[ 1
]
2
3
|
B_Good
|
Posted: 2015-05-04 18:47:51
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
V75-6, Umåker lopp 10 (V5-4, DD-1, Tvilling)
Berth Johanssons Memorial - Femåringslopp
1:A PRIS 200 000, 2140 A
1 ORDER BY KEEPER (US) v 5 Redén Daniel a 2140:1
2 SCREEN HEIGHT h 5 Jansson Torbjörn (Mel St)
3 COOL KEEPER (US) h 5 Witasp Leif
4 ROD STEWART* (IT) h 5 Eriksson Christoffer (Rio Je)
5 VÄSTERBO LOVEBOAT h 5 Adielsson Erik (Båt Sv)
6 SPECIAL TOPGEAR* (FI) h 5 Östman John (Haa Mi)
7 GIMEHEAVEN SISU h 5 Ohlsson Ulf (Sal Pe)
8 ROKKAKUDO h 5 Söderkvist Stefan (For An)
9 CREATINE (US) h 5 Bergh Robert
10 NIMBUS C.D. v 5 Kihlström Örjan (Hul St)
Turordning: 9-3-10-5-7-6-4-2-8-1
|
|
Reply
|
|
johan1
|
Posted: 2015-05-04 22:06:26
|
Became a member: 2010-03-01
Forum posts: 258
|
här vill jag lyfta fram en riktig smäll karamell , nr 6 special topgear
creatine har gjort det bra i amerika oprävat kort här i sverige han är nog bästa hästen i loppet utan tvekan men blir de lite för mycket strul för favoriterna så ska ni ta med nr 6 speciall topgear som är i toppform nu har bollat med amazom am robert berghs stjärn sto !
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-05-05 12:32:08  här vill jag lyfta fram en riktig smäll karamell , nr 6 special topgear
creatine har gjort det bra i amerika oprävat kort här i sverige han är nog bästa hästen i loppet utan tvekan men blir de lite för mycket strul för favoriterna så ska ni ta med nr 6 speciall topgear som är i toppform nu har bollat med amazom am robert berghs stjärn sto !
Answer to: "här vill jag lyfta fram en riktig smäll karamell , nr 6 special t"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Du måste skoja med mig va...? En klass 1 häst mot dessa..tar de inte på allvar tyvärr...! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2015-05-05 12:45:18  Du måste skoja med mig va...? En klass 1 häst mot dessa..tar de inte på allvar tyvärr...! 
Answer to: "Du måste skoja med mig va...? En klass 1 häst mot dessa..tar de "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
1,3,4,5 vill jag ha med i alla fall. Rod verkar bli bortglömd här igen trots fantomspurten han visade sist. Riordan hade ju varit nöjd med honom i träningen och det är snudd på min förstahäst här.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2015-05-05 13:55:53
|
|
NIMBUS C.D ska bli spännande att se i Hultmans regi, är ju en riktigt kapabel häst och får han den att fungera till 100% så kan det blir en kanon.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-05-05 19:21:26 Edited(2): 2015-05-05 19:27:56  1,3,4,5 vill jag ha med i alla fall. Rod verkar bli bortglömd här igen trots fantomspurten han visade sist. Riordan hade ju varit nöjd med honom i träningen och det är snudd på min förstahäst här.
Answer to: "1,3,4,5 vill jag ha med i alla fall. Rod verkar bli bortglömd här"
|
|
Icke sa Nicke här glöms inget...med i dansen...!  Bergharn vill sälja in sin till Elitloppet...då måste han prestera rejält här...Höga krav kan ja tycka..!  Tarzan varnade lite för sin sist o de stämde..men Robban kan nog bli lite sugen på Rod...bara o kolla stammen...! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2015-05-05 20:32:50  1,3,4,5 vill jag ha med i alla fall. Rod verkar bli bortglömd här igen trots fantomspurten han visade sist. Riordan hade ju varit nöjd med honom i träningen och det är snudd på min förstahäst här.
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Roddan är lätt förstastrecket!
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2015-05-06 11:12:15  1,3,4,5 vill jag ha med i alla fall. Rod verkar bli bortglömd här igen trots fantomspurten han visade sist. Riordan hade ju varit nöjd med honom i träningen och det är snudd på min förstahäst här.
