viktigt då det tydligen är ganska lätt att ändra summan. För att få bort detta finns det många åtgärder som jag inte orkar ta upp nu som skulle stävja den typen av fusk ganska så effektivt.
Reply
Buck_Fush Posted: 2008-04-08 23:24:49 Edited(1): 2008-04-08 23:25:10

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 565
Chokladkaka skulle bli en perfekt moderator, han "bor" ju här på zonen.
Du ska nog va glad "Kakan" att du inte fick min Shining Sunshine, tycker hon blev väl dyr.
Reply
Posted: 2008-04-09 04:52:12

Became a member: 
Forum posts:
jag förmodar att alla händelser registreras på varje enskilt konto. Själv har jag två avlingshästar som jag har tjänat mina pengar på,om jag inte missminner mig har jag lagt ut ca 1,2 milj på dessa hästar. Om jag väljer att sätta 50 000 eller 500 000 som pris för min avel är upp till mig. Jag har fått mail av Chokladkakan om att han vill att jag skall avla med Vont, detta mail har han sänt till många andra, som vi alla vet. Är detta fusk? Han "tvingar" på folk sin avlingshäst, jag har haft turen att få mina hästar avlade ändå. Detta är en träffpunkt där man lär känna andra användare och kanske väljer att hjälpa varandra, och det kan självklart diskuteras om detta är riktigt eller ej! För mig är avel ett vinnande koncept, iden fick jag av Kakan när han bombade alla med sina mail. Vad säger att Kakans vänner inte gjort detsamma för honom.
Reply
Nijo Posted: 2008-04-09 07:55:36 Edited(1): 2008-04-09 07:58:27

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
måste kännas jobbigt att fuska till sig pengar för att sedan lägga allt på en skithäst som inte är värd 1kr egentligen........

men det är självklart att det har fuskats för att INGEN nybörjare kan tjäna så mycket pengar på sådan kort tid på aveln genom att skicka lite mejl, särskilt med tanke på att de flesta vill avla med Eeegit då han är "bäst".

men kakan har väl fått sin del också? genom att spela till sig flera miiljoner på en bugg.........hade snarare varit glad i din situation kakan, att lägga sådana summor för den hästen är helt galet......

attract åker med på min "svarta lista"......
Reply
Posted: 2008-04-09 08:05:46

Became a member: 
Forum posts:
Attrackt>>> Säger inget om att Kakan skulle ha fuskat genom att sända mail till alla om att använda Vont i aveln. Det är upp till var och en att bestämma sig för att köpa avel från honom. Man MÅSTE inte göra det.

Nijo>>>Jag vill inte avla på Eeegit. Kan inte tala för andra. Men gillar att prova mig fram med nya hingstar bla min egen. Som dock är efter Eeegit.
Reply
1   [ 2 ]   3   4   5   6   7   8