1
2
3
[ 4
]
5
6
7
8
|
|
Posted: 2008-04-09 15:35:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
Helt galet om man skulle starta om bara för er två, tror inte många skulle gå med på det ändå om man rösta om det
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 15:38:01   skitsnack.
Vadå rättvist?
Hur jävla rättvist skulle det vara mot alla som sparat ihop pengar och planerar varje inköp?
Ta och se över ditt eget stall och kom med vettiga förslag, sanslöst förslag.
Answer to: ":@ skitsnack.
Vadå rättvist?
Hur jävla rättvist skulle det vara mot a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du sitter säkert och "planerar varje inköp".
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-09 15:38:27
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
Att sedan gnälla om att de större stallen tar alla de "bra" hästarna på auktionen är väl mest bullshit? vi kan inte ha mer än 7-10 hästar(beroende på hur länge man spelat) och det kommer ut en JÄKLA massa hästar hela tiden som storstallen knappast har plats till eller lust att köpa pga man redan har bättre/lika bra hästar.
Alla mina hästar har köpts från för 40kr till 770k, ekonomin har jag ALDRIG haft! jag har köpt billiga hästar som jag tränat upp och sedan valt att behålla eller sälja vidare. Tackade nyligen nej till ett bud på 2.9 miljoner för en häst jag köpte för 770k och endast hade gjort 1 start i ett 15k lopp som han vann.
Finns väldigt gott om hästar att hitta på auktionen, även för nyare stall med sämre ekonomi, flera topphästar har köpts billigt en gång i tiden.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 15:39:14 Edited(1): 2008-04-09 15:40:30   skitsnack.
Vadå rättvist?
Hur jävla rättvist skulle det vara mot alla som sparat ihop pengar och planerar varje inköp?
Vadå rättvist?
|
Became a member:
Forum posts:
|
hahaha attract det var mycket roligt!.. du avslöjar dig själv ännu mer nu!..
du har varit inloggad i 7 timmar vad f*n vet du om mig?, knappt ingen här på forumet som vet något om mig?? och du pratar om att "hållit koll" på mig.. hur har du gjort det?
det jag menar är att du säkert har flera konton är på travzonen som du varit inloggad längre på..
berätta för mig hur du har fått alla pengar då  ..
jag har tjänat mina på
Avel,spel ( förut ), mina hästar vann i "storlopp" ..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 15:39:38  värst vad intressant det vart då!brodd anser jag vara nödvändigt då de är vinterbana,så svar ja,jag har köpt 6 uppsättning brodd.
men i och med att det är många av oss "nya" som sitter i samma båt så kan man väl dra slutsatsen att det är betydligt svårare att tjäna pengar nu
*svårt att komma med i loppen trots skapliga poäng,det problemet fanns väl knappast i början,eller...
Hur många poäng kom man med på som sista häst till American Open eller hambletonian i somras?
Hambletonian 26 p
American Open 15 p
Idag måste du ha 30-40 p för att komma med i bronsförsök
om du tror att jag är avundsjuk så tror du fel,men jag tror att fler att det här spelet skulle vara
riktigt roligt om det vore lite mer jämnställt.
Uppenbarligen så väcker det ju upp otroligt starka känslor när man för upp det på tal.Ingen vill väl ta ifrån er era intjänade pengar,men problemet kommer alltid att kvarstå.Ni köper de hästar ni vill ha på auktionen och vi andra får ta resterande,vilket kommer på sikt att öka klyftorna ännu mer!
Vi kanske skulle införa divisioner.
Från Allsvenskan ner till div 4 eller dylikt.
Där de som är i allsvenskan bara kan köpa hästar ute på auktion där osv...
nejdå , jag är inte avundsjuk men kanske lite frustrerad,däremot så verkar du vara orolig för att något av de nyas förslag skulle gå igenom.
det är ju bara ett spel 
Answer to: "värst vad intressant det vart då!brodd anser jag vara nödvändigt då de"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Inför divisioner visst, då ska alla ambitiöslösa rookies som gnäller på forumen förpassas ner till Div.7 med omedelbar verkan och med ej möjlighet till avancemang. Tänker man litet är man liten.