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Får man fråga varför du vill ha med Order By Keeper? Vet inget om hästen men vad jag kan se på resultaten har han hittills varit chanslös mot sämre hästar än han möter nu.
Håller dock med om Rod Stewart! Jävlar vilken spurt han gick senast och motståndet var knappast sämre än det är här. Tyvärr bör Cool Keeper ha en riktigt bra chans att leda loppet runtom...
Hoppas att Creatine drar på sig många streck för den får helt enkelt inte vinna i Sverigedebuten efter långt uppehåll från bakspår mot tuffa motståndare som har lopp i kroppen.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2015-05-06 11:35:34  Får man fråga varför du vill ha med Order By Keeper? Vet inget om hästen men vad jag kan se på resultaten har han hittills varit chanslös mot sämre hästar än han möter nu.
Håller dock med om Rod Stewart! Jävlar vilken spurt han gick senast och motståndet var knappast sämre än det är här. Tyvärr bör Cool Keeper ha en riktigt bra chans att leda loppet runtom...
Hoppas att Creatine drar på sig många streck för den får helt enkelt inte vinna i Sverigedebuten efter långt uppehåll från bakspår mot tuffa motståndare som har lopp i kroppen.
Answer to: "Får man fråga varför du vill ha med Order By Keeper? Vet i"
|
|
Jag blandade ihop honom med CALL ME KEEPER  Byter nog den mot Creatine. Om Bergh pratar om att det kan vara en häst för elitloppet redan i år så måste han ha förberett rejält och då måste den nog med även om jag ogärna tar med årsdebutanter.
|
|
Reply
|
|
johan1
|
Posted: 2015-05-06 22:14:05 Edited(6): 2015-05-06 22:38:19  Du måste skoja med mig va...? En klass 1 häst mot dessa..tar de inte på allvar tyvärr...! 
Answer to: "Du måste skoja med mig va...? En klass 1 häst mot dessa..tar de "
|
|
jag säger inte att special topgear bara vinner de här loppet ! creatine är nog den bästa hästen ,och mest den troliga vinnaren !
jag har bra info om hästen, (special topgear ) sprang med järn skor senast och vann lätt (2längder) kommer med 2 rakas segrar som han har vunnit hur lätt som helst har varit på plats vi bägge starterna !!! även om motståndet har varit dåligt, men på de sättet han vunnit, de har varit imponerande
mika (tränarn ) har siktat på loppet länge så formen är på topp nu ,själv så tror han att klarar en tid på 12 blank med rätt ryggar så kan han sluta långt framme kan kanske vinna garderar man stor favoriten med flera streck så tycker jag han kan vara ett roligt drag !
AMAZON AM hängde inte med special topgear den 16 maj 2014 på boden efter 10 sista 1000m på special topgear han vann lätt med 2.5 längd de säger väl lite vilken kapacitet hästen har gentemot de låga pris summan han har på sig
med sen ska kan också tänka på att han har tävlat i finland där prispengarna inte är så höga, guld division finalen har 10.000euro i första pris ca 85-95 tusen, i sverige så är de minst 100 tusen i första pris på v75 redan i försöken ! 16 starter och 9 vinster har special topgear
så kanske du förstår mig bättre
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-05-07 07:13:26 Edited(6): 2015-05-07 08:09:00  jag säger inte att special topgear bara vinner de här loppet ! creatine är nog den bästa hästen ,och mest den troliga vinnaren !
jag har bra info om hästen, (special topgear ) sprang med järn skor senast och vann lätt (2längder) kommer med 2 rakas segrar som han har vunnit hur lätt som helst har varit på plats vi bägge starterna !!! även om motståndet har varit dåligt, men på de sättet han vunnit, de har varit imponerande
mika (tränarn ) har siktat på loppet länge så formen är på topp nu ,själv så tror han att klarar en tid på 12 blank med rätt ryggar så kan han sluta långt framme kan kanske vinna garderar man stor favoriten med flera streck så tycker jag han kan vara ett roligt drag !
