Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> döpa hästen själv?

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

1   2   [ 3 ]  
Author Message
Post removed Posted: 2008-03-26 12:40:24
B_Good Posted: 2008-03-26 13:47:17

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Namnförlagsdatabasen måsta väl oxå kontrolleras? Eller skulle Kuken Nazi glida igenom? Förstår din tanke man jag hävdar fortfarande att det blir mindre kontroll med mitt förslag.
Måste dock hålla med dig om att visst kan det dyka upp olyckliga kombinationer men jag ror inte det är ett stort problem..
Reply
Posted: 2008-03-26 13:50:25

Became a member: 
Forum posts:
den databasen kollas definitivt, har några halvroliga förslag som nekats godkännande, såsom en tysk hingst Die Spritzer...
Reply
Posted: 2008-03-26 13:53:15

Became a member: 
Forum posts:
fast kanske inte så hårt. har en häst som heter "max printer" vilket är ett puckat namn och en som heter "gentlemen puma" det sista känns som ett random namn som gjort från två listor.
Reply
Posted: 2008-03-26 15:34:12

Became a member: 
Forum posts:
Ja, namnförslagen måste fortfarande kontrolleras vilket förstås är en del jobb, men det är som sagt ingen skillnad mot i nuläget då det görs nu också. Reservationsmöjligheten ändrar inget kontrollförfarande.

Alternativet är ju att det inte går att skicka in namn alls men då får ju Adm istället hitta på alla namn själva och det tar ju ännu mer tid. Kanske inte ändå - det går ju att automatisera (vilket förmodligen gjorts redan, åtminstone delvis?) genom att samköra t ex 2 eller 3 listor (så lite som 50 i varje blir då 2500 resp 125000 namn, 100 blir 10 000 resp 1 miljon namn). Nackdelen är ju att man då får rätt trista och enehanda namn, och en del halvpuckade namn som ovan.

Stallnamnsvarianten är en möjlig lösning som ligger mittemellan, men man lär få ännu konstigare namn än i automatlösningen ovan då stallnamnet i princip kan vara vad för sorts ord som helst som kombineras med 1-2 ord till. Det går ju iofs att sätta krav att det alltid ska vara ett adjektiv eller substantiv etc för att få en vettig namnkombination.

Dett vettigaste är väl en kombination av alt 1 och 2 skulle jag tro. Alt 3 är väl också tänkbar
Det beror väl mycket på hur stort spelet är. Så länge det inte finns allt för många användare går det att ha individuella namn, men allteftersom det blir fler användare så lär det mer och mer gå mot alt 2 med helautomatiserade namn.
Reply
B_Good Posted: 2008-03-26 19:55:51 Answer to: "Ja, namnförslagen måste fortfarande kontrolleras vilket förstås är en "

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Nåt sånt ja!

Vi kan enas om att folk åtminstonde vill ha möjlighet att döpa sina digitala pållar..
Reply
Post removed Posted: 2008-03-28 14:08:30
1   2   [ 3 ]