Snacket om klyftor låter som en gammal kommunist gubbe under röda fanor. Man blir så trött.
Vi köper de hästar vi vill på auktionen för att vi har lyckats i spelet - Ja?
Stuteriet kan du för 400k köpa en häst som kan blir hur bra som helst, och tro du alla köp vi gör på auktionerna är lyckade? Det är ju IGEN, inte siffrorna som är det primära i det här fallet och det är väl antagligen det många av er tror.
.... och nej, det är oerhört lätt att tjäna pengar. Du får 50k i veckan i sponsorpengar.
Om man låter bli att spendera allt på ett bräde så kan man snart få upp en ganska rimlig ekonomi, och sen - JA man måste ha tur för att kunna bli något i detta spelet.
Tycker travspelarn är ett perfekt exempel, han var en i mängden tills han fick Giant Warrior, nu har han (vad jag uppfattat det som) stabil ekonomi, bra hästar och ett jäkla flyt.
Men ni rookies ni ska vinna spelet efter första veckan, och sen när ni inte kan det, ska ni ändra reglerna.
Fair Play?
Bullshit 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 15:40:19   skitsnack.
Vadå rättvist?
Vadå rättvist?
|
Became a member:
Forum posts:
|
det var ju det jag sa,du är så jävla orolig över att något skulle hända,
Ta det lugnt,inget kommer att hända.
Jag lovar att jag har inte, kommer inte , att skicka några av mina förslag till adm.
Sen så tror jag nog att generaliserar kraftigt.
Ganska övertygad att många med mig planerar sitt stalls inköp m m mycket noga.
Men åter till startpoängen Plokko,vad tycker du där.
Kolla in Like Havets 4-5 första lopp 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 15:42:14  Inför divisioner visst, då ska alla ambitiöslösa rookies som gnäller på forumen förpassas ner till Div.7 med omedelbar verkan och med ej möjlighet till avancemang. Tänker man litet är man liten.
Snacket om klyftor låter som en gammal kommunist gubbe under röda fanor. Man blir så trött.
Vi köper de hästar vi vill på auktionen för att vi har lyckats i spelet - Ja?
Stuteriet kan du för 400k köpa en häst som kan blir hur bra som helst, och tro du alla köp vi gör på auktionerna är lyckade? Det är ju IGEN, inte siffrorna som är det primära i det här fallet och det är väl antagligen det många av er tror.
.... och nej, det är oerhört lätt att tjäna pengar. Du får 50k i veckan i sponsorpengar.
Om man låter bli att spendera allt på ett bräde så kan man snart få upp en ganska rimlig ekonomi, och sen - JA man måste ha tur för att kunna bli något i detta spelet.
Tycker travspelarn är ett perfekt exempel, han var en i mängden tills han fick Giant Warrior, nu har han (vad jag uppfattat det som) stabil ekonomi, bra hästar och ett jäkla flyt.
Men ni rookies ni ska vinna spelet efter första veckan, och sen när ni inte kan det, ska ni ändra reglerna.
Fair Play?
Bullshit 
Answer to: "Inför divisioner visst, då ska alla ambitiöslösa rookies som gnäller p"
|
Became a member:
Forum posts:
|
du måste vara den absolut argaste spelaren på travzonen 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 15:42:40  Att sedan gnälla om att de större stallen tar alla de "bra" hästarna på auktionen är väl mest bullshit? vi kan inte ha mer än 7-10 hästar(beroende på hur länge man spelat) och det kommer ut en JÄKLA massa hästar hela tiden som storstallen knappast har plats till eller lust att köpa pga man redan har bättre/lika bra hästar.
Alla mina hästar har köpts från för 40kr till 770k, ekonomin har jag ALDRIG haft! jag har köpt billiga hästar som jag tränat upp och sedan valt att behålla eller sälja vidare. Tackade nyligen nej till ett bud på 2.9 miljoner för en häst jag köpte för 770k och endast hade gjort 1 start i ett 15k lopp som han vann.
Finns väldigt gott om hästar att hitta på auktionen, även för nyare stall med sämre ekonomi, flera topphästar har köpts billigt en gång i tiden.
