1
2
[ 3
]
4
5
6
7
8
9
10
|
B_Good
|
Posted: 2010-10-13 16:28:44 Edited(1): 2010-10-13 16:28:59  1 Hoity Toity Face var finare och bättre än någonsin vid
spetsvinsten senast, och de guldlopp hon gått mot de
stora grabbarna har bara gjort henne bättre. Har fått
återhämta sig lite och lunkat i skogen samt frått ”preparéjobb” med spända linor, och hon brukar bli ännu bättre av sådant upplägg. Riktigt bra utgångsläge här och senast körde jag på henne från start för första gången - tidigare har jag mest ”åkt med”. Jag kör mer än gärna i ledningen igen, annars finns ju open stretch om vi blir överflyglade. Hoity Toity gillar att springa i stenhårt tempo, som senast. Hoppas vi kan vara i striden även i detta hårda stolopp, säger Jenny J karlsson.
Answer to: "1 Hoity Toity Face var finare och bättre än någonsin"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, NURSERY RHYME
S 2, NURSERY RHYME
|
trevligt att du är så aktiv o lägger in massa info men for god sake BYT BILD!

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-13 16:28:55  Är inte helt hundra på att Hoity håller upp innerspåret. Tänker snarare att Nursury Rhyme spetsar o släpper när stallkompisen kommer o vinner via OS om det inte blir alldeles för hårt från början. Men många bra hästar och ovisst vad som hände plus dubbla OS gör att man ändå vill ha med många streck.
Answer to: "Är inte helt hundra på att Hoity håller upp innerspå"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
Helt 100 kan man nog aldrig vara men Hoity bör hålla ut dom utvändiga. Ninotchka hade hon inte kunnat hålla emot från bättre spår men resten ska inte vara snabba nog att ta sig förbi.
Den jag är mest osäker på är Calamara Donna som jag tycker borde kunna öppna utav h-e men som väl inte direkt visat det? Troligen för att dom vill spara på krafterna ? OM C.D tar ledningen så släpper dom ju raskt så det spelar kanske ingen roll mer än för Hoity då förstås?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-13 16:30:14  trevligt att du är så aktiv o lägger in massa info men for god sake BYT BILD!
o(
Answer to: "trevligt att du är så aktiv o lägger in massa info men for "
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
Jag vill inte byta bild med dig 
Här har man lagt ner massor med tid för att hitta en fin bild på ett gotlandsruss o sen hackar alla på mig....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-13 16:48:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, CALAMARA DONNA
|
My samba är ett riktigt prisvärt och roligt streck
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-13 17:47:04
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, NURSERY RHYME
|
Jag säger att Nursery Rhyme är stenklar och spikar. Spikar även Practical Joke som också är stenklar.
Hade tänkt att spika Tara Defi i första, men klartecknet från Kari motiverar ett lås. Kari är en väldigt bra tippare till skillnad från många andra tränare.
Off Topic
(Exempelvis är Stig H en utav de sämsta av alla. Han har fel oftare än rätt. Man ska speciellt passa sig för när StigH baissar en häst. Då kan den mkt väl vinna. Har hänt sjukt många gånger. Minns när jag spikade Little Rainbow eftersom den skulle nå spets. Stig H sa dock att den inte skulle nå spets och att den knappast skulle vinna utan att han var nöjd med pengar...)
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-10-14 10:33:19  Jag vill inte byta bild med dig 
Här har man lagt ner massor med tid för att hitta en fin bild på ett gotlandsruss o sen hackar alla på mig....
Answer to: "Jag vill inte byta bild med dig :@
Här har man lagt ner massor med ti"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Gotlandsruss ??? My ass !!!  
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 11:14:16
Answer to: "Gotlandsruss ??? My ass !!!:D:D"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
Your ass ???
Kunde du inte ha sagt det liiite tidigare ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 12:22:53  1 Hoity Toity Face var finare och bättre än någonsin vid
spetsvinsten senast, och de guldlopp hon gått mot de
stora grabbarna har bara gjort henne bättre. Har fått
återhämta sig lite och lunkat i skogen samt frått ”preparéjobb” med spända linor, och hon brukar bli ännu bättre av sådant upplägg. Riktigt bra utgångsläge här och senast körde jag på henne från start för första gången - tidigare har jag mest ”åkt med”. Jag kör mer än gärna i ledningen igen, annars finns ju open stretch om vi blir överflyglade. Hoity Toity gillar att springa i stenhårt tempo, som senast. Hoppas vi kan vara i striden även i detta hårda stolopp, säger Jenny J karlsson.
