1
[ 2
]
3
4
5
6
7
8
|
|
Posted: 2011-12-23 07:27:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
Skönt att det tävlar lite riktiga hästar i helgen också!
Criterium Continental
Förstapris: 120.000 euro
2.100 meter autostart
1. Tornade du Rib - David Thomain
2. Napoleon Bar - Jean Michel Bazire
3. The Best Madrik - Jean-Etienne Dubois
4. Tamla Celeber - Örjan Kihlström
5. Treskool du Caux - Tony Le Beller
6. Non Solo Bar - Pierre Vercruysse
7. Timoko - Richard Westerink
8. Kadett C.D. - Robert Bergh
9. Deuxieme Picsous - Pierre Levesque
10. Unikum - Matthieu Abrivard
11. Tabler - Bernard Piton
12. Amaru Boko - Jorma Kontio
13. Trasgo Mixo - Jean Paul Piton
14. Nalda Nof - Franck Nivard
15. Tabby Point - Eric Raffin
Det står en Prix d'Amerique biljett på spel och i princip alla de bästa fyraåringarna i Europa är med.
Timoko är bästa hästen men ska tas lugnt med tanke på sin borreliasjukdom han precis har frisknat till från, dessutom har han med god marginal pengar på sig för att starta i Prix d'Amerique.
Mitt tips går därför till Napoleon Bar som var kanonbra näst senast men satt fast sist, kanske med det här loppet i åtanke? Bazire vinner dessutom det mesta för dagen på Vincennes.
Första motbud tror jag är Treskool du Caux som är T-kullens tvaå och alltid slutar i den främre träffen.
Vem tror ni har bäst chans av de svenska hästarna? Kadett C.D. har ju visat sig duga i europaeliten men samtidigt tror jag att Vincennes kan passa en sån som Deuxieme Picsous.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-12-23 12:25:57
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Jo känner nog också att Deuxime kan va draget.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-25 17:56:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Inte illa att vinna trots borreliafrånvaron. En Timoko i toppform kanske, kanske kan ge Ready en liten match iaf..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-29 20:36:13 Edited(1): 2011-12-29 20:37:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Startlista Prix de Bourgogne
1. Quarla
2. Orlando Sport
3. Ready Cash
4. Paris Haufor
5. Quaker Jet
6. Roc Meslois
7. Oyonnax
8. Main Wise As
9. Iceland
10. Punchy
11. Rolling d'Heripre
12. Renommee d'Obret
13. Quilon de Chatelet
14. Save The Quick
15. Private Love
16. Yarrah Boko
17. Severino
Ready Cash är ju stenklar bara kusten vill vinna, preparé är att vänta men vann ju som bekant trots det var samma upplägg senast. De andra stora drakarna kör väl också preparé skulle jag tro? Oyonnax har ju sett tveksam ut på sistone, läget är även osäkert kring Quaker Jet. Severino var riktigt fin som tvåa senast bakom Ready men även han lär tas lugnt då han har poäng så det räcker. Ska dock bli spännande att se hur Yarrah står sig där nere! 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2011-12-29 22:58:23  Startlista Prix de Bourgogne
1. Quarla
2. Orlando Sport
3. Ready Cash
4. Paris Haufor
5. Quaker Jet
6. Roc Meslois
7. Oyonnax
8. Main Wise As
9. Iceland
10. Punchy
11. Rolling d'Heripre
12. Renommee d'Obret
13. Quilon de Chatelet
14. Save The Quick
15. Private Love
16. Yarrah Boko
17. Severino
Ready Cash är ju stenklar bara kusten vill vinna, preparé är att vänta men vann ju som bekant trots det var samma upplägg senast. De andra stora drakarna kör väl också preparé skulle jag tro? Oyonnax har ju sett tveksam ut på sistone, läget är även osäkert kring Quaker Jet. Ska dock bli spännande att se hur Yarrah står sig där nere! 