Answer to: "Att sedan gnälla om att de större stallen tar alla de "bra" hä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
precis nybörjar stallen riktar bara in sig på just en häst...( den med bäst medel? ).. sedan tror dom att dom vinner varje löp  ..
jag köpte min D rocket för 150.000 kr nu har hon sprungit in 1 mille..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 15:43:05  du måste vara den absolut argaste spelaren på travzonen 
Answer to: "du måste vara den absolut argaste spelaren på travzonen:D"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nej plokko är kung på travzonen 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 15:43:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
 onödigt att starta en tråd nu kommer den "balla ur" ..
hahahahah... ja vad tycker ni hade jag rätt? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 15:44:20  Helt galet om man skulle starta om bara för er två, tror inte många skulle gå med på det ändå om man rösta om det
Answer to: "Helt galet om man skulle starta om bara för er två, tror inte många skul"
|
Became a member:
Forum posts:
|
klart vi inte skall starta om
det vore ju befängt.
men syftet är ju att kunna få till en vettig diskussion utan att behöva bli så heligt förbannad som Plokko blir 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 15:46:12  klart vi inte skall starta om
det vore ju befängt.
men syftet är ju att kunna få till en vettig diskussion utan att behöva bli så heligt förbannad som Plokko blir 
Answer to: "klart vi inte skall starta om
det vore ju befängt.
men syftet är ju att"
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha, nej han är inte arg 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 15:46:51  du måste vara den absolut argaste spelaren på travzonen 
Answer to: "du måste vara den absolut argaste spelaren på travzonen:D"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Startpoängen är anpassad efter marknaden, fler bra hästar, bättre poäng.
Toppen i detta spelet har väl aldrig varit mer oviss än nu. Eeegit blir inte yngre och vem ska ta över? Känns som vem fan som helst kan ta över underifrån och poängsystemet fungerar perfekt.
Det är oerhört lätt att få till starter och köra in pengar, det är ett rättvist men inte fulländat system som duger helt klart på denna nivån. Kör man in mycket pengar får man mycket poäng.
Sen om det krävs 15p för att vara med i American Open eller 150p? Det är ju anpassat efter styrka/intresse på startmarknaden. Ser det snarare som en del i utvecklingen och att det är bättre nu än tidigare, förut kunde man som sagt komma med i unghästloppen med knappt några poäng.
Nu är det hårdare, man måste planera mer kör man inte in pengar får man inte vara med thats it.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 15:48:48 Edited(1): 2008-04-09 15:49:14  Du sitter säkert och "planerar varje inköp".
Answer to: "Du sitter säkert och "planerar varje inköp".
"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Japp, jag försöker planera så mycket jag kan.
Mailar oftast runt till dom jag är intresserad av innan dom kommer ut på auktion för att försäkra mig om träningssiffror, pris osv. Så det är bara att bjuda när det är dags.
Det ger resultat att planera, luska och tänka några starter framåt.
Prova, du kanske kommer in på TOP100 till slut om du provar. (på din lokala bana)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 15:49:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
Köp ostartade hästar för under tusen lappen. Starta dem i nybörjar loppen och pansionera dem eller sälj vidare. Garanterad metod för att få in lite pengar om man har platser över.
Det finns mycket helt okey priser som är hästar precis under elit nivå. Många hästar med t ex en 10 i gallop går ju för en 10 eller 100 del av vad den gjort med en 2 i gallop och påverkar hästen bara kanske i 3/10 fall. Leta lite. Det finns ganska mycket helt okey.
Bli en mästare på att sälja vidare. Kakan har ju flere gånger köpt hästar bara för att lägga ut dem för de dubbla och endå lyckats sälja dem(på samma sätt som han lyckades få alla att avla med vont antar jag) Marknadsföring!
Kom ihåg att anmäla neråt. Det är klart att din ostartade 3 åring inte kommer med i brons eller ens järn och även om den gör kommer den få en hö säck som kusk. Det gäller att tänka lite innan.
