1
2
3
4
[ 5
]
6
7
|
Post removed
|
Posted: 2010-06-09 22:45:05
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-06-09 22:51:33
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-06-09 22:57:52
|
|
|
Posted: 2010-06-09 23:05:15  va vem har startat rykterna att chokladkakan skulle vara en fuskare jag anklagar inte nån för att vara fuskare men bara intreserad vem som startat ryktena att han skulle vara fuskare o vilka bevis finns om det finns
Answer to: "va vem har startat rykterna att chokladkakan skulle vara en fuskare jag a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ingen aning jag heller, var väl 08 när jag den "riktige" grenka samt "riktiga" nijo skickade ut mail slash reklam för våra avelspållar, dock fanns det ingen regel mot detta men efter två veckor fixade eriksson det, så jag har väl varit stämplad sen dess, sen om folk tyckte det var fusk eller inte jadu det tycker jag inte.. sen har ja bara haft massa stall på mig som enbart är ute att förstöra för mig, godnatt.
och hur fasen kan singjson vara kvar? spärrade inte eriksson honom.. lutar nog åt att denne krabat har säkerligen ett 20-30 tal stall tuvärr 
|
|
Reply
|
|
Racerbil
|
Posted: 2010-06-09 23:09:21 Edited(1): 2010-06-09 23:10:22
|
Became a member: 2007-07-02
Forum posts: 159
|
Singsjön är en tragisk fuskare som bara vill förstöra...
Synd när några få hela tiden fuskar och förstör spelet... men det är bara att stänga av fuskarna tills de tröttnar.
Dags att få bort dessa fuskare som inte tillför spelet ett smack. Jag har 1 stall och tycker inte om att fuska och det tycker nog inte ni andra heller som spelar detta underhållande spel.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-09 23:20:03 Edited(1): 2010-06-10 00:11:15
|
Became a member:
Forum posts:
|
Raineri_I
Läs tråden, inte så svårt att lista ut själv var idéerna/ryktena om kakans affärer kommer från då...
 För mig är det som gjort mig mest fundersam inte själva buden, utan att det vid flera av dessa tillfällen funnits ett parhästar med betydligt bättre värden och likvärdiga startpoäng
 För min del känns det som en alltför osannolik slump att just du skulle få så många "lyckosamma" bud. Speciellt som personerna i fråga måste varit rent osmarta. Det hade räckt att klicka runt i 10 minuter för att inte se att det fanns bättre hästar.
 Jag är ledsen kakan, det är i gråzonen som vanligt, och du kanske kommer undan med det och det kanske rent av är så att jag har fel.
Det kommer lite kommentarer då och då, och det är som kakan säger. Han har lite på sig sedan innan med Vonts avelsaffärer etc, men det är också som han säger att han var inte ensam. Skillnaden kakan, var att du var extrem och lockade en grym massa nybörjarstall.
Skulle bli besviken om kakan är så dum så han har luftstall....men locka nybörjarstall ? 
Ungefär vad jag undrar om han gjort nu med, reklam eller nå´t, när han haft lite väl mycket tur med bud på halvbra hästar som inte höjer sig över mängden från mindre aktiva/nya stall...
Tyvärr. med tidigare historik av att var i gråzonen så bir en del undrande...
Men jag är åtminstone så rak att jag säger till kakan vad jag är frågande till...och tror också kakan vet att jag tycker han är en rätt skön prick, o grym på att matcha hästar i spelet !
Att jämföra kakans lilla regelbändande med dom här nötterna däremot, det är rent bullshit !!! Tror inte kakan skulle göra något så uträknat och totalt puckat som dom har satt i spel...
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-06-10 09:33:35  Raineri_I
Läs tråden, inte så svårt att lista ut själv var idéerna/ryktena om kakans affärer kommer från då...
 För mig är det som gjort mig mest fundersam inte själva buden, utan att det vid flera av dessa tillfällen funnits ett parhästar med betydligt bättre värden och likvärdiga startpoäng
 För min del känns det som en alltför osannolik slump att just du skulle få så många "lyckosamma" bud. Speciellt som personerna i fråga måste varit rent osmarta. Det hade räckt att klicka runt i 10 minuter för att inte se att det fanns bättre hästar.
