1
2
3
[ 4
]
5
6
7
8
9
10
|
|
Posted: 2010-10-14 21:23:59  Byter bild då på allmän begäran. Hittade en riktig liten ardenner istället.
Answer to: "Byter bild då på allmän begäran. Hittade en riktig li"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, NURSERY RHYME
|
FFS!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 21:29:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
FILF? WTF?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 09:22:35 Edited(1): 2010-10-15 09:23:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
12 Bexipop (Johnny Takter) hade otur senast och satt fast i rygg med mycket krafter kvar. Kom aldrig ut. Vi hade otur med spåret nu men tur och otur brukar jämna ut sig. Jag kan inte tänka mig att hon förlorar det här loppet. Hon är absolut bäst i loppet och har bra form. Det kommer bli en offensiv styrning. Trots spåret kommer de få svårt att stå emot henne till slut. Jag är inte optimistisk. Jag är mycket optimistisk, säger Anders Lindqvist
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 10:11:23  12 Bexipop (Johnny Takter) hade otur senast och satt fast i rygg med mycket krafter kvar. Kom aldrig ut. Vi hade otur med spåret nu men tur och otur brukar jämna ut sig. Jag kan inte tänka mig att hon förlorar det här loppet. Hon är absolut bäst i loppet och har bra form. Det kommer bli en offensiv styrning. Trots spåret kommer de få svårt att stå emot henne till slut. Jag är inte optimistisk. Jag är mycket optimistisk, säger Anders Lindqvist
Answer to: "12 Bexipop (Johnny Takter) hade otur senast och satt fast i rygg med m"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, CALAMARA DONNA
S 2, NURSERY RHYME
|
Brukar inte Lindqvist normalt sätt hålla sig neutral i sina kommentarer angående hästarnas chans?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 10:15:25  12 Bexipop (Johnny Takter) hade otur senast och satt fast i rygg med mycket krafter kvar. Kom aldrig ut. Vi hade otur med spåret nu men tur och otur brukar jämna ut sig. Jag kan inte tänka mig att hon förlorar det här loppet. Hon är absolut bäst i loppet och har bra form. Det kommer bli en offensiv styrning. Trots spåret kommer de få svårt att stå emot henne till slut. Jag är inte optimistisk. Jag är mycket optimistisk, säger Anders Lindqvist
Answer to: "12 Bexipop (Johnny Takter) hade otur senast och satt fast i rygg med m"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, CALAMARA DONNA
S 2, NURSERY RHYME
|
"Bexipop är i mycket fin form. Hon fastnade med krafter sparade senast. Nu är det full väg vilket är ett plus, men läget är inget att hurra för. Vi kör barfota bak som senast. Med tufft tempo och de rätta ryggarna på vägen kan hon vara med och slåss om en plats, tror Anders Lindqvist."
Det var en intervju från Vi Tippa, nu är jag väldigt intresserad av att höra vart du har fått din intervju ifrån Less. Om det bara är för att vilseleda oss luktar det en rejäl varning från mod, alternativt avstägning så hoppas för din skull att du kan visa vart intervjun kommer ifrån.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 10:51:25 Edited(1): 2010-10-15 10:53:13  "Bexipop är i mycket fin form. Hon fastnade med krafter sparade senast. Nu är det full väg vilket är ett plus, men läget är inget att hurra för. Vi kör barfota bak som senast. Med tufft tempo och de rätta ryggarna på vägen kan hon vara med och slåss om en plats, tror Anders Lindqvist."
Det var en intervju från Vi Tippa, nu är jag väldigt intresserad av att höra vart du har fått din intervju ifrån Less. Om det bara är för att vilseleda oss luktar det en rejäl varning från mod, alternativt avstägning så hoppas för din skull att du kan visa vart intervjun kommer ifrån.
Answer to: ""Bexipop är i mycket fin form. Hon fastnade med krafter sparade s"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
Ja jag läste även Vi Tippa och blev lite perplex när jag såg den här intervjun i Aftonbladet.
