1
2
3
4
[ 5
]
6
7
8
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-30 15:18:16 Edited(2): 2012-03-30 15:32:13
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Tyvärr så har ja inte den...var ett tag sedan ja släppte de knoget...  Har ju inte tänt så mycket på detta..anser de är fel väg o ger inte så mycket..de säljs en ofantlig massa Harry Boy system både öppna o så kallade spik Harrys....kallas ju "snabbspel" o Svenska Spel är pisst off på de o försöker hävda sin rätt till sådana "spel" ! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-03-30 19:43:25  Ni som verka har koll på Harry Boy system. Hur ser "algoritmen" ut som lägger upp dem? Jag har ingen koll egentligen och skulle gissa på att det är kombo mellan de mest betrodda, turordningen samt slumpen?
Skulle vara intressant att veta exakt hur formeln ser ut. 
Answer to: "Ni som verka har koll på Harry Boy system. Hur ser "algoritmen&q"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 5, JOKE FACE
S 1, ICELAND
|
Visst hade det varit skoj o se den..
Svärmor spelar ofta harry ( plus dom gånger man själv släng in en) o det jag hänger upp mig på är att 2hästarslopp är kraftigt överrepresenterade. Personligen anser jag att det är lite fult då 2hästarslopp kostar alltid bra mycket mer än det ger. Dessutom tycker jag (helt ovetenskapligt) att tendensen på harry är att det ofta garderas ganska vilt i guldloppet. Vilket också kan anses som taskigt med tanke på att det inte skräller så ofta där. I övrigt tycker jag att spelen ofta är rätt hyggliga med spikar och skrällar osv men just de två sakerna tycker jag är irriterande.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-30 20:46:20  Visst hade det varit skoj o se den..
Svärmor spelar ofta harry ( plus dom gånger man själv släng in en) o det jag hänger upp mig på är att 2hästarslopp är kraftigt överrepresenterade. Personligen anser jag att det är lite fult då 2hästarslopp kostar alltid bra mycket mer än det ger. Dessutom tycker jag (helt ovetenskapligt) att tendensen på harry är att det ofta garderas ganska vilt i guldloppet. Vilket också kan anses som taskigt med tanke på att det inte skräller så ofta där. I övrigt tycker jag att spelen ofta är rätt hyggliga med spikar och skrällar osv men just de två sakerna tycker jag är irriterande.
Answer to: "Visst hade det varit skoj o se den..
Svärmor spelar ofta harry ( pl"
|
|
Ja förstår de..är nog lite riktade de här spelen....man har nått en kundkrets som ändå vill va med men inte förstår sig på travet så dom klarar o klura ut en kupong på egen hand..klart de blir mer spännande med en kupong i näven o man ska inte underskatta de..är väl därför Svenska Spel bjäbbar så.. 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-03-30 20:58:26  Ja förstår de..är nog lite riktade de här spelen....man har nått en kundkrets som ändå vill va med men inte förstår sig på travet så dom klarar o klura ut en kupong på egen hand..klart de blir mer spännande med en kupong i näven o man ska inte underskatta de..är väl därför Svenska Spel bjäbbar så.. 
Answer to: "Ja förstår de..är nog lite riktade de här spelen....ma"
|
V 5, JOKE FACE
S 1, ICELAND
|
(Återigen väldigt ovetenskapligt)
Tror att en aningen shysstare variant för de opålästa spelarna hade varit
AVD1: 1-4 hästar enligt turordning
AVD2: 4 hästar enligt turordning
AVD3: Spik på Favoriten
AVD4: 1-4 hästar enligt turordning
AVD5: Massgardering gärna alla
AVD6- Halva fältet med tonvikt på halvskrällar
AVD7- 1-3 hästar typ andra-fjärdehandaren.
Fett bra.. Välkomna att testa.

|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-30 21:15:47 Edited(1): 2012-03-30 21:20:19  (Återigen väldigt ovetenskapligt)
Tror att en aningen shysstare variant för de opålästa spelarna hade varit
AVD1: 1-4 hästar enligt turordning
AVD2: 4 hästar enligt turordning
AVD3: Spik på Favoriten
AVD4: 1-4 hästar enligt turordning
AVD5: Massgardering gärna alla
AVD6- Halva fältet med tonvikt på halvskrällar
AVD7- 1-3 hästar typ andra-fjärdehandaren.
