1
2
3
4
5
6
7
8
[ 9
]
10
|
Post removed
|
Posted: 2011-11-27 16:59:42
 Jo. Så ofta som man har fel i travet måste man få suga åt sig när man väl är rätt ute. Annars orkar man inte fortsätta jaga storvinsten.
hehe.. Du e rolig..Ser framför mig hur du ligger och svettas och vrider och vänder på dig.. Drömmer mardrörmmar.. 
Answer to: "Jo. Så ofta som man har fel i travet måste man få suga &a"
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-27 17:07:26  ligger ju på gränsen till panikattacker  men har lite lugnande som tur är, ju precis, man får suga i sig.
Men dagen efter vet jag folke skrivit något idiotiskt jag kan gå in kommentera, så då känns det genast mkt bättre 
Answer to: "ligger ju på gränsen till panikattacker:( men har lite lugnande "
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Är de på natten du får dina synska ideér ? Tänker nu sist på Åkes ! Drömlopp sa Åke.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-27 17:12:18  Är de på natten du får dina synska ideér ? Tänker nu sist på Åkes ! Drömlopp sa Åke.. 
Answer to: "Är de på natten du får dina synska ideér ? Tän"
|
Became a member:
Forum posts:
|
pågår mkt mystiska aktiviteter på natten du vet 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-27 20:10:18 Edited(1): 2011-11-28 19:46:31  Brukar försöka att hålla god ton men när jag ser ett sådant här inlägg går det inte längre. Du visar att du inte besitter några som helst kunskaper om varken Maharajah, Local Conch eller någon av de andra hästarna i detta lopp. Men det är inte det värsta, du har dessutom en ton som antyder att du är den enda på det här forumet som kan något om trav överhuvudtaget. Den kombinationen är för mig olidlig. Skaffa dig antingen ödmjukhet eller kunskaper, gärna båda, innan du skriver nästa gång.
Fast man ska väl inte förvänta sig så mycket av personen bakom nicken Bert/Cidobas/Borga..
Answer to: "Brukar försöka att hålla god ton men när jag ser ett s"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, LOCAL CONCH
S 5, TOTTI T.DREAM
|
Hej Dark_horse...
Jag får börja med att be om ursäkt om jag sårat dina känslor.
Jag läste igenom mitt inlägg igen, och ser ingen som helst antydan till att värdera mig som någon "allvetande"-skräphög.
Om det är på det sättet du ser på mitt inlägg så önskar jag att du ser på det med lite andra ögon.
Kan (!) den vara så att jag bara skriver ett inlägg och kommenterar den enorma hysterin som finns efter ytterligare ett "favorit" fall på Maharajah ?!
Du är säkerligen betydligt mer insatt i både Maharajah och Local Conch, men inte heller det har jag ifrågasatt.
Jag skriver en liten förklaring till, enligt mig, varför Maharajah gick bra sista biten in i mål.
Men det såg likadant ut förra gången, och resultatet blev i stort sett det samma.
Men om du tar kritiken, om ni vill kalla den så, till er och Maharajah obefogad. Så är det helt OK med mig. Men jag antar att forumet är öppet för alla sorters tänkande och all sorts kunskap inom travsporten. Eller ?
Så skilj gärna på sak och person istället för att "spinna" igång och känna er kränkta av mitt inlägg... Ska vi bedöma och kritisera alla inlägg om vad folk tycker, tänker och tippar. Så blir det många inlägg... smaken och bedömningen är ju som baken. Det är ju det som är det fina med trav.
EDITERAT AV MODERATOR
Kom ihåg att släcka ljusen !
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-11-27 20:56:47  Hej Dark_horse...
Jag får börja med att be om ursäkt om jag sårat dina känslor.
Jag läste igenom mitt inlägg igen, och ser ingen som helst antydan till att värdera mig som någon "allvetande"-skräphög.
Om det är på det sättet du ser på mitt inlägg så önskar jag att du ser på det med lite andra ögon.
Kan (!) den vara så att jag bara skriver ett inlägg och kommenterar den enorma hysterin som finns efter ytterligare ett "favorit" fall på Maharajah ?!
Du är säkerligen betydligt mer insatt i både Maharajah och Local Conch, men inte heller det har jag ifrågasatt.
Jag skriver en liten förklaring till, enligt mig, varför Maharajah gick bra sista biten in i mål.
