Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> SÅ JÄVLA TRÖTT P&Ar...

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]   2   3   4   5   6   7  
Author Message
hogan Posted: 2010-06-01 16:49:02

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
NU tycker jag alla på hela travzonen trycker på protestknappen när Kakans häst säljs till uppenbara fuskaren stall Singsjön.
Reply
ddmannen Posted: 2010-06-01 18:15:05

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
skulle tror att Lou read har varit den populäraste hingsten senaste veckorna , 93 avkommer under 3 år , så där har stall singsjön fått in 9,3 miljoner..
Reply
Posted: 2010-06-01 18:34:04 Edited(3): 2010-06-01 18:37:04

Became a member: 
Forum posts:
har dock inga större förhoppningar. Vet inte hur många kakanaffärer jag rapporterat sista månaderna, utan att något händer. Visst , alla kan ju få något flytbud ibland. Det har nog hänt alla stall som hållit på ett tag.

Men...Att någon skulle råka ha turen att få så många "strax över miljonen-bud" från olika rookiestall finns bara inte. Har även skrivit ett meddelande till Eriksson här på spelet men det är inte öppnat.

Kakan kör sitt race och hans förstaplats , topp10-placeringar m.m. , har väl knappast nå´t större värde som prestation Tror ingen tar dom på allvar !
Lite patetiskt dock att ens orka hålla på.... men bara han har kul så.
Reply
Posted: 2010-06-01 21:20:52 Answer to: "har dock inga större förhoppningar. Vet inte hur många kaka"

Became a member: 
Forum posts:
hmm, kan du specifiera "KAKANAFFÄRER" tycker du ska ta en koll på min köp sälj historik, vad är det som är misstänksamt där? och vilka har du rapporterat..?

har absolut som helst ingen aning vem sinnsjöng är såg bara när ja kom in i eftermiddag att någon hade budat, dock tycker jag inte 4,5 är såååå överpris har ju trots allt närmare 1000 i sp. men visst ni får väl fråga ut den där personen hur den tjänat sina cash..

Kakan kör sitt race och hans förstaplats , topp10-placeringar m.m. , har väl knappast nå´t större värde som prestation Tror ingen tar dom på allvar !
Lite patetiskt dock att ens orka hålla på.... men bara han har kul så.

en förklaring..?
Reply
hogan Posted: 2010-06-01 21:30:15 Answer to: "har dock inga större förhoppningar. Vet inte hur många kaka"

Det är väl som du säger, men det som gör mig mest förbannad är att fuskarna nu för tiden bidrar till att denna sajt kommer att läggas ned inom kort, det är precis sånt här som gör att Eriksson tröttnar. Så tack alla jävla fuskare, tack för att ni förstör för 2000 hederliga spelare som haft det här som en mötesplats att dela sitt största intresse trav och samtidigt kunnat spela ett kul spel, som snart är ett minne blott tack vare såna parasiter som ni. Hoppas ni blev rika på kuppen och sover gott om nätterna, hoppas ni blir hemsökna av 2000 arga demoner på nätterna och att ni åker dit för snatteri av barns godispåsar någon gång, för det är väl det ända ni kan och är bra på, blåsa folk.
Det enda som är skönt att veta är att rättvisan och ärlighet varar längst, och segrar till slut, det är ni som går en ond bråd död till mötes.....Sov Gott kamrattjuvar o pack-parasiter.
Tack för ni bidrar till en nedlagd Travzonen.se!!
Reply
Posted: 2010-06-02 00:25:46 Edited(4): 2010-06-02 00:33:48

Became a member: 
Forum posts:
Kakan:

Du har de senaste månaderna haft ett antal hästar som gått för runt miljonen eller mer, till rookiestall eller mindre aktiva stall.

För mig är det som gjort mig mest fundersam inte själva buden, utan att det vid flera av dessa tillfällen funnits ett parhästar med betydligt bättre värden och likvärdiga startpoäng som i stort sett dykt upp på samma sida när man sökt. Dessa har dock antingen inte fått bud, trots att de begärt betydligt mindre, eller gått för väldigt mycket lägre priser. Det är i dessa fall jag rapporterat.

För min del känns det som en alltför osannolik slump att just du skulle få så många "lyckosamma" bud. Speciellt som personerna i fråga måste varit rent osmarta. Det hade räckt att klicka runt i 10 minuter för att inte se att det fanns bättre hästar.

Jag är ledsen kakan, det är i gråzonen som vanligt, och du kanske kommer undan med det och det kanske rent av är så att jag har fel.