 Jag är ledsen kakan, det är i gråzonen som vanligt, och du kanske kommer undan med det och det kanske rent av är så att jag har fel.
Det kommer lite kommentarer då och då, och det är som kakan säger. Han har lite på sig sedan innan med Vonts avelsaffärer etc, men det är också som han säger att han var inte ensam. Skillnaden kakan, var att du var extrem och lockade en grym massa nybörjarstall.
Skulle bli besviken om kakan är så dum så han har luftstall....men locka nybörjarstall ? 
Ungefär vad jag undrar m han gjort nu med, när han haft lite väl mycket tur med bud på halvbra hästar som inte höjer sig över mängden...
Tyvärr. med tidigare historik av att var i gråzonen så bir en del undrande...
Men jag är åtminstone så rak att jag säger till kakan vad jag är frågande till...och tror också kakan vet att jag tycker han är en rätt skön prick, o grym på att matcha hästar i spelet !
Att jämföra kakan lilla regelbändande med dom här nötterna däremot, det är rent bullshit !!! Tror inte kakan skulle göra något så uträknat och totalt puckat som dom har satt i spel...
Answer to: "Raineri_I
Läs tråden, inte så svårt att lista ut "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Det kan vara så att det finns folk som faktiskt bjuder för att kunna sätta dit kakan även om jag ser det som osannolikt då affärerna inte går tillbaka. Jag råkade nämligen ut för det alldeles nyligen själv. Hade lagt ut en skräphäst med urusla träningssiffror för 1 kr.
 |
Under The Gun  |
|
 |
• |
63 år Valack |
• |
Hoting |
• |
3 dagar. |
Medel |
|
Startpoäng |
0p |
Insprungna pengar |
0 kr |
Denna säsong |
0 kr |
Loppstatistik |
Starter |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Totalt: |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Denna säsong: |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Tider |
kort :
- :
|
medel :
- :
|
lång
- |
|
|
|
Då helt plötsligt får jag ett bud från ett helt nytt stall på 900000! Jag anmälde själv affären och mejlade Admin och köpet har gått tillbaka och jag har blivit varnad för affären. Dock så är det lite oroande att man inte längre kan lägga ut en skräphäst utan att riskera bli ditsatt för fusk.
Jag nämnde iaf i mejlet att det kanske vore på sin plats med en spärr för hur mycket man kan höja per bud, OM man ens ska kunna höja mer än det som blir automatiskt. Bör iaf finnas en procentsats för vad en maxhöjning är för på det sättet krävs det iaf betydligt mer jobba för att få upp priserna på orimliga nivåer och framförallt mer än ett stall måste ju bjuda emot varandra.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-10 10:55:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
Visst kan det vara så att någon bjuder för att ställa till det o sabba för någon ...surt i så fall
Men som du säger, buden har inte gått tillbaka...det fanns jämbördiga eller bättre hästar, med likvärdiga startpoäng och som var lätt hittade. ( ibland på samma sida på börsen)
Jag köper ju inte riktigt den där gamla valsen med att de kanske inte orkade söka ordentligt etc ...vem orkar inte det när man ska ha en bra start i ett nytt spel ?!?
Men som sagt, jag säger bara att det är ett konstigt medflyt...men att jag mycket väl kan ha helt fel. Upp till Eriksson och inte mig att avgöra det.
Spärr för maxhöjning låter bra!... typ 30% eller nå´t sånt kanske ?
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2010-06-10 12:52:58  Visst kan det vara så att någon bjuder för att ställa till det o sabba för någon ...surt i så fall
Men som du säger, buden har inte gått tillbaka...det fanns jämbördiga eller bättre hästar, med likvärdiga startpoäng och som var lätt hittade. ( ibland på samma sida på börsen)
Jag köper ju inte riktigt den där gamla valsen med att de kanske inte orkade söka ordentligt etc ...vem orkar inte det när man ska ha en bra start i ett nytt spel ?!?
Men som sagt, jag säger bara att det är ett konstigt medflyt...men att jag mycket väl kan ha helt fel. Upp till Eriksson och inte mig att avgöra det.
