1
2
3
4
5
[ 6
]
7
8
|
filipandersson
|
Posted: 2012-01-29 16:07:29
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
vilken fantastisk häst ready cash är, hans utväxling är helt underbar att titta på
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-01-29 16:55:57  vilken fantastisk häst ready cash är, hans utväxling är helt underbar att titta på
Answer to: "vilken fantastisk häst ready cash är, hans utväxling är"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Verkligen ! Bra lopp av Marre också med tanke på hösten o hästen trivs på banan så några mer starter borde de sattsa på !! Men man vet ju inte hur Hultis tänker..lite som Tarzaann.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-01-30 12:01:40
|
|
Kollat på reprisen...Nivard kör med knuff...syns tydligt att han fixar luckan med knuff !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-01-30 17:06:21  vilken fantastisk häst ready cash är, hans utväxling är helt underbar att titta på
Answer to: "vilken fantastisk häst ready cash är, hans utväxling är"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kan bara instämma, världens odiskutabelt bästa travare. Märkligt hur folk kan intressera sig så lite för världens största travlopp att det bara är tre skrivna inlägg när man kommer tillbaka, två är dessutom av samma snubbe.,
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-01-30 17:16:21  Kan bara instämma, världens odiskutabelt bästa travare. Märkligt hur folk kan intressera sig så lite för världens största travlopp att det bara är tre skrivna inlägg när man kommer tillbaka, två är dessutom av samma snubbe.,
Answer to: "Kan bara instämma, världens odiskutabelt bästa travare. M&au"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Ord är överflödiga i sammanhanget.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-01-30 22:24:49  Ord är överflödiga i sammanhanget.
Answer to: "Ord är överflödiga i sammanhanget."
|
Became a member:
Forum posts:
|
Sant, när jag såg Varenne tävla trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva en häst med samma kapacitet. Nu när det hänt är det bara att luta sig tillbaka och njuta så länge det går!
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-01-30 22:59:44 Edited(1): 2012-01-30 23:01:21  Sant, när jag såg Varenne tävla trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva en häst med samma kapacitet. Nu när det hänt är det bara att luta sig tillbaka och njuta så länge det går!
Answer to: "Sant, när jag såg Varenne tävla trodde jag aldrig att jag s"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Kapacitetmässigt kanske han tangerar Varenne, det är mycket möjligt även om det är svårt att jämföra. Men enligt mig är han fortfarande mycket långt ifrån Varennes "legend"-status. Ready Cash har visserligen visat sig fullständigt omutlig på hemmaplan under lång tid nu, men Varenne erövrade hela travvärlden och var i det närmaste oslagbar över alla distanser året runt och överallt, oavsett om det var i Frankrike, Norden, Nordamerika eller Italien.
En häst med samma storhet som Varenne har jag svårt att tro att vi får se igen, men den som lever får se  Ready Cash är åtminstone den som hittills har varit närmast [av de som har varit aktiva efter Varenne alltså]. Hade Rapide Lebel varit hingst hade han också tids nog kunnat bli aktuell i dessa jämförelser, men utan någon seger i Prix d'Amerique är det svårt att kvalificera sig..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-01-31 07:57:48  Kapacitetmässigt kanske han tangerar Varenne, det är mycket möjligt även om det är svårt att jämföra. Men enligt mig är han fortfarande mycket långt ifrån Varennes "legend"-status. Ready Cash har visserligen visat sig fullständigt omutlig på hemmaplan under lång tid nu, men Varenne erövrade hela travvärlden och var i det närmaste oslagbar över alla distanser året runt och överallt, oavsett om det var i Frankrike, Norden, Nordamerika eller Italien.
En häst med samma storhet som Varenne har jag svårt att tro att vi får se igen, men den som lever får se  Ready Cash är åtminstone den som hittills har varit närmast [av de som har varit aktiva efter Varenne alltså]. Hade Rapide Lebel varit hingst hade han också tids nog kunnat bli aktuell i dessa jämförelser, men utan någon seger i Prix d'Amerique är det svårt att kvalificera sig..
Answer to: "Kapacitetmässigt kanske han tangerar Varenne, det är mycket m&oum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Håller med dig i det du säger, tyvärr lär vi nog aldrig få se Ready Cash i Elitloppet eftersom det kommer mitt i avelssäsongen. Men det hade varit kul att se honom över kort distans i Grand Criterium de Vitesse eller ännu hellre i Breeders Crown vilket de funderade på ifjol. Det kanske inte framgick men det var kapacitetmässigt jag menade att han är den ende som kan jämföras med Varenne, men som du sagt så har han inte furit runt lika mycket eller tävlat på och exempelvis satt ett världsrekord över kort distans (vilket jag dock tror han mycket väl är kapabel till, snabbheten är ju hans främsta vapen).
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-01-31 08:08:14  Kan bara instämma, världens odiskutabelt bästa travare. Märkligt hur folk kan intressera sig så lite för världens största travlopp att det bara är tre skrivna inlägg när man kommer tillbaka, två är dessutom av samma snubbe.,
Answer to: "Kan bara instämma, världens odiskutabelt bästa travare. M&au"
|
|
Snubbe o Snubbe..hade du det trevligt Ready ? God mat ? Bra spel ? 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-01-31 10:28:59  Håller med dig i det du säger, tyvärr lär vi nog aldrig få se Ready Cash i Elitloppet eftersom det kommer mitt i avelssäsongen. Men det hade varit kul att se honom över kort distans i Grand Criterium de Vitesse eller ännu hellre i Breeders Crown vilket de funderade på ifjol. Det kanske inte framgick men det var kapacitetmässigt jag menade att han är den ende som kan jämföras med Varenne, men som du sagt så har han inte furit runt lika mycket eller tävlat på och exempelvis satt ett världsrekord över kort distans (vilket jag dock tror han mycket väl är kapabel till, snabbheten är ju hans främsta vapen).
