[ 1
]
2
|
Travzonen
|
Posted: 2012-03-26 07:00:03
|
|
V75-6 | Klass I, försök 5 1:A PRIS 100 000 kr 1640 A 1. MAIGOLD Thomsen Henrik 2. BULLDOZER Goop Björn 3. LEADER TOM Adielsson Erik 4. SPLENDID VALUE Nyman Timo 5. FAYENCE Lindblad Niklas 6. MR PELLEGRINO Lövgren Joakim 7. GLENN PALEMA Svanstedt Åke 8. CROWNE Takter Johnny 9. ONCE IN A WHILE Uhrberg Thomas 10. ROCKEFELLER F. Kolgjini Lutfi 11. SUPER FERRARI Kihlström Örjan 12. VERY SOBER Haugstad Kenneth
Turordning: 8-2-5-6-9-7-3-11-12-10-1-4
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-27 16:42:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
Mr Pellegrino är jag svag för, fin sprinter och väldigt startsnabb. Klar förstahäst här. Väldigt öppet bakom......
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-03-27 17:23:39 Edited(3): 2012-03-27 19:49:30 Mr Pellegrino är jag svag för, fin sprinter och väldigt startsnabb. Klar förstahäst här. Väldigt öppet bakom......
Answer to: "Mr Pellegrino är jag svag för, fin sprinter och väldi"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 6, MR PELLEGRINO
S 6, MR PELLEGRINO
|
Håller med dig även här. Måste dock plugga på en del ytterligare.
Crowne gillar jag inte.. Fast Lövgrens 3hästar borde väl ha en god chans nån av dem..
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2012-03-28 00:12:21
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 9, ONCE IN A WHILE
|
Once In A While gick bra på Kalmar senast. Kan vinna med rätt resa.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-28 22:15:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
Inte helt lätt detta lopp. 1-6 är nog givna att ha med. Samt nr 9. Kanske kan räcka.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-29 17:02:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
Håller med om att once in a while är kul skrällbud, blev lite förvånad ëfter insatsen senast.....
Känslan är att det blir lite överpave här....
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-30 09:30:30 Edited(1): 2012-03-30 09:36:01  Once In A While gick bra på Kalmar senast. Kan vinna med rätt resa.
Answer to: "Once In A While gick bra på Kalmar senast. Kan vinna med rätt re"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Känns utlämnad..bakspår o Bulldozer är inte mer än skaplig ut..Jocke eller Åke..?  Very Sober såg inte så rolig ut sist men vilken "skalle" tugga utvändigt o löste de hela lätt !! Där har vi något !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-30 20:04:12  Känns utlämnad..bakspår o Bulldozer är inte mer än skaplig ut..Jocke eller Åke..?  Very Sober såg inte så rolig ut sist men vilken "skalle" tugga utvändigt o löste de hela lätt !! Där har vi något !! 
Answer to: "Känns utlämnad..bakspår o Bulldozer är inte mer ä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Troligt är att Nyman spetsar och sedan släpper till Lövgren, vilket då betyder att Mr pelligrino har bra segerchans. Vettig spik i ett jämnstreckat lopp då hästen har toppchans i spets och kan vinna från flera andra positioner om det behövs då hästen besitter bra kapacitet för klassen.
Både bulldozer och Once in a while sitter nog bra på det, tycker att bulldozer är ganska bra ut faktiskt.
Känslan är väl att mycket är upp till svanstedt och hur han kör här, kanske väljer att ladda riktigt och kör stenhårt mot lövgren. Då är loppet vidöppet......
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-30 20:34:24  Troligt är att Nyman spetsar och sedan släpper till Lövgren, vilket då betyder att Mr pelligrino har bra segerchans. Vettig spik i ett jämnstreckat lopp då hästen har toppchans i spets och kan vinna från flera andra positioner om det behövs då hästen besitter bra kapacitet för klassen.
Både bulldozer och Once in a while sitter nog bra på det, tycker att bulldozer är ganska bra ut faktiskt.
Känslan är väl att mycket är upp till svanstedt och hur han kör här, kanske väljer att ladda riktigt och kör stenhårt mot lövgren. Då är loppet vidöppet......