För MIN skull ? Nu var det nära att jag använde i-ordet igen !! Jag lägger in intervjuerna för alla andras skull. Det borde vem som helst förstå, även du. Jag har ju redan läst dom liksom...
Jag tycker du stängas av för gravt påhopp.
Det finns saker som stöder Lindqvist teori.
1)Inte många hästar kan säga att dom haft sparat när dom mött Tröjborg.
2)2 nya rekord på raken varav en av tiderna 11.8/2140 är mycket bra. Även om man justerar tiden med mitt "franska Tillägg" så är den bra. Absolut toppform med andra ord.
3)NÄR hon varit i form så har hon vunnit hårda lopp utomlands.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 11:02:44 Edited(1): 2010-10-15 11:45:05
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
Vissa läser saker o delar med sig o andra blir sura för dom missat att läsa saker...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/article7961593.ab
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2010-10-15 11:05:09  Ja jag läste även Vi Tippa och blev lite perplex när jag såg den här intervjun i Aftonbladet.
För MIN skull ? Nu var det nära att jag använde i-ordet igen !! Jag lägger in intervjuerna för alla andras skull. Det borde vem som helst förstå, även du. Jag har ju redan läst dom liksom...
2)2 nya rekord på raken varav en av tiderna 11.8/2140 är mycket bra. Även om man justerar tiden med mitt "franska Tillägg" så är den bra. Absolut toppform med andra ord.
Answer to: "Ja jag läste även Vi Tippa och blev lite perplex när jag s&a"
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
V 9, VANESSA DU LING
|
Det finns saker som stöder min teori om att hon är chanslös också.
1. Spår 12.
2. Inte tillräckligt bra häst.
Anders Lindqvist är duktig på att träna hästar, däremot inte på att tippa.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 11:12:58 Edited(1): 2010-10-15 11:14:34  Det finns saker som stöder min teori om att hon är chanslös också.
1. Spår 12.
2. Inte tillräckligt bra häst.
Anders Lindqvist är duktig på att träna hästar, däremot inte på att tippa.
Answer to: "Det finns saker som stöder min teori om att hon är chanslös "
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
Givetvis sant när det gäller 1.
Inte nödvändigtvis sant när det gäller 2.Den har vunnit mycket lopp när den varit i form.
Osäkert när det gäller Lindqvist tippartalang men kul att han är så positiv i varje fall. Så vitt jag vet så brukar han inte vara det?
Han säger att det är en spik men det håller jag inte riktigt med om 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 11:21:53  Ja jag läste även Vi Tippa och blev lite perplex när jag såg den här intervjun i Aftonbladet.
Answer to: "Ja jag läste även Vi Tippa och blev lite perplex när jag s&a"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, CALAMARA DONNA
S 2, NURSERY RHYME
|
Ber om ursäkt om du kände dig påhoppad, var kanske en väl tuff kommentar av mig. Som student är jag bara van att läsa texter kritiskt och när du skriver en intervju där han säger något helt annat än vad han har sagt tidigare och du dessutom inte anger någon källa till intervjun får jag onda aningar.
Återstår att se på lördag vilken intervju som Lindqvist talar sanningsenligt i då.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 11:38:06  Ber om ursäkt om du kände dig påhoppad, var kanske en väl tuff kommentar av mig. Som student är jag bara van att läsa texter kritiskt och när du skriver en intervju där han säger något helt annat än vad han har sagt tidigare och du dessutom inte anger någon källa till intervjun får jag onda aningar.
Återstår att se på lördag vilken intervju som Lindqvist talar sanningsenligt i då.