Answer to: "Håller med dig i det du säger, tyvärr lär vi nog aldri"
|
|
Jodå det framgick att det var kapaciteten du syftade på, ville bara spinna vidare lite  Snackar vi kapacitet har vi ju även Jag de Bellouet, som visserligen fick sitt anseende svärtat av sin pajastränare, men som ju var helt enorm vid sunda (och tillåtna) vätskor. Tror inte han var sämre än Varenne faktiskt, men såhär i efterhand är det ju inte främst hans makalösa prestationer man minns.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-01-31 10:44:35  Snubbe o Snubbe..hade du det trevligt Ready ? God mat ? Bra spel ? 
Answer to: "Snubbe o Snubbe..hade du det trevligt Ready ? God mat ? Bra spel ?:)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha, det var inget illa menat dujorha!  Ja klart jag hade det trevligt när "min" Ready Cash vann!  Det kan jag lova, mycket god mat och dryck. Spelet var det sämre med, hade i princip supit slut på pengarna innan söndagen så jag satte typ allt jag hade kvar på Sourire de Votre som jag trodde var stenklar men det var han ju tydligen inte..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-01-31 10:46:44  Jodå det framgick att det var kapaciteten du syftade på, ville bara spinna vidare lite  Snackar vi kapacitet har vi ju även Jag de Bellouet, som visserligen fick sitt anseende svärtat av sin pajastränare, men som ju var helt enorm vid sunda (och tillåtna) vätskor. Tror inte han var sämre än Varenne faktiskt, men såhär i efterhand är det ju inte främst hans makalösa prestationer man minns.
Answer to: "Jodå det framgick att det var kapaciteten du syftade på, ville "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Måste medge ännu en gång att jag är inne helt på din linje. Jag de Bellouet hade nog samma kapacitet som Ready Cash och Varenne men som du säger så förstörde Gallierfamiljen hästen rykte, vilket är mycket synd. Hästen var ju överlägset bäst i världen på sin tid även utan fusket. Tänk om han hade varit hos Duvaldestin eller Bazire eller någon liknande istället..
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-01-31 12:22:59  Haha, det var inget illa menat dujorha!  Ja klart jag hade det trevligt när "min" Ready Cash vann!  Det kan jag lova, mycket god mat och dryck. Spelet var det sämre med, hade i princip supit slut på pengarna innan söndagen så jag satte typ allt jag hade kvar på Sourire de Votre som jag trodde var stenklar men det var han ju tydligen inte..
Answer to: "Haha, det var inget illa menat dujorha! :) Ja klart jag hade det trevligt n"
|
|
Här dansar ja på men de är ju svårt att dansa själv..  Så ser fram emot lite comments.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-01-31 13:41:38  Här dansar ja på men de är ju svårt att dansa själv..  Så ser fram emot lite comments.. 
Answer to: "Här dansar ja på men de är ju svårt att dansa sjä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Oroa dig inte, fått lite ny energi av den här resan. Så bjuder upp till pardans till V75 nu i helgen, kommer bege mig till Mantorp dessutom. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-01-31 15:05:40  Oroa dig inte, fått lite ny energi av den här resan. Så bjuder upp till pardans till V75 nu i helgen, kommer bege mig till Mantorp dessutom. 
Answer to: "Oroa dig inte, fått lite ny energi av den här resan. Så bj"
|
|
Hade de varit lite varmare ute så skulle ja ha åkt...kan glädja mig åt en nyhet så länge, ATG åkte på tafsen i hovrätten mot Unibet.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-01 08:28:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kan bli ett grymt Elitlopp nu när Rapide Lebel, The Best Madrik och Timoko gett mer eller mindre klartecken!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-01 11:15:36  Kan bli ett grymt Elitlopp nu när Rapide Lebel, The Best Madrik och Timoko gett mer eller mindre klartecken!
Answer to: "Kan bli ett grymt Elitlopp nu när Rapide Lebel, The Best Madrik och Ti"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Instämmer, såna kanoner behövs så att det inte blir nordeuropeiskt mästerskap! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-02-01 21:47:43
|
|
De sägs nu att Nivard inte ens behövde knuffa...Abrivard drog frivilligt i höger tömmen o släppte ut Ready..fina lirare Grodisarna.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-07 07:56:45
|
Became a member:
Forum posts:
|
Någon mer än jag som misstänker att Hultman kör en "fuling" nu när han verkar uppgiven ang. att slå Ready Cash och därmed säger att hästen känns sämre i ett jobb för att hoppa över Prix de France för att sen gå ut direkt i Prix de Paris där han slipper Ready Cash? 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-02-07 08:51:29  Någon mer än jag som misstänker att Hultman kör en "fuling" nu när han verkar uppgiven ang. att slå Ready Cash och därmed säger att hästen känns sämre i ett jobb för att hoppa över Prix de France för att sen gå ut direkt i Prix de Paris där han slipper Ready Cash? 
Answer to: "Någon mer än jag som misstänker att Hultman kör en &qu"
|
|
Nja, tror du det? Kan vara en dyr fuling i så fall då en andraplats i Prix de France är värd nästan en miljon kr. Känns ganska logiskt att de står över Prix de France om hästen verkar det minsta sliten, eftersom Prix de Paris går bara en vecka efter. Och måste man välja ett av loppen är ju ett förstapris i PdP värt nästan dubbelt så mycket som ett andrapris i PdF (PdF haha  ).
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
5
[ 6
]