1
2
3
4
5
6
7
[ 8
]
9
10
|
|
Posted: 2011-11-26 21:49:22  Klart man ska va extra orolig för travet !! Rumplar han till i slutskeendet i loppen så kostar de segern säkert !! 
Answer to: "Klart man ska va extra orolig för travet !! Rumplar han till i slutske"
|
Became a member:
Forum posts:
|
får väll se till att gasa i god tid då?  inte specieltl svårt 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-27 09:46:29  Men han har ju alltid sett ut sådär, det är inget nytt. Varför börja oroa sig nu plötsligt?
Answer to: "Men han har ju alltid sett ut sådär, det är inget nytt. Var"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Det har ju varit något som dom jobbat på för att få bort !! De här är något som hämmar honom om han tex. ska slå Ready !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-27 09:51:24  får väll se till att gasa i god tid då?  inte specieltl svårt 
Answer to: "får väll se till att gasa i god tid då?:) inte specieltl s"
|
|
De är det som är de svåra om han börjar rumpla 300-400 kvar så tappar han fart o Örjan får "hjärtat" i halsgropen o han kan inte driva alls !! 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-11-27 10:16:09  Det har ju varit något som dom jobbat på för att få bort !! De här är något som hämmar honom om han tex. ska slå Ready !! 
Answer to: "Det har ju varit något som dom jobbat på för att få "
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 4, LOCAL CONCH
|
Givetvis är det så, att han slarvar med aktionen i tempoväxlingar är hans största svaghet. Det jag ifrågasätter är din kritik mot att man "talar tyst" om hans dåliga trav 400 m kvar. Det tycker jag inte alls att man har gjort, det har varit tydligt uttalat under nästan hela hans karriär att det är något man försöker få bukt med. Varför vill du att man ska prata mer om det, när alla redan vet om det?
Dessutom blir ju travet bättre på Vincennes, särskilt när hästen får sin typ av lopp när han får tåga på i stenhårt tempo hela vägen och inte som igår när de varvade på 15.5.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-27 11:32:13  Givetvis är det så, att han slarvar med aktionen i tempoväxlingar är hans största svaghet. Det jag ifrågasätter är din kritik mot att man "talar tyst" om hans dåliga trav 400 m kvar. Det tycker jag inte alls att man har gjort, det har varit tydligt uttalat under nästan hela hans karriär att det är något man försöker få bukt med. Varför vill du att man ska prata mer om det, när alla redan vet om det?
Dessutom blir ju travet bättre på Vincennes, särskilt när hästen får sin typ av lopp när han får tåga på i stenhårt tempo hela vägen och inte som igår när de varvade på 15.5.
Answer to: "Givetvis är det så, att han slarvar med aktionen i tempoväx"
|
|
Man har ju precis inte framhållit att dom jobbar på det o att spelarna ska ta det försiktigt med honom !! Utan man har hela tiden gafflat ut att han aldrig sett bättre ut !! Sist så antydde ju Örjan när dom frågade honom om vinstchansen så pratade han om att sitta fast..han gör inga större ansattser att backa sig loss o gå på dvs. Hultis o han har en plan som inte är så där optimal för spelarna.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-27 11:34:47
|
|
Vad är skälen till att inte åka ner med honom nu ? De finns lopp åt honom, ja bara frågar..de är nog några skäl som inte tas fram i ljuset !! 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-11-27 12:25:11 Edited(1): 2011-11-27 12:25:56  Man har ju precis inte framhållit att dom jobbar på det o att spelarna ska ta det försiktigt med honom !! Utan man har hela tiden gafflat ut att han aldrig sett bättre ut !! Sist så antydde ju Örjan när dom frågade honom om vinstchansen så pratade han om att sitta fast..han gör inga större ansattser att backa sig loss o gå på dvs. Hultis o han har en plan som inte är så där optimal för spelarna.. 
Answer to: "Man har ju precis inte framhållit att dom jobbar på det o att s"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 4, LOCAL CONCH
|
Det vore lite löjligt om de inför varje start var tvungna att rabbla upp alla hästens svagheter, något måste ju spelarna ha koll på själva. Vet man inte om att Maharajah sjabblar med travet i tempoväxlingar får man skylla sig själv som spelare. Men det är ju inte pga travet han har förlorat loppen, utan för att han inte har varit i tillräckligt bra form. Både Hultman och Kihlström har också gått ut och sagt väldigt tydligt i media att hästen absolut inte är på topp och att det kommer att behövas flera lopp i kroppen för att hitta toppformen. Så de har absolut inte mörkat eller ljugit för spelarna.
