Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Åby 2010-10-16
V75-3 Svenskt Mästerskap - Gulddivisionen, försök 2 (Gr. II Nat.)
6. TORVALD PALEMA 60% 20
Svanstedt Åke
2. SPRING EROM 31% 39
Goop Björn
8. ICELAND 29% 33
Takter Johnny
5. YARRAH BOKO 7% 104
Ohlsson Ulf
4. ELIOTT HALL 4% 217
Kolgjini Lutfi
1. XANTHOS CROWN 2% 625
Kontio Jorma
3. MAHARAJAH 2% 0
Kihlström Örjan
7. GIDDE T.H. 2% 213
Lennartsson Per

Senast uppdaterad: 2010-10-16 18:00:05, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Åby
V75-2 Åby
V75-3 Åby
V75-4 Åby
V75-5 Åby
V75-6 Åby
V75-7 Åby
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Åby

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   [ 4 ]   5   6   7   8   9   10   11   12  
Author Message
Posted: 2010-10-12 11:28:24

Became a member: 
Forum posts:

V 2, SPRING EROM
Kommer stå mellan maharadja och Springerom, möjligtvis yarrah också. Springerom är helt klart min första häst, när han vann olympia travet avslutade han med en av dom värsta långspurtarna jag har sett.
Reply
Posted: 2010-10-12 11:36:26 Answer to: "Nej det där var inte mycket "hjälp" men du får ju"

Became a member: 
Forum posts:

V 5, YARRAH BOKO
Märker att det läggs alldeles för mycket tid av folk här inne att föröska spekulera i positioner i varje lopp, vilket känns totalt meningslöst.

Sedan säger du också att jag sagt att mahradja skulle ha någon toppform?
Vilket aldrig är sagt, räcker nog han har 50% form, vilket han garanterat har.
Att gardera maharadja är ren idioti, men det lär du nog märka först efter loppet körts, men då är det redan försent.
Reply
B_Good Posted: 2010-10-12 11:42:20

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 6, TORVALD PALEMA
Har raderat friskt i tråden då vi som vanligt inte gillar påhopp. Lägg ner eller bli avstängda.
Har stängt av en användare det närmaste dygnet o har ögonen på 1 eller två till så tänk er för.

Diskussioner? Visst.
Olika åsikter? Bra!
Du är dum i huvudet för att du tycker på ett visst sätt, Inte okej.
Reply
B_Good Posted: 2010-10-12 11:46:10

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 6, TORVALD PALEMA
O ser ni grejer ni inte tycker är okay eller blir behandlade på ett dåligt sätt så anmäl inlägget. Blir ett trevligare forum för alla om vi slipper sånt tjafs
Reply
Posted: 2010-10-12 11:52:01

Became a member: 
Forum posts:

V 6, TORVALD PALEMA
Vill bara påpeka att SpringErom tangerade svenskt rekord med sina 13.8 senast. Efter 3 månaders vila.
Reply
Posted: 2010-10-12 11:58:17 Answer to: "Märker att det läggs alldeles för mycket tid av folk hä"
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 6, TORVALD PALEMA
Ok du uttryckte dig inte så.
50% form räcker inte och det tror jag nog du vet.
Att inte gardera en häst som du själv säger inte är i form är väl mer idioti ? Just form är väl kanske det absolut viktigaste när man ska bedöma en hästs chanser ?

Det är lika för sent för dig som för mig när loppet är kört men jag är kvar för jag har ju bara garderat men du kanske är borta för du har spikat ?

Vi får se.
Reply
Posted: 2010-10-12 11:59:59 Answer to: "Har raderat friskt i tråden då vi som vanligt inte gillar p&ari"
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 6, TORVALD PALEMA
point taken
Reply
Posted: 2010-10-12 12:02:41 Answer to: "Kommer stå mellan maharadja och Springerom, möjligtvis yarrah oc"
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 6, TORVALD PALEMA
Skönt att inte stå ensammen på barrikaden
Heja SpringErom !

He he, kul hur trav engagerar....
Reply
Posted: 2010-10-12 12:08:18 Edited(1): 2010-10-12 12:10:52 Answer to: "Kommer stå mellan maharadja och Springerom, möjligtvis yarrah oc"

Became a member: 
Forum posts:
Jag är förvirrad.
När vem vann Olympiatravet ??
Som jag uppfattar det menar du att Springerom drog den värsta långspurten du sett, när han vann Olympiatravet ?
Vilket år var det ? Eller har du blandat ihop lopp ?
Reply
Posted: 2010-10-12 12:13:17
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 6, TORVALD PALEMA
KP Dahlströms minne kanske ?
Reply
Posted: 2010-10-12 12:17:34 Edited(1): 2010-10-12 12:20:50
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 2, SPRING EROM
japp, kjell p dahlströms minne var det. sorry, har världens sämsta minne
Reply
Dark_horse Posted: 2010-10-12 12:24:50 Answer to: "Ok inga problem o jag kan hålla med om vissa saker som att Mah. s&aum"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 8, ICELAND
12.8/2640a är svenskt rekord alla kategorier, inte bara för 4-åringar.

