1
2
3
[ 4
]
5
6
|
|
Posted: 2008-12-18 09:29:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
vem är det som kör ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-18 09:52:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
http://www.anders.hesselgren.se/
De mest märkliga är hur Tomas Pettersson som är sånn påstådd djurvän och traventuiast kan sätta sin delägda Arras T.C.B i träning hos Svanen när han samtidigt uppger att han plågar djuren med grisfösare.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-18 09:58:57  Jag vet vem som kör 
Answer to: "Jag vet vem som kör :D"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Fram med det. Skalle Per,Frank,Swahn,Anders S?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-18 10:21:27
|
Became a member:
Forum posts:
|
Någon som har en kommentar till detta?
http://personer.eniro.se/query?what=wp&lang=&ax=&search_word=zetterman+disa&geo_area=
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-18 10:26:32 Edited(1): 2008-12-18 10:35:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
Åke Svanstedt hävdar att han är oskyldig.
Till sitt försvar har han anlitat Leif Silbersky.
Stjärnadvokaten går nu till hårt angrepp mot TV4:s Kvällsöppet.
– Det var ett fullkomligt vidrigt program. Bland det värsta jag har sett i svensk television. Vittnenas anklagelser skulle inte hålla för fem öre i en rättegång, säger Leif Silbersky till Sportbladet.
Gårdagens Kvällsöppet i TV4 har fått Silbersky att reagera starkt. Han är mycket upprörd över hur anklagelserna framställdes mot hans klient.
– Jag blev bestört när jag såg programmet. Nu har man inrättat en ny offentlig skampåle i TV. Det är rent häpnadsväckande att en okvalificerad förhörsledare leker rättegång på det sättet, säger Leif Silbersky.
De som vittnade mot Åke Svanstedt var Disa Zetterman och Tomas Pettersson. Båda har tidigare varit anställda hos Axevallatränaren.
Leif Silbersky har inte mycket till övers för deras uppgifter.
”Fick inga svar”
– Vem är det som säger att de talar sanning? Vi fick inga svar på VEM som utförde det. Och vi fick heller inte veta NÄR det hade ägt rum. Dessutom finns det inga veterinärintyg som visar att hästarna har tagit skada.
– Jordbruksverket säger att det har fått in flera anonyma anmälningar. Vem är det som säger att det inte är Tomas och Disa som har anmält flera gånger? Disa blev dessutom uppsagd av Svanstedt när hon jobbade för honom. Men skälet till det ska vi ta med polisen, säger Leif Silbersky.
Sportbladet var under onsdagen i kontakt med Åke Svanstedt. Han mår dåligt över anklagelserna, men säger att han har får bra stöd ifrån många kollegor och hästägare.
– Jag är oskyldigt anklagad och har inte gjort något olagligt. I övrigt vill jag inte kommentera mer utan hänvisar till min advokat, säger Åke Svanstedt till Sportbladet.
På fredag ska han träffa Leif Silbersky i Stockholm. De ska då ta ställning till hur de ska gå vidare och om de ska anmäla Disa Zetterman och Tomas Pettersson för förtal.
– Nu avvaktar vi polis och åklagarens arbete. Den juridiska processen får ha sin gång. Men ett grundtips är att åklagaren kommer att lägga ner förundersökningen.
– Det som är mest anmärkningsvärt är att Svanstedts 20-talet anställda ställer sig bakom honom i en skrivelse. De har varken sett eller hört talas om det här, säger Leif Silbersky.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-18 10:33:08  Någon som har en kommentar till detta?
http://personer.eniro.se/query?what=wp&lang=&ax=&search_word=zetterman+disa&geo_area=
Answer to: "Någon som har en kommentar till detta?
http://personer.eniro.se/que"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hmm sammansvärjning! skallepär och flatan har väl en dålig ekonomi och hoppas att käna
något på det här, hoppas dom får stå för rättegångskontnaderna 
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2008-12-18 10:39:31 Edited(1): 2008-12-18 10:42:30
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
|
Visst är det sant. Tror det finns ett högt mörkertal inom grisfösar användningen. Vet att på en bana i norrland visste sekretariatet om tränare inne på banan som höll på med el men dom tystade ner det. Detta var dock rätt längesedan.