Answer to: "Startlista Prix de Bourgogne
1. Quarla
2. Orlando Sport
3. Ready Cash
4"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Man tycker Yarrah bör älska förutsättningarna men bara om toppform infinnes, har ju varit lite dunkel på sistone, kapacitet finnes för framskjuten placering iaf...anser att han är tvåa i norden efter Maha på längre distanser. 
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2011-12-30 00:51:47  Man tycker Yarrah bör älska förutsättningarna men bara om toppform infinnes, har ju varit lite dunkel på sistone, kapacitet finnes för framskjuten placering iaf...anser att han är tvåa i norden efter Maha på längre distanser. 
Answer to: "Man tycker Yarrah bör älska förutsättningarna men bara "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
först måste jag fråga, hur kan du tyckar att Yarrah är bättre än Joke Face över någon distans alls? sen är ju det kommande b-loppet över 2100 så det lär väll inte passa yarrah sådär jättebra eller?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-30 07:38:55  Man tycker Yarrah bör älska förutsättningarna men bara om toppform infinnes, har ju varit lite dunkel på sistone, kapacitet finnes för framskjuten placering iaf...anser att han är tvåa i norden efter Maha på längre distanser. 
Answer to: "Man tycker Yarrah bör älska förutsättningarna men bara "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Exakt, om han har toppform kan han nog knipa pengar iaf.  Det andra påståendet är jag dock lite mer tveksamt till, frågan är om Quarcio inte är bättre än de båda nu när han fungerar? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-30 07:40:14  först måste jag fråga, hur kan du tyckar att Yarrah är bättre än Joke Face över någon distans alls? sen är ju det kommande b-loppet över 2100 så det lär väll inte passa yarrah sådär jättebra eller?
Answer to: "först måste jag fråga, hur kan du tyckar att Yarrah ä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Distansen är inga problem för Yarrah dock, minns att han länge såg segerfarlig ut i elitloppet. 
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2011-12-30 12:51:19  Distansen är inga problem för Yarrah dock, minns att han länge såg segerfarlig ut i elitloppet. 
Answer to: "Distansen är inga problem för Yarrah dock, minns att han län"
|
|
nej det är klart han är väll inte så distansberoende, men att han ska kunna rå på dessa hästar på 2100 det tror jag nog inte, sen håller helt klart med om att quarcio också är bättre än yarrah
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-30 14:56:54  nej det är klart han är väll inte så distansberoende, men att han ska kunna rå på dessa hästar på 2100 det tror jag nog inte, sen håller helt klart med om att quarcio också är bättre än yarrah
Answer to: "nej det är klart han är väll inte så distansberoende, "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Menar det.  I dagsläget säger jag att Quarcio är nordens bästa häst, utan att darra på rösten.
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2011-12-30 22:08:57  Menar det.  I dagsläget säger jag att Quarcio är nordens bästa häst, utan att darra på rösten.
Answer to: "Menar det. :) I dagsläget säger jag att Quarcio är nordens b"
|
|
det håller jag dock inte med om, bara för att vissa har vintervila betyder det inte att de inte är bättre, tänker på Brioni och Joke Face i första hand, men det finns kanske nån mer
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-31 01:08:00  det håller jag dock inte med om, bara för att vissa har vintervila betyder det inte att de inte är bättre, tänker på Brioni och Joke Face i första hand, men det finns kanske nån mer
Answer to: "det håller jag dock inte med om, bara för att vissa har vintervi"
|
Became a member:
Forum posts:
|
För det första skrev jag i dagsläget, för det andra är han klart bättre än Brioni kapacitetsmässigt, är jämnare mot Joke Face däremot men tror ändå Quarcio är snäppet vassare alltså. Hursomhelst klarar ingen av dem att vara i närheten av en felfri Ready Cash 
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2011-12-31 01:15:10 Edited(1): 2011-12-31 01:15:34  För det första skrev jag i dagsläget, för det andra är han klart bättre än Brioni kapacitetsmässigt, är jämnare mot Joke Face däremot men tror ändå Quarcio är snäppet vassare alltså. Hursomhelst klarar ingen av dem att vara i närheten av en felfri Ready Cash 
Answer to: "För det första skrev jag i dagsläget, för det andra &au"
|
|
att ready cash är helt överlägsen är vi helt överens om i alla fall 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-31 01:17:30  att ready cash är helt överlägsen är vi helt överens om i alla fall 
Answer to: "att ready cash är helt överlägsen är vi helt övere"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Precis! Strida om annat får vi göra senare till våren eftersom tråden handlar ju om Prix d'Amerique! 