AMAZON AM hängde inte med special topgear den 16 maj 2014 på boden efter 10 sista 1000m på special topgear han vann lätt med 2.5 längd de säger väl lite vilken kapacitet hästen har gentemot de låga pris summan han har på sig
med sen ska kan också tänka på att han har tävlat i finland där prispengarna inte är så höga, guld division finalen har 10.000euro i första pris ca 85-95 tusen, i sverige så är de minst 100 tusen i första pris på v75 redan i försöken ! 16 starter och 9 vinster har special topgear
Answer to: "jag säger inte att special topgear bara vinner de här loppet ! cr"
|
|
Jorå jag förstår vad du säger o vad du har fått för information....nu är förväntningarna i travsammanhang rätt stora....jag tycker hästen har för få starter för att matcha detta gäng..att ta steget upp är svårare än man tror...att Finland har låga prissummor är inget nytt för mig...har varit med sedan mitten av 60-talet....är "ganska" insatt om man säger så...ska kolla lite närmare på hästen...men här i detta loppet finns de fler som har bättre spår o visat god form och högre prissumma o hårdhet...en klass 1 häst slår normalt inte dessa hästar som är en blandning av hästar i silver o guld klass...så du förstår min skepsis...?  Eller för att ta en referens...du kanske lyssnar/tittar på Björnkollen...? Han brukar ibland utgå efter vilka lopp dom startat i o hur hög prissumma de har varit då....kan va en vinkel...säger inte den är bra men Björn tar ju upp den då o då..!  Att rekordsänka till 12,0 tid o få rätta ryggarna....är inte så lätt..kan bli hängande o få backa ner i fältet...om han inte är rejäl från start !!  Är säkert en helt okey Love You avkomma men dom brukar behöva fler starter i kroppen för att prestera riktigt högt...! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2015-05-07 10:38:08  jag säger inte att special topgear bara vinner de här loppet ! creatine är nog den bästa hästen ,och mest den troliga vinnaren !
Answer to: "jag säger inte att special topgear bara vinner de här loppet ! cr"
|
|
När han slog AMAZON AM så gjorde hon årsdebut efter 5 månaders uppehåll och gick med skor. Går nog inte riktigt jämföra med vad han möter här. När han mötte kulltoppen med Amazon AM och Cool Keeper ifjol så var han hopplöst sist men kanske var sjuk den dagen? En dryg sekund efter i mål var han då. En bra häst som knappast vinner här.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-05-07 13:27:18 Edited(1): 2015-05-07 13:28:53  När han slog AMAZON AM så gjorde hon årsdebut efter 5 månaders uppehåll och gick med skor. Går nog inte riktigt jämföra med vad han möter här. När han mötte kulltoppen med Amazon AM och Cool Keeper ifjol så var han hopplöst sist men kanske var sjuk den dagen? En dryg sekund efter i mål var han då. En bra häst som knappast vinner här.
Answer to: "När han slog AMAZON AM så gjorde hon årsdebut efter 5 m&ar"
|
|
Ja att dom har valt ett sådant tufft lopp som detta blev..kanske dom inte räknat med detta motstånd...hade ju haft ett alternativ i avd.4...hästen har ju poäng för att va med där...o motståndet överkomligt nog för att vinna..!  Här var de bara en undre gräns satt o inget tak...! 
|
|
Reply
|
|
johan1
|
Posted: 2015-05-07 15:10:10
|
|
jag känner tränaren till hästen personligen och jag vet han har har blivit bjuden ett miljonbelopp säger inte hur många av häst ägare till robert bergh efter den starten som han gjorde i boden med amazon am !!!
mka har startat sin tränar karriär i sverige på ett mycket bra sätt han har nog 7-8 stall segrar på 2 månader
han har bara 24 hästar i träning och de flesta har inte kommit ut än de är på väg
jag vet inte om de går att hitta hans statistik hittills som umåker tränare eftersom allt pappers arbete är inte riktigt klart ännu
de finns en tanke bakom de hela att han valde just de här tuffa loppet och inte klass 1
rak tvilling från min sida blir creatine mot special topgear !
vi kan diskutera special topgear mer efter loppet så ser vi hur de gick för han !
