Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Jägersro 2012-04-01
V75-7 Bronsdivisionen, försök 5
2. ONLINE D'AMOUR 37% 41
Takter Johnny
3. BEATLES 30% 42
Adielsson Erik
4. NANOK DJUHM 24% 65
Uhrberg Thomas
8. EXDREAM 13% 72
Heiskanen Veijo
6. MAIN KRONOS 12% 89
Svanstedt Åke
11. ART ON LINE 12% 75
Aho Mikko a
1. CINDY HALL 9% 158
Jensen Flemming
7. JACQUES 8% 140
Goop Björn
5. QUALITY CONTROL 5% 175
Ingves Peter
10. CONRADS FREDRIK 5% 216
Olsson Daniel
9. OUCH 1% 0
Kolgjini Lutfi
12. PERSOS ON LINE 1% 0
Kihlström Örjan

Senast uppdaterad: 2012-03-31 18:00:02, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Jägersro
V75-2 Jägersro
V75-3 Jägersro
V75-4 Jägersro
V75-5 Jägersro
V75-6 Jägersro
V75-7 Jägersro
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-7 Jägersro

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]   2   3  
Author Message
Travzonen Posted: 2012-03-26 07:00:03
V75-7 | Bronsdivisionen, försök 5
1:A PRIS 110 000 kr 2140 A

1. CINDY HALL Jensen Flemming
2. ONLINE D´AMOUR Takter Johnny
3. BEATLES Adielsson Erik
4. NANOK DJUHM Uhrberg Thomas
5. QUALITY CONTROL Ingves Peter
6. MAIN KRONOS Svanstedt Åke
7. JACQUES Goop Björn
8. EXDREAM Heiskanen Veijo
9. OUCH Kolgjini Lutfi
10. CONRADS FREDRIK Olsson Daniel
11. ART ON LINE Aho Mikko a
12. PERSOS ON LINE Kihlström Örjan

Turordning: 2-9-10-11-7-3-6-4-8-1-5-12
Reply
Posted: 2012-03-26 17:09:56

Became a member: 
Forum posts:
Tror nog att beatles har toppchans här, väldigt fin i årsdebuten och krigade mot årgångstoppen förra året. Bör segerstrida oavsett löpningsförlopp, stenklar om han kommer till spets. Men det är väl ganska tveksamt......
Reply
Posted: 2012-03-26 17:34:24

Became a member: 
Forum posts:
Jag är inte helt övertygad om att Beatles har toppchans. Online d'Amour är snabb ut och om han kan hålla uppe ledningen är mycket vunnet, kanske till och med allt. Kanske till och med en chansspik?

Nanok Djuhm är alltid intressant och fick inte riktigt till det i årsdebuten med ett flertal galopper framför sig. Kapaciteten är det definitivt inget fel på.

Exdream gick som en dröm senast efter sen lucka, passas.

Art On Line lättades rejält på Momarken och galopperade direkt. Det lät väldigt intressant med "racer-balans" och om Aho kör ett liknande upplägg här, så är de nog inte helt borta.
Reply
Posted: 2012-03-26 19:10:44 Answer to: "Jag är inte helt övertygad om att Beatles har toppchans. Online d"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
exdream bortlottad?.

Online d'amour blev nedplockad från spets senast, kanske behöver växa in i klassen innan han körs i ledningen igen? visat lite tveksama tendenser bakom bilen när han startat från innerspåren och laddats. Visst är det ett tidigt motbud annars.....

Art on line trivs nog på jägersro, intressant skrällbud.....
Reply
dujorha Posted: 2012-03-26 19:58:43 Edited(1): 2012-03-26 20:00:12 Answer to: "Jag är inte helt övertygad om att Beatles har toppchans. Online d"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Tyvärr så vart senaste loppet för Exdream ett hårt slitande i spåren..näst senast var de luckan...risken är stor att hästen inte får till de här loppet utan de blir hård slit igen..
Reply
B_Good Posted: 2012-03-27 17:35:44

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 3, BEATLES
Knepigt men lopptypen genererae inte så mycket skrällar så man kan nog köra en mindra gardering.
Reply
Posted: 2012-03-27 17:45:59
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
Hmm, ganska troligt att Main kronos sitter i spets här..... var dock svag i årsdebuten. Men det är en fin häst som fungerar absolut bäst i ledningen.
Reply
Posted: 2012-03-28 22:17:53

Became a member: 
Forum posts:
Det är bara att spika Online som jag ser det nu iaf. Jag ser ingen Global Manhattan som kan gå 1.10 sista 500 i dödens.

