Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Jägersro 2008-03-29
V75-3 Olympiatravet, uttagning/delfinal 2 - L.C. Peterson-Broddas Minneslöpning. Fetodds-500.000 kr extra i Vinnarpotten!
3. GOING KRONOS 46% 38
Kolgjini Lutfi
4. KITO DU VIVIER 42% 26
Nivard Franck
5. TORVALD PALEMA 37% 39
Svanstedt Åke
1. LOVEBITE 12% 240
Svensson Claes
2. GO ON PALE 7% 446
Takter Johnny
6. SPRING RAY 7% 203
Goop Björn
7. HAMBLE CROWN 4% 736
Adielsson Erik

Senast uppdaterad: 2008-03-29 18:00:04, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Jägersro
V75-2 Jägersro
V75-3 Jägersro
V75-4 Jägersro
V75-5 Jägersro
V75-6 Jägersro
V75-7 Jägersro
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Jägersro

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   4   5   6   7   8   [ 9 ]   10   11   12   13  
Author Message
Nijo Posted: 2008-03-29 15:25:47

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389

V 3, GOING KRONOS
precis.......Grenka, sluta böla och hylla hästen

ludde bara satt och åkte över uploppet.

Är ditt problem att du spikar fransmannen även när du visste om hur loppet skulle köras.
Reply
Cherry Posted: 2008-03-29 15:28:37

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901

V 4, KITO DU VIVIER
Självklart vet jag om förutsättningarna och lite arg är jag på mig själv att jag inte dubblade systemet med Going då man kunde ana att Åke skulle tro att han har en bättre häst än vad han har. Jag trodde och tyckte ju att Svanstedt skulle släppa. Han verkar ha dåligt minne angående hur Torvald fungerar med press... Hade Åke varit smart så hade han släppt och liftat med till en final. Going hade inte haft en suck från dödens.
Reply
Posted: 2008-03-29 15:32:29 Answer to: "Fan va skönt! Nu fick ni alla amatörer en knäpp på näsan. Visst fic"

Became a member: 
Forum posts:
VARFÖR ska det alltid komma anspelningar på Luddes invandrarbakgrund så fort man inte suger av honom eller hans hästar.

Slopa det tugget. Going var bra idag och det är riktigt kul både för Ludde och Svensk travsport. Men att ta ställning och spika mot Going är inget konstigt, titta bara på tidiagre prestationer. Sist KdV var här krossade han hästarna från dödens på 12.7. Going har gjort en start efter vila och avslutade ju inte direkt 2007 som en stjärna. Så varför är den så stenklar.

Grsttis ni som spikade, men klanka inte ner på oss som tog bort han och tog ställning. Alla läser loppen och hästar kapacitet olika.
Reply
Post removed Posted: 2008-03-29 15:33:06
Posted: 2008-03-29 15:42:31
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 3, GOING KRONOS
luddes invandrarbakrund. va fan kom det där ifrån? svenssons är ett uttryck för människor som går efter vad andra säger och inte vågar ta plats o.s.v. du kan vara invandrare och va den värsta svensson som går i ett par skor, jag är så svensk man kan bli genetiskt men allmänt så är jag så osvensk man kan bli.
Reply
Nijo Posted: 2008-03-29 15:46:08 Edited(2): 2008-03-29 15:49:02

V 3, GOING KRONOS
Ludde drog inte tussarna och drev inte hästen 1 meter på uploppet,,,,,vinner på ren klass!

Varför man ska spika? för att personer som analyserat rätt visste att han skulle få bästa loppet.........

Folk sade att kito du vivier krossar allt och vinner från dödens enkelt osv osv osv inför, när han sedan förlorar från just dödens så kommer allt gnäll om att han var "moralisk vinnare" eller att Going vann pliktskyldigt.
Reply
Posted: 2008-03-29 16:05:58 Answer to: "Ludde drog inte tussarna och drev inte hästen 1 meter på uploppet,,,,,vin"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 3, GOING KRONOS
Anledningen till att jag tycker om going så mycket är att jag har sett 12 elitlopp på plats plus att jag va på valla minst 1-2 ggr i veckan under 10 år och har haft stående bord på valla i hela mitt 27-åriga liv. jag har en styvfar som har levt på hästar i 35 år och både han och jag har aldrig sett en häst med större kapacitet, därför tycker jag att om man inte streckar en sån häst borde man nog inte spela på hästar! kanske vore bättre med lotto eftersom man bara chansar.
Att man inte hyllar en sån häst tyder på okunskap!

Ledsen om jag är så hårddragen men blir lite irriterad på all idioti.

Reply
Posted: 2008-03-29 16:08:49

Became a member: 
Forum posts:
Det bästa för svensk travsport var det iallfall, höll på going men tippa fransmannen , är helt slut
Reply
Cherry Posted: 2008-03-29 16:18:05

V 4, KITO DU VIVIER
Man kan ju inte frångå att Kito Du Vivier är den moraliska vinnaren och att Going var skyldig att vinna med det loppet. Vänd på deras löpningsförlopp och fransosen vinner med halva loppet! Thats a promise!