Answer to: "Visst kan det vara så att någon bjuder för att ställa"
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
Håller med! Men det allra bästa tycker jag vore om man kunde lägga in ett "maxbud", på så sätt att om det bara är man själv som bjuder så får man kusen för utropspris, men om någon bjuder emot så höjs ens eget bud automatiskt med en viss procent, dock högst tills maxbudet är nått (på samma sätt som det är på eBay, Tradera m.fl.).
En annan grej som jag efterlyser är att det från avelshingstsidan skulle kunna länkas till en sida som listar gjorda betäckningar under t.ex. den senaste veckan. På så sätt skulle det gå rätt lätt att identifiera misstänkta avelsfuskare.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-10 13:08:59 Edited(1): 2010-06-10 13:09:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
Japp, avelshingsstatistik är ju kul överhuvudtaget. Kan se 3 listor som både skulle vara kul och ge lite koll.
Mest avlat på sista 2 veckorna
Mest avlat på under pågående etapp (som ska finnas kvar sedan som sökbar historik etppa för etapp)
Mest insprunget av respektive hingst föl totalt under etappen ( sökbar historik etapp för etapp
Autohöjning är jag lite emot, blir så segt om man ska buda mot varandra då om någon sätter ut en fin häst för säg 100.000 bara för att locka budgivare. Måste gå att höja lite mer. Däremot borde också utropspris som satts från början synas även när någon budat. Lätt att spåra "idiothöjningar" då !
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-10 13:19:46   Spärr för maxhöjning låter bra!... typ 30% eller nå´t sånt kanske ?
Håller med! Men det allra bästa tycker jag vore om man kunde lägga in ett "maxbud", på så sätt att om det bara är man själv som bjuder så får man kusen för utropspris, men om någon bjuder emot så höjs ens eget bud automatiskt med en viss procent, dock högst tills maxbudet är nått (på samma sätt som det är på eBay, Tradera m.fl.).
En annan grej som jag efterlyser är att det från avelshingstsidan skulle kunna länkas till en sida som listar gjorda betäckningar under t.ex. den senaste veckan. På så sätt skulle det gå rätt lätt att identifiera misstänkta avelsfuskare.
Answer to: "Spärr för maxhöjning låter bra!... typ 30% elle"
|
Became a member:
Forum posts:
|
det efterlyste jag för ett bra tag sedan så jag ställer mig bakom den ideén fullt ut
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-10 13:24:52 Edited(1): 2010-06-10 13:25:13  Japp, avelshingsstatistik är ju kul överhuvudtaget. Kan se 3 listor som både skulle vara kul och ge lite koll.
Mest avlat på under pågående etapp (som ska finnas kvar sedan som sökbar historik etppa för etapp)
Mest insprunget av respektive hingst föl totalt under etappen ( sökbar historik etapp för etapp
Autohöjning är jag lite emot, blir så segt om man ska buda mot varandra då om någon sätter ut en fin häst för säg 100.000 bara för att locka budgivare. Måste gå att höja lite mer. Däremot borde också utropspris som satts från början synas även när någon budat. Lätt att spåra "idiothöjningar" då !
Answer to: "Japp, avelshingsstatistik är ju kul överhuvudtaget. Kan se 3 list"
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Autohöjning är jag lite emot, blir så segt om man ska buda mot varandra då om någon sätter ut en fin häst för säg 100.000 bara för att locka budgivare. Måste gå att höja lite mer.
Det blir ingen budgivning eftersom du har lagt in ditt maxbud.
t ex : en häst liger ute för 500000:-, du lägger in ditt maxbud, låt säga 1,400000:-
Du får hästen så länge inte någon annan bjuder nånting för 500000:-
Lägger någon annan in maxbud 1,000000:- så får du den för 1,100000:-
Men grejen är ju att vi slipper från att behöva sitta o bevaka + att det borde rendera i att det blir svårare att få hutlöst mycket betalt för hästarna.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-06-10 13:25:58
 Japp, avelshingsstatistik är ju kul överhuvudtaget. Kan se 3 listor som både skulle vara kul och ge lite koll.
