Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Solvalla 2008-05-25
V65-2 Elitloppet, försök 1
6. GOING KRONOS 58% 24
Kolgjini Lutfi
1. EXPLOIT CAF 54% 25
Bazire Jean Michel
7. L'AMIRAL MAUZUN 28% 61
Le Beller Tony
4. OLGA DU BIWETZ 18% 80
Verbeeck Joseph
2. JOCOSE 9% 203
Kihlström Örjan
5. FINDERS KEEPERS 9% 184
Svanstedt Åke
3. GIANT SUPERMAN 4% 278
Larsson Fredrik B
8. CITATION 3% 358
Takter Johnny
 
Senast uppdaterad: 2008-05-25 20:05:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V65-1 Solvalla
V65-2 Solvalla
V65-3 Solvalla
V65-4 Solvalla
V65-5 Solvalla
V65-6 Solvalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V65 & DD -> V65-2 Solvalla
 

Diskutera V65 & Dagens Dubbel. Startlistorna uppdateras vanligtvis någon gång under morgonen.
Username

Password

1   2   3   4   5   6   [ 7 ]  
Author Message
Nijo Posted: 2008-05-26 19:37:49 Answer to: "jag vet att grenka menade att going kronos gjorde en dålig prestation och "

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
hur är då det andra du skrev relevant i ämnet? för att enligt de andra åsikterna så verkar du inte tycka att Going kronos var dålig utan att han bara fick en omöjlig resa, för att citera dig johnny takter:

man kan inte ligga i dödens när det går 09 och dom som tycker att man kan de och tycker att ludde körde smart när han gick fram i dödens kan inte mkt om trav



Så, om man nu inte kan ligga i dödens i 1.09 tempo, varför dömer du då ut Going kronos prestation och säger att han är/var dålig när han just gick i dödens???? Kan du inget om trav? (du själv som sade det)


Reply
Cherry Posted: 2008-05-26 19:40:12

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6897
Jag omdefinierar mig lite...

Going Kronos kanske inte var dålig. Jag förväntade mig ingen superprestation och blev därför inte förvånad av att han inte klarar en resa i dödens.

Det som förvånar mig är att ni är flera som uttrycker er som om prestationen var av världsklass. Inte förvånande att hästen ger upp efter den resan. Det som förvånar mig är att ni hyllar den trots att den ger upp och att Ludde inte inser att hans häst kommer göra det.

En prestation utöver det vanliga är ifall hästen hade kunnat gå i närkamp eller åtminstone hållt farten till ett tredjepris.

Just nu finns det väl ingen svensk häst som skulle klarat det bättre. Kanske en Commander Crowe i toppform men det kan man ju endast spekulera i. Hoppas Ludde i fortsättningen inser sin ögonstens begränsningar så han någon gång kan ge hästen en ärlig chans att vinna mot de bästa.
Reply
Nijo Posted: 2008-05-26 19:48:06

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
Ingen som sagt att Going kronos är bäst i världen och ingen som sagt att hans prestation var "utöver det vanliga".

Vad alla har sagt är att det är en väldigt bra häst och gjorde en väldigt bra prestation i elitloppet, även i oslo för den delen. Personligen tycker jag att han har visat mer än väl att han duger i den absoluta eliten på sina prestationer.

Vad gäller elitloppsfinalen så tycker jag att han håller uppe farten mycket starkt över uploppet, inte mycket att orda om när hästar som exploit caf(i rygg), enough talk(vinnarhålet), piraten(3.e inner) och Oiseu de feux från ledningen lyckas besegra han efter den resan. Men det var ju knappast så att han vek ner sig då han gick mycket jämnt med 3.an och 4.an i mål som hade fått en GRYMT mycket bättre resa.
Reply
Cherry Posted: 2008-05-26 19:55:25

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6897
Men du skrev ju att hans prestation var världsklass fast han tjurar och lägger ner. Sen försöker du få att nedläggningen i försöksheatet att bero på nån jättespeed han tvingas lägga för att komma till tät. Går det att få ett enklare löp? Inte med i nån startrusning och får sen glida fram för att överta utan strid i 1.12 tempo... Med någon objektivitet till det hela så inser man ju att hyllningen är ganska obefogad.
Reply
Nijo Posted: 2008-05-26 20:12:00 Edited(1): 2008-05-26 20:14:11

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
Nu skriver du en massa saker som jag aldrig skrivit, vart hittar du den texten från mig?

Jag sade att han stod för 2st toppenprestationer och det står jag fast vid, vad gäller det andra du säger att jag skrivit är bullshit.....