Answer to: "Ber om ursäkt om du kände dig påhoppad, var kanske en v&aum"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
Klart man ska vara kritisk och jag har hittat en del i dina analyser som jag skulle kunna rikta min energi på men jag uppskattar jobbet du lägger och tycker det är kul att läsa även om det du skriver inte alltid stämmer med min uppfattning. OM vi ska sitta och leta fel på varandra så är min åsikt att det är en utveckling åt fel håll så jag föreslår att du riktar din kritik åt själva intervjun och inte mot den som bara visar fram den ? Målet är väl att ha 7 rätt efter loppet och inte innan ?
Rätt eller fel i intervjun får var o en bedöma. Det viktiga är att få reda på vad kuskar/tränare säger. Speciellt när dom är så där optimistiska så därför lägger jag upp det jag hittar. Som jag sagt tidigare så är inte syftet att förlänga trådarna så jag kan behålla infon för mig själv om det känns bättre.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-10-15 12:05:09
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Bättre bild men för liten låda o var är russet ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 12:08:38
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, CALAMARA DONNA
S 2, NURSERY RHYME
|
1 Hoity Toity Face- Svarade för en mycket bra insats senast när hon klev ifrån Sundance Clover över upploppet. Nu möter hon ett gäng riktigt tuffa ston och får nog svårt att vinna även om formen verkar vara på topp igen.
2 Nursery Rhyme- Spurtade riktigt bra från position längst bak i kön in på upploppet senast. Har fått ett kanonspår nu. Är snabb ut och jag blir inte förvånad om hon tar en längd HTF. Kommer hursomhelst få ett bra lopp och ska räknas.
3 Calamara Donna- Untersteiner hade ett ton att köra med som fastlåst i guldfinalen senast. Jag är helt övertygad om att hon hade vunnit med lucka. Riktigt vasst upplopp bakom Matilde Tröjborg näst senast. Ingen Matilde med nu och hittar Untersteiner bara en bra position så ska det vara en bra chans.
4 Miss Sixty- Fick äntligen vinna välförtjänt från ledningen senast. Är i bra form men nu är det på tok för tufft emot för att jag ska tro på henne.
5 Debbie Brodda- Fick också äntligen vinna senast efter att det löst sig perfekt för henne. Gör alltid bra lopp och är helt klart en utmanare om Erik bara kan hitta ner i position.
6 Caddie Dream- Kom som väntat aldrig in i loppet senast från dubbla tillägg mot tuffa hästar. Visade dock inget som tyder på toppform. Hade haft ett kortare uppehåll innan den starten och bör vara bättre nu men motståndet här ska vara för tufft för henne.
7 Frillan Filiokus- Örjan valde att köra invändigt senast och det var nog inte så mycket sparat. Struken efter det p.g.a slem i halsen. Stefan Persson kör nu igen vilket måste ses som ett klart minus, spår 7 och tuffa hästar emot. Går helbort här.
8 Ninotchka- Vann detta loppet förra året. Stenhårt tempo i ledningen med Matilde i dödens senast. Höll bra men blev även nerspurtad av stallkamraten NR. Måste nog laddas framåt för att komma med i matchen men det kan bli tufft med flera startsnabba invändigt. Börjar nog närma sig toppform men spåret och värsta konkurenterna innanför bör dra ner vinstchanserna, vid stor gardering ska hon med men lär, enligt mig, bli överstreckad.
9 Vanessa Du Ling- Gick ett bra upplopp efter i comeback efter sjukdom senast. Ska vara förbättrad nu och distansen passar bättre. Tål att göra jobbet själv, bra spår nu och får en bra position. Är en av dem som ska räknas.
10 Victoria Island- Billig seger från ledning för tre starter sedan, tröttnade från dödens näst senast. Kördes invändigt senast och fick maxplac. Räcker inte till här.
11 My Samba- Tännt till i ny regi- Enkel seger från ledningen senast. Mycket, mycket tuffare emot nu och vinner inte det här.
12 Bexipop- Visste vi inte så mycket om inför förra starten och satt då fast med allt sparat på innerspår. Distansen ska passa bättre nu enligt stallet. Spåret givetvis struligt och det är tufft emot. Som hon såg ut senast ska hon nog ändå räknas vid gardering.