Viss varning kan man ju utfärda rörande Goops häst. För om den skulle hitta till ledning blir den svårslagen och håller sig strecken nere är den intressant vid gardering helt klart.
Reply
Posted: 2012-03-28 22:55:16 Answer to: "Det är bara att spika Online som jag ser det nu iaf. Jag ser ingen Glo"

Became a member: 
Forum posts:
10 sista 500 springer de ju på lunchtravet nu när våren komnmer
Reply
Posted: 2012-03-28 23:32:26

Became a member: 
Forum posts:

V 9, OUCH
Ouch då? Helt bortglömd?
Reply
Posted: 2012-03-28 23:42:27 Answer to: "10 sista 500 springer de ju på lunchtravet nu när våren ko"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
Så Global Manhattans insats näst senast var inge speciellt då?
Reply
Posted: 2012-03-29 06:51:35 Answer to: "Så Global Manhattans insats näst senast var inge speciellt d&ari"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
om insatsen näst senast va speciell?
vad skulle vara så speciellt med den?

Hästen visade lite av sin kapacitet? har väll gjort betydligt bättre lopp än så, så speciellt var det verkligen inte, starten innan dess var minst lika bra .

kan räkna upp 30 hästar som avslutade 10 lr bättre sista 500 i senaste v75 omgången bara.
så förstår inte vad som är så speciellt att gå 10 sista 500
Reply
B_Good Posted: 2012-03-29 07:32:47 Edited(2): 2012-03-29 07:33:51 Answer to: "Ouch då? Helt bortglömd?"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 3, BEATLES
Välommen till forumet.
Känns som ouch inte vill vinna. Bromsar ju. Hade den haft framspår o spetsat så eventuellt men inte nu..
Men visst blir den väldigt lite streckad.
Reply
Posted: 2012-03-29 07:59:28 Edited(1): 2012-03-29 08:07:41 Answer to: "om insatsen näst senast va speciell? vad skulle vara så speciel"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
stor skillnad på 1.10 sista 500 i dödens och 1.10 från spets eller med ryggar. Trodde du visste så mkt iaf.

Kolla upp alla hästar som gick 1.10 i dödens sista 500 senaste 5 v75 omgångarna, och du kommer uteslutande räkna upp bra hästar. Så om du påstår ngt annat får du bevisa det.
Reply
Posted: 2012-03-29 13:16:40 Edited(1): 2012-03-29 13:21:14 Answer to: "stor skillnad på 1.10 sista 500 i dödens och 1.10 från spe"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
sista 5 omgångarna funkar inte denna tidne på året, oseriöst är det. beatasine gick betydligt snabbare i dödens i lördags sista 500. sedan att bara ta en tid sista 500 utan koppling till hur rresten av loppet sätt ut ger en sjukt felaktig helhetsbild och ointressant ur spelsynspunkt att ens bry sig om.
Reply
Posted: 2012-03-29 13:45:15 Answer to: "sista 5 omgångarna funkar inte denna tidne på året, oseri"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

sedan att bara ta en tid sista 500 utan koppling till hur rresten av loppet sätt ut ger en sjukt felaktig helhetsbild och ointressant ur spelsynspunkt att ens bry sig om.

Haha.. Jag ska komma ihåg att du skrev det nästa gång du skriver om en hur fort en häst gått sista 500. Jag vill minnas att du skrev det senast om Prince Tagg va?

Att en häst går sista 500 på 1.10 i dödens i V75 och dessutom vinner. Säger en hel del bara det alldeles oavsett hur det gått tidigare i loppet. Det är ju trots allt bronsdivisionen på V75.

