1
[ 2
]
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
|
|
Posted: 2010-10-11 18:25:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SPRING EROM
|
åke kan ju välja att svara Iceland en bit för att denne ska få en jobbigare resa från start. maha har ju en liten tendens att bli het vid laddning men flytta på sig kan han väljer örjan att ladda tror jag även torvald får nåt att bita i.
elliot hall ska väl inte rå på dessa än men vem fan vet. har ju varit grym dom senaste starterna.
eller var det xanthos stenklar 
2,3,6
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 19:31:38  Torvald kommer inte ladda, därmed kommer springerom ta hand om ledningen i början, han kan helt klart svara ut iceland från ett 8e spår. om han vill dvs. Han är snabb ut
Answer to: "Torvald kommer inte ladda, därmed kommer springerom ta hand om ledning"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, ICELAND
|
Varför skulle Åke inte vilja komma ner till sargen? Torvald har ju inte direkt övertygad senaste gångerna och han lär ju inte få ett bättre läge av att tugga i andra spår på lång distans. Han behöver knappast ladda stenhårt för att komma före dom invändiga och sedan är det bara släppa utan fajt till Iceland. Borde inte ta alltför mkt av krafterna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 20:10:49 Edited(1): 2010-10-11 20:15:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TORVALD PALEMA
|
Det känns inte så viktigt vem som tar ledningen över 2640 utan mer intressant vem som är först i mål. Åke kommer satsa på ett rygglopp, Maharadja kommer trycka upp tempot utvändigt om ledaren. Spring Erom slog av Maharadja förut och kan göra det igen. Jag tror det är en riktig elithäst i vardande och att distansen är mycket bra för honom och att loppförloppet blir perfekt. Tror ingen annan i loppet pallar med hans avslut efter 2600 meter o han seglar bara förbi.
Ska man ha med en riktig skräll så är det väl Yarrah Boko ?
Distansplus även där o han bjöd till ordentligt bakom Nu Pagadi o ingen i fältet slår ju hans 11.8/2140 de senaste 5.
Elliot Hall ? Nja...kanske 6:e streck.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-10-11 20:18:33  Det känns inte så viktigt vem som tar ledningen över 2640 utan mer intressant vem som är först i mål. Åke kommer satsa på ett rygglopp, Maharadja kommer trycka upp tempot utvändigt om ledaren. Spring Erom slog av Maharadja förut och kan göra det igen. Jag tror det är en riktig elithäst i vardande och att distansen är mycket bra för honom och att loppförloppet blir perfekt. Tror ingen annan i loppet pallar med hans avslut efter 2600 meter o han seglar bara förbi.
Ska man ha med en riktig skäll så är det väl Yarrah Boko ?
Distansplus även där o han bjöd till ordentligt bakom Nu Pagadi o ingen i fältet slår ju hans 11.8/2140 de senaste 5.
Elliot Hall ? Nja...kanske 6:e streck.
Answer to: "Det känns inte så viktigt vem som tar ledningen över 2640 u"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Starten är alltid viktig. Och ännu viktigare på Åby där det är OS. Det är kommentarer som denna som gör att man måste sätta stora frågetecken för din travkunskap.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 20:27:59
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TORVALD PALEMA
|
Står mellan 3 och 6 men jag tar ställning för kejsaren! 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-10-11 20:36:04  Varför skulle Åke inte vilja komma ner till sargen? Torvald har ju inte direkt övertygad senaste gångerna och han lär ju inte få ett bättre läge av att tugga i andra spår på lång distans. Han behöver knappast ladda stenhårt för att komma före dom invändiga och sedan är det bara släppa utan fajt till Iceland. Borde inte ta alltför mkt av krafterna.
