1
2
[ 3
]
4
5
6
7
8
9
10
11
12
|
dujorha
|
Posted: 2010-10-11 21:40:26
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Sedan är det upp till bevis för Maha !! Ska han klara av dessa så duger det inte med 75 % form o dåligt trav då vinner man inte detta !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 21:41:51  Det är när Torvald har "harvat i andraspår" och sparat sin speed som han har sprungit in i stort sett alla sina pengar de senaste åren så förstår varför den taktiken skulle va så usel plötsligt.
 Sedan babblar du om sprintdistans, men faktum är ju att sprintloppen har gått i mkt hårdare tempo än vad de långa loppen brukar gå i vilket knappast ger utrymme för att återhämta sig under loppet.
Att Torvald går bäst över kort distans trodde jag alla visste? Han har ju inga problem med att springa snabbt i 1100 meter och ändå ha en ohygglig sista 500-meters spurt. Men ska han laddas från start och sedan springa 2100 meter i tufft tempo kommer han inte vara särskilt vass sista 500. Det måste du väl iaf hålla med om?
Nu har jag skrivit tillräckligt många inlägg i ämnet, nu inväntar jag facit 
Answer to: "Det är när Torvald har "harvat i andraspår" och s"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, ICELAND
|
Jo, du har rätt när det gäller bägge påståendena (att han gått bra i andra spår och att han är bäst i sprint). Men min poäng är att det har varit en TP i full form. En TP i samma form mot samma motstånd hade krossat sina konkurrenter från rygg ledaren på en OS bana. Att han inte gjorde det tyder på att han inte är i full form och om det stämmer så räcker det inte att han får spara lite speed i början. Och trots att du har dina poänger så tror jag ändå att han har bättre chans från sargen och OS än från utvändigt.
Men som du säger. Nog babblat om detta. Det ska bli intressant att se hur Åke resonerar och vad TP pallar.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-10-11 21:42:18
 Nej nu missuppfattade du. Det är DIG jag dumförklarar. Du vet killen (?) som alltid ska hacka på andra. Chakir, Chakir, Chakir....
Answer to: "Nej nu missuppfattade du. Det är DIG jag dumförklarar. Du vet kil"
|
|
|
Posted: 2010-10-11 21:43:32  Sedan är det upp till bevis för Maha !! Ska han klara av dessa så duger det inte med 75 % form o dåligt trav då vinner man inte detta !! 
Answer to: "Sedan är det upp till bevis för Maha !! Ska han klara av dessa s&"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, ICELAND
|
Det håller jag med om. MÅste vara förbättrad jämfört med senast. Detta gäng är inte ngn Yanantin Boko som viker ner sig i första taget. Maha måste vara i toppform för att vinna, och det är han knappast så därför tror jag inte på att han vinner detta.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 21:49:42  Om du nu är övertygad om att dom som gör upp om starten inte kan vinna loppet, är det då inte viktigt att veta vilka som gör upp om starten så att du kan utesluta dessa?
Så även med din egen logik är det irrationellt att bortse från spetsstrid.
Answer to: "Om du nu är övertygad om att dom som gör upp om starten inte"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TORVALD PALEMA
|
Jag tycker inte det spelar så stor roll men jag förstår att andra tycker att det är kul att spekulera i vem som tar ledningen. För min del är det dock mindre intressant men ni får gärna fundera vidare, det gör inte mig nånting.
Du då som är så logisk, tror du Torvald kan leda runt om ? Tror du Iceland kan leda runt om från spår 8 ? Tror du Springerom kommer ens försöka ta ledningen o om han skulle vilja det, Tror du då han kommer förbi Åke eller Takter ?
Om nån av dom mindre betrodda 1,4,5,7 tar ledningen tror du dom kan hålla emot Örjan eller Goop då?
Eftersom svaret är:nej, nej,nej,nej, o nej så är alltså diskussionen om vem som tar ledningen meningslös i mina ögon och det vara det jag ville säga. Sen får ju ni ägna hur mycket tid ni vill åt det naturligtvis.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 21:53:08  Sedan är det upp till bevis för Maha !! Ska han klara av dessa så duger det inte med 75 % form o dåligt trav då vinner man inte detta !! 