Sen är det självklart så att ska man ha hela bilden ska man ge ett referat över hela loppet. Men tycker knappast det känns relevant att göra. Har ju ingen lust att skriva romaner över ett enskilt lopp... Att det sedan kommer från dig som oftast inte ens motiverar dina tips. Ja.. Då kan vi snacka oseriöst.

Förresten: du får gärna kolla upp hästar som vunnit på v75 från dödens på 1.10 sista 500 under hela förra året och komma med en lista över dessa om du tycker att det är mer relevant. Jag tror fortfarande att alla är bra hästar. Och det alldeles oavsett hur det övriga loppet sprungits.
Reply
Posted: 2012-03-29 13:51:24 Answer to: "sedan att bara ta en tid sista 500 utan koppling till hur rresten av"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
efetrsom du drar upp prince tagg får väll jag kommentera där då.

jag jag skrev som svar, att prince tagg avslutat 08/500, enda anledningen till att jag tog upp det är att det urskiljer sig ur mängden då det är en väldigt snabb tid för att vara en årsdebut, sedan kan de flesta avsluta 20 sista 500 när de kört 16 första varvet , speciellt på kort, men inte ofta när de kört 11 på varvet.

sedan kollar jag sällan några lopp då jag vet o huvudet hur de kört så är det inget jag läger ner speciellt mkt tid på, sedan att jag inte motiverar om det behövs är trams det med.

men du får gärna tycka att globalen gjorde för honom en sjukt bra insats näst sist om du känner så.
Reply
Posted: 2012-03-29 13:59:57 Answer to: "efetrsom du drar upp prince tagg får väll jag kommentera dä"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

men du får gärna tycka att globalen gjorde för honom en sjukt bra insats näst sist om du känner så.

Nej. Tyckte inte han gjorde en "sjukt" bra insats. Men visst var den riktigt bra. Jag skrev att jag inte såg ngn Global Manhattan i loppet och tog upp insatsen specifikt eftersom det var Online som han mötte i det loppet. Det är ju inte Global Manhattan vi ska bedöma här utan Online med flera eller hur?

Så frågan var inte hur bra Global Manhattans insats var i förhållande till hans kapacitet utan i förhållande till motståndet denna omgång. Dvs: finns det ngn i detta gäng som skulle kunna göra om hans insats när han slog Online från dödens.

Att du har snöat in det till ngn fånig diskussion är bara meningslöst. "oseriöst, lunchlopp" bla bla bla.

Istället för att skriva sånt nonsens kan du ju skriva vad du tror om hästarnas chanser i loppet. Ta av dig tomteluvan och kom in i matchen.
Reply
Posted: 2012-03-29 14:06:22 Answer to: "men du får gärna tycka att globalen gjorde för honom"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
jag ska ta av mig tomteluvan när du frågar mig om globalsn insats näst senats? makes no sense

om du vill ha svar på andra frågor får du ställa dem innan du börjar kasta ur dig saker på ej ställda frågor,men jag godtar din ursäkt på förhand så vi kan gå vidare.

jag tycker online for godkänt sist för sin insats, vinenr inte på liknande insats på lördag
Reply
Posted: 2012-03-29 14:11:41 Answer to: "jag ska ta av mig tomteluvan när du frågar mig om globalsn insat"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

jag ska ta av mig tomteluvan när du frågar mig om globalsn insats näst senats? makes no sense

Hmm.. Lite Aspbergertendenser nu. Om du ursäktar. Jag frågade dig kanske rent formellt om hans insats näst senast. Men med lite social begåvning hade du kunnat upptäcka att frågan var retorisk som ett svar på den kommentar du gjorde när jag argumenterade för Online.

men jag godtar din ursäkt på förhand så vi kan gå vidare.

Så bra.

jag tycker online for godkänt sist för sin insats, vinenr inte på liknande insats på lördag

Tack! Äntligen ett vettigt inlägg från dig i denna tråd.
Reply
[ 1 ]   2   3