Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Solvalla 2008-05-25
V65-2 Elitloppet, försök 1
6. GOING KRONOS 58% 24
Kolgjini Lutfi
1. EXPLOIT CAF 54% 25
Bazire Jean Michel
7. L'AMIRAL MAUZUN 28% 61
Le Beller Tony
4. OLGA DU BIWETZ 18% 80
Verbeeck Joseph
2. JOCOSE 9% 203
Kihlström Örjan
5. FINDERS KEEPERS 9% 184
Svanstedt Ã…ke
3. GIANT SUPERMAN 4% 278
Larsson Fredrik B
8. CITATION 3% 358
Takter Johnny
 
Senast uppdaterad: 2008-05-25 20:05:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V65-1 Solvalla
V65-2 Solvalla
V65-3 Solvalla
V65-4 Solvalla
V65-5 Solvalla
V65-6 Solvalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V65 & DD -> V65-2 Solvalla
 

Diskutera V65 & Dagens Dubbel. Startlistorna uppdateras vanligtvis någon gång under morgonen.
Username

Password

1   2   3   4   [ 5 ]   6   7  
Author Message
Posted: 2008-05-25 23:35:45 Answer to: ""

Became a member: 
Forum posts:
det är verkligen synd om dig.
orkar inte fortsätta, finns så många andra i din ålder som kan leka låtsaslekar med.
finns säkert norrlänningar också. bonus det.
Reply
Cherry Posted: 2008-05-25 23:36:28

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6897
Haha bra resonemang Stighenry... Du verkar ha bra koll på vad diskussionen handlar om...
Reply
Posted: 2008-05-25 23:36:39 Answer to: "Och jag trött på dig som glorifierar Brian Key helt utan anledning! (äve"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
har bott i värmland i tre år, känner inte till jantelagarna här.
Reply
Posted: 2008-05-25 23:38:36

Became a member: 
Forum posts:

Klart det lockar att såga något som är så uppenbart upphaussat.


tyvär tror jag du slår huvudet på spiken här Grenka! Ingen sågar en spårsnålt körd Red Chili Pirat, ingen sågar milord eller QDC, trots att vissa "travkunniga" här inne också hyllade dessa som solklara vinnare (tommie, prima). Men det känns nästan som att helgens travhöjdpunkt för svenska spelare var att få såga GK om/när han INTE skulle vinna Elitloppet. Det tycker då jag är RIKTIGT sorgligt.....
Reply
Posted: 2008-05-25 23:40:53
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

Jävla GK gör inget för att få så mycket tid i media.


står du för detta "pluccko"?? eller "orkar" du inte fortsätta?
Reply
Posted: 2008-05-25 23:43:13

Became a member: 
Forum posts:
Nej det är inte konsigt att han inte räcker - eftersom att han inte är bättre. Men du StigHenry, förstå att det har ett samband med hans skalle som inte är bra. Han är ju som en staty när Exploit Caf kommer.
Sveriges bästa häst heter Red Chili Pirat.
Reply
Posted: 2008-05-25 23:44:38 Answer to: "Jävla GK gör inget för att få så mycket tid i media. "
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
Jag står för allt jag sagt och gjort.
Det jag menar är att han får utrymme överallt, intervjuer, kameror.. snack om GK GK GK GK GK GK .. hela tiden överallt, han förtjänar inte utrymmet. Dags att slå hål på denna bubblan att hästen är något speciellt. Han har inte utvecklats en meter sen förra året och är bara en i mängden så är det bara. Kan folk sluta spela han till 58% på V65? Och Exploit till 54%? Det är ju helt orealistiska siffror.


Ta ner GK på jorden till alla pris.
Men nej, jag orkar inte, jag är bakis o jävligt trött.. så ger mig här.
Reply
Cherry Posted: 2008-05-25 23:50:06

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6897
Stighenry: Det är väl ingen som hyllar Quarcio eller Mellerey efter deras svaga insatser.

Men varenda gång GK stått för en mindre bra insats så hyllas han ju ändå av vissa här inne.