Lägg inte ner budandet för ett mail!! Hur vet du att perssonen inte ljuger. Och även om han inte gör det kan han ju få betala ordenligt för hästen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 15:49:27  klart vi inte skall starta om
det vore ju befängt.
det vore ju befängt.
men syftet är ju att"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Plokko är inte förbannad han är alltid så 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 15:50:12  klart vi inte skall starta om
det vore ju befängt.
det vore ju befängt.
men syftet är ju att"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Förlåt, men att starta om och sånt snack är ju en kniv i ryggen på oss som spelat detta spelet ett tag, och när jag säger det tror jag att jag talar för dom flesta som varit i gång några månader.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 15:52:33  Förlåt, men att starta om och sånt snack är ju en kniv i ryggen på oss som spelat detta spelet ett tag, och när jag säger det tror jag att jag talar för dom flesta som varit i gång några månader.
Answer to: "Förlåt, men att starta om och sånt snack är ju en kniv i ryggen på oss"
|
Became a member:
Forum posts:
|
 chokladkakan var kommer dina 6,3 mil ? och resterande köp? Jag vet och du vet! spela inte fin och oskyldig. Jag kommer att redogöra för Admin hur det har gått till... Sug på den kakan
haha patetiskt  .
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 15:53:45  Startpoängen är anpassad efter marknaden, fler bra hästar, bättre poäng.
Toppen i detta spelet har väl aldrig varit mer oviss än nu. Eeegit blir inte yngre och vem ska ta över? Känns som vem fan som helst kan ta över underifrån och poängsystemet fungerar perfekt.
Det är oerhört lätt att få till starter och köra in pengar, det är ett rättvist men inte fulländat system som duger helt klart på denna nivån. Kör man in mycket pengar får man mycket poäng.
Sen om det krävs 15p för att vara med i American Open eller 150p? Det är ju anpassat efter styrka/intresse på startmarknaden. Ser det snarare som en del i utvecklingen och att det är bättre nu än tidigare, förut kunde man som sagt komma med i unghästloppen med knappt några poäng.
Nu är det hårdare, man måste planera mer kör man inte in pengar får man inte vara med thats it.
Answer to: "Startpoängen är anpassad efter marknaden, fler bra hästar, bättre poän"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nej , kommunist är jag definitivt inte 
inte ens nära
Visst ni har tjänat era pengar påett rättvist sätt.
Men vi kommer aldrig att kunna göra det,men va fan...det spelar ingen roll.
Det är lika kul ändå.
Jag satsar på 3-400000:- denna etapp!
Du då?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-09 15:58:25  Köp ostartade hästar för under tusen lappen. Starta dem i nybörjar loppen och pansionera dem eller sälj vidare. Garanterad metod för att få in lite pengar om man har platser över.
Det finns mycket helt okey priser som är hästar precis under elit nivå. Många hästar med t ex en 10 i gallop går ju för en 10 eller 100 del av vad den gjort med en 2 i gallop och påverkar hästen bara kanske i 3/10 fall. Leta lite. Det finns ganska mycket helt okey.
Bli en mästare på att sälja vidare. Kakan har ju flere gånger köpt hästar bara för att lägga ut dem för de dubbla och endå lyckats sälja dem(på samma sätt som han lyckades få alla att avla med vont antar jag) Marknadsföring!
Kom ihåg att anmäla neråt. Det är klart att din ostartade 3 åring inte kommer med i brons eller ens järn och även om den gör kommer den få en hö säck som kusk. Det gäller att tänka lite innan.
Lägg inte ner budandet för ett mail!! Hur vet du att perssonen inte ljuger. Och även om han inte gör det kan han ju få betala ordenligt för hästen.
Answer to: "Köp ostartade hästar för under tusen lappen. Starta dem i nybörjar lopp"
|
Became a member:
Forum posts:
|
försöker med det nu
har ett 3 årigt sto med siffrorna rätt som jag hade tänkt få in lite pengar på och sen sälja.
men hittills bar sprungit in 3000 på två starter.
men det kommer
samtidigt känns det som att när man väl har en häst som man tror på så känns det surt att sälja,för det är ju trots allt roligst att kunna vara med och kriga i loppen oavsett nivå 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
6