Fett bra.. Välkomna att testa.

Answer to: "(Återigen väldigt ovetenskapligt)
Tror att en aningen shysstare"
|
|
Ja varför inte..nu kan ja ju klura lite själv..i andra tex. är rek. spik om de blir en större favo..enligt någon statestikare..men kortlopp är nog halvfarligt..spika hellre 2140, för tufft med spik i 3:dje ändå..annars kan man väl blanda lite på de resterande som du föreslår.. 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-03-30 21:42:23  Ja varför inte..nu kan ja ju klura lite själv..i andra tex. är rek. spik om de blir en större favo..enligt någon statestikare..men kortlopp är nog halvfarligt..spika hellre 2140, för tufft med spik i 3:dje ändå..annars kan man väl blanda lite på de resterande som du föreslår.. 
Answer to: "Ja varför inte..nu kan ja ju klura lite själv..i andra tex. ä"
|
V 5, JOKE FACE
S 1, ICELAND
|
Njae tar nog tillbaka det där.. Kollade 6månader bakåt lite snabbt nu o om man spelat den billigaste varianten av det jag föreslog (fetstil) 400spänn cirka så hade man bara fått femmor vid 6 av tillfällena så det var inget bra alls..
AVD1: 1-4 hästar enligt turordning (favvospik)
AVD2: 4 hästar enligt turordning (4hästar)
AVD3: Spik på Favoriten (favvospik)
AVD4: 1-4 hästar enligt turordning (favvospik)
AVD5: Massgardering gärna alla (inte de 4 mest spalade)
AVD6- Halva fältet med tonvikt på halvskrällar (7skrällhästar)
AVD7- 1-3 hästar typ andra-fjärdehandaren. (3hästar)
återkommer..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-30 21:46:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, ICELAND
S 1, ICELAND
|
Iceland lägger han verkligen detta?! har ju fått mördarlopp i Frankrike och gjort det skitbra i uppförsbackarna i STENhårt tempo. Har dessutom riktigt bra form och hur fan ska någon kunna slå han från spets!?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-03-30 21:53:46 Edited(2): 2012-03-30 22:00:43  Njae tar nog tillbaka det där.. Kollade 6månader bakåt lite snabbt nu o om man spelat den billigaste varianten av det jag föreslog ( fetstil) 400spänn cirka så hade man bara fått femmor vid 6 av tillfällena så det var inget bra alls..
AVD1: 1-4 hästar enligt turordning (favvospik)
AVD2: 4 hästar enligt turordning (4hästar)
AVD3: Spik på Favoriten (favvospik)
AVD4: 1-4 hästar enligt turordning (favvospik)
AVD5: Massgardering gärna alla (inte de 4 mest spalade)
AVD6- Halva fältet med tonvikt på halvskrällar (7skrällhästar)
AVD7- 1-3 hästar typ andra-fjärdehandaren. (3hästar)
återkommer..
Answer to: "Njae tar nog tillbaka det där.. Kollade 6månader bakåt lit"
|
V 5, JOKE FACE
S 1, ICELAND
|
Ska inte hålla på o va offtopic så mycket men tanken ovan håller hyggligt men man snyggar till siffrorna rejält om man inte plockar bort favvon i avd5 trots allt..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-30 22:50:43  Iceland lägger han verkligen detta?! har ju fått mördarlopp i Frankrike och gjort det skitbra i uppförsbackarna i STENhårt tempo. Har dessutom riktigt bra form och hur fan ska någon kunna slå han från spets!?
Answer to: "Iceland lägger han verkligen detta?! har ju fått mördarlopp"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, QUARCIO DU CHENE
S 1, ICELAND
|
Skitbra i uppförsbackarna? Så länge han tävlade på Vincennes blev han ju bokstavligt talat frånsprungen, däremot trivdes han bättre i Cagnes sur Mer även om det också var enklare motstånd där.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2012-03-31 08:19:24
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 3, WISHING STONE
|
Tror Åke mörkat lite för Wishing Stone lär blomma ut till den topphäst han var när han kom, kommer vara en ny Gidde Palema tror jag, gick ruggigt fort efter galoppen gick 1.12.5 i 1500m ...pass på. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-31 08:44:35 Edited(1): 2012-03-31 09:26:22  Tror Åke mörkat lite för Wishing Stone lär blomma ut till den topphäst han var när han kom, kommer vara en ny Gidde Palema tror jag, gick ruggigt fort efter galoppen gick 1.12.5 i 1500m ...pass på. 
