1
2
[ 3
]
4
5
6
7
8
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-09 08:16:00  Attrackt>>> Säger inget om att Kakan skulle ha fuskat genom att sända mail till alla om att använda Vont i aveln. Det är upp till var och en att bestämma sig för att köpa avel från honom. Man MÅSTE inte göra det.
Nijo>>>Jag vill inte avla på Eeegit. Kan inte tala för andra. Men gillar att prova mig fram med nya hingstar bla min egen. Som dock är efter Eeegit.
Answer to: "Attrackt>>> Säger inget om att Kakan skulle ha fuskat genom att sända mai"
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
nä, men det är ingen hemlighet att nästan alla nya användare går in och ser vem som är överst på avelssidan och vem som tjänat mest pengar och därav väljer att avla med Eeegit. Bara till att se hur många avkommer han har, ligger pengar för 15 miljoner där via aveln.........
kakan, vill bara säga att jag absolut inte menar att du fuskat. Men att du spelat till dig pengar(liksom många andra) genom en bugg som gör att man får/fick helt för bra odds tror jag helt klart att du har.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 08:20:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
det bästa som kan ske här är att alla stall får starta om med ekonomin.
tex att alla börjar om på 2 miljoner
hästarnas poäng o insprungna kvarstår men stallen börjar om med 2 millar
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-04-09 08:39:10  det bästa som kan ske här är att alla stall får starta om med ekonomin.
Answer to: "det bästa som kan ske här är att alla stall får starta om med ekonomin."
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Funkar inte men det finns många saker som kan åtgärdas ganska lätt som kan plocka bort en hel del av möjligheterna till fusk eller vad man ska kalla det.
Kan man tex verkligen säga att det är fusk om någon vill betala 400000 för ett föl med din hingst och du höjer priset? Egentligen är det ju inte mer fusk än att tokbjuda på en häst på transfern,nån är ju villig att betala ett i andras ögon klart överpris. Var Buck fush då delaktig i fusk eftersom han fick mer betalt för hästen än vad den kanske är värd? Jag betalade 400000 för ett för en betäckning med EEEGIT förra etappen,nu kostar han 100000. Fuskade Nazzgul? Nej.
Spelet måste utvecklas ständigt för att ta bort kryphål som alla kan användas för så länge dom finns kommer folk utnyttja dom likväl som att folk IRL köper dammsugare av försäljare och en dyrare platt TV för att killen på ONOFF verkar veta vad han pratar om eller registrerar sitt företag i Estland för att betala mindre skatt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 08:51:49  Funkar inte men det finns många saker som kan åtgärdas ganska lätt som kan plocka bort en hel del av möjligheterna till fusk eller vad man ska kalla det.
Kan man tex verkligen säga att det är fusk om någon vill betala 400000 för ett föl med din hingst och du höjer priset? Egentligen är det ju inte mer fusk än att tokbjuda på en häst på transfern,nån är ju villig att betala ett i andras ögon klart överpris. Var Buck fush då delaktig i fusk eftersom han fick mer betalt för hästen än vad den kanske är värd? Jag betalade 400000 för ett för en betäckning med EEEGIT förra etappen,nu kostar han 100000. Fuskade Nazzgul? Nej.
Spelet måste utvecklas ständigt för att ta bort kryphål som alla kan användas för så länge dom finns kommer folk utnyttja dom likväl som att folk IRL köper dammsugare av försäljare och en dyrare platt TV för att killen på ONOFF verkar veta vad han pratar om eller registrerar sitt företag i Estland för att betala mindre skatt.
Answer to: "Funkar inte men det finns många saker som kan åtgärdas ganska lätt som "
|
Became a member:
Forum posts:
|
tänkvärt 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 08:54:27
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tycker iden med att ägaren bara får ut kanske 10% av avelspriset skulle hjälpa lite mot sånt här och få ner obalansen.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-09 09:44:08
|
|
Var det perra som hade förslag om att alla avelspengar skulle samlas till en stor pot som sedan avelshästarna fick dela på där den mest anlitade avelshingstan fick störst delen av kakan. Är ett hyfsat bra förslag......