Jag ger dig att du är grym på att matcha hästar i detta spelet, men i min bok så räcker det affärerna kring Vont och diverse andra diskussioner du varit inblandad i för att jag ska ha svårt att lita på att du har rent mjöl i påsen. Det är en situation du själv skapat, och du kan knappast klandra mig för att jag har svårt att ta dina topp-placeringar på allvar då.

Det retar mig lite för jag har alltid tyckt du varit en trevlig prick och frisk fläkt, men precis som Hogan har jag tröttnat på att du alltid dyker upp i dessa diskussioner. I det här fallet ligger ju det anmärkningsvärda inte i budet, utan att det har avlats nå´t brutalt på en skihingst i ett halvdött stall. Det kanske snarare är där, hos singsjön, fusket ligger

Att dessa pengar sedan "råkar" läggas på att köpa din Zidane D för dubbla pengarna mot vad du gav. Det kanske bara är något som händer. Han har bra startpoäng. Inget snack.

[b]Men dock är det så att du återigen fått ett av dessa märkligt slumpartat lyckosamma bud från ett mindre aktivt stall kakan och det lite passande på en kuse som riskerar att bli av med sina startpoäng väldigt snart efter 3 skitstarter. vad är den värd då ?
Reply
stallbrucelee Posted: 2010-06-02 01:17:08 Edited(1): 2010-06-02 02:39:11

Became a member: 2010-01-18
Forum posts: 294
Tycker man börjar skönja fler lik till avelshingstar som tar 100.000 per sperma, lätta att hitta på avelshingst-sidan.....kolla en sån som First Man Groccer, vem fan vill avla med honom och betala 100.000 då man kan göra det gratis med en egen som säkert är bättre än det liket + Lou Reed som är än värre....sen att de "hittar" massa köpare av sperman är en gåta och hur vissa stall prövar 5 st....max tillåtna box platser för dessa nyöppnade stall.....som de bergis inte har en aning om vilka dessa är....det är löjligt.

Hoppas Eriksson läser detta, går direkt in och spårar dessa och slänger ut dom till tigrarna, och jag hoppas någon kan "hacka" reda på dessa fulspelare, så kan dom ju få möta oss 2000 medlemmar som riskerar bli utan Travzonen.se för deras skull,
Reply
ddmannen Posted: 2010-06-02 05:29:05 Answer to: "Tycker man börjar skönja fler lik till avelshingstar som tar 100."

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
First mac grocer har jag ägt även om den hette något annat då , faktist en ganska hyfsad avelhingst . Det är absolut inget lik , däremot känns det som du har rätt i att de flesta som betäckt med hästen har gjort det förr att gynna ägaren till hingsten.
Reply
Posted: 2010-06-02 19:33:45

Became a member: 
Forum posts:
Stallet Kings med numera pensionerade avelshingsten Galway. Många sköna kronor inkasserade där.
Reply
hogan Posted: 2010-06-02 23:16:39 Edited(1): 2010-06-03 00:38:04 Answer to: "Stallet Kings med numera pensionerade avelshingsten Galway. Många sk&"

Det är väl därför många tvivelaktiga köp har gjorts av just Kings, han verkade ha mer råd än normalt så att säga, flera dyra inköp på sistone.....tråkiga är att de bara sabbar för tittar man på deras insprugna så verkar det ju som de inte vet hur man ska träna häst.......inte mycket insprunget på dessa stall, så de kan ju sitta där med sina luftpengar o tro att de är smarta, några bra toppstall lär de aldrig bli för deras ära räknar ju ingen på allvar ändå och de ligger ju inte ens topp 100 så jag har lite svårt o förstå dom faktiskt, verkar bara vilja jävlas. Man ser ju vilka mogna bluff-stall de öppnar vad de döper dessa till...måste vara 8 år i hjärnan killen/killarna.....jag har sett att samma bluffstall dyker upp både hos Singsjön som har Lou Reed och oberglund som har First Mac Groccer som stall Tjuv Skytt.....stall Pungsvett osv....sen stall med bara konstiga bokstäver typ jdgfdgjjfgd mm
Reply
B_Good Posted: 2010-06-03 00:41:27

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Editerar lite hit o dit i tråden, vi har väl inte okayat fusktrådar tidigare egentligen va?
Nu är tråden full av personliga beskyllningar o påhopp o jag låter det vara för tillfället då jag inte vet hur det ska hanteras.

Men håll en hyfsad ton...
Reply
stallbrucelee Posted: 2010-06-03 00:49:53

Men det här är ju inga påstådda, dom är ju solklara...bara spåra stamtavlan på dessa hingstar, och de tar dessutom 100.000 per sperma, det här är ju ett stort problem när vederbörande gör 9.3 miljoner och sen går in på börsen och budar över vissa som också vill ha hästen men kanske inte har råd då dessa kan bjuda mer.