Answer to: "Varför skulle Åke inte vilja komma ner till sargen? Torvald har "
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 8, ICELAND
|
Torvald har väl aldrig vunnit de gånger han mot tufft motstånd har snabbstartat till ledningen och släppt för att utnyttja o.s., åtminstone inte över distanser längre än 1640? Vi har sett hur dåligt det funkar två gånger i rad i Olympiatravet och senast hade han uppenbara problem att ta sig förbi tröge Beanie M.M. med denna taktik, då över optimala 1640m. Hur dåligt skulle det inte gå nu, på lång distans mot detta stentuffa motstånd? Nej, Torvald behöver spara sin enda speed till de sista 300 metrarna här och är även beroende av vad motståndarna hittar på, vilket gör honom mycket sårbar i mina ögon.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 21:01:34  Torvald har väl aldrig vunnit de gånger han mot tufft motstånd har snabbstartat till ledningen och släppt för att utnyttja o.s., åtminstone inte över distanser längre än 1640? Vi har sett hur dåligt det funkar två gånger i rad i Olympiatravet och senast hade han uppenbara problem att ta sig förbi tröge Beanie M.M. med denna taktik, då över optimala 1640m. Hur dåligt skulle det inte gå nu, på lång distans mot detta stentuffa motstånd? Nej, Torvald behöver spara sin enda speed till de sista 300 metrarna här och är även beroende av vad motståndarna hittar på, vilket gör honom mycket sårbar i mina ögon.
Answer to: "Torvald har väl aldrig vunnit de gånger han mot tufft motst&arin"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, ICELAND
|
Jag tror inte att det var starten som ställde till det för TP. Om jag minns det rätt så var det ju knappast ngn tokrusning senast utan TP fick behålla ledningen utan att utmanas på riktigt och sedan släppte han till BMM. Tror snarast att formen inte var på topp helt enkelt eller att åldern börjar göra sin rätt.
Men oavsett om du har rätt eller inte så tror jag ändå han har chans till bättre pengar än om han harvar i andra spår. Det är sargen som gäller här. Sedan babblar du om sprintdistans, men faktum är ju att sprintloppen har gått i mkt hårdare tempo än vad de långa loppen brukar gå i vilket knappast ger utrymme för att återhämta sig under loppet. Jag är 90 % säker på att Åke tar sargen denna gång och släpper till första lämpliga häst. För är TP så dålig att han inte fixar det via OS så är han over the top och då fixar han det inte från någon position.
Dessutom så vill jag avsluta med att motståndet de senaste två gångerna varit ngt tuffare än detta gäng sett till hela startfältet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 21:01:55  Starten är alltid viktig. Och ännu viktigare på Åby där det är OS. Det är kommentarer som denna som gör att man måste sätta stora frågetecken för din travkunskap.
Answer to: "Starten är alltid viktig. Och ännu viktigare på Åby d"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, ICELAND
|
MÅste hålla med... hehe
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-10-11 21:15:10
 Starten är alltid viktig. Och ännu viktigare på Åby där det är OS. Det är kommentarer som denna som gör att man måste sätta stora frågetecken för din travkunskap.
Answer to: "Starten är alltid viktig. Och ännu viktigare på Åby d"
|
|
|
Posted: 2010-10-11 21:16:44  MÅste hålla med... hehe
Answer to: "MÅste hålla med... hehe"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TORVALD PALEMA
|
Så förvånande 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 21:19:32  O det är inlägg som det här som gör att man sätter frågetecken för ditt psykiska välbefinnande.
Om du vill ägna tid åt att spekulera i vem som tar starten så gör det. Jag tänker ägna mig åt att fundera på vem som vinner.
Answer to: "O det är inlägg som det här som gör att man sätter"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, ICELAND
|
 Om du vill ägna tid åt att spekulera i vem som tar starten så gör det. Jag tänker ägna mig åt att fundera på vem som vinner .
Jag är mållös. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 21:20:00   Om du vill ägna tid åt att spekulera i vem som tar starten så gör det. Jag tänker ägna mig åt att fundera på vem som vinner .
Jag är mållös. 
Answer to: "Om du vill ägna tid åt att spekulera i vem som tar starte"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TORVALD PALEMA
|
Bra 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-10-11 21:23:44
 O det är inlägg som det här som gör att man sätter frågetecken för ditt psykiska välbefinnande.
Om du vill ägna tid åt att spekulera i vem som tar starten så gör det. Jag tänker ägna mig åt att fundera på vem som vinner.
Answer to: "O det är inlägg som det här som gör att man sätter"
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-10-11 21:25:42
 Du har aldrig funderat på att de två sakerna ofta kan hänga ihop? Starten är en av de viktigaste sakerna när man skall räkna ut vem som vinner loppen. Men jag hade inte väntat mej att du skulle förstå det.. Du är en riktig lallare och alla seriösa på detta forum har nog förstått det vid det här laget.