Tiderna blir bättre när hästar har tillägg. Exakt varför har jag lite svårt att svara på men det har nog att göra med att det är relativt enkelt att springa ikapp 40 meter under ett helt lopp. Jämför det med att lämna ett fält med 40 meter när alla startar på samma volt. Tror att det är så det fungerar med tidtagningen. Exempel: Häst 1 startar på 1:a volten, häst 2 står 40 meter bakom. När de kommer i mål är de jämsides. Skillnaden mellan deras tider blir då lika stor som om häst 2 skulle ha vunnit med 40 meter om de stod på lika start, vilket knappast är troligt. Ingen tror väl på allvar att Commander Crowe skulle ha kunnat springa 11.9/2700m som han gjorde i Frankrike för ett tag sedan om han INTE hade stått med tillägg?
Sammanfattningsvis: det är mycket enklare att springa ikapp 40 meter än att springa ifrån ett fält med 40 meter.

Varken SE eller Mah. var väl med förra året så gamla tider är väl inte värst intressanta utan det intressanta är väl hur fort hästarna som är med på lördag springer ?

Stämmer, men jag tycker inte att något tyder på att dessa hästar ska vara så himla mycket bättre än Triton Sund och Commander Crowe som har varit 1:a och 2:a de senaste två åren.

Håller dock med dig om Maharajahs svagheter, men den här gången tror (och hoppas) jag att han kommer att vara så där överjävligt bra som vi har hoppats att han skulle kunna bli. De två senaste starterna har han vunnit med väldigt mycket krafter kvar.

Verkar som att man kan diskutera det här loppet hur mycket som helst, hoppas inte sidan kraschar av all text bara
Reply
Posted: 2010-10-12 12:36:49 Answer to: "japp, kjell p dahlströms minne var det. sorry, har världens s&aum"
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 6, TORVALD PALEMA
Ja det är riktigt. Svenskt rekord helt enkelt men jag har sett en häst springa fortare på Gävle men den var inte svenskfödd. Han gick 12.3/2640.
Orsaken till att det blir glädjetider i exempelvis Frankrike är banan, inte tillägget. Samma på Bjerke senast när Mah. gick 11.9/2140. Just den dan var banan ruskigt snabb o han har inte kunnat upprepa den tiden efter det.
SpringE´s tid på 13.8 är som sagt var också svenskt rekord och det är satt på den aktuella banan. Rent logiskt borde han väl vara bättre nu än efter 3 månaders vila ?

Inget skulle glädja mig mer än om Maharadja blir just så bra som vi hoppas på o att han sopar banan med grodätarna men på lördag kan det fattas en bit till dess. Eller också krossar han allt. Som spelare lägger jag hjärtat på hyllan (eller försöker göra det) och eftersom jag har frågetecken så garderar jag.

Förra året tycker jag loppet blev konstigt kört med en massa taktik. Tror på ett annat upplägg nu.
Reply
Posted: 2010-10-12 12:38:56 Answer to: "Ok du uttryckte dig inte så. 50% form räcker inte och det tror"
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 5, YARRAH BOKO
hum. nu säger du att jag säger att hästen inte har form med, vilket också är felaktigt

Ja, är hästen sjuk så är jag nog borta, men det är risken jag tar när jag spelar på trav, sådant händer då och då, och det får man ta då.

När marre vann i debuten hade han nog knappast 50% form, och det funkade att vinna med då.
Oavsett vilken form han är i är han tillräckligt bra för att vinna med 3 ben, lr du fattar nog

vill du ha 7 rätt på lördag så har du nog inte råd att kasta streck på chanslösa hästar, men det väljer du själv, vad vet jag, du kanske har 2 kanonspikar i de andra loppen
Reply
Posted: 2010-10-12 12:45:47 Answer to: "Märker att det läggs alldeles för mycket tid av folk hä"

Became a member: 
Forum posts:

Märker att det läggs alldeles för mycket tid av folk här inne att föröska spekulera i positioner i varje lopp, vilket känns totalt meningslöst.