Answer to: "Japp, avelshingsstatistik är ju kul överhuvudtaget. Kan se 3 list"
|
|
|
Posted: 2010-06-10 16:14:44
|
Became a member:
Forum posts:
|
Aah ok, missuppfattade Swatpro...fast blir inte det konstigt om du lägger jättebud, bara för att få den billigare ? Du måste väl få stå för ditt bud ? Risk det gynnar storstallen annars ?
Hänger nog inte med riktigt med ändå 
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2010-06-10 16:41:23  Aah ok, missuppfattade Swatpro...fast blir inte det konstigt om du lägger jättebud, bara för att få den billigare ? Du måste väl få stå för ditt bud ? Risk det gynnar storstallen annars ?
Hänger nog inte med riktigt med ändå 
Answer to: "Aah ok, missuppfattade Swatpro...fast blir inte det konstigt om du läg"
|
|
"Maxbudslösningen" skulle gå till såhär: En häst ligger ute för utropspriset 100.000 kr, och ingen har bjudit ännu. Jag bestämmer mig för att 1.100.000 kr är vad jag max kan tänka mig att betala och skriver in 1.100.000 kr som mitt maxbud. Eftersom ingen annan har budat på hästen blir 100.000 kr mitt bud i detta läge. Om ingen annan budar på kusen under auktionstiden blir 100.000 vad kusen säljs för till mig. Det händer dock inte i den här exempelsituationen utan nu kommer t.ex. du Perra och tänker att du ska lägga ett bud på 200.000 kr (endast gällande bud om 100.000 kr är synligt för dig, du kan inte se mitt maxbud). Du trycker in 200.000 kr, men eftersom jag redan registrerat ett maxbud som är högre än så, kommer jag fortfarande vara högsta budgivare, men nu är högsta bud 210.000 kr (beror såklart på vilken "höjningsgräns" som programmerats, jag tar 10.000 kr som exempel). Sedan kommer swatpro och vill leka, och han bjuder 700.000 kr, men inte heller han blir högsta budgivare eftersom jag lagt in ett högre maxbud, utan jag kvarstår som högsta budgivare men nu med 710.000 kr som högsta bud. Efter det kommer Soberano och smäller direkt in sitt högsta bud, tillika sitt maxbud, som är på 1.500.000 kr. Då blir Soberano högsta budgivare, med budet 1.110.000 kr (dvs. 10.000 kr högre än det jag hade lagt som maxbud). Budar ingen mer får Soberano kusen för 1.110.000 kr (och om någon annan ska kunna få kusen måste de lägga ett bud som är 1.510.000 kr eller högre, för lägger man lägre än så kvarstår Soberano som högsta budgivare pga sitt tidigare lagda maxbud).
(Puh, krångligt att förklara, hoppas att jag lyckades.  )
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-06-10 16:48:21  "Maxbudslösningen" skulle gå till såhär: En häst ligger ute för utropspriset 100.000 kr, och ingen har bjudit ännu. Jag bestämmer mig för att 1.100.000 kr är vad jag max kan tänka mig att betala och skriver in 1.100.000 kr som mitt maxbud. Eftersom ingen annan har budat på hästen blir 100.000 kr mitt bud i detta läge. Om ingen annan budar på kusen under auktionstiden blir 100.000 vad kusen säljs för till mig. Det händer dock inte i den här exempelsituationen utan nu kommer t.ex. du Perra och tänker att du ska lägga ett bud på 200.000 kr (endast gällande bud om 100.000 kr är synligt för dig, du kan inte se mitt maxbud). Du trycker in 200.000 kr, men eftersom jag redan registrerat ett maxbud som är högre än så, kommer jag fortfarande vara högsta budgivare, men nu är högsta bud 210.000 kr (beror såklart på vilken "höjningsgräns" som programmerats, jag tar 10.000 kr som exempel). Sedan kommer swatpro och vill leka, och han bjuder 700.000 kr, men inte heller han blir högsta budgivare eftersom jag lagt in ett högre maxbud, utan jag kvarstår som högsta budgivare men nu med 710.000 kr som högsta bud. Efter det kommer Soberano och smäller direkt in sitt högsta bud, tillika sitt maxbud, som är på 1.500.000 kr. Då blir Soberano högsta budgivare, med budet 1.110.000 kr (dvs. 10.000 kr högre än det jag hade lagt som maxbud). Budar ingen mer får Soberano kusen för 1.110.000 kr (och om någon annan ska kunna få kusen måste de lägga ett bud som är 1.510.000 kr eller högre, för lägger man lägre än så kvarstår Soberano som högsta budgivare pga sitt tidigare lagda maxbud).
