1
[ 2
]
3
4
5
6
7
8
9
10
|
|
Posted: 2011-11-21 15:32:03  Tror inte ägarna vill att en distanserad Totti stapplar in i mål för Local's skull.. Tror knappast heller att Flemming säger åt Jörgen att han inte får släppa till någon annan än honom själv.
Dessutom lär inte Ludde släppa ner Local Conch i dödens om han får svar om spets.
Dock väldigt tveksamt om Ludde kan hålla ut Flemming.
Answer to: "Tror inte ägarna vill att en distanserad Totti stapplar in i mål"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du har kanske rätt. Även om Local är en mkt bättre rygg så stallkörning eller inte så vill Jörgen säkerligen ha Local framför sig av rent objektiva skäl. Men ngn tokkörning kanske han inte ger sig in i nej. Hur som haver så tror jag Local slår Juggle även från dödens. Däremot så kan möjligen ngn skräll slå till bakifrån om Local C får gå i dödens. Copper Beech och Nick Nock är speediga och den sistnämnde har ju toppform. Men tror att LC har toppchans oavsett om det är spets eller dödens den får.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-11-21 16:28:09  Du har kanske rätt. Även om Local är en mkt bättre rygg så stallkörning eller inte så vill Jörgen säkerligen ha Local framför sig av rent objektiva skäl. Men ngn tokkörning kanske han inte ger sig in i nej. Hur som haver så tror jag Local slår Juggle även från dödens. Däremot så kan möjligen ngn skräll slå till bakifrån om Local C får gå i dödens. Copper Beech och Nick Nock är speediga och den sistnämnde har ju toppform. Men tror att LC har toppchans oavsett om det är spets eller dödens den får.
Answer to: "Du har kanske rätt. Även om Local är en mkt bättre rygg"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 4, LOCAL CONCH
|
Då har vi olika uppfattning den här gången.  Att LC ska slå Juggle från dödens i dagsläget är för mig otänkbart.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-21 16:37:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
självklart släpper sjunneson till juggle face. att ens tro något annat är ju fel... han lär knappast offra sin häst mot en bestämd ludde. vi har alltså juggle face i ledning, local conch utvändigt förmodligen. Maharajah kanske löser det ändå.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-21 17:05:34  självklart släpper sjunneson till juggle face. att ens tro något annat är ju fel... han lär knappast offra sin häst mot en bestämd ludde. vi har alltså juggle face i ledning, local conch utvändigt förmodligen. Maharajah kanske löser det ändå.
Answer to: "självklart släpper sjunneson till juggle face. att ens tro n&arin"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Troligt, men inte självklart. det låter på dig som att stallkörning aldrig sker. 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-11-21 17:13:32
 Det är ju säkert många forum "i världen" som diskuterar just denna fråga. 
Answer to: "Det är ju säkert många forum "i världen" som"
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-11-21 17:16:03
 Tänkte mer på en PERSON i världen men nu verkar det ju faktiskt finnas två personer.. Vilket ju är fantastiskt roligt! 
Answer to: "Tänkte mer på en PERSON i världen men nu verkar det ju fakt"
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-11-21 17:23:42
 Ta och tagga ner med din överlägsna attityd en sekund
Answer to: "Ta och tagga ner med din överlägsna attityd en sekund"
|
|
|
Posted: 2011-11-21 17:28:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
stallkörning sker, det vet jag. men i det här fallet är det ytterst ytterst liten chans. jag tror sjunnesson har nånting innanför pannbenet och vet vad juggle face och ludde är för typ av häst respektive kusk.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-11-21 17:30:59
 Du började med att kommentera mitt inlägg med ett drygt svar och när du sedan får ett lika drygt tillbaka så blir du grinig... Vad hade du förväntat dej? 
Answer to: "Du började med att kommentera mitt inlägg med ett drygt svar och "
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-11-21 17:32:45
Edited(1): 2011-11-21 17:33:31  stallkörning sker, det vet jag. men i det här fallet är det ytterst ytterst liten chans. jag tror sjunnesson har nånting innanför pannbenet och vet vad juggle face och ludde är för typ av häst respektive kusk.
Answer to: "stallkörning sker, det vet jag. men i det här fallet är det "
|
|
tommie
|
Posted: 2011-11-21 17:36:46  stallkörning sker, det vet jag. men i det här fallet är det ytterst ytterst liten chans. jag tror sjunnesson har nånting innanför pannbenet och vet vad juggle face och ludde är för typ av häst respektive kusk.
Answer to: "stallkörning sker, det vet jag. men i det här fallet är det "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Håller med dej. Visst förekommer stallkörning. Men att man helt enkelt offrar hästar är inte lika vanligt. Enligt mej så skulle Totti vara stenslagen 700 kvar om Jörgen svarar Ludde.. Tror hellre Flemming vill ha två skapliga placeringar med båda sina hästar istället för att han helt enkelt offrar Totti. Local är ju inte chanslös från dödens heller om Maha blir fast på innerspår.. Jag tror dock inte att vi kommer att få svaret på detta eftersom jag tror att Local kommer förbi Juggle från början. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-21 17:45:17  Jo. Du har nog rätt, men är inte lika bombsäker som du.
