Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Kvällsöppet

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

1   2   3   4   [ 5 ]   6  
Author Message
Soberano Posted: 2008-12-18 20:27:21 Answer to: "När ska affären få in en grisfösare så man kan f"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Jag testade med Gentleman Night inför finalen i styrkeprovet idag men det slutade som väntat, Dug..... Jävla surhäst!
Reply
Post removed Posted: 2008-12-18 22:35:40
Posted: 2008-12-18 22:38:34 Edited(1): 2008-12-18 22:38:51

Became a member: 
Forum posts:
skit samma låt tjurgubben fällas om det är sant får rättssystemet avgöra !
Reply
Posted: 2008-12-19 00:19:29 Edited(2): 2008-12-19 00:21:30

Became a member: 
Forum posts:
Att Arras TCB funnits/finns hos Svanstedt behöver ju inte vara så j-a märkvärdigt egentligen...

Kan ju vara så enkelt som att dom vetat att Svastedt har använt grisfödare TIDIGARE men att han själv sedan själv lovat att han lagt av med skiten. Tomas gillar egentligen Svanstedt, och vet att han är en bra travtränare , men gillade inte hans mer extrema metoder.

När nu Svanstedt lovar att det är lugnt , låter Tomas gammalt tjafs vara glömt och ställer sin kuse där , mest för att åke är en bra tränare, men lite som en hygglig gest också.

Sedan får han reda på att Svanstedt fortfarande pysslar med samma skit, blir förbannad ,och då tar det fyr i brasan och nu brinner det till ordentligt...och Tomas är duktigt förbannad och väljer att nu slänga på en riktigt fet dunk bensin på brasan.

Bara ett litet tänkbart scenario

I så fall kan nog t.o.m superfirefighter Silbersky få svårt att släcka den här brasan !!!
Visst vore det skönare om allt bara var skitsnack..hoppas det..men jag undrar , och är han skyldig så hoppas jag han åker ordentligt !
Reply
Posted: 2008-12-19 10:45:46

Became a member: 
Forum posts:
Tomas verkar inte ha all hästar hemma.

1 står hos Svanstedt....
Reply
Posted: 2008-12-19 12:16:06 Edited(1): 2008-12-19 12:19:14 Answer to: "Tomas verkar inte ha all hästar hemma. 1 står hos Svanstedt.."

Became a member: 
Forum posts:

han kanske borde stasa på höns istället och se om han kan få hem dom...

edit: usch. det var ett elakt inlägg. låt oss hoppas att det löser sig på bästa sätt. vad det, dvs bästa sätt, är har jag ingen aning om, men det är ju inte kul för dom inblandade just nu i alla fall.

dom är ju trots allt också människor med känslor och gjorda av kött och blod.

jesus sa det bra: den som är utan skuld får kasta den första stenen.
Reply
Posted: 2008-12-19 12:24:57

Became a member: 
Forum posts:
Vittnet lät Svanstedt köra hans häst i lopp

Amatörtränaren Tomas Petterson vittnade i onsdags om Åke Svanstedts förbjudna metoder i TV4.

Trots det har han använt Svanstedt som kusk flera gånger och överlämnat en häst i hans träning i år.

– Det var Tomas som rekommenderade mig att lämna Arras T.C.B. till Åke Svanstedt, säger hästens ägare Lars Börjesson.

I onsdags kväll berättade Åke Svanstedts tidigare hästskötare Tomas Pettersson och Disa Zetterman om de förbjudna träningsmetoder som de sett på travtränarens gård utanför Vara i Västergötland. De hade sett när hästar selats ut med slagjord och högt uppsatt käk för att köras till rakbanan och plågas med så kallad grisfösare, som ger hästarna elchocker. På håll har Disa Zetterman sett grisfösaren användas.

I dag inledde åklagaren i Skövde en förundersökning mot Åke Svanstedt för att utreda om han kan åtalas för djurplågeri.
Svanstedt körde

Tomas Pettersson berättade i TV4 bland annat att hästarna Tag the Devil och T.B. Winner skulle ha tränats med grisfösare. I T.B. Winners fall skulle grisfösningen ha skett den 15 mars 2005.

Två år senare, under 2007, lät Tomas Pettersson Åke Svanstedt köra sin amatörtränade häst Arras T.C.B. i tre olika travlopp.

– Det är en helt annan sak, Åke Svanstedt är en av världens bästa kuskar, säger Tomas Pettersson.

Den 10 mars i år slutade Tomas Pettersson att träna Arras T.C.B. Hästen flyttades till Åke Svanstedt och övergick helt i ägo av uppfödaren Lars Börjesson.

– Tomas Pettersson ville sälja hästen, men jag ville ha kvar den. Han rekommenderade mig då att flytta hästen till Åke Svanstedt. Han tog själv kontakt med Åke och ombesörjde allt som hade med flytten att göra, även transporten. Jag tycker det är märkligt att han nu går ut och anklagar Åke efter att ha rekommenderat mig att flytta en häst dit, säger Lars Börjesson.
”Dumma människor”

Tomas Pettersson vill i sak inte kommentera uppgifterna om att han skulle ha rekommenderat att flytta hästen till Åke Svanstedt.