Answer to: "Sedan är det upp till bevis för Maha !! Ska han klara av dessa s&"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TORVALD PALEMA
|
Håller med. Han har knappast haft möjlighet att utvecklas heller o jag tror han torskar mot SprigE som utvecklats enormt.Maharadja är för trög sista biten men är han absolut på topp så kan det gå.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-10-11 22:00:20  Håller med. Han har knappast haft möjlighet att utvecklas heller o jag tror han torskar mot SprigE som utvecklats enormt.Maharadja är för trög sista biten men är han absolut på topp så kan det gå.
Answer to: "Håller med. Han har knappast haft möjlighet att utvecklas heller"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 8, ICELAND
S 8, ICELAND
|
Trög SISTA biten? Det är ju för fan hans klart bästa del av loppet. Det är ju där han plockar fram sin enorma vinnarskalle. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 22:03:59  Trög SISTA biten? Det är ju för fan hans klart bästa del av loppet. Det är ju där han plockar fram sin enorma vinnarskalle. 
Answer to: "Trög SISTA biten? Det är ju för fan hans klart bästa de"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TORVALD PALEMA
|
Ja han har en bra skalle, inget snack om det men han har inte sin bästa bit fartmässigt sista biten. Han är en häst som (när han är i form) tål hårt tempo länge. Inte en häst som gör ett speedryck sista 200 metrarna. Trodde jag alla visste ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 22:05:40  Trög SISTA biten? Det är ju för fan hans klart bästa del av loppet. Det är ju där han plockar fram sin enorma vinnarskalle. 
Answer to: "Trög SISTA biten? Det är ju för fan hans klart bästa de"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TORVALD PALEMA
|
Torvald har med rätt lopp sin bästa speed till slut däremot. Tycker inte Maharadja är riktigt lika vass sista 400 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 22:26:53  Torvald har med rätt lopp sin bästa speed till slut däremot. Tycker inte Maharadja är riktigt lika vass sista 400 
Answer to: "Torvald har med rätt lopp sin bästa speed till slut däremot."
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, YARRAH BOKO
|
tror du missuppfatat det helt, ska rätta dig.
Maharadja har sin absolut bästa bit sista 200, väldigt svårslafgen där.
Torvald däremot,på lite äldre dagar kan man se att han blivit VÄLDIGT blöt sista 50-75 meterna.
Den som är duktig och påläst finner det väldigt enkelt att spika maharadja här, och gå vidare för att studera de verkligens våra loppen 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 22:35:38  tror du missuppfatat det helt, ska rätta dig.
Maharadja har sin absolut bästa bit sista 200, väldigt svårslafgen där.
Torvald däremot,på lite äldre dagar kan man se att han blivit VÄLDIGT blöt sista 50-75 meterna.
Den som är duktig och påläst finner det väldigt enkelt att spika maharadja här, och gå vidare för att studera de verkligens våra loppen 
Answer to: "tror du missuppfatat det helt, ska rätta dig.
Maharadja har sin abs"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TORVALD PALEMA
|
Ja det är bra TRavspanarn. På sätt o vis har du rätt. Om Maharadja är i form o får bestämma tempot så är han vassare än Torvald sista biten får då har inte Torvald någon soppa kvar i tanken.
Men det finns en rackare i loppet som har full tank i samma läge och som inte gått hårt i dödens....
Torvald har varit lite blöt på slutet, Han ska inte ge sig sådär mot ett sto. Speciellt i andra heatet även om det var en redig långspeed.Jag hoppas han är i bättre form nu för jag vill se honom på topp och inte som senast.
Sammantaget talar en hel del emot Torvald denna gång tyvärr
Håller även med om att det inte lönar sig att grotta så mycket i det här loppet för SpringE o Maharadja gör upp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 23:28:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det är ofta man går och funderar, funderar och funderar.....Sen går Maharajah bara ut och vinner, oavsett position. Man är alltid förbluffad i efterhand.