Going kronos var 2.a i uttagningsloppet till finalen och blev besegrad av en häst som fick en resa 2.a utvändigt? och sedan vann hela skiten på ett oehört imponerande sätt. Måste man vara usel för att man förlorar mot exploit caf med hals/huvud/vad ni nu vill få det till? Det är faktum att Going kronos fick lägga en liten speed för att gå från siste till förste häst och det är faktum att han gick i mål med full spänst och besegrade 6st elitloppshästar ENKELT. Hästen han förlorade mot vann som sagt finalen och är kanske världens bästa travhäst just nu.

Kanske kunde väntat sig mer(seger), men jag tycker likaväl att det var en toppenprestation. Han var ca: 3-4 längder förre piraten i mål? och det är tydligen sveriges bästa häst säger ni?

Obefogat att hylla Going kronos? vet inte direkt om jag hyllat honom för prestationen i elitloppet? går väl att tycka han gjort en toppenprestation och visat att han duger i den absoluta eliten utan att det måste klassas som en hyllning? Är det befogat att hylla piraten då? känns inte särskilt modigt att hylla en häst som hängt med 3.e inner i ett lopp. Men även jag tycker att han såg strålande ut!
Reply
Cherry Posted: 2008-05-26 20:20:02

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6897

Going kronos visade igen att han är sveriges bästa häst, 2 prestationer av världsklass. Imponerande att hålla så bra som han gör i finalen från dödens och imponerande prestation i försöket med tanke på speeden han får lägga för att komma till spets.


Nijos ord. Överdrift och hemmablint enligt mig.
Reply
tommie Posted: 2008-05-26 21:21:00 Answer to: "Nu skriver du en massa saker som jag aldrig skrivit, vart hittar du den tex"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Jag har sett att du har skrivit att du skulle sluta skriva på forumet nijo... Men det var väl lika sant som allt annat du skriver här...
Reply
Posted: 2008-05-26 22:06:35 Edited(1): 2008-05-26 22:07:13

Became a member: 
Forum posts:
Jaja...vad säger man....

Hogan//
Trevligt att vi har lite samma feeling för hur ett trevligt, vettigt forum kan vara. Alla behöver ju inte tycka lika, och det ska vara högt till tak...men det här blir bara *gääääsp* tröttsamt gnabb.

Förstår om du inte orkar scrolla igenom hela den här tråden

Så mycket pajkastning , så jag börjar mest undra var dom får tag på all paj ?
Reply
Posted: 2008-05-26 22:07:19

Became a member: 
Forum posts:
Dags att lägga ned denna tråd nu..G K är enligt vissa en medelmåtta..för (många)andra en bra häst--så nu lägger vi ner detta prat!!
Reply
Posted: 2008-05-26 22:31:56

Became a member: 
Forum posts:
Red Chili var föär övrigt obrukad i mål Nijo.
Möts Red Chili och Going så spelar jag Red Chili, alla dagar i veckan.
Reply
Nijo Posted: 2008-05-26 22:35:50 Edited(1): 2008-05-26 22:37:52 Answer to: "Jag har sett att du har skrivit att du skulle sluta skriva på forumet nijo"

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
Jo det var planen då jag var trött att behöva diskutera med barn och idioter, men sedan har många mejlat mig och vill att jag ska fortsätta skriva. På grund av detta stöd så tänker jag väl fortsätta att skriva lite i forumet.

känns bra att ha ett stöd, måste kännas tyngre för dig tommie? jobbigt när alla inte orkar lyssna på ditt skitsnack och när du idiotförklarar dig själv gång efter gång?

Men vad gäller Going kronos i tråden så är det slutdoskuterat för mig.

Hogan sammanfattade det bra, några tycker Going kronos var dåligt och många tycker att han var bra.

prima....obrukad i mål? vore ju tråkigt annars med tanke på att hästen fick en resa 3.e inner. Är ganska säker på att Going kronos också hade varit "obrukad" med en sådan resa, vem hade inte det bland elitloppshästarna?
Reply
Posted: 2008-05-26 22:45:01 Answer to: "Red Chili var föär övrigt obrukad i mål Nijo. Möts Red Chili och Goin"

Became a member: 
Forum posts:
hoppas det inte är samma dag i vecka som du lirar "stenklara" QDC då!
Reply
tommie Posted: 2008-05-26 22:46:53 Answer to: "Jo det var planen då jag var trött att behöva diskutera med barn och idi"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Jasså det va några skåningar som skrev till dej och ville att du skulle börja skriva igen och då körde du en "Henke Larsson"

Du började skriva igen och då blev det direkt en diskussion som spårade ur... Oväntat...
Reply
Posted: 2008-05-26 23:44:11
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
QDC var fruktansvärt stenklar till dagen D då han var ofräsch. Lirade emot honom efter att ha sett värmning och hört en del snack...
Reply
1   2   3   4   5   6   [ 7 ]