1
[ 2
]
3
4
5
6
7
8
9
10
|
|
Posted: 2010-10-11 19:37:49  Ja hon har utvecklats till att även kunna släppa. Hoity är inte så oäven bakifrån. Vann hon inte senast bakifrån ? Har inte kollat arkivet ännu....
Även mot Tröjborg släppte hon väl?
Answer to: "Ja hon har utvecklats till att även kunna släppa. Hoity är i"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, NURSERY RHYME
|
Ja, det har du rätt i. Tidigare var det inte frågan om Jenny skulle släppa eller inte eftersom det var HTF som bestämde, men hon har utvecklats enligt stallet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 19:41:24  I grunden är CD en bättre häst en NR, men CD är hårt matchad och jag tycker att det verkar som om hon inte haft det där lilla extra i de senaste starterna. Tror på en nedåtkurva i formen till skillnad från NR vars formkuva pekar spikrakt uppåt.
Answer to: "I grunden är CD en bättre häst en NR, men CD är hå"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
Senast satt hon ju fast så det är svårt att säga men visst har det varit många starter på slutet.
Har ju haft ett optimalt uppehåll nu på 14 dagar så hon borde vara ok. Båda måste nog ha lite klaff
dessutom men spår 3 brukar vara riktigt bra med OS. Det som jag också gillar med C.D var hennes 06/400 för 2 (?) starter sen. Det blir svårt att stå emot nu.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 19:53:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, DEBBIE BRODDA
|
ja. bexipop såg ut att ha allt kvar bakom hästar sist. känns som vem som helst kan sätta nosen först.
1,3,5,8,12 kör vidare på min debbie.
tror dock inte att hon får samma lopp två ggr i rad.
sämre spår för henne nu med.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 20:32:28
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, DEBBIE BRODDA
|
Hittade ett roligt drag som har fina resurser 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-11 21:09:17  Hittade ett roligt drag som har fina resurser 
Answer to: "Hittade ett roligt drag som har fina resurser (L)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, NURSERY RHYME
|
Alltså allvarligt. Jag gillar skrällbud, visst. Men du vet väl att det är OS-bana? De hästar du tippat har följande spår:
7,12,?,4 (men du vurmar även för 12), 10, 9, 11
Alltså 4 vinnare med bakspår och en med spår 7 på en OS-bana. Det känns smått oseriöst och svårt att ta på allvar.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-10-11 21:44:25  gillar vinnaroddset på nino denna start
Answer to: "gillar vinnaroddset på nino denna start"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja spanar !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-12 11:33:47
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, CALAMARA DONNA
|
han är en riktig skräll letare klanke. tror mest på frillan och vanessa här
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-12 15:47:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
3 Calamara Donna fastnade med gott om sparade krafter senast i Gulddivisionen och jag är övertygad om att vi hade vunnit loppet med lucka 200 kvar. Nu är det bara ston emot och jag kommer att vara mer offensiv denna gång. Barfota runt om igen. Jag tycker att hon skall räknas, säger Johan Untersteiner.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-10-12 17:10:53
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, NURSERY RHYME
S 2, NURSERY RHYME
|
Är inte helt hundra på att Hoity håller upp innerspåret. Tänker snarare att Nursury Rhyme spetsar o släpper när stallkompisen kommer o vinner via OS om det inte blir alldeles för hårt från början. Men många bra hästar och ovisst vad som hände plus dubbla OS gör att man ändå vill ha med många streck.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-12 18:51:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
en som helt oväntat kunde öppna senast på Solvalla var ju Miss Sixty. Lite väl lite streckad nu kanske ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-12 19:42:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, BEXIPOP
S 3, CALAMARA DONNA
|
va tror ni om ett lås på 2,5,7,12! rtor ej på favoriterna? förutom debbie
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-12 20:03:31  va tror ni om ett lås på 2,5,7,12! rtor ej på favoriterna? förutom debbie
Answer to: "va tror ni om ett lås på 2,5,7,12! rtor ej på favoriterna"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 8, NINOTCHKA
|
ja, ibland måste man chansa
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-12 22:39:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
|
Vanessa du ling är en hård jävel.
Hon mosar det mesta här, får vi se ett målfoto med Ninotchka?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-13 11:12:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, CALAMARA DONNA
|
hur bra är vanessa på att växla? hon kommer ju få chansen men har hon en bra spurt, känns mer som en hårdtuggare som går hela vägen in i mål, men kräver högt tempo?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-13 11:57:13  hur bra är vanessa på att växla? hon kommer ju få chansen men har hon en bra spurt, känns mer som en hårdtuggare som går hela vägen in i mål, men kräver högt tempo?
Answer to: "hur bra är vanessa på att växla? hon kommer ju få cha"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
|
Vanessa är urstark, som en björn, inte speciellt speedig. Hästen är magnifik, stor sort och gör det mesta själv.
Ska bli intressant att höra Timo värdera hästens chanser.
Men hon går alltid hela vägen.
Jag tror hon ska räcka mycket långt i det här sällskapet iaf.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-13 14:24:49
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 8, NINOTCHKA
|
Tack vare att Nino fick spår 8 blir loppet lite mer spännade än vad det hade varit med Nino från tex spår 1.
Men undrar endå om hon inte "bara" vinner loppet...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-13 15:33:41
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
Har läst vad Jenny J säger och hon vill köra i ledningen men tycker inte att det är en katastrof om hon blir tvungen att släppa. Vet inte om det är till nån hjälp men vi snackade tidigare lite om hur hon tänkte köra så...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-13 16:15:20  Har läst vad Jenny J säger och hon vill köra i ledningen men tycker inte att det är en katastrof om hon blir tvungen att släppa. Vet inte om det är till nån hjälp men vi snackade tidigare lite om hur hon tänkte köra så...
Answer to: "Har läst vad Jenny J säger och hon vill köra i ledningen men"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 8, NINOTCHKA
|
Det var någon "pucko" som sa att det var hästen som bestämde om det blir ledningen eller ej 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-13 16:19:53  Det var någon "pucko" som sa att det var hästen som bestämde om det blir ledningen eller ej 
Answer to: "Det var någon "pucko" som sa att det var hästen som be"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
Jenny säger att förut var det hästen som bara drog iväg men nu kan man köra på henne.
Jag lägger in hela hennes intervju istället för att sitta här o "översätta" 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-13 16:21:59
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
1 Hoity Toity Face var finare och bättre än någonsin vid
spetsvinsten senast, och de guldlopp hon gått mot de
stora grabbarna har bara gjort henne bättre. Har fått
återhämta sig lite och lunkat i skogen samt frått ”preparéjobb” med spända linor, och hon brukar bli ännu bättre av sådant upplägg. Riktigt bra utgångsläge här och senast körde jag på henne från start för första gången - tidigare har jag mest ”åkt med”. Jag kör mer än gärna i ledningen igen, annars finns ju open stretch om vi blir överflyglade. Hoity Toity gillar att springa i stenhårt tempo, som senast. Hoppas vi kan vara i striden även i detta hårda stolopp, säger Jenny J karlsson.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6