Answer to: "Tror Åke mörkat lite för Wishing Stone lär blomma ut t"
|
|
Klart att Åke är på G: gillar att slå ur underläge o sedan stå o mysa i cirkeln...  Synd att inte Ludde inser att han är sämsta kusken i det här gänget...skulle ha bytt plats med Erik.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-31 10:37:03  Klart att Åke är på G: gillar att slå ur underläge o sedan stå o mysa i cirkeln...  Synd att inte Ludde inser att han är sämsta kusken i det här gänget...skulle ha bytt plats med Erik.... 
Answer to: "Klart att Åke är på G: gillar att slå ur underlä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Örjan Kihlström bestämmer taktiken, men jag tycker det vore intressant att se honom i ledningen. Han är bäst där.
stenklar?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-31 10:44:12  Örjan Kihlström bestämmer taktiken, men jag tycker det vore intressant att se honom i ledningen. Han är bäst där.
stenklar?
Answer to: "Örjan Kihlström bestämmer taktiken, men jag tycker det vore "
|
|
Nja Ludde är så "befuntad" att han inte skulle låta Örjan bestämma...sist så drog han ju i högertömmen på en häst som galopperat o gav Taggen rygg..han gasar fram om ingen annan gör de..o har Eliott galoppat så är de nog så...vem är först sista metern vet då fasiken inte ja... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-31 10:46:36  Nja Ludde är så "befuntad" att han inte skulle låta Örjan bestämma...sist så drog han ju i högertömmen på en häst som galopperat o gav Taggen rygg..han gasar fram om ingen annan gör de..o har Eliott galoppat så är de nog så...vem är först sista metern vet då fasiken inte ja... 
Answer to: "Nja Ludde är så "befuntad" att han inte skulle lå"
|
Became a member:
Forum posts:
|
iceoland aldrig gått bra när han fått bestämma i ledningen, han ska ha hårt tempo hela vägen för att vara som bäst jämn 12,5 fart kanon
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-31 11:41:45
|
Became a member:
Forum posts:
|
11 juni 2011 Östersund var det spets och slut på 2140,tid 11,6 för Iceland men kanske inte har samma form nu? 2a var nr 6 Yarrah boko samma tid 11,6,och 3a nr 9 YEAR IN REVIEW tid 11,7
så visst kan den,gör den om den bedriften så får dom andra hårt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-31 11:43:45  Örjan Kihlström bestämmer taktiken, men jag tycker det vore intressant att se honom i ledningen. Han är bäst där.
stenklar?
Answer to: "Örjan Kihlström bestämmer taktiken, men jag tycker det vore "
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, ICELAND
S 1, ICELAND
|
Hur ska han torska? har megafeeling på den..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-31 11:45:10
|
Became a member:
Forum posts:
|
hur ska han vinna? finns bättre hästar med som har plockat ner han tidigare, varför skulle dem inte göra det nu?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-31 11:45:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
det räcker med joke face och Quuarcio.. Iceland har inte form som räcker till vinst här. Ludde kommer köra offensivt och blir ludde släppt till ledningen så vinner han förmodligen. blir han inte släppt så kommer björn till slut.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-31 11:51:44
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det trodde man 11 juni 2011 ochså att Iceland inte skulle vinna mot bättre hästar men inte alltid bästa hästarna som vinner då vore det lätt att tippa trav.man fick över 18 gånger pengarna på Iceland då.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-31 13:02:36  Det trodde man 11 juni 2011 ochså att Iceland inte skulle vinna mot bättre hästar men inte alltid bästa hästarna som vinner då vore det lätt att tippa trav.man fick över 18 gånger pengarna på Iceland då.
Answer to: "Det trodde man 11 juni 2011 ochså att Iceland inte skulle vinna mot b"
|
|
Bra form på hästen o hoppas vi få en liten glimt av Iceland...Örjan på väg upp ur svackan..bästa taktiker tillsammans med Åke.. 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
[ 5
]
6