Answer to: ""Maxbudslösningen" skulle gå till såhär: En"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Jag förstår hur det ska gå till men är trots allt lite kluven till om det är vettigt eller inte då det skulle ta bort många möjligheter att fynda för mindre stall som inte kan lägga så höga maxbud. Som det är nu så kan ju någon som är aktiv sitta och bevaka börsen och på så sätt fynda när ingen annan intressent är online och bjuder emot. Med detta systemet så förvsvinner ju lite av tjusningen med att kunna fynda genom att vara "med".
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-06-10 16:50:03
Edited(1): 2010-06-10 16:53:47  "Maxbudslösningen" skulle gå till såhär: En häst ligger ute för utropspriset 100.000 kr, och ingen har bjudit ännu. Jag bestämmer mig för att 1.100.000 kr är vad jag max kan tänka mig att betala och skriver in 1.100.000 kr som mitt maxbud. Eftersom ingen annan har budat på hästen blir 100.000 kr mitt bud i detta läge. Om ingen annan budar på kusen under auktionstiden blir 100.000 vad kusen säljs för till mig. Det händer dock inte i den här exempelsituationen utan nu kommer t.ex. du Perra och tänker att du ska lägga ett bud på 200.000 kr (endast gällande bud om 100.000 kr är synligt för dig, du kan inte se mitt maxbud). Du trycker in 200.000 kr, men eftersom jag redan registrerat ett maxbud som är högre än så, kommer jag fortfarande vara högsta budgivare, men nu är högsta bud 210.000 kr (beror såklart på vilken "höjningsgräns" som programmerats, jag tar 10.000 kr som exempel). Sedan kommer swatpro och vill leka, och han bjuder 700.000 kr, men inte heller han blir högsta budgivare eftersom jag lagt in ett högre maxbud, utan jag kvarstår som högsta budgivare men nu med 710.000 kr som högsta bud. Efter det kommer Soberano och smäller direkt in sitt högsta bud, tillika sitt maxbud, som är på 1.500.000 kr. Då blir Soberano högsta budgivare, med budet 1.110.000 kr (dvs. 10.000 kr högre än det jag hade lagt som maxbud). Budar ingen mer får Soberano kusen för 1.110.000 kr (och om någon annan ska kunna få kusen måste de lägga ett bud som är 1.510.000 kr eller högre, för lägger man lägre än så kvarstår Soberano som högsta budgivare pga sitt tidigare lagda maxbud).
Answer to: ""Maxbudslösningen" skulle gå till såhär: En"
|
|
spanarn
|
Posted: 2010-06-10 16:53:40 Edited(1): 2010-06-10 17:09:12  Jag förstår hur det ska gå till men är trots allt lite kluven till om det är vettigt eller inte då det skulle ta bort många möjligheter att fynda för mindre stall som inte kan lägga så höga maxbud. Som det är nu så kan ju någon som är aktiv sitta och bevaka börsen och på så sätt fynda när ingen annan intressent är online och bjuder emot. Med detta systemet så förvsvinner ju lite av tjusningen med att kunna fynda genom att vara "med".
Answer to: "Jag förstår hur det ska gå till men är trots allt lit"
|
|
Bra synpunkt. Med maxbudslösningen hade jag ju knappast fått Stegosaurus utan strid.  Hm, kanske ska nöja oss med ett "budökningstak" då? Tycker dock inte att det ska vara för lågt, nånstans runt 20-30%?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-10 20:44:31
|
Became a member:
Forum posts:
|
nån som vet om dom stall som har blivit avstängda kommer in igen? är det om en vecka eller? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-06-10 21:23:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
Förhoppningsvis tar det väl lite längre