Kolla stall 123123 med avelshingsten Shooting Body när ni ändå kollar, han tar också 100.000 och har hittat 5-6 nyöppnade stall som köpt 5 föl per stall......än så länge!!!!!! suck!!!
Reply
stallbrucelee Posted: 2010-06-03 00:53:20

Kolla min sida också när ni ändå läser detta, 2 erkänner direkt på min gästbok och det är bara in och läsa, och dessutom hotar dom mig.....o(
Reply
Posted: 2010-06-03 01:40:41

Became a member: 
Forum posts:
Idioter !

Har nämnt idéen tidigare, för några etapper sedan när aveln gav sjuka pengar för vissa stall, men nog hade det vart bättre med en form av avelstopplista. Sedan får man betalt i slutet av etappen efter hur populär ens hingst vart. 1an, 5 miljoner, 2an 4m, 3and 3m, sedan kan det minska med cirka 100.000 per placering ner till 500.000. Sedan kan alla stall som har minst 10 avkommor få 500.000 tillbaka eller så... Borde vara ett bättre system ?

Men det är väl knappast troligt att en sådan förändring lär ske. Det finns andra kanske viktigare förändringar som tagit bra mycket längre tid.

Med dessa idioter som sabbar och förstör får vi väl vara glada så länge spelet rullar på...
Reply
stallbrucelee Posted: 2010-06-03 09:42:55

Håller med dig där Perra, finns ju ideer som kan sätta stopp för dessa men som läget är när ingen aktiv ledning finns, så får dom väl sabba spelet ett tag till....dom hotar ju inte Topp 10 listan direkt, ena fuskisen har 14.000 i inspungna pengar denna etapp, så man förstår ju inte hur de tränar, men dom kan väl inget om sådant och därav försöker de desperat ta till otillåtna medel....de kan ju sitta med sina luftpengar och tycka dom är smarta då....det som är synd är ju när de blir avstängda så drar dom ju med sig bra hästar som de kommer över på börsen, med sig i graven...det är ju det som retar en mest, när de köper hästar på börsen för pengar de egentligen inte ska ha, så andra hederliga inte får chansen för de bjuder över tills hederliga Kalle inte kan bjuda mer. Det suger.
Reply
hogan Posted: 2010-06-03 11:18:33 Edited(1): 2010-06-04 02:00:44

oberglund + Bergarn93 + Bergarn93 king of trav + singsjön = samma snubbe,,,,,har en avelshingst i Lou Reed och en i First Mac Grocer och genom dessa 2 avelshingstar har han öppnat ett 30-tal-50-tal stall som sen köpt 5 föl per ställe a 100.000 så blir det rätt mycket pengar....lätt att spåra om ni är tveksamma.
Han säger att singsjön är hans kusin, men det kan man ju tro vad man vill om och det spelar ju ingen roll när och om de har satt det tillsammans i system att blåsa Travzonen på detta vis.
Reply
larockma Posted: 2010-06-03 12:52:20

Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
Ett sätt att är att begränsa möjligheterna.

T.ex. ett nybildat stall får inte buda på auktion under första tiden (x antal vecka/-or)

En avelshingt skall bara kunna lämna ett begränsat antal föl per säsong. Detta kan ökas på per säsong som den är aktiv avelshingst. En nybliven hingst t.ex. kan endast ta emot 5 ston. Dessutom kan stostallet bara erbjudas 1 betäckning/hingst/säsong. Dock, detta gäller inte det egna stallet när man använder egna hingstar o ston.
Reply
larockma Posted: 2010-06-03 13:11:12

Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
Hogan: kan bara hålla med, singsjön...varifrån kommer pengarna..vi snackar 4,5msek för ett nybörjarstall i princip. Usch, man ruttnar på detta totalt snart....
Reply
hogan Posted: 2010-06-04 00:43:53 Answer to: "Hogan: kan bara hålla med, singsjön...varifrån kommer peng"

Fick det här svaret av honom idag.....moget!!

singsjön :

Re: Tack!! 2010-06-03 21:25:42
med konst och knep får även den fule knulla
Reply
B_Good Posted: 2010-06-04 02:02:15 Answer to: "Fick det här svaret av honom idag.....moget!! singsjön : "

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Kanske inte moraliskt försvarbart att fuska eller särdeles moget att skicka den typen av korrespondans men jag kan inte låta bli att tycka att det var lite roligt iallafall..
Reply
[ 1 ]   2   3   4   5   6   7