Varför de inte låter honom stå stallad där nere? Ja, det kan finnas många orsaker, den jag tror mest på är att det helt enkelt är praktiskt komplicerat eftersom Hultman har ett sådant kontrollbehov när det gäller Maharajah. I vintras var han ju tvungen att åka ner stup i kvarten och kolla till honom. Vad skulle hästägare och stallpersonal säga om han pendlade till Frankrike dag ut och dag in, och hur jobbigt skulle det inte vara för honom själv? Får han stå kvar här hemma kan han hålla järnkoll på sin ögonsten och samtidigt sköta resten av rörelsen.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-27 12:32:43  Det vore lite löjligt om de inför varje start var tvungna att rabbla upp alla hästens svagheter, något måste ju spelarna ha koll på själva. Vet man inte om att Maharajah sjabblar med travet i tempoväxlingar får man skylla sig själv som spelare. Men det är ju inte pga travet han har förlorat loppen, utan för att han inte har varit i tillräckligt bra form. Både Hultman och Kihlström har också gått ut och sagt väldigt tydligt i media att hästen absolut inte är på topp och att det kommer att behövas flera lopp i kroppen för att hitta toppformen. Så de har absolut inte mörkat eller ljugit för spelarna.
Varför de inte låter honom stå stallad där nere? Ja, det kan finnas många orsaker, den jag tror mest på är att det helt enkelt är praktiskt komplicerat eftersom Hultman har ett sådant kontrollbehov när det gäller Maharajah. I vintras var han ju tvungen att åka ner stup i kvarten och kolla till honom. Vad skulle hästägare och stallpersonal säga om han pendlade till Frankrike dag ut och dag in, och hur jobbigt skulle det inte vara för honom själv? Får han stå kvar här hemma kan han hålla järnkoll på sin ögonsten och samtidigt sköta resten av rörelsen.
Answer to: "Det vore lite löjligt om de inför varje start var tvungna att rab"
|
|
Det är redan så pinsamt för Hultis så han har börjat tycka synd om spelarna..det säger allt !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-27 12:35:03
|
|
Behöver inte ta ut hästen på V75 !! Dom har ju "inte" preparé i Sverige..säger dom stora elefanterna...fan trot !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-27 12:44:12
|
|
Jävlar va dom skällde på Jorma o Nisse när han ställde upp med Opalen i ett V64 lopp på Valla o skulle starta nästa gång neråt Frankrike eller va de va !! Skillnad på folk o folk eller ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-27 14:00:42
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, LOCAL CONCH
S 5, TOTTI T.DREAM
|
Men kära travvänner...
Varför försöker vi/ni analysera något som vi alla redan vet, eller såg igår(lördag).
I dagsläget är INTE Maharajah bättre än topphästarna i det lopp vi just såg.
Att skylla på Örjan känns som om travet tar efter hockeyn.
Spelar inte laget bra, så sparkar vi coachen, och så är alla spelarnas dåliga prestationer bortglömda och förlåtna.
Det är alltid lätt att sitta i tv-soffan och köra travvänner, men jag betvivlar att någon av oss är i närheten av den skicklighet som Örjam besitter.
Om det är ert "prepp"-lopp vi har fått sett, vilket känns mindre troligt, så är det oerhört olyckligt för svensk travsport.
Om nu Marre ska ut på V75 igen om 2 veckor, kommer samma snack att ske då.
- Nu vinner han!
- Bästa hästen!
- Slår alla andra 99 av 100 gånger, felfri eller inte
o.s.v o.s.v...
Kanske ska vi inte måla upp favoritskapet så stort på denna fantastiska häst.
Utan låta honom rankas som en i mängden, tills dess att annat har bevisats.
Ingen har pratat om Local Conch... Han gör en mycket bra insats, och behöver inte skämmas för vinsten.
Att Marre gick fort sista 2-3 hundra metrarna är inget konstigt, det hade varit konstigt om han inte gått bra, med det loppet och den sena "luckan".
En okörd "Marre" avslutar på detta viset alla dagar i veckan.
Så det var inget oväntat eller konstigt med det.
Ha det bra nu allihopa, och god första advent på ER!
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-11-27 14:37:28
 Men kära travvänner...
Varför försöker vi/ni analysera något som vi alla redan vet, eller såg igår(lördag).
Spelar inte laget bra, så sparkar vi coachen, och så är alla spelarnas dåliga prestationer bortglömda och förlåtna.
Det är alltid lätt att sitta i tv-soffan och köra travvänner, men jag betvivlar att någon av oss är i närheten av den skicklighet som Örjam besitter.
Om det är ert "prepp"-lopp vi har fått sett, vilket känns mindre troligt, så är det oerhört olyckligt för svensk travsport.
- Nu vinner han!
- Bästa hästen!
o.s.v o.s.v...
Ingen har pratat om Local Conch... Han gör en mycket bra insats, och behöver inte skämmas för vinsten.
Att Marre gick fort sista 2-3 hundra metrarna är inget konstigt, det hade varit konstigt om han inte gått bra, med det loppet och den sena "luckan".
