Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Solvalla 2008-05-25
V65-2 Elitloppet, försök 1
6. GOING KRONOS 58% 24
Kolgjini Lutfi
1. EXPLOIT CAF 54% 25
Bazire Jean Michel
7. L'AMIRAL MAUZUN 28% 61
Le Beller Tony
4. OLGA DU BIWETZ 18% 80
Verbeeck Joseph
2. JOCOSE 9% 203
Kihlström Örjan
5. FINDERS KEEPERS 9% 184
Svanstedt Ã…ke
3. GIANT SUPERMAN 4% 278
Larsson Fredrik B
8. CITATION 3% 358
Takter Johnny
 
Senast uppdaterad: 2008-05-25 20:05:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V65-1 Solvalla
V65-2 Solvalla
V65-3 Solvalla
V65-4 Solvalla
V65-5 Solvalla
V65-6 Solvalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V65 & DD -> V65-2 Solvalla
 

Diskutera V65 & Dagens Dubbel. Startlistorna uppdateras vanligtvis någon gång under morgonen.
Username

Password

1   2   3   4   5   [ 6 ]   7  
Author Message
Post removed Posted: 2008-05-26 15:53:59   Edited(1): 2008-05-26 15:56:49
Posted: 2008-05-26 16:22:55 Edited(1): 2008-05-26 16:31:35 Answer to: "En som har impat på mig ända sen Olympiatravet är Finders Keepers, han g"

Became a member: 
Forum posts:
hogan, det har jag också funderat på. håller helt med dig. han var nederlagstippad sen första stegen i olympiatraven tills nu. kanonfina insatser. fast det har jag kanske redan skrivit nånstans i den här kilometerlånga tråden... vet inte. minns inte riktigt. fina prestationer i vilket fall som helst!

edit: nån som har sett nån bra reprisverision av när fb larsson blir påkörd och kan säga huruvida han faktiskt blir trängd eller om han själv felar på nåt sätt?

dom sa på dagens rätt idag att flera av kuskarna tydligen var upprörda över incidenten. jag kunde dock inte se hur det gick till eller om nån av fb eller fransmannen gör "rätt eller fel"...
Reply
Cherry Posted: 2008-05-26 16:33:29

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6897

vad gäller Going kronos så gör han 2st toppenprestationer i elitloppet och bevisar väl att han är sveriges bästa häst


Snacka om subjektivitet... Går klart långsammast på upploppet. Förstår inte vad som är så toppen med det...
Reply
Nijo Posted: 2008-05-26 17:18:50

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
Vad som är toppen? han gick i dödens nästan hela loppet och håller tempot väldigt bra över uploppet och går i mål på 10.2 efter en resa i dödens.

Vad är inte bra?

Takter hade suttit bakom Fredde b larsson och han hade sett allt, hade blivit mycket förbannad över incidenten där han också menar att Bazire i princip kör rakt ut på giant superman så att den galopperar.

Fredde och takter är väl inte kuskar som i normala fall skyller ifrån sig heller, finns ingen orsak till att inte tro på dem. Inte första gången en fransmann försöker köra över ett annat ekipage och inte första gången som solvallas domare gör ett uselt jobb.
Reply
Cherry Posted: 2008-05-26 17:25:01

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6897
Toppenprestation? Ekipaget duger inte mot de allra bästa helt enkelt. Hästen är kanske inte tillräckligt bra? Kusken är det definitivt inte. Du säger att han kör för seger. Jag säger att han kör för förlust. Tackar man nej till rygg på ledande Oiseu De Feux och istället väljer dödens så kör man inte för seger, man kör uselt.

Om det är Sveriges bästa häst eller inte låter jag vara osagt. Tydligen kan ingen svensk häst hävda sig mot världseliten för dagen.
Reply
Nijo Posted: 2008-05-26 17:33:30

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
Tar ludde rygg på Oiseu de feux så ger han upp loppet direkt och lär knappast vinna oavsett.......

Vad är det för en kommentar sedan med att han inte skulle duga mot de bästa? är väl PRECIS det han bevisat att han gör! Toppenprestation i oslo, toppenprestation i elitloppet heat 1 och toppenpestation i finalen. Det är 3 lopp där han mer än väl visat att han duger mot eliten. Vad fan begär du? att han ska gå i 3.e spår hela loppet och vinna med 5 längder?

Exploit caf är från en annan värld, enorm häst och en av/kanske den bästa hästen som finns just nu.

