1
2
3
4
5
6
[ 7
]
8
9
10
11
12
13
|
|
Posted: 2008-03-28 20:22:19 Edited(1): 2008-03-28 20:26:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, KITO DU VIVIER
|
Omogen och omogen... lärde mig i alla fall något i skolan. Syftar då på det svenska språket, som du missade kanske?
"Pinsamt Nijo", det är inget personangrepp mot dig, men det kanske inte du förstår? Något ÄR pinsamt, inte att DU är pinsam.
Svensklektion slut.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-28 20:42:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ni är härliga ni 2....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-28 22:19:35
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kito du Viviers senaste start. Rygg ledaren, huvud från att slå Meaules du Corta.
http://youtube.com/watch?v=RUfVRay_6Ew
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-28 22:35:53
|
Became a member:
Forum posts:
|
Okej tack, kollar alla dans mus på 4 an eller? det är ju hur lugnt som helst här inne...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-28 22:47:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, KITO DU VIVIER
|
Nijo, för ett par veckor sedan trodde du jättemycket på det norska kallblodet Arion, pga att en norsk amatörtränare skrikit ut den.
Hur förklarar du det?
Staben kring Kito är nog lite mer erfarna och den har ju faktiska meriter på svensk mark...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-28 22:52:50
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, KITO DU VIVIER
|
Som lite exotisk influerad av frankrike-kunskap, kan jag berätta att Kito är en av 150 hästar i ägo av hos en kvinna, äldre, oerhört rik. Nivard är privattränare åt dom och en av dom större.
Försökt luska i vad kvinnan dragit in dollar på men utan framgång.
Detta är inga amatörer.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-28 22:53:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
det som slår mig just nu är att det ju ganska kallt och rått i malmö jämfört med frankrike... var väl i somras som kito vann här?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-28 22:54:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
oavsett så kommer Nijos spikförslag vara sjuk i morgon. Och är han inte sjuk så var han i alla fall bästa hästen men dom andra kör som idioter.
För övrigt så tycker jag själv att fransmannen har det största spelvärdet i sig och jag kommer ytroligtvis att spika den.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-28 22:54:26
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, KITO DU VIVIER
|
nope i oktober/november
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-28 22:54:31  det som slår mig just nu är att det ju ganska kallt och rått i malmö jämfört med frankrike... var väl i somras som kito vann här?
Answer to: "det som slÃ¥r mig just nu är att det ju ganska kallt och rÃ¥tt i malmö jÃ"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TORVALD PALEMA
|
nja.. typ i november om jag inte minns fel?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-28 22:54:49
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, KITO DU VIVIER
|
jag hann 5 sekudner före 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-28 22:55:46  det som slår mig just nu är att det ju ganska kallt och rått i malmö jämfört med frankrike... var väl i somras som kito vann här?
Answer to: "det som slÃ¥r mig just nu är att det ju ganska kallt och rÃ¥tt i malmö jÃ"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nja, silverhästen i minusgrader. 12.7 över full väg, krossade Citation från dödens. Gör han 12.7 från dödens i morgon så vinner han åkandes............
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-28 22:57:16
|
Became a member:
Forum posts:
|
ok. tror ni hästen fixar vädret vi har här nu också? det är minusgrader på nätterna här nere. helt okej på dagarna med sol på sistone, men ändå kallt...
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-03-28 23:02:10
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-28 23:03:39  Nijo, för ett par veckor sedan trodde du jättemycket på det norska kallblodet Arion, pga att en norsk amatörtränare skrikit ut den.
Hur förklarar du det?
Staben kring Kito är nog lite mer erfarna och den har ju faktiska meriter på svensk mark...
Answer to: "Nijo, för ett par veckor sedan trodde du jättemycket på det norska kallb"
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
V 3, GOING KRONOS
|
har jag tippat aron pga en norsk amatörtränare skriit ut den? så fan heller.
den hästen tippade jag pga dens meriter och att resultatraden var missvissande pga motstånd/distans,,,,,,,Att tränaren sade hästen skulle ha bättre form är ju självklart en faktor som vägdes in, men jag tippade inte hästen pga något uttalande som en tränare gjort.
Blir du aldrig trött på att hålla på så här? tror nog att de flesta på forumet tycker att du är väldigt löjlig när du tvunget ska kommentera VARJE inlägg från mig.
Att säga "pinsamt nijo" är en personlig attack mot personen i frågan och inget annat. Själv har jag studerat upp till 3 år på högskola, du har väl inte ens börjat gymnasiet? går kvar på lekskolan troligen?
vill du fortsätta leka så skicka mejl istället för att ta upp plats på forumet!
I vilket fall är det slutdiskuterat från min sida.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-28 23:04:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
just det. jag såg det loppet när kito vann och jag minns citations fall men inte hur kitos vinst såg ut...
jag vet banne mig inte vad jag ska tro... gk är alltid favorit och ludde säger den är super... men vad vet man? jag har ingen koll i alla fall. åke tror jag mindre på nere i malmö.
takter och erik är bra och erik vinner med skrällhästar var varannan runda tycker jag... varför inte go on pale på lappen? eller erik? 3 favoriter föll förra veckan i guld...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-28 23:14:53  just det. jag såg det loppet när kito vann och jag minns citations fall men inte hur kitos vinst såg ut...
jag vet banne mig inte vad jag ska tro... gk är alltid favorit och ludde säger den är super... men vad vet man? jag har ingen koll i alla fall. åke tror jag mindre på nere i malmö.
takter och erik är bra och erik vinner med skrällhästar var varannan runda tycker jag... varför inte go on pale på lappen? eller erik? 3 favoriter föll förra veckan i guld...
Answer to: "just det. jag såg det loppet när kito vann och jag minns citations fall m"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Med all respekt för Ludde och hans hästar, bruka ofta spela dom. Kanske för ofta, men man tippar ju tyvärr med hjärtat istället för med hjärnan ibland.
Men när har GK inte känns lysande eller inte varit bättre än någonsin??
Visst jag köper Nijos resonemang att han allt som oftast går ut i hårdast möjliga motstånd och inte i små blufflopp på halmstad som CC gör. Men någonstans är väl det kanske felet också.
Risken är väl att det blir lite som Scarlet Knight, en bra säsong & några sjukt bra lopp men sen bara massa 2-3 platser.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-28 23:22:44 Edited(1): 2008-03-28 23:24:08
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, KITO DU VIVIER
|
Jaadu Nijo, detta leder ingen vart och det vet du.
1. Du tippade Arion väldigt mkt pga tränarens kommentarer (bekräftat av andra här på forumet).
2. Jag svarar int epå långt när på alla dina inlägg.
3. Vem som är idioten av oss är väl upp till betraktaren...
4. Jaha ja, så om man har gått tre år på högskola kan man allt? Du visar återigen hur dumt du resonerar. Man kan ha gått massor av år i skolan, men bara för det är det inte underförstått att man lärt sig/kan tillämpa sina kunskaper, men det förstår du tydligen inte heller?
5. I alla trådar då du tror på Ludde går överstyr, varför...?
6. Skicka mail, haha ja... jo...
7. Glad midsommar!
Muscleman har en poäng där att Going alltid känns bättre än någonsin!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-28 23:26:18
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, KITO DU VIVIER
|
Going Kronos får visa lite vinnarmoral innan jag litar på han.
Ludde kan ha knäckt hästen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-29 00:07:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag tror det blir "buskörning" mellan Ludde och Fransosen, ludde ger sig ju alldrig och fransosen tror att han har värdens bästa häst, och då vinner narturligtvis den 3 hästen, vem det nu kan vara??
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
5
6
[ 7