Ska man ha med någon mer är TP och SE dom troliga motbuden. Iceland har ingenting med segern här att göra. Kommer inte till spets på egen snabbhet och även om han blir släppt dit mosas han över distansen.
|
|
Reply
|
|
rotagg
|
Posted: 2010-10-11 23:39:22
|
Became a member: 2007-09-30
Forum posts: 413
V 8, ICELAND
|
Spets, släpp till maha och så visslar han förbi sista biten på skalle.. Tokdårar som inte gör Iceland till favorit här.. Till och med efter en elitloppsseger är han underskattad.. Som vanligt.. Visst han har varit sjuk men formen är i antågande och fick en fin genomkörare senast.. Visst förlust, men hur ofta vinner hästen med tarzan i jollen??
Visst knarkter(som plokko brukade säga på den gamla goda tiden) är väll inte mycket bättre han, men jag hoppas ändå att han ska fixa detta..
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-10-12 00:12:13
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 8, ICELAND
|
Alla hästar i det här loppet hade torskat med samma resa som Iceland fick senast. Tycker inte man kan räkna bort honom, ruskigt kapabel häst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-12 01:21:13  Ja det är bra TRavspanarn. På sätt o vis har du rätt. Om Maharadja är i form o får bestämma tempot så är han vassare än Torvald sista biten får då har inte Torvald någon soppa kvar i tanken.
Men det finns en rackare i loppet som har full tank i samma läge och som inte gått hårt i dödens....
Torvald har varit lite blöt på slutet, Han ska inte ge sig sådär mot ett sto. Speciellt i andra heatet även om det var en redig långspeed.Jag hoppas han är i bättre form nu för jag vill se honom på topp och inte som senast.
Sammantaget talar en hel del emot Torvald denna gång tyvärr
Håller även med om att det inte lönar sig att grotta så mycket i det här loppet för SpringE o Maharadja gör upp.
Answer to: "Ja det är bra TRavspanarn. På sätt o vis har du rätt. "
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, YARRAH BOKO
|
torvald visat sista 4 starterna att sista 50-75 så är han blöt, ingen slump han inte vunnit på 4 starter.
mahradka blir bara bättre och bättre för varje start, detta är oundvikligt då hultman haft det träningsupplägget inför hans tävlands. Normalt sett går hästar framåt med lopp i kroppen, men när maharadjka och tex Ninotchka fått sådana upplägg inför tävlandet så är denna effekten större på dem än andra, finns inte en chans på planeten att Maharadja torskar första gången på lång distans mot en Torvald som tappat det där lilla extra.
Springerom får vara glad om han tar pengar överhuvudtaget.
Finns en häst som har chand att hota Maharadja om det klaffar till 100%, och det är yarrah boko, resten är totalt chanslösa. hoppas jag hjälpt dig i 1 lopp nu.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-12 08:02:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SPRING EROM
|
började läsa tråden men palla inte läsa mer efter k*k-mätar matchen började. Ska ni tjaffsa så skicka mejl till varandra, eller skriv i en blog (som ingen läser ändå  . Vem bryr sig om vem som är mest "normal" eller mest "dum i huvudet"..inte jag iaf.
Detta är ett forum och alla har rätt att tycka och tro vad dom vill.
JAG TROR... Torvald är först i tät, men att han direkt släpper till Iceland. Maharajah glider upp i dödens och Spring Erom får därmed andra ut. Övriga borta ur diskussionen. Elliot Hall för grön här och Yarrah kan ta en plats med lite tur. Örjan sitter i alla fall på leken hur man än vänder och vrider detta lopp. Tack o hej
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-12 08:44:26 Edited(1): 2010-10-12 10:04:48  torvald visat sista 4 starterna att sista 50-75 så är han blöt, ingen slump han inte vunnit på 4 starter.
mahradka blir bara bättre och bättre för varje start, detta är oundvikligt då hultman haft det träningsupplägget inför hans tävlands. Normalt sett går hästar framåt med lopp i kroppen, men när maharadjka och tex Ninotchka fått sådana upplägg inför tävlandet så är denna effekten större på dem än andra, finns inte en chans på planeten att Maharadja torskar första gången på lång distans mot en Torvald som tappat det där lilla extra.