Ett annat är att ett antal "kriterier" ska bestämma vad avelspriserna ska vara hos respektive häst, detta betyder att en avelshingst ska sedan kunna avancera uppför denna "stegen" om den fungerar bra i aveln eller på tävlingsbanan.
Vad gäller attract så är det väl klart att han fuskat OM(säger inte att han har då jag ej har bevis) han har skapat nya konton för att avla med sina avelshingstar till 400k/föl på sitt "attract" konto......Är trots allt ingen bra avelshingst/häst och därav är det väl lite underligt att folk vill betala så mycket för ett föl.......Men jag dömer ingen förren eriksson har kollat igenom det, om han ens gör det längre?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 12:10:14  Var det perra som hade förslag om att alla avelspengar skulle samlas till en stor pot som sedan avelshästarna fick dela på där den mest anlitade avelshingstan fick störst delen av kakan. Är ett hyfsat bra förslag......
Ett annat är att ett antal "kriterier" ska bestämma vad avelspriserna ska vara hos respektive häst, detta betyder att en avelshingst ska sedan kunna avancera uppför denna "stegen" om den fungerar bra i aveln eller på tävlingsbanan.
Vad gäller attract så är det väl klart att han fuskat OM(säger inte att han har då jag ej har bevis) han har skapat nya konton för att avla med sina avelshingstar till 400k/föl på sitt "attract" konto......Är trots allt ingen bra avelshingst/häst och därav är det väl lite underligt att folk vill betala så mycket för ett föl.......Men jag dömer ingen förren eriksson har kollat igenom det, om han ens gör det längre?
Answer to: "Var det perra som hade förslag om att alla avelspengar skulle samlas till "
|
Became a member:
Forum posts:
|
kolla in budet på Perfect Stranger
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 12:37:26  det bästa som kan ske här är att alla stall får starta om med ekonomin.
Answer to: "det bästa som kan ske här är att alla stall får starta om med ekonomin."
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ska vi straffas som har byggt upp en OK ekonomi för att en handfull idioter klantat sig.
Tycker din avundsjuka lyser igenom rätt enormt här, som så många andra i detta spelet.
Starta om ekonomin kan vara det dummaste förslaget efter ponnytrav som visat sig på forumet.
Du skulle ha gett fullständigt fan i att bränt alla dina pengar på boxar och broddskor i början så kanske du hade haft lite bättre hästar och kört inte lite pengar.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-09 12:49:47
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Skulle man inte kunna införa en avgift på typ 100 spänn för att starta ett konto. På det sättet skulle Eriksson & Co få mer pengar att investera i förbättringar i spelet och dessutom skulle man begränsa antalet personer med fler än ett konto då fusk som kostar riktiga pengar knappast lär vara lika intressant.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 13:04:41  Skulle man inte kunna införa en avgift på typ 100 spänn för att starta ett konto. På det sättet skulle Eriksson & Co få mer pengar att investera i förbättringar i spelet och dessutom skulle man begränsa antalet personer med fler än ett konto då fusk som kostar riktiga pengar knappast lär vara lika intressant.
Answer to: "Skulle man inte kunna införa en avgift på typ 100 spänn för att starta "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Problemet då skulle vara att det inte skulle bli några nya användare.
Jag hade personligen inte skaffat konto om det hade kostat.
Det är ju ett spel.
Nej, lösningen är ett par moderatorer, som ser över allt och SOM ÄR HÄR.
Tar bort användare och blocka hans IP, sen lägger ut hästarna han köpte för 0 kr på transfern igen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 13:12:21  Ska vi straffas som har byggt upp en OK ekonomi för att en handfull idioter klantat sig.