Hur kan det vara meningslöst att spekulera i positioner och löpningsförlopp när det allt som oftatst just är detta som avgör loppen?
Reply
Posted: 2010-10-12 12:55:43 Answer to: "hum. nu säger du att jag säger att hästen inte har form med,"
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 6, TORVALD PALEMA
Så har jag väl inte sagt? Jag menar att 50% form inte räcker till vinst. Jag tror personligen att han har mer form än 50% men kan inte bedöma hur bra formen är eftersom han mött för enkelt motstånd.
Sjuk tror jag knappast han är. Bara inte på topp.Jag ogillar sånna där uttryck som att "han vinner på 3 ben". Mest därför dom är så sjukt felaktiga men också för att dom som säger sådana saker har slut på riktiga argument och vill dra till med nånting som ska knäcka. Det fungerar inte Travspanaren Jag ändrar mig OM du kan visa nån form av fakta som visar att Mah. bara vinner. Jag har sökt själv men har kanske missat nån info som du kan dela med dig av ?

Håller med dig. Alla streck ska vara motiverade men jag tycker jag har motiverat varför jag ska gardera? Däremot saknar jag motiv för att spika men andra kanske har bra input ?

Om jag hade varit synsk så hade jag vetat. Nu har jag bara gissningar att komma med och det är dom jag spelar efter på lördag.

Jag har i varje fall en spik än så länge. Letar vidare efter nummer 2.
Reply
Posted: 2010-10-12 12:59:38 Answer to: "Märker att det läggs alldeles för mycket tid av folk "
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 5, YARRAH BOKO
den tiden som läggs ner på det i trådarna är sanslöst mkt större än vad själva betydelsen av det i själva verket, som i detta loppet, är det någon som verkligen tror det har någon som helst betydelse vem som sitter i ledning efter 250m?
folk kan sitta i timtals och spekulera, sedan händer ändå alla konstiga saker i loppen på åby då det är open strecth och det kan bli överlappningar om ledningen 2-3 gånger innan varvning, även om någon initialt skulle ha rätt om vem som spetsar.

Så det jag emnar att spekulationerna om vem som spetsar får onödigt stor propotioner mot vad det egentligen har för betydelse, hela tiden läser man samma sak om och om i varje tråd.

Får tristress av det, bättre man lägger ner 80% av den tiden som det går åt till att andra saker som är betydande för loppets utgång
Reply
Dark_horse Posted: 2010-10-12 13:08:28 Answer to: "Ja det är riktigt. Svenskt rekord helt enkelt men jag har sett en h&au"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 8, ICELAND
Sägs att det är den snabbaste tiden som har sprungits i Frankrike (vilket jag iofs inte tror på, så det är nog mer tillägget än banan det beror på.

Kommer inte heller spika Maharajah, tror jag inte iaf. Spring Erom måste med om den håller sig till nuvarande %, kanske tar med Iceland också. Torvald lämnas nog utanför denna gång.

Samma på Bjerke senast när Mah. gick 11.9/2140. Just den dan var banan ruskigt snabb o han har inte kunnat upprepa den tiden efter det.

Rättning: inte behövt upprepa den tiden.

13.8 är tangerat svenskt rekord, Max Flukt sprang lika snabbt när han vann Harper Hanovers för några år sedan, då med 20 meters tillägg. Då gjorde han dessutom hela loppet själv. Spring Ray var även tvåa på tiden 13.6/3180 en gång. Vidhåller dock att dessa tider inte är så märkvärdiga, utan tillägg har de aldrig varit i närheten av dessa tider.
Reply
Posted: 2010-10-12 13:11:59 Answer to: "Så har jag väl inte sagt? Jag menar att 50% form inte räcke"
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 5, YARRAH BOKO
det med 3 ben är i mitt fall en överdrift för att visa vad jag menar, ungefär som när man stryker ett sträck under ord för att ge dem stark innebörd

Sjuk vet man aldrig om hästarna är förrens de går i mål, är därför det alltid är riskabelt att ha en spik, är den kass för dagen e du "torsk".

Travet handlar ju om som spelare att dammsuga så mkt informartion som du kan få tag i, men basen ligger i hur duktig du är på att göra korrekta intryck av det du ser.
ju mer du följer loppen och gör uppföljningar ju mer "fakta" kommer du sitta på.

Till hjälpmedel för att bedömma vilka som vinner har du ju, travfakta,värmningar, tränar/kuskintervjuer, viss del lopparkiv.

faktan ser du sällan svart på vitt, utan den införskaffar du dig genom att vara flitig aktiv, vet du hålelr med
Reply
Posted: 2010-10-12 13:12:49
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 6, TORVALD PALEMA
Björn övertar först o släpper till Örjan. Färdigspekulerat

Skämt åsido så kan vem som tar ledningen vara enormt viktigt. Bara inte i just det här loppet kanske ?

Sen kan man spekulera tills man bli blå i nyllet och det blir helt tvärtom ändå.
Reply
1   2   3   [ 4 ]   5   6   7   8   9   10   11   12