Springerom får vara glad om han tar pengar överhuvudtaget.
Finns en häst som har chand att hota Maharadja om det klaffar till 100%, och det är yarrah boko, resten är totalt chanslösa. hoppas jag hjälpt dig i 1 lopp nu.
Answer to: "torvald visat sista 4 starterna att sista 50-75 så är han bl&oum"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TORVALD PALEMA
|
Nej det där var inte mycket "hjälp" men du får ju ha din uppfattning givetvis.
Jag gillar åsikter som bygger på nån form av fakta och jag hittar inga sådana i det du påstår?
Att Torvald har varit lite klen på slutet var vi redan överens om. Det innebär inte att han är det på lördag men distansen är så pass missgynnande att han ändå får svårt mot detta motstånd.Det måste till ett taktiklopp om han ska vinna och varken Örjan eller Goop går ju i den fällan ?
När det gäller SpringE o Maharadja så blir det loppförlopp och dagsform som avgör. Bägge faktorerna är till SpringE´s fördel. Eftersom Maharadja är sämre på att växla tempo och inte kan skaka av sig SE så är han sårbar men kan givetvis inte räknas bort på något sätt. Jag tror att Maharadja blir släppt till ledningen efter en bit och han kommer ha SE bakom sig hela vägen förutom dom sista 50 metrarna.SE har slagit Maharadja förut från betydligt sämre spår och nu är han bättre än då. Inte många hästar bollar med Local Conch på lång distans trots 20 meters tillägg men det gjorde SE.
Att Maharadja är i toppform är ren spekulation från din sida, Hitintills har han absolut inte varit på topp och loppen han varit ute i har varit billiga så nån utvecklingspotential finns inte. Undantaget är Bjerke och då var han tvåa.
Däremot kan man vara säker på att SpringE är i toppform för han har visat det i lopp och han har också visat att han utvecklats.Räkna om 13.8/3180v till 2640a så ser du vad jag menar...
När Maharadja dessutom har travat illa tycker jag gardering är given. Hans personbästa på 12,8/2640 borde inte räcka nu och jag tycker inte han gett intryck att att vara redo att sänka det rekordet? Hultman har lyckats ställa i ordning förut och har kanske lyckats med det igen men innan jag sett det så spikar inte jag Mah. i varje fall.
Skulle Iceland vara tillbaka i toppform kanske han kan blanda sig i också men han behöver tur från spår 8.Distansen tror jag inte är ett direkt problem där. Finns ju inget som tyder på toppform heller men även han går ju framåt efter lopp.
Yarrah Boko har jag redan sagt är tidig om man söker skrällar och jag har också förklarat varför (vilket tydligen hjälpte dig en hel del) men att han skulle vara första utmanare tycker jag inte stämmer.Han trivs på distansen och springer bra tider men det är han ju inte den enda som gör.
Ninotchka är inte med i det här loppet så jag vet inte riktigt vad hon har med saken att göra ?
En häst som är bra grundtränad går framåt snabbare med lopp i kroppen än dom som inte är det.I det här loppet är väl alla bra grundtränade? Hur nära toppformen dom är får vi se.
Nu ids jag inte lägga ner mer tid på det här loppet. Min uppfattning är klar och jag har förklarat varför. Hoppas jag hjälpt dig förstå varför du ska gardera Maharadja ;-)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-12 09:05:18
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TORVALD PALEMA
|
Såg det här:
– Han har bara 75-procentig form och det här loppet är mest på skoj. Jag ska försöka vinna Prix d'Amerique med honom, säger "Tarzan"
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-10-12 10:51:19  Nej det där var inte mycket "hjälp" men du får ju ha din uppfattning givetvis.
Jag gillar åsikter som bygger på nån form av fakta och jag hittar inga sådana i det du påstår?