Tycker din avundsjuka lyser igenom rätt enormt här, som så många andra i detta spelet.
Starta om ekonomin kan vara det dummaste förslaget efter ponnytrav som visat sig på forumet.
Du skulle ha gett fullständigt fan i att bränt alla dina pengar på boxar och broddskor i början så kanske du hade haft lite bättre hästar och kört inte lite pengar.
Answer to: "Ska vi straffas som har byggt upp en OK ekonomi för att en handfull idiote"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vad vet du om att vad jag brände mina pengar på?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 14:59:18  vad vet du om att vad jag brände mina pengar på?
Answer to: "vad vet du om att vad jag brände mina pengar på?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Berätta för mig, vad brände du dina pengar på?
"tex att alla börjar om på 2 miljoner
hästarnas poäng o insprungna kvarstår men stallen börjar om med 2 millar"
Kan inte smälta ovanstående.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 15:10:07
|
Became a member:
Forum posts:
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 15:16:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det helt klart rättvisa vore om vi startade om från noll, nytt stall nya.. hästar, allt nytt.
Så kan vi stänga Auktionen till och börja med.. tills man hittat en bättre lösning.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 15:26:22  Berätta för mig, vad brände du dina pengar på?
"tex att alla börjar om på 2 miljoner
hästarnas poäng o insprungna kvarstår men stallen börjar om med 2 millar"
Kan inte smälta ovanstående.
Answer to: "Berätta för mig, vad brände du dina pengar på?
"tex att alla"
|
Became a member:
Forum posts:
|
värst vad intressant det vart då!brodd anser jag vara nödvändigt då de är vinterbana,så svar ja,jag har köpt 6 uppsättning brodd.
men i och med att det är många av oss "nya" som sitter i samma båt så kan man väl dra slutsatsen att det är betydligt svårare att tjäna pengar nu
*svårt att komma med i loppen trots skapliga poäng,det problemet fanns väl knappast i början,eller...
Hur många poäng kom man med på som sista häst till American Open eller hambletonian i somras?
Hambletonian 26 p
American Open 15 p
Idag måste du ha 30-40 p för att komma med i bronsförsök
om du tror att jag är avundsjuk så tror du fel,men jag tror att fler att det här spelet skulle vara
riktigt roligt om det vore lite mer jämnställt.
Uppenbarligen så väcker det ju upp otroligt starka känslor när man för upp det på tal.Ingen vill väl ta ifrån er era intjänade pengar,men problemet kommer alltid att kvarstå.Ni köper de hästar ni vill ha på auktionen och vi andra får ta resterande,vilket kommer på sikt att öka klyftorna ännu mer!
Vi kanske skulle införa divisioner.
Från Allsvenskan ner till div 4 eller dylikt.
Där de som är i allsvenskan bara kan köpa hästar ute på auktion där osv...
nejdå , jag är inte avundsjuk men kanske lite frustrerad,däremot så verkar du vara orolig för att något av de nyas förslag skulle gå igenom.
det är ju bara ett spel 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-09 15:31:07
|
|
tänk efter nu 5 sekunder, tack! .....................
Om du nu tänkt efter i 5 sekunder så förstår du att samma problem kommer att uppstå om 1-2 etapper när nyare användare kommer, de gnäller för att andra har bättre hästar och mer pengar, därav väljer en del att fuska medan andra gnäller eller accepterar det.
Att låta alla starta om på 0 löser absolut ingenting, mer ett hån mot de som lagt ner mycket tid på att bygga upp sin ekonomi och ett bra stall.
Det är trots allt bara ett fåtal som fuskar och troligen är dem så usla så att de ändå inte kommer att lyckas......tex: köpa ett 8 årigt avdankat sto för 4.a miljoner
Att införa fler moderatorer som kan hjälpa till att rensa upp vore perfekt.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 15:32:33  värst vad intressant det vart då!brodd anser jag vara nödvändigt då de är vinterbana,så svar ja,jag har köpt 6 uppsättning brodd.
men i och med att det är många av oss "nya" som sitter i samma båt så kan man väl dra slutsatsen att det är betydligt svårare att tjäna pengar nu
*svårt att komma med i loppen trots skapliga poäng,det problemet fanns väl knappast i början,eller...
