Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> döpa hästen själv?

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]   2   3  
Author Message
Posted: 2008-03-23 16:13:42

Became a member: 
Forum posts:
tanken att själv få döpa sina stuterihästar och föl har snurrat i huvet på mig ett tag. jag tycker det kulle vara ett kul inslag i spelet. då skulle man få lite "perosnliga" hästar. nån annan som tänker nåt som saken?
Reply
Posted: 2008-03-23 16:29:09 Edited(1): 2008-03-23 16:29:46 Answer to: "tanken att själv få döpa sina stuterihästar och föl har snurrat i huve"

Became a member: 
Forum posts:
Vem ska kontrollera att hästarna inte döps till Stalin, Lenin, Jong, Che osv?
Det är problemet, annars ser jag inget fel det.

Men en massa jobb.
Reply
Posted: 2008-03-23 16:29:53

Became a member: 
Forum posts:
skulle vara riktigt kul men håller med Plokko..
Reply
Posted: 2008-03-23 16:41:06

Became a member: 
Forum posts:
kakan: har en känsla av att dina skulle heta något i stil med, apelsinkrokant, schweizernöt, mörkchoklad, romrussin etc etc...
Reply
Posted: 2008-03-23 16:43:33 Answer to: "kakan: har en känsla av att dina skulle heta något i stil med, apelsinkr"

Became a member: 
Forum posts:
haha, nae faktiskt inte ..
Reply
Posted: 2008-03-23 16:56:48 Answer to: "haha, nae faktiskt inte :).."

Became a member: 
Forum posts:
Heejsan!! vem e du då??
Reply
Posted: 2008-03-23 17:32:51 Edited(1): 2008-03-23 17:53:49

Became a member: 
Forum posts:
jo, det kanske finns folk sim vill döpa sina hästar till bajskorv eller nåt annat som vissa inte gillar, men vi är ju vuxna människor och om nån ser nåt namn som verkar "stötande" kan man väl anmäla det, precis som med inläggen? vet inte hur svårt det skulle vara att programmera in det här i spelet, men jag skulle görna döpa mina hästar i alla fall.

edit: slog mig precis också att vi ju döper våra stall redan och jag tror inte nån har sett nåt stötande stallnamn? eller?
Reply
Posted: 2008-03-23 19:00:30 Edited(1): 2008-03-23 19:04:50

Became a member: 
Forum posts:
Skillnad med hästarna. Bara att kolla på sulky(ett ,klart sämre, online travspel). Riktigt mycket löjliga och tramsiga eller bara totalt fantasilösa namn.

Det må vara att det inte är stötande namn, men det drar ner spelkänslan något något bedrövligt. Mycket, mycket tråkigare och det underminerar verkligen "feelingen" totalt i spelet.

Namn som Hmmm , Nyckel42 , N219 , 777, Strrrkoewwefto , krfstp , asdfghj, cvbnm, Zilvers kamel, 12345, Zzzz, Nijo på Bio, Freivalds på Bio , Plokkos sämsta
sedan kommer alla dåliga, till slut rätt tjatiga namn som bygger på sport...typ HV suger, Modobönder , 21Forsberg , 28Brendl , Fobba the great , Mjukisen Davidsson, Tjurskalliga Jönsson , Jörgen den röda, Ledins zigenare , systrarna sedin...

Kommer med 100% säkerhet bli likadant här. Stall som går mindre bra, som tröttnar eller som bara inte orkar bry sig...

Vem ska då avgöra ? Var är rätt eller fel ?
Tar en jäkla tid....och den tiden kan läggas på annat här som behöver styras upp.

Idén är egentligen rätt kul och det har varit uppe förut, för några månader sedan.
Säger samma nu som då....Skulle varit kul , men jag tror inte alls på den. Ledsen, men det kommer inte att funka med så många spelare som travzonen har nu.
Reply
Posted: 2008-03-23 19:10:49

Became a member: 
Forum posts:
om du nu fortfarande ha chansen att påverka dina hästars namn så kan du under nyheter och några sidor bakåt skriva in namn förslag, sen är det bara å vänta....
Reply
Posted: 2008-03-23 19:51:52 Answer to: "om du nu fortfarande ha chansen att påverka dina hästars namn så kan du "

Became a member: 
Forum posts:
ok. hittar ingen tråd eller kolumn som heter nyheter eller handlar om namn... ??? missförstår jag dig?
Reply
Posted: 2008-03-23 19:58:46 Edited(2): 2008-03-23 20:00:22

Became a member: 
Forum posts:
under ditt stallnamn så står det Nyheter i menyn, klicka på den länken och sedan på sida 4/25 så finns en länk där du kan lämna namn förslag.

