Tja att tro på sig själv är ju bra men men ibland ska man nog ta lite tips o argument....alla tippar inte lika bra...tyvärr precis som de finns bra o dåliga hästar...o jag hänger inte upp mig på Creatine han är också obekant för mig...däremot är de några hästar till i loppet som har god form o har en god chans till seger...dom här "svenska" hästarna med framspår...från 2 till 5 med färska starter ska räknas i loppet..! Att de här är ett svårt spel har ja sagt så många gånger nu...o variablerna är i mesta laget..men ja ser faktiskt en stor skillnad i tips o analyser precis som när jag får chansen o se värmning o provstarter....kan faktiskt bedömma sådana rätt bra !!
Jorå kollar lite här o där...en bra analytiker är Berglund på Travnet....han är duktig men man håller inte formen så länge(någonstans)...dvs. lätt o komma snett...men överlag så har han en god analysförmåga...! Alla sådan här tips i förväg tar inte riktigt hänsyn till dagsform o ev. ändrade förhållanden....värt o komma ihåg..!! Du får inte tycka att dina tips är dåliga här men vi är lite kritiska bedömare ibland...!
De har ja visst de..host host....ja tror du har rätt bra koll på mig o vad ja kan....har ju skrivit så många inlägg så minsta "nisse" vet nog en del om mig o hur stort intresse/kunskap ja har..!!! Sedan hur många 10 oddsare ja går ut med och som alla "ubåtar" så gärna suger i sig...har någon gjort gräv jobbet så finns de många som vill plocka dessa godsaker..!!
Att Aspan spetsar här är mycket troligt....1:an snabbare ut än 2:an som är ordinär..vem offrar sig på dödens ? Erik om felfritt hamnar nog där....sedan är de upp till Bergh o dra i höger tömmen...hur länge väntar han...är han osäker på hästen väntar han längre...är han säker så går han direkt efter första kurvan..!
Blir nog spik på Cool Keeper här. Blev betydligt mer rädd för Creatine när jag kom ihåg att han var ute och hävdade sig väldigt väl mot bl.a Sebastian K och Commander Crowe i höstas, men jag vill ändå se ett formbesked och att han trivs med svenska förutsättningar och full distans innan jag höjer honom till skyarna.
Fick nu se Topgear i en lugn värmning...ser fin ut o verkar vara en spänstig fin häst...få se nu hur han räcker mot detta motstånd....hinner inte så mycket nu är på resande fot...Lycka till nu Alla !!
Bergh osäker annars har han gått....! Enkelt för Cool Keeper...bra gjort av 6:an...inget Elitlopp för Bergharns...! Mycket häst i det här loppet...hade ja..blir tufft i sista..! När han inte går Bergharn tidigare så är han ju kokt....kan inte trott så mycket på hästen...annars var de rejält felkört..när 6:an backar så skulle han gått...!!
Trevligt med en sådan andrahandare som spik! Trist med Creatine dock men inte första gången en upphaussad jänkare misslyckas med att motsvara förväntningarna.
Trevligt med en sådan andrahandare som spik! Trist med Creatine dock men inte första gången en upphaussad jänkare misslyckas med att motsvara förväntningarna.
Kan ju aldrig varit färdig...o varför kan dom inte gå ut i ett vanligt lopp innan så man får någon koll...när jag såg provstarten på hästen räknade ja bort honom direkt...!
såg ni special topgear så dålig va han väl inte ? hade en bättre häst tagig dödspositionen och dragit fram han lite mer så hade han varit lite närmare cool ceeper kanske inte slår den i alla fall men ändå för att vara en vanlig klass 1 häst som många trodde ! han startar igen nästa lördag på boden om allt är bara bra med hästen då är de väl bara å spika ?
såg ni special topgear så dålig va han väl inte ? hade en bättre häst tagig dödspositionen och dragit fram han lite mer så hade han varit lite närmare cool ceeper kanske inte slår den i alla fall men ändå för att vara en vanlig klass 1 häst som många trodde ! han startar igen nästa lördag på boden om allt är bara bra med hästen då är de väl bara å spika ?
nästa lördag är de inte (blev lite fel av mig) tanken var att han skulle gå ut i ett försöks lopp för 5 åringar på boden men jag tror han klev över pengarmässigt nu om jag fattade de rätt då jag va i stallet i dag.
han startar i boden i alla fall nästa gång om bara hästen är frisk, stallet kommer ha ca 5 hästar till start i boden då
kan återkomma i den frågan när de är klart vart han ska starta om han nu inte blir dunder favorit vilket jag tror han blir nästan gång !