Men det såg likadant ut förra gången, och resultatet blev i stort sett det samma.
Men om du tar kritiken, om ni vill kalla den så, till er och Maharajah obefogad. Så är det helt OK med mig. Men jag antar att forumet är öppet för alla sorters tänkande och all sorts kunskap inom travsporten. Eller ?
Så skilj gärna på sak och person istället för att "spinna" igång och känna er kränkta av mitt inlägg... Ska vi bedöma och kritisera alla inlägg om vad folk tycker, tänker och tippar. Så blir det många inlägg... smaken och bedömningen är ju som baken. Det är ju det som är det fina med trav.
Avslutningsvis så kan dom som retar sig på användarnamn ta och titta på sina egna namn innan dom slänger skit på andra...
Jag valde inte heller användarnamn för att någon ska sitta och beundra det.
Men att sjunka så lågt att det enda som finns att hacka på är användarnamnet, beskriver mer den personens problem än mina.
Kom ihåg att släcka ljusen !
Answer to: "Hej Dark_horse...
Jag får börja med att be om ursäkt om "
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 4, LOCAL CONCH
|
Sårat mina känslor..  Oroa dig inte för det.
Du skrev att Maharajah inte är bättre än de topphästar han mötte igår. Han är inte bara bättre, han är oerhört mycket bättre. Och hästarna han mötte igår är inga topphästar utan riktiga medelmåttor i gulddivisionen, förutom Local Conch då.
Du skriver också att Local Conch gjorde en mycket bra insats.. Han vann på 14.1/2140a. Admiral Sea sprang nästan lika fort i klass 1-loppet och Wee Catch Diamond sprang fortare i brons trots att det var voltstart. Det var väntat att han skulle vinna, men han vann pliktskyldigt och utan att imponera.
Men men, det där är petitesser och vem som helst kan ha fel utan att förtjäna påhopp. Om det nu uppriktigt är så att du inte har menat att ha en arrogant ton får jag väl be om ursäkt för min ton. Men jag anser helt klart att din ton är dryg.
Sen är det inte ditt användarnamn jag stör mig på som du säkert förstår, men ditt sätt att uttrycka dig påminner väldigt mycket om en person som har härjat här under nicken Bert och Cidobas. Om du inte är samma person ber jag om ursäkt, men har svårt att tror att du inte är det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-28 02:19:50  Sårat mina känslor..  Oroa dig inte för det.
Du skrev att Maharajah inte är bättre än de topphästar han mötte igår. Han är inte bara bättre, han är oerhört mycket bättre. Och hästarna han mötte igår är inga topphästar utan riktiga medelmåttor i gulddivisionen, förutom Local Conch då.
Du skriver också att Local Conch gjorde en mycket bra insats.. Han vann på 14.1/2140a. Admiral Sea sprang nästan lika fort i klass 1-loppet och Wee Catch Diamond sprang fortare i brons trots att det var voltstart. Det var väntat att han skulle vinna, men han vann pliktskyldigt och utan att imponera.
Men men, det där är petitesser och vem som helst kan ha fel utan att förtjäna påhopp. Om det nu uppriktigt är så att du inte har menat att ha en arrogant ton får jag väl be om ursäkt för min ton. Men jag anser helt klart att din ton är dryg.
Sen är det inte ditt användarnamn jag stör mig på som du säkert förstår, men ditt sätt att uttrycka dig påminner väldigt mycket om en person som har härjat här under nicken Bert och Cidobas. Om du inte är samma person ber jag om ursäkt, men har svårt att tror att du inte är det.
Answer to: "Sårat mina känslor..:D Oroa dig inte för det.
Du skrev att"
|
Became a member:
Forum posts:
|
det han måste mena är att marre är slut som travhäst och har peakat, ungefär som torvald palemna, att de ligger på samma nivå för dagen, trots sina "höga" 38 startar med 15,7 millar insprunga ärt han helt enkelt inte bättre än silverdivionshästarna längre. givetvis har alla rätt till en egen åsikt som han skriver.
givetvis var också local conch helgrym i lördags, vinna på det sättet och på den tiden mot det motståndet.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-28 06:57:45
|
|
Snarare är de väl Hultis som ha "peakat" med sina upplägg !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-28 07:05:46 Edited(1): 2011-11-28 19:48:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, LOCAL CONCH
S 5, TOTTI T.DREAM
|
God morgon!