– Det är dumma människor som inte vill se sanningen som ifrågasätter mig. Jag har inga mer kommentarer, säger Tomas Pettersson.

Ägaren till Arras T.C.B. har fortsatt fullt förtroende för Åke Svanstedt som travtränare.

– Jag tvivlar på anklagelserna, inte på Åke, säger Lars Börjesson.
Reply
Posted: 2008-12-19 13:14:06 Answer to: "Vittnet lät Svanstedt köra hans häst i lopp Amat&o"

Became a member: 
Forum posts:
var kommer detta ifån nu?

det är ju helt sjukt alltihop. som nån bok av jane austen eller nåt.
Reply
benny_haags_fanclub Posted: 2008-12-19 13:37:25

Became a member: 2008-10-26
Forum posts: 1138
Anders Darenius har slutat på mantorpstravet å hur många kommer sakna honom....han har nog fått tandröta, magsår å A2 senaset veckan....

ryktet säger att han har fått ett jobb på en djurpark i Mongoliet....

det skulle vara den bästa julklapp svensk trav kunde få isf
för så mkt han har svart målat denna härliga sport så kan det
inte vara många som kommer att sakna den saten.
Reply
Posted: 2008-12-19 13:45:55 Answer to: "var kommer detta ifån nu? det är ju helt sjukt alltihop. som "

Became a member: 
Forum posts:
http://www.aftonbladet.se/trav365/article4034376.ab
Reply
Posted: 2008-12-19 13:53:15

Became a member: 
Forum posts:
Gabrielshik, lär dig att källhänvisa när du postar artiklar.
Reply
Posted: 2008-12-19 13:54:55

Became a member: 
Forum posts:
http://www.aftonbladet.se/trav365/
http://www.travnet.se/StartPage/
här hittar du senaste nytt inom trav
Reply
Posted: 2008-12-19 14:03:38 Answer to: "http://www.aftonbladet.se/trav365/ http://www.travnet.se/StartPage/ h&aum"

Became a member: 
Forum posts:
kan inte gå in på Aftonbladets hemsida av principskäl, har de fortfarande Nybrink + barn som skribenter?
Reply
Posted: 2008-12-19 14:23:38 Answer to: "kan inte gå in på Aftonbladets hemsida av principskäl, har"

Became a member: 
Forum posts:
Micke Nybrink o co är tyvärr kvar deras artiklar hoppar jag över, e d nån som lyssnar på Micke???
läser bara travnyheterna i övrigt är det en skräptidning och travtpisen är också skräp
i dag ger Tommy Salo sina miljondrag Ha Ha
Reply
Posted: 2008-12-19 15:20:59 Answer to: "Micke Nybrink o co är tyvärr kvar deras artiklar hoppar jag &oum"

Became a member: 
Forum posts:
Kanske skulle göra något annat ett tag, varit lite mycket trav ett tag.
Ge knarket en chans?
Reply
Posted: 2008-12-19 19:59:32 Edited(1): 2008-12-19 20:02:07

Became a member: 
Forum posts:
"Jag vet nog att www.aftonbladet.se/trav365 producerar travnyheter då jag är anställd av samma företag som gör den siten" mail från Prima Crille till mej! källhänvisar ju! byt jobb!
Reply
Posted: 2008-12-19 21:23:50 Edited(1): 2008-12-19 21:29:13 Answer to: ""Jag vet nog att www.aftonbladet.se/trav365 producerar travnyheter d&a"

Became a member: 
Forum posts:
Nej, jag trivs bra med mitt jobb.
Gör du?
Reply
Posted: 2008-12-19 21:35:49

Became a member: 
Forum posts:
Jag läser gärna va Micke Nybrink skriver...bara för att ta bort alla drag han har...
Brukar faktiskt kolla miljonklubben va dom tippar..Han som driver travzonen brukar inte ha många rätt.....(han har väl iofs dragit in mer pengar än va ja nånsin kommer att göra)..
Reply
Posted: 2008-12-19 23:47:23

Became a member: 
Forum posts:
har vunnit stort 2ggr i bolag 148000,45000 per andel
annars har jag vunnit normal andelspel ett 20tal ggr 3000-10000 per andel
och själv satt 7an och v65an ett flertal ggr själv 20000-40000 alla i detta forum är efterkloka det gäller ju att vara rätt ute! biggen kan du inte messa han som driver zonen och fråga hur det gått efter stormen? han kanske alldrig sätter 7an igen vem vet trav är trav,det är en stor utmaning när det är lätt gnäller alla! favoritomgång! när det svårt gnäller alla, jag var nära! tragiskt spela efter eget huvud så smäller deten vacker dag
Reply
Soberano Posted: 2008-12-20 07:39:35

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Detta kan man läsa om man är intresserad

Åke är inte ensam
Reply
1   2   3   4   [ 5 ]   6