Hur många poäng kom man med på som sista häst till American Open eller hambletonian i somras?
Hambletonian 26 p
American Open 15 p
Idag måste du ha 30-40 p för att komma med i bronsförsök
om du tror att jag är avundsjuk så tror du fel,men jag tror att fler att det här spelet skulle vara
riktigt roligt om det vore lite mer jämnställt.
Uppenbarligen så väcker det ju upp otroligt starka känslor när man för upp det på tal.Ingen vill väl ta ifrån er era intjänade pengar,men problemet kommer alltid att kvarstå.Ni köper de hästar ni vill ha på auktionen och vi andra får ta resterande,vilket kommer på sikt att öka klyftorna ännu mer!
Vi kanske skulle införa divisioner.
Från Allsvenskan ner till div 4 eller dylikt.
Där de som är i allsvenskan bara kan köpa hästar ute på auktion där osv...
nejdå , jag är inte avundsjuk men kanske lite frustrerad,däremot så verkar du vara orolig för att något av de nyas förslag skulle gå igenom.
det är ju bara ett spel 
Answer to: "värst vad intressant det vart då!brodd anser jag vara nödvändigt då de"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Håller fullständigt med dig där Swatpro.
Framför allt att det är svårare tider nu.. än vad det var för.. med uttagning och så.
Nä, helt klart att vi ska börja om.. från början.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 15:32:38  Det helt klart rättvisa vore om vi startade om från noll, nytt stall nya.. hästar, allt nytt.
Så kan vi stänga Auktionen till och börja med.. tills man hittat en bättre lösning.
Answer to: "Det helt klart rättvisa vore om vi startade om från noll, nytt sta"
|
Became a member:
Forum posts:
|
 skitsnack.
Vadå rättvist?
Hur jävla rättvist skulle det vara mot alla som sparat ihop pengar och planerar varje inköp?
Ta och se över ditt eget stall och kom med vettiga förslag, sanslöst förslag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 15:35:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nijo
Han ville inte ens ha hästen.. varför tror du han köpte den.
Tänk nu efter 5 sekunder, tack! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 15:35:34  tänk efter nu 5 sekunder, tack! .....................
Om du nu tänkt efter i 5 sekunder så förstår du att samma problem kommer att uppstå om 1-2 etapper när nyare användare kommer, de gnäller för att andra har bättre hästar och mer pengar, därav väljer en del att fuska medan andra gnäller eller accepterar det.
Att låta alla starta om på 0 löser absolut ingenting, mer ett hån mot de som lagt ner mycket tid på att bygga upp sin ekonomi och ett bra stall.
Det är trots allt bara ett fåtal som fuskar och troligen är dem så usla så att de ändå inte kommer att lyckas......tex: köpa ett 8 årigt avdankat sto för 4.a miljoner
Att införa fler moderatorer som kan hjälpa till att rensa upp vore perfekt.....
Answer to: "tänk efter nu 5 sekunder, tack! .....................
Om du nu tänkt e"
|
Became a member:
Forum posts:
|
håller med om att problemet alltid kommer att kvarstå!
men det enda som jag egentligen vill ha svar på är:
hur skall vi någonsin kunna att tex skaffa oss en anständig häst via auktionen?
ni nyper ju dem hela tiden.
Ett exempel igår:
En kompis sitter och budar får motbud hela tiden och även ett mail från motbudaren där det står att han i princip kan gå hur långt som helst.
Då är det ju bara att vika ner sig direkt och börja titta på andra hästar.
Det var ju lite hånande med mailet men det får man väl ta
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5