Man får börja med att tacka Dark_horse för förnyar förtroende.
Och jag garantera att jag inte har funnits med i detta forum under andra namn eller alias.
Känns inte så viktigt att få tycka till i er forum, sp jag måste gömma mig bakom olika namn.
Då slutar jag hellre skriva...
EDITERAT AV MODERATOR
Om Travspanarn tittar i mina tidigare inlägg så skriver jag att även jag är stor fantast av Maharajah.
Jag vet hur bra han normalt sett är.
Men (!!) i dagsläget, understryker dagsläget, så är han inte bättre än dom topphästar han mötte i lördags.
Med topphästar menar jag dom som placerades före honom i mål.
Och det är knappast någon lögn, då resultatet inte ljuger.
Att han med form i kroppen och några till lopp, leker med detta motstånd betvivlar inte jag heller...
EDITERAT AV MODERATOR
Men måste en vinnare i guld springa snabbast av alla segrare under V75 för att ha gjort ett bra lopp ?
Jag anser att i stort sett ALLA som vinner en gulddivision på V75, har gjort ett mycket bra lopp.
Men för vissa är det kanske inte så stor grej...
Ha en bra dag!
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-11-28 09:43:18 Edited(1): 2011-11-28 19:49:04  God morgon!
Och jag garantera att jag inte har funnits med i detta forum under andra namn eller alias.
Känns inte så viktigt att få tycka till i er forum, sp jag måste gömma mig bakom olika namn.
Att sen Travspanarn ska kommentera med ett omogen, drygt och ironiskt svar bevisar dennes sätt att behandla saker och ting.
Om Travspanarn tittar i mina tidigare inlägg så skriver jag att även jag är stor fantast av Maharajah.
Men (!!) i dagsläget, understryker dagsläget, så är han inte bättre än dom topphästar han mötte i lördags.
Att han med form i kroppen och några till lopp, leker med detta motstånd betvivlar inte jag heller...
Sen trycker denne travexpert (Travspanarn) in ytterligare ironi i sitt meddelande, genom att spä på det du (Dark_horse) skriver om Local Conch.
Men måste en vinnare i guld springa snabbast av alla segrare under V75 för att ha gjort ett bra lopp ?
Jag anser att i stort sett ALLA som vinner en gulddivision på V75, har gjort ett mycket bra lopp.
Ha en bra dag!
Answer to: "God morgon!
Man får börja med att tacka Dark_horse för f"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Roligt att du skriver att resultat inte ljuger. När vi diskuterade Prins Tabac så kunde du inte acceptera resultatlistan men här gör du det...  När det gällde Prins Tabac så fanns det flera bortförklaringar, att tilläggshästarna inte var tillräkligt bra så att dom kunde täppa till så att inte Rigel Odin fick luckan osv... Här hade Örjan kunnat backa sig ut redan från start och vunnit loppet pisslätt men det nämner du inget om...
Här fanns det en förklaring till att Totti var före Maha i mål och det var att Örjan inte bryr sig ett skit om att köra för vinst i detta lopp utan enbart har PDA i sikte. Ändå kan jag inte annat än erkänna att jag hade fel och du hade rätt angående vem som skulle vara först i mål av Totti och Maha. Skulle varit tacksamt om du hade gjort samma sak angående Prins Tabac som var en usel favorit som inte kunde vinna trots att han fick ledningen och kusken fick köra i det tempo han tyckte passade bäst för sin häst.
EDITERAT AV MODERATOR
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-28 10:21:15 Edited(1): 2011-11-28 19:49:37  Roligt att du skriver att resultat inte ljuger. När vi diskuterade Prins Tabac så kunde du inte acceptera resultatlistan men här gör du det...  När det gällde Prins Tabac så fanns det flera bortförklaringar, att tilläggshästarna inte var tillräkligt bra så att dom kunde täppa till så att inte Rigel Odin fick luckan osv... Här hade Örjan kunnat backa sig ut redan från start och vunnit loppet pisslätt men det nämner du inget om...