Grenka, vem "duger" mot de bästa då? om Going kronos inte gör det................Det vill jag väldigt gärna veta.
Reply
Posted: 2008-05-26 17:40:32

Became a member: 
Forum posts:
Sen krävs det att man har lite flyt för att vinna dom stora loppen också. Hade ludde lagt sig i ryggledare och blivit instängd och inte fått chansen så hade han säkert fått skäll för det med. Nu gjorde han ett val och kanske var det felaktigt eller ja troligtvis var d så, men det kommer man aldrig få reda på. Tyckte iallafall going kronos gör ett helt okej lopp i kvalet ( tyckte han skulle hållt undan ) och ett jävligt bra final där löpningsförloppet var ruggigt dåligt. Men men nästa gång kanske.
Reply
tommie Posted: 2008-05-26 17:44:20 Answer to: "Vad som är toppen? han gick i dödens nästan hela loppet och håller temp"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Takter ska väl bara vara tyst... Först försökte han köra över Robert Bergh och sedan försökte han köra över Claes Svensson... Allt inom loppet av en vecka... Snacka om livsfarlig kille som borde vara avstängd på livstid!!
Reply
Posted: 2008-05-26 17:47:35 Edited(2): 2008-05-26 17:48:25 Answer to: "Toppenprestation? Ekipaget duger inte mot de allra bästa helt enkelt. Häs"

Became a member: 
Forum posts:
håller helt med dig grenka. man kan inte ligga i dödens när det går 09 och dom som tycker att man kan de och tycker att ludde körde smart när han gick fram i dödens kan inte mkt om trav.
Reply
Post removed Posted: 2008-05-26 17:58:28
tommie Posted: 2008-05-26 18:03:58 Answer to: ""
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Du skrev ju själv lite högre upp att man inte alltid blir straffad när man gör fel...(angående Bazire) Men nu verkar det som att den som gör fel alltid blir straffad... Inser du att du talar emot dej själv?
Reply
Posted: 2008-05-26 18:20:57 Answer to: "Du skrev ju själv lite högre upp att man inte alltid blir straffad när m"

Became a member: 
Forum posts:


V 6, GOING KRONOS
tommie kan du inte bara ge upp.
Dina inlägg är så patetiska att man inte tror det är sant.
Reply
Posted: 2008-05-26 18:23:55 Answer to: ""
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
jag bara undrar varför i h*****e måste du vara så tjurskallig och försvara going och göra dig ovänn med en massa folk och hur grenkas inlägg hänger ihop med min kommnetar får du f*n ta och lista ut själv
Reply
Nijo Posted: 2008-05-26 18:31:52

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
massa folk är 3 pers? för att vad jag förstår så tycker nästan alla att Going kronos gjorde mycket bra ifrån sig i elitloppet. Frågan borde kanske riktas mot dig istället johnny takter?

Hur din kommentar i föregående inlägg hör ihopp med grenkas inlägg kan nog INGEN svara på förutom du. Grenka menar att Going kronos gjorde en dålig prestation och inte "duger" mot de bästa och du svarade med

håller helt med dig grenka. man kan inte ligga i dödens när det går 09 och dom som tycker att man kan de och tycker att ludde körde smart när han gick fram i dödens kan inte mkt om trav.


Jo, jag förstår verkligen vad du menar? haha...........

Vad gäller Tommie så är det väl bara att skriva under på det som SRSAB skrev:

tommie kan du inte bara ge upp.
Dina inlägg är så patetiska att man inte tror det är sant.
Reply
Posted: 2008-05-26 18:36:07 Answer to: "massa folk är 3 pers? för att vad jag förstår så tycker nästan alla a"

Became a member: 
Forum posts:

i sverige just nu finns det nog bara en och det är Going kronos.


Du älskar verkligen den där medelmåttan? Inte alla som blir femma i elitloppet som blir älskade. GK är bara en i mängden.. en talangfull fegis som slutat utvecklas.

Känns som det finns minst tre hästar som är bättre än GK i Sverige just nu, och då är ändå Sverige sämre än vad det varit på 20 år.
Reply
Posted: 2008-05-26 18:41:41 Answer to: "massa folk är 3 pers? för att vad jag förstår så tycker nästan alla a"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
jag vet att grenka menade att going kronos gjorde en dålig prestation och inte "duger" mot de bästa och då svarade jag att jag höll med han om det han skrev. jag kan inte göra de tydligare för dig
Reply
Posted: 2008-05-26 18:46:25 Answer to: "massa folk är 3 pers? för att vad jag förstår så tycker nästan alla a"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
"Alla" är det skånekompisarna som är mer enögda än Ludde själv?
Om du scrollar upp här så finns det flera inlägg med folk som tycker GK är en fegis.
Reply
Posted: 2008-05-26 19:16:42

Became a member: 
Forum posts:

Känns som det finns minst tre hästar som är bättre än GK i Sverige just nu, och då är ändå Sverige sämre än vad det varit på 20 år.


skulle du vilja skriva vilka de tre hästarna är "pluccko"?? konsultera gärna "gänget" innan så ni tycker lika........
Reply
Posted: 2008-05-26 19:20:52 Answer to: ""Alla" är det skÃ¥nekompisarna som är mer enögda än Ludde sjÃ"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

Om du scrollar upp här så finns det flera inlägg med folk som tycker GK är en fegis.


scrollade faktiskt upp och såg vilka som tyckte GK var en "fegis". Fann att det var fyra st personer. Nu blir ni jätteöveraskade.... "Pluccko", grenka, tommie, och prima....... märkligt??
Reply
Posted: 2008-05-26 19:23:44
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
och tydligen så är det minst sex personer som tycker han gör ett bra lopp.....
Lägg ner nu "vällingmaffian"!
Reply
1   2   3   4   5   [ 6 ]   7