Min ranking: 3-2-5-9-8-12-1
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 12:09:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, CALAMARA DONNA
S 2, NURSERY RHYME
|
Med The Man struken blir nog dagens spik Calamara, får garanterat chensen nu och har sett strålande ut senaste två loppen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 12:11:05  Bättre bild men för liten låda o var är russet ? 
Answer to: "Bättre bild men för liten låda o var är russet ?;)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
En Ardenner tål alltid att tittas på ! Båset ÄR väl trångt. Kanske inte håller EU-norm ?
Russet fick gå på fjällbete. Tyckte hon lagt på sig lite väl mycket på sista tiden 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 15:00:26  En Ardenner tål alltid att tittas på ! Båset ÄR väl trångt. Kanske inte håller EU-norm ?
Russet fick gå på fjällbete. Tyckte hon lagt på sig lite väl mycket på sista tiden 
Answer to: "En Ardenner tål alltid att tittas på ! Båset ÄR v&au"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
Bexipop
http://www.youtube.com/watch?v=nNX1t7ew3JA
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 15:15:58  Bexipop
http://www.youtube.com/watch?v=nNX1t7ew3JA
Answer to: "Bexipop
http://www.youtube.com/watch?v=nNX1t7ew3JA"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, CALAMARA DONNA
S 2, NURSERY RHYME
|
Start till mål där, dessutom svårbedömt motstånd och så var det ju över ett år sedan. Såg fin ut men säger inte så mycket eller?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 15:31:39  Start till mål där, dessutom svårbedömt motstånd och så var det ju över ett år sedan. Såg fin ut men säger inte så mycket eller?
Answer to: "Start till mål där, dessutom svårbedömt motstån"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
Nej det är ju som du säger men det kanske kan ge en uppfattning om hästen ?
Helt andra förutsättningar nu. Kul att den franske kommentatorn kallar den för "ett flygplan". Fast min skolfranska kanske är helt fel på ?
Hittade en till:
http://www.youtube.com/watch?v=4hTEDx8_4OY
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 15:35:28  Nej det är ju som du säger men det kanske kan ge en uppfattning om hästen ?
Helt andra förutsättningar nu. Kul att den franske kommentatorn kallar den för "ett flygplan". Fast min skolfranska kanske är helt fel på ?
Hittade en till:
http://www.youtube.com/watch?v=4hTEDx8_4OY
Answer to: "Nej det är ju som du säger men det kanske kan ge en uppfattning o"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, CALAMARA DONNA
S 2, NURSERY RHYME
|
Visst, man ser ju att det finns kvalitet i hästen och det tyder ju också hennes intjänade pengar på. Har tagit beslut att spika Calamara Donna på allt, det får bära eller nrista. Bexipop måste nog med för dom som garderar iaf.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 15:45:38  Visst, man ser ju att det finns kvalitet i hästen och det tyder ju också hennes intjänade pengar på. Har tagit beslut att spika Calamara Donna på allt, det får bära eller nrista. Bexipop måste nog med för dom som garderar iaf.
Answer to: "Visst, man ser ju att det finns kvalitet i hästen och det tyder ju ock"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
Jag hittar inget direkt som tyder på att optimismen är befogad. Därmed inte sagt att den är chanslös men inte fasiken bara rundar den allihop och bara vinner från dödens mot det här gänget som tränaren säger?
Vid överpace kommer den nog seglandes men det finns andra som också gör det.
Calamara har jag ju tjatat om hela veckan. Jag gillar hästar som har en egenskap dom är ensamma om i loppen och ingen är vassare sista 400 än CD. Det som gör att jag ändå tvekar är ekipaget. När vann J.U ett lopp som favorit på V75 senast ? Oräknat lärlingsloppen då.
Tycker ofta dom andra kuskarna kör bort honom men den här gången kanske det går ?
Taktiklopp ?
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5