Här fanns det en förklaring till att Totti var före Maha i mål och det var att Örjan inte bryr sig ett skit om att köra för vinst i detta lopp utan enbart har PDA i sikte. Ändå kan jag inte annat än erkänna att jag hade fel och du hade rätt angående vem som skulle vara först i mål av Totti och Maha. Skulle varit tacksamt om du hade gjort samma sak angående Prins Tabac som var en usel favorit som inte kunde vinna trots att han fick ledningen och kusken fick köra i det tempo han tyckte passade bäst för sin häst.
Men du är en människa som inte på något sätt kan erkänna när du har fel men är väldigt snabb att påpeka när du har rätt... Sorglig är du enligt mig.
Answer to: "Roligt att du skriver att resultat inte ljuger. När vi diskuterade Pri"
|
|
När det gäller Prins Tabac så var hästen inte speciellt bra i travet o det påverkade..överlag så var det ett rätt dåligt lopp o inget att lägga på minnet..EDITERAT AV MODERATOR
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-11-28 11:55:13
Edited(2): 2011-11-28 12:01:02
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-11-28 12:11:15
 Så där ja!!!
Väntade bara på att det inlägget skulle komma.
Även fast jag snällt och prydligt bett honom att INTE kommentera mina inlägg eller på något sätt ha med mig att göra.
Så klart ska jag också låts bli denne, men det det gick ju inte... Så klart....
Och vill du nu starta denna diskussion igen Mens-Tommie, så visst... Då kör vi!
Jag tycker att den diskussion vi hade och den jag nu för med dom inblandade om V75-3 är två skilda saker.
Jag har inte heller ifrågasatt slutresultatet i Prinsens lopp, två (!!) veckor sen.
Det jag ifrågasatte var din total sågning av honom, inget mer inget mindre.
Jag hade själv i ett tidigare inlägg skrivit att jag inte ser honom som favorit, men att han ska med på kupongen. Skrev också att han förlorade knappt mot en smygkörd Rigel, och att hans insats var fullt godkänd.
Att sedan anklaga mig för att inte kunna erkänn mina fel, är helt okej, om det inte kommit från just dig Tommie. För den kategorin vinner DU alla dagar i veckan!
Så ta nu och knapra i dig dina piller Mens-Tommie, och låt oss försöka hålla oss ifrån varandra hädanefter.
Är du snäll...
Answer to: "Så där ja!!!
Väntade bara på att det inlägget"
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-11-28 12:19:38
 När det gäller Prins Tabac så var hästen inte speciellt bra i travet o det påverkade..överlag så var det ett rätt dåligt lopp o inget att lägga på minnet..Du verkar också lite grusig Tommie... 
Answer to: "När det gäller Prins Tabac så var hästen inte speciell"
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-11-28 12:35:09
 Så där ja!!!
Väntade bara på att det inlägget skulle komma.
Även fast jag snällt och prydligt bett honom att INTE kommentera mina inlägg eller på något sätt ha med mig att göra.
Så klart ska jag också låts bli denne, men det det gick ju inte... Så klart....
Och vill du nu starta denna diskussion igen Mens-Tommie, så visst... Då kör vi!
Jag tycker att den diskussion vi hade och den jag nu för med dom inblandade om V75-3 är två skilda saker.
Jag har inte heller ifrågasatt slutresultatet i Prinsens lopp, två (!!) veckor sen.
Det jag ifrågasatte var din total sågning av honom, inget mer inget mindre.
Jag hade själv i ett tidigare inlägg skrivit att jag inte ser honom som favorit, men att han ska med på kupongen. Skrev också att han förlorade knappt mot en smygkörd Rigel, och att hans insats var fullt godkänd.
Att sedan anklaga mig för att inte kunna erkänn mina fel, är helt okej, om det inte kommit från just dig Tommie. För den kategorin vinner DU alla dagar i veckan!
Så ta nu och knapra i dig dina piller Mens-Tommie, och låt oss försöka hålla oss ifrån varandra hädanefter.
Är du snäll...
Answer to: "Så där ja!!!
Väntade bara på att det inlägget"
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-11-28 12:39:32
 Vill snyltaren oxå vara med? 
Answer to: "Vill snyltaren oxå vara med? :D"
|
|
tommie
|
Posted: 2011-11-28 12:40:36  Tja ja hör ljudet av glaskross ! 
Answer to: "Tja ja hör ljudet av glaskross ! :D"
|
|
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-11-28 12:45:22 Edited(1): 2011-11-28 12:46:41  Om du inte vill ha med honom att göra, varför blockar du inte då?