Answer to: "Troligt är att Nyman spetsar och sedan släpper till Lövgren,"
|
|
De kan nog bli lite svårt för Bulldozer o hästen bakom..är nog inne på de senariot som du tror om Mr Pelligrino o hur Åke kör..de blir framåt o då går de nog såpass att tex. 12 som gjorde ett mycket bra lopp i dödens o ändå hade kraft o hålla undan på en bra tid..tycker den är bättre än både 2:an o 9:an... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-30 22:25:50
|
Became a member:
Forum posts:
|
som jag misstänkte var jag RÄTT ute på bulldozer inför loppet, oavsätt vad vissa tomtar ansåg i efterhand.
visade sig att hästen hade en hovböld, därav galopp och dumt beteende i både värmning provstart och loppt sedan. har ej visat något sådant beteende innan och om formen är lika bra som innan förra starten är det en mkt bra chans för Bulldozer.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-30 23:11:27  som jag misstänkte var jag RÄTT ute på bulldozer inför loppet, oavsätt vad vissa tomtar ansåg i efterhand.
visade sig att hästen hade en hovböld, därav galopp och dumt beteende i både värmning provstart och loppt sedan. har ej visat något sådant beteende innan och om formen är lika bra som innan förra starten är det en mkt bra chans för Bulldozer.
Answer to: "som jag misstänkte var jag RÄTT ute på bulldozer inför"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jo, vi har hört dina ursäkter tusen gånger när dina stenklara förlorar. Alltid något fel, som jag sade innan så finns det inte en chans i världen att någon har så mycket "otur" som du.
Bulldozer losade pga han var chanslös att svara spets och det är allt. Insatsen i sig var det absolut inga fel på, söderkvist backade sig sist till sista sväng och satt i princip fast hela loppet. Må vara att hästen hade en böld eller var dödsjuk, faktum kvarstår att han losade loppet då han var chanslös på spets och satt fast i hela loppet. ta det som en man och sluta gnälla! Du gjorde en felbedömning i spetsstriden......
Detta loppet kan han däremot vinna om det klaffar lite med tempo och positioner............
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-31 00:12:12 Edited(1): 2012-03-31 00:14:42  jo, vi har hört dina ursäkter tusen gånger när dina stenklara förlorar. Alltid något fel, som jag sade innan så finns det inte en chans i världen att någon har så mycket "otur" som du.
Bulldozer losade pga han var chanslös att svara spets och det är allt. Insatsen i sig var det absolut inga fel på, söderkvist backade sig sist till sista sväng och satt i princip fast hela loppet. Må vara att hästen hade en böld eller var dödsjuk, faktum kvarstår att han losade loppet då han var chanslös på spets och satt fast i hela loppet. ta det som en man och sluta gnälla! Du gjorde en felbedömning i spetsstriden......
Detta loppet kan han däremot vinna om det klaffar lite med tempo och positioner............
Answer to: "jo, vi har hört dina ursäkter tusen gånger när dina st"
|
Became a member:
Forum posts:
|
som sagt, säger det igen, att vara rätt ute och få fel händer ofta. men bara för att man får fel betyder det inte att man vara fel ute, detta är npågot som du ständigt behöver få det upprepas för dig.
Du missad tysdligen vad jag just skrev till dig om bulldozer ovan och efter starten sist. antingen är du dum på riktigt lr så gör du dig till. Vilken av dem är det?
kommentarer efter loppet sist
"Inget fel på min analys i v76 alls, var ju något som inte stämde med bulldozer eftersom han galoppeade i uppvärmningen sedna i provstart, så analysen var det inget fel på, däremot hästen, skrev dessutom att om åke mot förmodan skulel få spets skulle den kunan duga då den gjorde ett fint intryck i sista starten."
anledningen var också att hästen besvärades av en hovböld för dagen. Stefan hade fult sjå med att föröska hålla hästen i trav i starten om han så kom ur 1a svängen som sista häst, spets var överhuvudtaget inte aktuellt med tanke på hur hästen var för dagen. Att senda åke hade en icke startsnabb häst såg man tydligen i 1a omstarten då han inte var i NÄRHETEN av att få ledningen. så trams säga jag var fel ute i spetstriden med. Istället för att kalla det "otur" hål dig objektiv och sluta spela pajas. saknar saklighet ifrån dig, när ska du börja med det?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-31 00:25:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bäst chans har nog Pellegrini från spets. Rolig skräll är Luddes. Har ju hög kapacitet i grunden. Går framåt?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-31 11:11:14  som sagt, säger det igen, att vara rätt ute och få fel händer ofta. men bara för att man får fel betyder det inte att man vara fel ute, detta är npågot som du ständigt behöver få det upprepas för dig.