Sen vet ja inte hur stor chans det är att du får en häst med just ditt förslag men jag vet att den är större än att du får den konkursförvaltaren du önskar vid en konkurs
Reply
Posted: 2008-03-23 20:08:17 Edited(1): 2008-03-23 20:10:40 Answer to: "under ditt stallnamn så står det Nyheter i menyn, klicka på den länken "

Became a member: 
Forum posts:
ok tack. jag letade här i trådarna... ska kolla!

men lite envis om in ide: om man tex hade en funktion som tex att om jag vill döpa en häst så går inte namnet igenom förrän tex ett visst antal spelare sett det utan att "förkasta det" alternativt klickat nån sorts "ok" för godkännande?

edit: kollade länken precis. helt suveränt. bara att ösa in ju! har inte sett det innan.
Reply
hogan Posted: 2008-03-23 22:40:12

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Ser ut som rena lekskolan ibland, såg nu uppe på Skelefteå där min häst ska springa den 26/3, den är en annan häst jag möters stall som heter Pissa På Dig!!! Mogen lirare va? Ja listan kan göras lång, nästan som en åldersgräns skulle komma till pass, då kanske man blir av med allt fusk och skit med på en gång. Tycker det är tråkigt, när man vill och försöker vara seriös. Det blir liksom att man tappar den lite tyvärr.
Reply
Posted: 2008-03-23 22:46:47 Answer to: "Ser ut som rena lekskolan ibland, såg nu uppe på Skelefteå där min häs"

Became a member: 
Forum posts:
såg nåstans ett stall typ

pissmyror är ni,bajskorv.. osv..
Reply
Posted: 2008-03-23 22:48:23

Became a member: 
Forum posts:
Tycker INTE man ska få döpa hästarna! Nu blir lite känslan att man tar vad man får och får sen göra det bästa av det.. GÄller ju att matcha hästan bra så alla kommer komma ihåg namnet! Är en kul utmaningin tycker jag
Reply
B_Good Posted: 2008-03-24 01:07:37

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Har tidigare föreslagit att man kan ha ett stallnamn som tillägg på egna hästar.. Dvs att hästarna kommer från aveln/stuteriet med bara ett namn.
Tex mitt stall heter GulSvart så mitt stallnamn kanske är Yellow och om jag då köper en häst från stuteriet som heter Storm eller Dove eller vad det nu kan va så blir det Yellow Storm, Yellow Dove.. Hänger ni med?
Lättare att kontrollera då man kan fylla i det precis som stallnamnet..
Reply
Posted: 2008-03-24 23:48:42 Edited(3): 2008-03-24 23:52:21

Became a member: 
Forum posts:
Kommer stallnamn som visar brist på feeling för spelet eller troligen är dom väl bara trams fjortishumor och/eller rent oseriösa stall. Det är många rent idiotiska och löjliga namn i varje fall.

Kolla bara idag...Stall pisserotta som köper en häst...jättekul...not

Om inte ens sånt kan följas upp nu, vilket jag har full förståelse för då det finns viktigare saker kanske, kan jag tänka mig hur det blir när spelet växer.

Hur kul är det att ha en derbyvinnare som heter Splendid pisseråtta eller The great snorkråka eller något annat...?

Fast jag gillar idén egentligen! Bra tanke...Jag tycker också det vore kul med stallnamn på något sätt.

Behövde kanske inte gälla alla stall ?
Topp 20 stallen kanske kan få namge sina 5 första 1-åringar eller något.

Då tror jag på idén eftersom det blir mer styrt och seriösa användare som får namnge hästar, plus att det skulle vara en cool belöning!
Reply
B_Good Posted: 2008-03-25 02:39:04

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Belöningstänket är en bra grej.. Men jag tror ändå på att om man bara får ett stallnamn så är det enkelt att kontrollera (tillochmed lättare än namnet på stallet)..
Reply
Nijo Posted: 2008-03-25 07:43:22

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
flesta av de som har oseriösa namn fuskar också tycker jag........

troligen pga dem inte tar spelet seriöst och har aldrig haft en tanke på det.

Men jag skulle väldigt gärna vilja döpa ett gäng hästar
Reply
hogan Posted: 2008-03-25 08:31:15

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Jag tycker det är träkigt med alla dessa oseriösa......går det inte att göra något åt dem? Dom sabbar så mycket för oss andra.

Jag skulle oxå vilja döpa lite hästar, vad sägs om Kanon Tilly va?
Reply
[ 1 ]   2   3