Att Torvald har varit lite klen på slutet var vi redan överens om. Det innebär inte att han är det på lördag men distansen är så pass missgynnande att han ändå får svårt mot detta motstånd.Det måste till ett taktiklopp om han ska vinna och varken Örjan eller Goop går ju i den fällan ?
När det gäller SpringE o Maharadja så blir det loppförlopp och dagsform som avgör. Bägge faktorerna är till SpringE´s fördel. Eftersom Maharadja är sämre på att växla tempo och inte kan skaka av sig SE så är han sårbar men kan givetvis inte räknas bort på något sätt. Jag tror att Maharadja blir släppt till ledningen efter en bit och han kommer ha SE bakom sig hela vägen förutom dom sista 50 metrarna.SE har slagit Maharadja förut från betydligt sämre spår och nu är han bättre än då. Inte många hästar bollar med Local Conch på lång distans trots 20 meters tillägg men det gjorde SE.
Att Maharadja är i toppform är ren spekulation från din sida, Hitintills har han absolut inte varit på topp och loppen han varit ute i har varit billiga så nån utvecklingspotential finns inte. Undantaget är Bjerke och då var han tvåa.
Däremot kan man vara säker på att SpringE är i toppform för han har visat det i lopp och han har också visat att han utvecklats.Räkna om 13.8/3180v till 2640a så ser du vad jag menar...
När Maharadja dessutom har travat illa tycker jag gardering är given. Hans personbästa på 12,8/2640 borde inte räcka nu och jag tycker inte han gett intryck att att vara redo att sänka det rekordet? Hultman har lyckats ställa i ordning förut och har kanske lyckats med det igen men innan jag sett det så spikar inte jag Mah. i varje fall.
Skulle Iceland vara tillbaka i toppform kanske han kan blanda sig i också men han behöver tur från spår 8.Distansen tror jag inte är ett direkt problem där. Finns ju inget som tyder på toppform heller men även han går ju framåt efter lopp.
Yarrah Boko har jag redan sagt är tidig om man söker skrällar och jag har också förklarat varför (vilket tydligen hjälpte dig en hel del) men att han skulle vara första utmanare tycker jag inte stämmer.Han trivs på distansen och springer bra tider men det är han ju inte den enda som gör.
Ninotchka är inte med i det här loppet så jag vet inte riktigt vad hon har med saken att göra ?
En häst som är bra grundtränad går framåt snabbare med lopp i kroppen än dom som inte är det.I det här loppet är väl alla bra grundtränade? Hur nära toppformen dom är får vi se.
Nu ids jag inte lägga ner mer tid på det här loppet. Min uppfattning är klar och jag har förklarat varför. Hoppas jag hjälpt dig förstå varför du ska gardera Maharadja ;-)
Answer to: "Nej det där var inte mycket "hjälp" men du får ju"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 8, ICELAND
|
Finns några påståenden i ditt inlägg som jag måste ifrågasätta.
 SE har slagit Maharadja förut från betydligt sämre spår och nu är han bättre än då. Inte många hästar bollar med Local Conch på lång distans trots 20 meters tillägg men det gjorde SE.
I det loppet där SE slog Maha gjorde båda hästarna årsdebut. Du nämner att SE är bättre nu än då och det är väl möjligt, även om jag inte är säker på det. Att han slog Local Conch och co senast var ju högst pliktskyldigt med tanke på vilket smörlopp han fick, tycker dessutom han såg rätt trög ut över upploppet. Däremot är Maha garanterat mycket bättre nu, då han är känd för att gå uselt i årsdebuter och nu har han två halvtuffa lopp i kroppen.
Hoppas du vet att tider som presteras med tillägg alltid ser mycket bättre ut än vad de är. 13.8 med 40 meters tillägg imponerar inte särskilt tycker jag.
 När Maharadja dessutom har travat illa tycker jag gardering är given. Hans personbästa på 12,8/2640 borde inte räcka nu och jag tycker inte han gett intryck att att vara redo att sänka det rekordet?