Answer to: "Jo. Du har nog rätt, men är inte lika bombsäker som du."
|
Became a member:
Forum posts:
|
allt handlar bara om ludde är först fram. skulle sjunnesson vara så dum att inte släppa när ludde kommer, så är det så uppenbart. och stackars häst (Totti) som blir totalt tömd på krafter långt innan mål om så skulle vara fallet. vilken diskussion det skulle bli i efterhand.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-11-21 17:46:40  men snälla. Ta och läs inläggen igen och kom sen inte och säg att du inte förlöjligade andras åsikter. däribland min och durjorhas. så jag säger igen: tagga ner.
Answer to: "men snälla. Ta och läs inläggen igen och kom sen inte och s&"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Ber om ursäkt om du tog illa upp. Jag överdrev naturligtvis lite i mitt första inlägg.  Men jag trodde verkligen inte att det var många som hade i sina tankar att Jörgen skulle kunna tänkas svara Ludde om han ställer en allvarlig fråga.. Om det skulle hända så tror iaf jag att Totti är död och begraven 500 kvar..(överdrev lite igen)  Och det tror jag varken Flemming,Jörgen eller Tottis ägare är speciellt intresserade av. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-21 17:50:58  Ber om ursäkt om du tog illa upp. Jag överdrev naturligtvis lite i mitt första inlägg.  Men jag trodde verkligen inte att det var många som hade i sina tankar att Jörgen skulle kunna tänkas svara Ludde om han ställer en allvarlig fråga.. Om det skulle hända så tror iaf jag att Totti är död och begraven 500 kvar..(överdrev lite igen)  Och det tror jag varken Flemming,Jörgen eller Tottis ägare är speciellt intresserade av. 
Answer to: "Ber om ursäkt om du tog illa upp. Jag överdrev naturligtvis lite "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det är lugnt. Uppskattar ursäkten.
Jo, ni har väl rätt. Sällan hästar offras. Senaste offret jag minns var när Anders offrade Nursery Rhyme i ledning på Åby för att gynna Merger Blue Chip. Och det var några månader sedan. Så det är extremt sällsynt.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-11-21 18:37:10
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 1, MAHARAJAH
S 2, DIG FOR DOLLARS
|
Tar Totti verkligen Dig For Dollars i starten?
Funderar på att lite uppgivet Svenssonspika. Fullständigt instängd o överspelad men snart måste ju Maharajah börja vinna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-21 23:38:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, LOCAL CONCH
|
Local Conch veckans bank? Kör sig till spets och vem ska sen kunna slå honom?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-22 01:39:46 Edited(1): 2011-11-22 01:41:50  Local Conch veckans bank? Kör sig till spets och vem ska sen kunna slå honom?
Answer to: "Local Conch veckans bank? Kör sig till spets och vem ska sen kunna sl&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Han blir svårslagen om det nu är så att han kommer till ledning. Ludde lär dock ladda med Juggle Face och sen får vi se vem som får överta av dessa. Det är dock mycket möjligt att Localen kan tugga ner Juggle från dödens också, men då lär det bli hårdkörning och då är de båda grillade på upploppet och ute i vida spår kommer Nick Nock streckad till 2-3% och ger mig ett par sköna miljoner 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-22 05:15:21  Han blir svårslagen om det nu är så att han kommer till ledning. Ludde lär dock ladda med Juggle Face och sen får vi se vem som får överta av dessa. Det är dock mycket möjligt att Localen kan tugga ner Juggle från dödens också, men då lär det bli hårdkörning och då är de båda grillade på upploppet och ute i vida spår kommer Nick Nock streckad till 2-3% och ger mig ett par sköna miljoner 
Answer to: "Han blir svårslagen om det nu är så att han kommer till le"
|
Became a member:
Forum posts:
|
klart ludde helt hjärndöd och svarar flemming, givet elelr hur
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-11-22 08:36:52  klart ludde helt hjärndöd och svarar flemming, givet elelr hur
Answer to: "klart ludde helt hjärndöd och svarar flemming, givet elelr hur"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 4, LOCAL CONCH
|
Driver du med mig, skulle Ludde släppa till Flemming, med JUGGLE FACE?? Local Conch som slog Micro Mesh med en nos senast, jo den har nog Ludde enorm respekt för. Släppa spets med Juggle, roligaste jag hört 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-22 10:59:37  Driver du med mig, skulle Ludde släppa till Flemming, med JUGGLE FACE?? Local Conch som slog Micro Mesh med en nos senast, jo den har nog Ludde enorm respekt för. Släppa spets med Juggle, roligaste jag hört 
Answer to: "Driver du med mig, skulle Ludde släppa till Flemming, med JUGGLE FACE?"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Tja sist var det Åby..tror Ludde siktade på att speeda ner Conchen me Micro... 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6