Answer to: "Men kära travvänner...
Varför försöker vi/ni an"
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-27 15:19:55
|
|
Att Örjan är en av de bäst tycker ja ! Det är inte där saken klämmer utan uppladdningen o uttalandet respektive taktiken som vi spelare inte får oss till livs..Hultis har redan naggat godwillen i kanten o de är många mer än ja som tycker det !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-27 16:15:55  Men kära travvänner...
- Nu vinner han!
- Bästa hästen!
o.s.v o.s.v...
Answer to: "Men kära travvänner...
Varför försöker vi/ni an"
|
Became a member:
Forum posts:
|
synd du skrivit en hel a4 sida utan att kunna motivera varför inte hästen är bättrem, extraknäcker du som politiker lr? mkt kvantitet? ne oseriöst inlägg som borde plockas bort
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-27 16:38:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
Verkar vara mkt känslor inblandade när det gäller "kungen". hehe. Som exempel: förra gången han torskade fick jag höra att mitt tips när jag inte ens hade med Marre, var ett av de sämsta någonsin (folke).Personligen betyder Maharajah inget för mig. Jag värderar hans chanser helt objektivt, men tackar och tar emot när han ständigt blir överstreckad. Som jag misstänkte körde de flesta lås med Marre och LC trots att LC var en klart sund spik rent objektivt. Men känslorna gör att folk tar med Marre.
Skojockså att läsa inläggen här.. 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-11-27 16:41:59
 Verkar vara mkt känslor inblandade när det gäller "kungen". hehe. Som exempel: förra gången han torskade fick jag höra att mitt tips när jag inte ens hade med Marre, var ett av de sämsta någonsin (folke).Personligen betyder Maharajah inget för mig. Jag värderar hans chanser helt objektivt, men tackar och tar emot när han ständigt blir överstreckad. Som jag misstänkte körde de flesta lås med Marre och LC trots att LC var en klart sund spik rent objektivt. Men känslorna gör att folk tar med Marre.
Answer to: "Verkar vara mkt känslor inblandade när det gäller "kung"
|
|
|
Posted: 2011-11-27 16:44:46 Edited(1): 2011-11-27 16:45:01  när folke skriver något sådant till dig, ta det som en bekräftelse på att du är helt rätt ute bara
Answer to: "när folke skriver något sådant till dig, ta det som en bek"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hehe...
Jag blir inte nervös av sågningar. Var klar över min analys och tyckte bara det var skoj att han sågade mitt tips. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-27 16:46:18  Verkar vara mkt känslor inblandade när det gäller "kungen". hehe. Som exempel: förra gången han torskade fick jag höra att mitt tips när jag inte ens hade med Marre, var ett av de sämsta någonsin (folke).Personligen betyder Maharajah inget för mig. Jag värderar hans chanser helt objektivt, men tackar och tar emot när han ständigt blir överstreckad. Som jag misstänkte körde de flesta lås med Marre och LC trots att LC var en klart sund spik rent objektivt. Men känslorna gör att folk tar med Marre.
Answer to: "Verkar vara mkt känslor inblandade när det gäller "kung"
|
|
Förstår de... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-27 16:48:33  hehe...
Jag blir inte nervös av sågningar. Var klar över min analys och tyckte bara det var skoj att han sågade mitt tips. 
Answer to: "hehe... :D
Jag blir inte nervös av sågningar. Var klar ö"
|
Became a member:
Forum posts:
|
alla vill ju gärna (ofta) någon slags bekäftelse på att man gjort ett bra jobb  så bara gotta dig då
de gånger folke håller med mig om något mår jag dåligt hela dagarna, svårt sova på nätterna, ligger och ifrågasätter mig sj och funderar. mest över på om man är så fel ute, man tappat stinget eller bara pluggat på dåligt, hur som helst inget bra tecken, ungefär som när djuren flyr ut ur skogen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-27 16:50:28  alla vill ju gärna (ofta) någon slags bekäftelse på att man gjort ett bra jobb  så bara gotta dig då
de gånger folke håller med mig om något mår jag dåligt hela dagarna, svårt sova på nätterna, ligger och ifrågasätter mig sj och funderar. mest över på om man är så fel ute, man tappat stinget eller bara pluggat på dåligt, hur som helst inget bra tecken, ungefär som när djuren flyr ut ur skogen.
Answer to: "alla vill ju gärna (ofta) någon slags bekäftelse på a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jo. Så ofta som man har fel i travet måste man få suga åt sig när man väl är rätt ute. Annars orkar man inte fortsätta jaga storvinsten.
hehe.. Du e rolig..Ser framför mig hur du ligger och svettas och vrider och vänder på dig.. Drömmer mardrörmmar.. 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
5
6
7