Det är väl en jävla skillnad. Klart man reagerar över hur blinda vissa är.
Reply
hogan Posted: 2008-05-26 00:21:17 Answer to: "vad är fel på dig tommie? blir man alltid straffad för fel? nä knappast"

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Måste lägga mig i där, han lade väl inen speed för att komma till ledningen, han gled ju fram och fick överta direkt, Örjan släppte ju utan prut....såg sen på inspelningen av omgången sen och såg att det var ägarinnansom sa att den fick lägga världens speed för att komma till ledningen...hon sa ju bara positiva saker och det är vä inte så konstigt för det gör väl all om sin egna häst....sen att det ska vara Sveriges bästa häst Nijo, det är väl bara du och möjligen den där kärringen som tycker det....för mig har han inte bevisat ett dugg för att få den titeln, däremot och det har jag sagt hela tiden, han kunde med en annan tränare kunnat vara Sveriges bästa häst, för den kapaciteten hade han från början, men Tok-Ludde har tyvärr snudd på förstört det....mycket pga sin dåliga timning förra året då han hade storhetsvansinne, sen kan han ju inte köra hästarna, han har ju inga nerver utan bara tok-gasar vad det går, och varför gick han 8-900 kvar fram till dödens???? ett för mig obegripligt beslut.
Nej, Ludde tillhör lätt topp-tio listan på de sämsta kuskarna i Sverige, han har kört som en blådåre och visat många ggr på slutet hur han kört bort många bra chanser
Sen ger han sina talanger som han fått massa av genom åren en alldeles för hårt satsning.
Kolla, hur många av alla talanger finns kvar....vart tar de vägen???

Sen är det ingen nyhet hur fransmännen kör i loppen, de är vana med att knuffas o bökas lite om positioner....varför felar inte deras hästar då? Nä Stålmannen du har gjort ditt, duär gummigutten numera...och Fredda...han tillhör tio i topplistan ihop med Ludde.
Reply
Posted: 2008-05-26 01:08:24 Edited(1): 2008-05-26 01:09:07

Became a member: 
Forum posts:
Travdiskussioner ....Helt sanslöst! Måste vara något speciellt med travforum !?!

Tycker brara det är så grÿmt tröttsamt med alla "jag vet bäst.diskussioner" i alla travforum. Känns så otroligt typiskt just för travforum !

Så mycket kunnande, så lite "glimt" när det diskuteras....

*När det snackas spets är det garantspets och inte fasen kan man ha fel...
*När vi snackar vinnare ska folk käka upp hattar, gå till haparanda, springa nakna runt örebrotravet och allt annat skit...OM inte deras klaring vinner och inte fasen kan någon annans idé ens vara ett hot...
*När vi snackar Going Kronos, då vet helt plötsligt somliga med garanti att hästen är slut...för inte kan han väl utvecklas som 6 eller 7-åring.

Nej det händer väl bara undantagshästar som några av våra franska gäster idag, eller Red chili pirat och Giant superman.!?!

Och inte är väl Going Kronos en undantagshäst...?
Skulle inte ens säga att han kanske kan vara det...Nej...han är nog totalt slut ...kan väl aldrig utvecklas ett snäpp till antar jag

Finns sina skäl att jag bara tycker det blir tröttsamt med diskussioner på såna här forum...
ALLT SKA VARA SÃ…Ã…Ã… SVART ELLER VITT !
Måste det vara så...

Visst, GK borde visat lite mer idag...det tycker jag med, men inte vill jag döma ut han totalt för det!
Kan ni inte nöja er med att bara vara skeptiska...
Ni kan ju inte ens pricka in vinnaren i 7 lopp, och då är ni ändå toksäkra på er idé i 3-4 av loppen rätt ofta
Hur fasen kan man då vara säkra på hur en hästs 2 kommande säsonger ska bli ?

Reply
hogan Posted: 2008-05-26 05:37:34 Answer to: "Travdiskussioner ....Helt sanslöst! Måste vara något speciellt med travf"

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Kloker....det är väl det forumet är till för, snacka trav o ideer...sen vad folk har för åsikter får man väl ta med en nypa salt, lika väl som någon tycker en häst är kanon så måste väl folk få argumentera motsatsen.

Men man ser väl efter ett tag vilka det är lönt att diskutera med, sen finns det dom här som bara skjuter ur sig ngt och som inte har så väl motiverat o seriösa inlägg.

Och kan man sitta och mäta krafterna med leksakshästar på travspelet som man sett massor av gånger, då förstår jag att det hettar lite när det debatteras riktiga hästar.

Antingen går man in på forumet eller så går man ut, lika väl som det finns olika TV kanaler att välja mellan, istället för att klaga på ett program kan man ju byta.
Reply
Posted: 2008-05-26 10:40:12
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

Kloker....det är väl det forumet är till för, snacka trav o ideer...sen vad folk har för åsikter får man väl ta med en nypa salt, lika väl som någon tycker en häst är kanon så måste väl folk få argumentera motsatsen


Hogan, jag sa aldrig att det gäller alla , eller att jag var emot diskussioner och argument.

Kloker och kloker...men är det så orimligt att tycka att folk här på forumet kunde vara lite bättre på att lyssna och lite mindre benägna att gapa ?

Du kan bli het, och trav engagerar...men du kan ändå föra en vettig diskussion.