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2015-05-07 16:11:17  jag känner tränaren till hästen personligen och jag vet han har har blivit bjuden ett miljonbelopp säger inte hur många av häst ägare till robert bergh efter den starten som han gjorde i boden med amazon am !!!
mka har startat sin tränar karriär i sverige på ett mycket bra sätt han har nog 7-8 stall segrar på 2 månader
han har bara 24 hästar i träning och de flesta har inte kommit ut än de är på väg
jag vet inte om de går att hitta hans statistik hittills som umåker tränare eftersom allt pappers arbete är inte riktigt klart ännu
de finns en tanke bakom de hela att han valde just de här tuffa loppet och inte klass 1
vi kan diskutera special topgear mer efter loppet så ser vi hur de gick för han !
Answer to: "jag känner tränaren till hästen personligen och jag vet han "
|
|
Ta det inte så hårt, det är ju ingen som dömt ut varken tränare eller häst här. Däremot så måste väl även du förstå att hästen står stentufft inne här och att en femåring som tjänat knappt 300 tusen ska gå ut och vinna mot kulltoppar som tjänat miljoner är inte speciellt sannolikt. Att som 3 kanske 4 åring göra det är en sak men femåringar som mött toppen har en helt annan hårdhet i sig. Creatine slog Sebastian K. ifjol.......
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-05-07 16:32:51 Edited(2): 2015-05-07 16:35:41  jag känner tränaren till hästen personligen och jag vet han har har blivit bjuden ett miljonbelopp säger inte hur många av häst ägare till robert bergh efter den starten som han gjorde i boden med amazon am !!!
Answer to: "jag känner tränaren till hästen personligen och jag vet han "
|
|
Absolut....men de är som Soberano har ett inlägg om...Creatine slog Zebbe o då pratar vi toppklass...! Så lycka till...hästen är okänd för mig men efter de här loppet så kan han va en rejäl kändis då...!  Ibland ska man resonera så här...bättre o ta de lilla betet än gapa efter det stora...! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2015-05-07 16:47:47  Absolut....men de är som Soberano har ett inlägg om...hästen slog Zebbe o då pratar vi toppklass...! Så lycka till...hästen är okänd för mig men efter de här loppet så kan han va en rejäl kändis då...! 
Answer to: "Absolut....men de är som Soberano har ett inlägg om...hästen"
|
|
Conrad Luguaer till exempel kanske borde vara räddare om Calvin Borel. En häst som har så lätt att "försvara" sig med galopp borde kanske få ta det lugnt och hitta balans och självförtroende istället för dödens i tuffa gäng fram tills felet kommer.
|
|
Reply
|
|
johan1
|
Posted: 2015-05-07 16:58:50
|
|
jag tar de så hårt... har bra info om hästen både tidigare i livet och dags status då jag känner tränaren väl !
jag är lite skeptisk till amerikanska hästar som har jätte tunga meriter och kommer till sverige det är ganska stor i skillnad för hästen ,de har ju varit riktigt många amerikaner i sverige som har haft tunga meriter i usa men inte lyckas så bra i sverige ! creatine är nog den bästa hästen i fältet kapacitet messigt men jag vill se den först prestera i sverige innan jag hyllar den så de blir ingen spik för mig i alla fall
|
|
Reply
|
|
johan1
|
Posted: 2015-05-07 17:00:46
|
|
alla har vi väl olika ide r på mesta inom trav och de tycker jag de ska vara också 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-05-07 20:47:22 Edited(4): 2015-05-07 20:53:27  alla har vi väl olika ide r på mesta inom trav och de tycker jag de ska vara också 
Answer to: "alla har vi väl olika ide r på mesta inom trav och de tycker jag"
|
|
Tja att tro på sig själv är ju bra men men ibland ska man nog ta lite tips o argument....alla tippar inte lika bra...tyvärr precis som de finns bra o dåliga hästar...o jag hänger inte upp mig på Creatine han är också obekant för mig...däremot är de några hästar till i loppet som har god form o har en god chans till seger...dom här "svenska" hästarna med framspår...från 2 till 5 med färska starter ska räknas i loppet..!  Att de här är ett svårt spel har ja sagt så många gånger nu...o variablerna är i mesta laget..men ja ser faktiskt en stor skillnad i tips o analyser precis som när jag får chansen o se värmning o provstarter....kan faktiskt bedömma sådana rätt bra !! 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|