Answer to: "Du har aldrig funderat på att de två sakerna ofta kan häng"
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-10-11 21:29:50
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Kan inte tänka mig att Johnny Boy bommar spets här !!! 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-10-11 21:32:02  Jag tror inte att det var starten som ställde till det för TP. Om jag minns det rätt så var det ju knappast ngn tokrusning senast utan TP fick behålla ledningen utan att utmanas på riktigt och sedan släppte han till BMM. Tror snarast att formen inte var på topp helt enkelt eller att åldern börjar göra sin rätt.
Men oavsett om du har rätt eller inte så tror jag ändå han har chans till bättre pengar än om han harvar i andra spår. Det är sargen som gäller här. Sedan babblar du om sprintdistans, men faktum är ju att sprintloppen har gått i mkt hårdare tempo än vad de långa loppen brukar gå i vilket knappast ger utrymme för att återhämta sig under loppet. Jag är 90 % säker på att Åke tar sargen denna gång och släpper till första lämpliga häst. För är TP så dålig att han inte fixar det via OS så är han over the top och då fixar han det inte från någon position.
Dessutom så vill jag avsluta med att motståndet de senaste två gångerna varit ngt tuffare än detta gäng sett till hela startfältet.
Answer to: "Jag tror inte att det var starten som ställde till det för TP. Om"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 8, ICELAND
|
Det är när Torvald har "harvat i andraspår" och sparat sin speed som han har sprungit in i stort sett alla sina pengar de senaste åren så förstår varför den taktiken skulle va så usel plötsligt.
 Sedan babblar du om sprintdistans, men faktum är ju att sprintloppen har gått i mkt hårdare tempo än vad de långa loppen brukar gå i vilket knappast ger utrymme för att återhämta sig under loppet.
Att Torvald går bäst över kort distans trodde jag alla visste? Han har ju inga problem med att springa snabbt i 1100 meter och ändå ha en ohygglig sista 500-meters spurt. Men ska han laddas från start och sedan springa 2100 meter i tufft tempo kommer han inte vara särskilt vass sista 500. Det måste du väl iaf hålla med om?
Nu har jag skrivit tillräckligt många inlägg i ämnet, nu inväntar jag facit 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-10-11 21:32:04
 Du verkar inte ha tänkt på att det här loppet så är det inte dom som kör om starten som gör upp om segern.
I andra lopp kan staren vara utslagsgivande men inte här.
Om DU inte har förstått det så är du dum i huvet.
Answer to: "Du verkar inte ha tänkt på att det här loppet så &aum"
|
|
|
Posted: 2010-10-11 21:34:05  Kan inte tänka mig att Johnny Boy bommar spets här !!! 
Answer to: "Kan inte tänka mig att Johnny Boy bommar spets här !!!:D"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TORVALD PALEMA
|
Beror nog på Åke det men jag kan inte tänka mig att Iceland står 2640 mot Maharadja o Springerom efter ha laddat från spår 8. På 1640 kanske men det är också tveksamt med den form han visat upp nu på slutet....Master Växus, vafan.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-10-11 21:35:17
 Bra där! Fortsätt dum förklara dej själv!  Det är väldigt viktigt i detta lopp vilka som får ledningen, rygg ledaren och tredje inner. Skönt att inte jag behöver skriva hur okunnig du är. Det fixar du riktigt bra själv. 
Answer to: "Bra där! Fortsätt dum förklara dej själv!:D Det är"
|
|
|
Posted: 2010-10-11 21:36:37  Du verkar inte ha tänkt på att det här loppet så är det inte dom som kör om starten som gör upp om segern.
I andra lopp kan staren vara utslagsgivande men inte här.
Om DU inte har förstått det så är du dum i huvet.
Answer to: "Du verkar inte ha tänkt på att det här loppet så &aum"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, ICELAND
|
Om du nu är övertygad om att dom som gör upp om starten inte kan vinna loppet, är det då inte viktigt att veta vilka som gör upp om starten så att du kan utesluta dessa?
Så även med din egen logik är det irrationellt att bortse från spetsstrid.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6