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2011-12-31 13:07:17  Precis! Strida om annat får vi göra senare till våren eftersom tråden handlar ju om Prix d'Amerique! 
Answer to: "Precis! Strida om annat får vi göra senare till våren efte"
|
|
japp instämmer, så vem blir tvåa i år då? tycker fan det är öppet bakom ready cash
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-31 13:13:22  japp instämmer, så vem blir tvåa i år då? tycker fan det är öppet bakom ready cash
Answer to: "japp instämmer, så vem blir tvåa i år då? tyck"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Svårt att säga, Timoko har väl bäst kapacitet efter Ready Cash men var ju sjuk nyligen. Dock så vann han ju Continental trots det och jag hoppas han är i full form till Prix d'Amerique, så jag säger Timoko!  Annars har Severino och Roxane Griff sett fina ut, vad tror du? 
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2011-12-31 13:46:52  Svårt att säga, Timoko har väl bäst kapacitet efter Ready Cash men var ju sjuk nyligen. Dock så vann han ju Continental trots det och jag hoppas han är i full form till Prix d'Amerique, så jag säger Timoko!  Annars har Severino och Roxane Griff sett fina ut, vad tror du? 
Answer to: "Svårt att säga, Timoko har väl bäst kapacitet efter Re"
|
|
min första tanke var timoko, men sen kom jag att tänka på hur jävla illa hans kusk kör honom, håller inte att dra som en idiot i front i PdA, så kanske roxane grif eller marre om han hittar nån form
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-31 13:51:00  min första tanke var timoko, men sen kom jag att tänka på hur jävla illa hans kusk kör honom, håller inte att dra som en idiot i front i PdA, så kanske roxane grif eller marre om han hittar nån form
Answer to: "min första tanke var timoko, men sen kom jag att tänka på h"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Westerink lyckades ju hålla honom lugn senast i Continental, känns som att spets är enda chansen för Timoko att bjuda Ready på en match.  Maharajah är jag mycket skeptisk till att de ska få honom i skick så snabbt, känns som att de borde stå över den här gången..
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2011-12-31 16:03:30  Westerink lyckades ju hålla honom lugn senast i Continental, känns som att spets är enda chansen för Timoko att bjuda Ready på en match.  Maharajah är jag mycket skeptisk till att de ska få honom i skick så snabbt, känns som att de borde stå över den här gången..
Answer to: "Westerink lyckades ju hålla honom lugn senast i Continental, kän"
|
|
kan det inte varit så att westerink körde försiktigare för att timoko kom tillbaka från sjukdom? jag hör nog också till de som inte tycker att marre ska starta, men samtidigt tycker jag hultman borde ha så mycket kunnande att han inte startar om inte hästen är i gott skick. sen kanske kanske de kan få rolling d'heripre i form, i så fall vet man ju vad den kan
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-12-31 16:10:34  kan det inte varit så att westerink körde försiktigare för att timoko kom tillbaka från sjukdom? jag hör nog också till de som inte tycker att marre ska starta, men samtidigt tycker jag hultman borde ha så mycket kunnande att han inte startar om inte hästen är i gott skick. sen kanske kanske de kan få rolling d'heripre i form, i så fall vet man ju vad den kan
Answer to: "kan det inte varit så att westerink körde försiktigare f&ou"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Antaligen var det så, men uppenbarligen gick det ju att hålla hästen lugn i tät iaf, det bör han ta med sig inför Prix d'Amerique!  Jo man får ju gripa efter halmstrån men tycker inte det har sett ut som om den gamle Rolling kan komma tillbaka, det hoppas jag verkligen att han kan dock!  Ska du ner eller?
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6