Angående analysen inför loppet så resonerade vi olika. Jag trodde Åke skulle vara smart och släppa. Det gjorde han inte tyvärr för min och hans egen skull.

Men du kanske kan se in i framtiden. Jamiro, Smashing Dame och Bambino Launcher är vinnare jag är mkt nöjd med där analysen suttit. Kan inte ha rätt jämt...
Reply
Posted: 2008-03-29 16:20:46 Answer to: "Man kan ju inte frångå att Kito Du Vivier är den moraliska vinnaren och "
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 3, GOING KRONOS
Du menar travtjänst kanske
Reply
Cherry Posted: 2008-03-29 16:26:50

V 4, KITO DU VIVIER
Har inte deras tips om det var det du syftade på.
Reply
Posted: 2008-03-29 16:35:50
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 3, GOING KRONOS
jag skoja bara sorry
Reply
Posted: 2008-03-29 16:48:49

Became a member: 
Forum posts:

V 4, KITO DU VIVIER
haha .. en hysteriskt glad nijo glömmer av att han har fel väldigt ofta.. men med 2 rätt idag så kan jag ta på mig dumstruten!
Reply
Posted: 2008-03-29 16:54:15

Became a member: 
Forum posts:

V 4, KITO DU VIVIER
Årets lättaste lopp, tre hästar, helgarderat.
Var väl inte mycket att säga om det här loppet, Kito var ju lika grym som väntat.
Going ... varken eller..
Torvald.. ja, sett han dö förut under tryck.. så inte förvånad.
Reply
Jimson Posted: 2008-03-29 17:02:49

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023

V 4, KITO DU VIVIER
Going har väl tjänat ihop till segern men Kito gör juh ett otroligt starkt lopp. Blir kul att se dom i finalen.. Torvald sänkte vi iaf =)
Reply
Nijo Posted: 2008-03-29 17:15:15 Answer to: "haha .. en hysteriskt glad nijo glömmer av att han har fel väldigt ofta.."

V 3, GOING KRONOS
precis, men inte lika mycket fel som dig? eller så är det väl bara jag som vågar sticka ut hakan och tro på mina tips?

tycker inte att jag är fel ute alltför ofta, särskilt inte bland tipsen jag ger ut på forumet.....

Ganska säker på att ha fått minst 6 rätt om jag spelat större jokersystem, tyvärr så har jag varit sjuk i 2 dagar och därav blev det att stanna hemma och ringa in ett normalt för 400kr.....

sällan du bjuder på något alfie? tycker väl mer om att hugga på folk efteråt?
Reply
Posted: 2008-03-29 19:19:30 Answer to: "Anledningen till att jag tycker om going så mycket är att jag har sett 12"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
Imself - är du allvarlig!??

Skiter väl fullständigt om du föddes ur ett hästarschle eller hade skrubban på solvallas hästbacke.

Vad är idioti?? Att inte spika GK?

Om jag spikar en annan häst gör jag väl det för att jag tror mig veta hur loppet ska sluta, och i den bedömningen ligger väl också olika loppscenarior. Att loppet blev kört som det blev är ingen överraskning. Däremot hade jag och säkert alla andra som spikat fransmannen missbedömt hans dagsorm och dagskapacitet. Vi hade fel helt enkelt.

Så jag kommer fortsätta att att ställning och spika de hästar jag tror på, Lotto kan du spela på själv.

Reply
Posted: 2008-03-29 19:21:14 Answer to: "precis, men inte lika mycket fel som dig? eller så är det väl bara jag s"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
Näe Nijo, du är inte fel ute alls ofta.....

De gånger dina hästar inte vinner så var dom moraliska vinnare, sjuka eller helt enkelt bortkörda av kusken.
Reply
Posted: 2008-03-29 20:06:57 Answer to: "precis, men inte lika mycket fel som dig? eller så är det väl bara jag s"

Became a member: 
Forum posts:
Nijo du tycker inte att du är fel ute speciellt ofta men du vinner ju aldrig något.... Det tyder på en dålig tippare med ett ruskigt självförtroende! Du är en loser...
Reply
hogan Posted: 2008-03-29 20:12:31

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955

V 5, TORVALD PALEMA
Det är väl första gången på länge som Ludde körde ett snällt lopp och profiterade på det givetvis, han var smart idag , inte mycket att säga om och alla som hade tippat Going Kronos för tjugofemte gången fick äntlingen rätt. En som inte var smart idag var väl Åke Svanstedt som sätter sig i ledningen med en tanks utanpå sig, som han själv körde t.o.m häromsistens. Han måste väl ha trott på sin häst och jag tror också att han inte gjorde det om han inte trodde han skulle klara av det. Något måste ju varit fel, som han kasta in handduken, nästan värre än förut, men men travhästar kan ju göra så ibland, synd bara att inte få se den nya Torvald som jag vet att han är, men han kommer tillbaka, var så säkra. Varför inte i Elitloppet, då är distansen ännu bättre. Mums!
Reply
1   2   3   4   5   6   7   8   [ 9 ]   10   11   12   13