Answer to: "1 Hoity Toity Face var finare och bättre än någonsin"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 8, NINOTCHKA
|
Ja hon är ju en rutten kusk ...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 16:51:18
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
|
Tar nog med Debbie Brodda också.
Trots att "hon fick loppet" lite sist så har hon kapacitet som duger långt i det här sällskapet.
Sen är det ju rätt ofta samma nummer som vinner i första och sista avdelningen på V75 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-10-14 18:56:42  Your ass ???
Kunde du inte ha sagt det liiite tidigare ? 
Answer to: "Your ass ???
Kunde du inte ha sagt det liiite tidigare ? ;)"
|
|
Nja det ska tolkas som ett utrop på att ett Gotlandsruss kan det inte va.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 19:37:05  Nja det ska tolkas som ett utrop på att ett Gotlandsruss kan det inte va.... 
Answer to: "Nja det ska tolkas som ett utrop på att ett Gotlandsruss kan det inte"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
Ok blev lite orolig där att jag lagt upp en bild på din bakre del...Skönt att vi redde ut det 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 19:44:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
Spika Debbie? Är jag inte riktigt klok ?
Mest lnsprungen deg. Möt värst motstånd, Bästa kusk (?), Bra/Bäst läge, kanonform, bästa långsspurten.Möter bara ston.Bästa tiden.
Törs man ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 19:55:19  Spika Debbie? Är jag inte riktigt klok ?
Mest lnsprungen deg. Möt värst motstånd, Bästa kusk (?), Bra/Bäst läge, kanonform, bästa långsspurten.Möter bara ston.Bästa tiden.
Törs man ?
Answer to: "Spika Debbie? Är jag inte riktigt klok ?
Mest lnsprungen deg. Mö"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 8, NINOTCHKA
|
om du vill ha 7 rätt så är det nogmingen bra ide, 6-7% vinstchans kanske, avgör själv
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-10-14 20:07:01  Ok blev lite orolig där att jag lagt upp en bild på din bakre del...Skönt att vi redde ut det 
Answer to: "Ok blev lite orolig där att jag lagt upp en bild på din bakre de"
|
|
Ta en riktig russ bild istället !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 20:07:40  Spika Debbie? Är jag inte riktigt klok ?
Törs man ?
Answer to: "Spika Debbie? Är jag inte riktigt klok ?
Mest lnsprungen deg. Mö"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, NURSERY RHYME
|
jag vet 11 andra hästar i detta lopp som bara möter ston... ;-)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 20:09:17  om du vill ha 7 rätt så är det nogmingen bra ide, 6-7% vinstchans kanske, avgör själv
Answer to: "om du vill ha 7 rätt så är det nogmingen bra ide, 6-7% vins"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
Får se vad Erik säger. 42% är inte så himla kul men det var inte en "ickevinnare" som vann i lördags.Tempo lär det väl bli igen dessutom ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 20:10:20  jag vet 11 andra hästar i detta lopp som bara möter ston... ;-)
Answer to: "jag vet 11 andra hästar i detta lopp som bara möter ston... ;-)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
Väldigt sant. Åter ett sånt där uttryck som kanske inte betyder så mycket ?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-10-14 20:12:07  Får se vad Erik säger. 42% är inte så himla kul men det var inte en "ickevinnare" som vann i lördags.Tempo lär det väl bli igen dessutom ?
Answer to: "Får se vad Erik säger. 42% är inte så himla kul men d"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, NURSERY RHYME
S 2, NURSERY RHYME
|
Debbie är ingen ickevinnare hon vinner ju vartannat år eller så
Jag stengillar faktiskt hästen o det har kostat mycket genom åren men jag är ju med när hon smäller till.. Bra häst som man inte springer ifrån hursomhelst men det måste va optimalt när hon bestämmer sig för att vinna..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 20:15:56  Debbie är ingen ickevinnare hon vinner ju vartannat år eller så
Jag stengillar faktiskt hästen o det har kostat mycket genom åren men jag är ju med när hon smäller till.. Bra häst som man inte springer ifrån hursomhelst men det måste va optimalt när hon bestämmer sig för att vinna..
Answer to: "Debbie är ingen ickevinnare hon vinner ju vartannat år eller s&a"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
Ja det är nog mer ett garderingsstreck än en spik.
Svårt att hitta spik nr 2 denna gång tycker jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 21:13:42
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NINOTCHKA
S 1, HOITY TOITY FACE
|
Byter bild då på allmän begäran. Hittade en riktig liten ardenner istället.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
6