Jag menar, den här diskussionen blir ju rent löjlig när folk lägger fram åsikter som ger intryck av att de kan förutse hela Going Kronos kommande karriär...utifrån ett elitlopp !

Vet inte om du tog mitt inlägg personligt nu Hogan, men det var inget mot dig...du sköter det snyggt...OCH du har glimten.

Men, nej Hogan jag är inte mycket för att byta kanal bara för det inte passar. Det är väl samma som att alltid vika ner sig när det tar emot lite.
Stannar hellre och uttrycker en åsikt och försöker förändra !

Det behöver däremot inte betyda att jag har rätt ;
Reply
Posted: 2008-05-26 10:55:07

Became a member: 
Forum posts:
Tack Perra, lite fler nyanser i diskussionen tack. Going Kronos är inte bäst, långt ifrån, men hästen är ruggigt bra så e det bara. Sen den här jävla Takter/Knarkter affären är bara riktigt låg. Det är som att det vore 5 åringar som bråkar, ja Takter har knarkat. Vem bryr sig ? Alla har gjort misstag. Tycker bara det är så jävla lågt att folk ska sitta o spy ut galla över någon/ngt som dom inte har en aning om.
Reply
Posted: 2008-05-26 11:36:25 Answer to: "Tack Perra, lite fler nyanser i diskussionen tack. Going Kronos är inte bÃ"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
bra skrivet! men som sagt var han som ALLTID skriver knarkter osv står ju ganska klart för allt han säger...
Reply
Posted: 2008-05-26 12:57:48
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
Jo, fast ärligt talat...till Plokkos försvar så måste jag säga att jag inte brukar ha några direkta problem med honom. Växlar några ord i meddelandena då och då, och tycker han är hygglig och bjuder på sig själv !
Kanske blir lite het här i forumet i bland bara.

Men det jag skrev var inte riktat mot just honom....var mer generellt
Det gäller väl flera och det gör väl att det hettar till ibland. Då blir det just lite svart och vitt, och lite väl grova ord. Tycker bara det känns rätt onödigt.

Men jag uppskattar också ofta alla vettiga idéer , tankar och analyser.
Finns alltid 2 sidor av myntet antar jag

Som du säger Erichson..."lite fler nyanser i diskussionen"

Tycker bara inte det ska hamna där travpunkten hamnade ett tag. Det var inte kul att se på ett tidigare bra forum...
Reply
Posted: 2008-05-26 13:10:22 Answer to: "bra skrivet! men som sagt var han som ALLTID skriver knarkter osv st"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
du kan ju verkligen inte hantera att Takter tar droger.
vad ska jag göra? kidnappa han och ta regelbundna blodprov på junkien?

helvete.
Reply
Post removed Posted: 2008-05-26 13:26:52
Posted: 2008-05-26 14:58:11 Answer to: ""
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
Han tar inte droger och är inte knarkare, men han tar framförallt inte när han kör?
Så i förhållande till sin annars drogfria fritid så är han än mer drogfri när han kör. Nice Nijo. Här har du verkligen fått till det.

Dom tar alkotester, blåsprov. De tar fram promillehalten dvs Inte den möjliga mängden koks han har i blodet. Så han kör säkert UI, neråt tjack eller liknande.

Jag håller väl käft lika lite som du förövrigt.
Reply
hogan Posted: 2008-05-26 15:34:17 Answer to: "Kloker....det är väl det forumet är till för, snacka trav o idee"

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Vi är överens Perra...jag tog det inte så personligt och jag skrev kloker med lite ironi, för du brukar ha bra och sunda åsikter, som nu t.ex, jag kanske är snabb ibland och hade inte scrollat hela sidan så nu förstår jag bättre.

Håller med om att det är onödigt att använda ett bra forum till pajkastning och rena påhoppen.

Vi kan väl istället använda den till ändamålet....att hitta bra ideeroch bjussa varandra på vinnare istället för att bjuda på slag under bältet...mycket trevligare framför allt!!

Det där med TV tar vi en annan gång, den hörde väl inte riktigt in här...håller med

Du får en eloge för det du skrev istället Perra, vi är helt överens.

Ps. Järvsöfaxen är/var iaf bäst i Sverige så det så......
Reply
hogan Posted: 2008-05-26 15:50:13

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
En som har impat på mig ända sen Olympiatravet är Finders Keepers, han gick lika fort bakom Exploit Caf i finalen, fick inget gratis i försöket heller utan spurta sylvasst till fjärdeplatsen där med, nu blev han oplacerad i finalen, men alla gick i mål samlat iaf, alla höll farten berömvärt.

Dags att ta Finders Keepers på allvar nu alla som tvivlat. Han e ju grym!
Reply
1   2   3   4   [ 5 ]   6   7