Hans 12.8 från derbyt förra året är svenskt rekord och det loppet han gjorde då är det överlägset bästa som någon svensk häst har gjort över lång distans i Sverige. Segertiden i SM de 3 senaste åren har varit: 14.1, 13.2, 13.3. Tror knappast han behöver sänka sitt rekord.
Dock påstår jag inte att SE är chanslös på något sätt, tvärtom är han min andrahäst här efter Maha. Ville bara påpeka några, som jag ser det, "fel" i ditt inlägg 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-12 11:26:30  Finns några påståenden i ditt inlägg som jag måste ifrågasätta.
 SE har slagit Maharadja förut från betydligt sämre spår och nu är han bättre än då. Inte många hästar bollar med Local Conch på lång distans trots 20 meters tillägg men det gjorde SE.
I det loppet där SE slog Maha gjorde båda hästarna årsdebut. Du nämner att SE är bättre nu än då och det är väl möjligt, även om jag inte är säker på det. Att han slog Local Conch och co senast var ju högst pliktskyldigt med tanke på vilket smörlopp han fick, tycker dessutom han såg rätt trög ut över upploppet. Däremot är Maha garanterat mycket bättre nu, då han är känd för att gå uselt i årsdebuter och nu har han två halvtuffa lopp i kroppen.
Hoppas du vet att tider som presteras med tillägg alltid ser mycket bättre ut än vad de är. 13.8 med 40 meters tillägg imponerar inte särskilt tycker jag.
 När Maharadja dessutom har travat illa tycker jag gardering är given. Hans personbästa på 12,8/2640 borde inte räcka nu och jag tycker inte han gett intryck att att vara redo att sänka det rekordet?
Hans 12.8 från derbyt förra året är svenskt rekord och det loppet han gjorde då är det överlägset bästa som någon svensk häst har gjort över lång distans i Sverige. Segertiden i SM de 3 senaste åren har varit: 14.1, 13.2, 13.3. Tror knappast han behöver sänka sitt rekord.
Dock påstår jag inte att SE är chanslös på något sätt, tvärtom är han min andrahäst här efter Maha. Ville bara påpeka några, som jag ser det, "fel" i ditt inlägg 
Answer to: "Finns några påståenden i ditt inlägg som jag må"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TORVALD PALEMA
|
Ok inga problem o jag kan hålla med om vissa saker som att Mah. säkerligen är bättre nu än när dom möttes senast.Jag tror loppet senast mot LC var ett typiskt "utvecklingslopp" för SE och att han kommer vara ändå bättre nu.
Risken är ju att han får ett smörlopp även nu ?
Hur menar du med att tider från tillägg är bättre ? Han sprang ju 13.8/3180 hur man än vänder på det ?
Sen tycker jag även att man inte bara ska haka upp sig på tider. Hur loppet blir kört är viktigare och jag tycker mig se att Örjan har ett dilemma. Han kan inte köra för sakta för då har Torvald krafter kvar och kör han för fort så kan SE ta sig förbi sista biten. Örjan är duktig så han kanske ror det i land ? Ska bli intressant att se.
Ja det är svenskt rekord för 4 åriga hästar. En ruskigt bra prestation. Nu möter han andra djur och jag kan inte se att han är i samma form som då.
Varken SE eller Mah. var väl med förra året så gamla tider är väl inte värst intressanta utan det intressanta är väl hur fort hästarna som är med på lördag springer ? Kör dom så sakta som 14.1 blir Torvald livsfarlig och det vet Örjan så det kommer bli högre tempo denna gång.Torvald var ju favorit senast (2009) och Triton Sund vann har jag för mig ?
Problemet för mig är att Mah. haft svårt att växla tempo över upploppet. Det har visat sig många gånger att sånna hästar är sårbara när dom möter mer speediga hästar.Hans vapen är då att "mörda" konkurrenterna med stenhårt tempo under lång sträcka och jag tror inte det går att trötta ut SE o kanske Y.Boko.
Den som lever får se o allt kan vara helt fel. Uppfattningar i trav ska inte delas av majoriteten 
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
6