Sen vet jag att Kloxen har testats med el men det hjälpte väl inte direkt mkt.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-12-18 10:43:43
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Klart han är skyldig. Det är det nog många som är...
Dock kommer Silbersky fixa detta lätt. Ploppar det inte upp tio stycken till f.d anställda som vittnar om samma sak lär inte ett skit hända.
Själv bryr jag mig inte ett skit. Hade jag haft en häst som surar hade jag personligen elat det dyra kräket. Legalisera grisfösaren.  Varför ska det vara skillnad på gris och häst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-18 11:39:24  Någon som har en kommentar till detta?
Answer to: "Någon som har en kommentar till detta?
http://personer.eniro.se/que"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jaså det var så simpelt.
är det inte så poliser säger: den enklaste lösningen är oftast den rätta?
plokko! VEM KÖR!?
måste ju vara nån som åke litar 1000% på. anders (hans son heter väl så?) är budet.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-12-18 11:47:10  jaså det var så simpelt.
är det inte så poliser säger: den enklaste lösningen är oftast den rätta?
plokko! VEM KÖR!?
måste ju vara nån som åke litar 1000% på. anders (hans son heter väl så?) är budet.
Answer to: "jaså det var så simpelt.
är det inte så poliser s"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Lär ju vara fler än en som har kört. Grabben är ju inte gammal och lär knappast ha kört nåra hästar med el för 4 år sen. Möjligt men knappast troligt. Mysig kom till Åke 2002 och då var Anders 6 år.....Detta lär ju dessutom gå bra långt tillbaka i tiden och då måste det ju finnas ett antal till som Åke litar på till 100%.
Jag är kluven i frågan men det känns ju bara som att det kommer fram vittnen och folk som inte ger något trovärdigt intryck hela tiden.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-18 12:53:56
|
Became a member:
Forum posts:
|
Japp detta hackar Leif upp och så blir det inget med det.
Men folk härinne verkar fortfarande lite naiva?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-12-18 13:38:02
|
|
Jaha, då har dom stängt av Åke utan att han på något sätt dömts till vad han anklagats för.....Känns inte riktigt rätt måste jag säga.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-18 14:05:32 Edited(1): 2008-12-18 14:09:01  Jaha, då har dom stängt av Åke utan att han på något sätt dömts till vad han anklagats för.....Känns inte riktigt rätt måste jag säga.
Answer to: "Jaha, då har dom stängt av Åke utan att han på n&ari"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nope, men har han fått körförbud eller startförbud på sina hästar?
Om han får starta sina hästar så blir ju förlusten minimal, men får han inte starta så är det klart att det blir problem. Men detta bör ju annars Åke kunna få rätt mycket pengar för.. sveda och värk etc.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-12-18 14:14:05  Nope, men har han fått körförbud eller startförbud på sina hästar?
Answer to: "Nope, men har han fått körförbud eller startförbud p&a"
|
|
Vad jag förstod så är det bara ett körförbud så visst blir förlusten mindre men känns nog ändå fel.
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2008-12-18 14:57:40
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
|
Lyckat.. Börjar bli pinsamt.. Ska dom stänga av alla nu?
Känns som att det avslöjande paret mest är mediakåta.
Tillsist är jag nyfiken om Arras TCB kommer få vara kvar i träning hos Åke?
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2008-12-18 15:08:06
|
Became a member: 2008-10-26
Forum posts: 1138
|
När ska affären få in en grisfösare så man kan få fart på sina djur 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-18 16:23:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
Soberano, hur räknar du?
Anders Svanstedt är nu 22 år, fyller 23 om 15 dagar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-18 17:40:44
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha 6 år 2002 ? Fan va snabbt han har växt : )
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-18 18:04:54  Soberano, hur räknar du?
Anders Svanstedt är nu 22 år, fyller 23 om 15 dagar.
Answer to: "Soberano, hur räknar du?
Anders Svanstedt är nu 22 år, fy"
|
Became a member:
Forum posts:
|
fattas väl en "1". inte märkvärdigare än så gissar jag.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-12-18 20:19:45  fattas väl en "1". inte märkvärdigare än så gissar jag.
Answer to: "fattas väl en "1". inte märkvärdigare än s&ar"
|
|
Tur att någon förstår
|
|
Reply
|
|
1