Du missad tysdligen vad jag just skrev till dig om bulldozer ovan och efter starten sist. antingen är du dum på riktigt lr så gör du dig till. Vilken av dem är det?
kommentarer efter loppet sist
"Inget fel på min analys i v76 alls, var ju något som inte stämde med bulldozer eftersom han galoppeade i uppvärmningen sedna i provstart, så analysen var det inget fel på, däremot hästen, skrev dessutom att om åke mot förmodan skulel få spets skulle den kunan duga då den gjorde ett fint intryck i sista starten."
anledningen var också att hästen besvärades av en hovböld för dagen. Stefan hade fult sjå med att föröska hålla hästen i trav i starten om han så kom ur 1a svängen som sista häst, spets var överhuvudtaget inte aktuellt med tanke på hur hästen var för dagen. Att senda åke hade en icke startsnabb häst såg man tydligen i 1a omstarten då han inte var i NÄRHETEN av att få ledningen. så trams säga jag var fel ute i spetstriden med. Istället för att kalla det "otur" hål dig objektiv och sluta spela pajas. saknar saklighet ifrån dig, när ska du börja med det?
Answer to: "som sagt, säger det igen, att vara rätt ute och få fel h&au"
|
Became a member:
Forum posts:
|
killen, du snackar så extremt mycket skit så att jag får ont i ögonen av att läsa det. Tro mig när jag säger att bulldozer fick ingen hovböld i uppvärmningen, den har kommit efter loppet och nog fan har den inte påverkat startsnabbheten.
Din analys var fel på alla sätt och viss när du i princip sade att hästen är stenklar oavsett. Du sade fortfarande att han skulle ta spets och det var han inte i närheten av. Det kalla en FELAKTIG ANALYS!
ständigt dåliga bortförklaringar från din sida......
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2012-03-31 11:11:22  Håller med om att once in a while är kul skrällbud, blev lite förvånad ëfter insatsen senast.....
Känslan är att det blir lite överpave här....
Answer to: "Håller med om att once in a while är kul skrällbud, "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 9, ONCE IN A WHILE
|
Jag blev inte så förvånad  Dock känns det som att distansen kan vara för kort nu? Måste ju tro på den igen oavsett och blir det bara körning första 1000 så kan han nog blanda sig i striden igen. Vad har hänt med Rockfeller? Imponerade stort på mig på Solvalla men sen......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-31 11:13:10  killen, du snackar så extremt mycket skit så att jag får ont i ögonen av att läsa det. Tro mig när jag säger att bulldozer fick ingen hovböld i uppvärmningen, den har kommit efter loppet och nog fan har den inte påverkat startsnabbheten.
Din analys var fel på alla sätt och viss när du i princip sade att hästen är stenklar oavsett. Du sade fortfarande att han skulle ta spets och det var han inte i närheten av. Det kalla en FELAKTIG ANALYS!
ständigt dåliga bortförklaringar från din sida......
Answer to: "killen, du snackar så extremt mycket skit så att jag får "
|
Became a member:
Forum posts:
|
du har något allvarligt fel i huvudet
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-31 11:54:27  du har något allvarligt fel i huvudet
Answer to: "du har något allvarligt fel i huvudet"
|
Became a member:
Forum posts:
|
och jag avskyr dåliga spelare som ständigt ska komma med dåliga ursäker för att deras "stenklara" förlorar.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2012-03-31 12:03:03
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 5, FAYENCE
|
Sobbe...Uhrberg lämna avslag på sina två egna o trodde inte alls på ngn chans här??
Leader Tom verkar va stallskrik på däremot...står i 3 ggr bara!!!
Fayence har visat fint kunnande också bra lägen på de två
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-31 13:25:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
Åke kommer ladda för ledningen med Glenn. Risk för körning.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-31 13:43:17  Åke kommer ladda för ledningen med Glenn. Risk för körning.
Answer to: "Åke kommer ladda för ledningen med Glenn. Risk för kör"
|
|
Jepp förstått de..gynnar bakspår...Very... 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|