Och att sitta och förolämpa folk och säga saker som "mens-tommie", det är fan dagisnivå, håll dig saklig när du diskuterar istället för att skyffla över sån skit på folk.
Answer to: "Om du inte vill ha med honom att göra, varför blockar du inte d&a"
|
|
Är nog delvis mitt fel att han blir så arg. Har börjat slänga med lite små vinster som denna när jag svarar på hans mail.  Vem vet vad man får höra om några veckor..
Registrerat spel
Datum: 2011-11-25
Bana: Romme
Spelform: Dagens Dubbel, omg. 657
Avd Hästar
1 2, 5, 9
2 13
3 x 500,00 kr =
1 500,00 kr
Kvittonummer: 8728 B244 581F
Utbetalt: 21 095,00 kr
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-11-28 14:43:22  God morgon!
Att sen Travspanarn ska kommentera med ett omogen, drygt och ironiskt svar bevisar dennes sätt att behandla saker och ting.
Sen trycker denne travexpert (Travspanarn) in ytterligare ironi i sitt meddelande, genom att spä på det du (Dark_horse) skriver om Local Conch.
Ha en bra dag!
Answer to: "God morgon!
Man får börja med att tacka Dark_horse för f"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 4, LOCAL CONCH
|
För min del avslutar jag den här diskussionen med att Maharajah. även FÖR DAGEN, är en oerhört mycket bättre häst än hans motståndare i lördags. Att han är det när han är i form verkar du ju ha förstått, men du verkar ha missat intrycken han har levererat i hans två senaste lopp. De skvallrar nämligen tydligt om att han är i form. Vet inte vad du begär av hästen, att han ska vinna trots upplägget i lördags? Hur bra man än är vinner man inte om man sitter instängd. Så om Maharajah hade suttit instängd i ett kallblodslopp och inte hunnit fram till seger vid sen lucka, hade du då påstått att han inte var bättre än de här kallbloden för dagen?
Och nej, Local Conch gjorde inte ett mycket bra lopp. Han vann på en klass 1-tid trots att han gick i spets hela loppet, och han vann ganska knappt dessutom och intrycket över mål var knappast bländande. Naivt att tro att man alltid måste vara mycket bra för att vinna en gulddivision.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-28 16:48:01  För min del avslutar jag den här diskussionen med att Maharajah. även FÖR DAGEN, är en oerhört mycket bättre häst än hans motståndare i lördags. Att han är det när han är i form verkar du ju ha förstått, men du verkar ha missat intrycken han har levererat i hans två senaste lopp. De skvallrar nämligen tydligt om att han är i form. Vet inte vad du begär av hästen, att han ska vinna trots upplägget i lördags? Hur bra man än är vinner man inte om man sitter instängd. Så om Maharajah hade suttit instängd i ett kallblodslopp och inte hunnit fram till seger vid sen lucka, hade du då påstått att han inte var bättre än de här kallbloden för dagen?
Och nej, Local Conch gjorde inte ett mycket bra lopp. Han vann på en klass 1-tid trots att han gick i spets hela loppet, och han vann ganska knappt dessutom och intrycket över mål var knappast bländande. Naivt att tro att man alltid måste vara mycket bra för att vinna en gulddivision.
Answer to: "För min del avslutar jag den här diskussionen med att Maharajah. "
|
|
Nja Darkis kollar du reprisen av lopp med Marre så är det ganska löjligt att se hur Örjan gasar upp sig i 4:de invändigt !! Sedan börjar han backa så smått..pinsamt att se !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-28 16:55:12 Edited(1): 2011-11-28 16:55:49  Är nog delvis mitt fel att han blir så arg. Har börjat slänga med lite små vinster som denna när jag svarar på hans mail.  Vem vet vad man får höra om några veckor..
Registrerat spel
Datum: 2011-11-25
Bana: Romme
Spelform: Dagens Dubbel, omg. 657
Avd Hästar
1 2, 5, 9
2 13
3 x 500,00 kr =
1 500,00 kr
Kvittonummer: 8728 B244 581F
Utbetalt: 21 095,00 kr
Answer to: "Är nog delvis mitt fel att han blir så arg. Har börjat sl&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hahaha.  Dock så ger inte det honom rätt att kalla folk såna saker. 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
5
6
7