1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2008-03-25 08:57:28  Jag tycker det är träkigt med alla dessa oseriösa......går det inte att göra något åt dem? Dom sabbar så mycket för oss andra.
Jag skulle oxå vilja döpa lite hästar, vad sägs om Kanon Tilly va? 
Answer to: "Jag tycker det är träkigt med alla dessa oseriösa......går det inte att"
|
Became a member:
Forum posts:
|
trodde tilly var ett stallnamn? Kanske hade fel. vad betyder det då?
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-03-25 09:19:28  trodde tilly var ett stallnamn? Kanske hade fel. vad betyder det då?
Answer to: "trodde tilly var ett stallnamn? Kanske hade fel. vad betyder det då? "
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
det är en uppfödare som har stall Tilly, men hästarna döps till Tilly med. Ett stall med gamla anor, det var Torbjörn Jansson som tränade hästarna, ett tag med samarbete med Glen Norman. Efter Tobbes olyckor med benbrott som följd så avbröt han träningen av detta fina stall och Per Engblom tog över. Många uppfödare som döper hästarna med namnet i hästen, som Boko uppfödarna, där heter alla hästar ......Boko typ osv. 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-03-25 09:23:57
|
|
Hans Gunnar Tillander heter uppfödaren. Stall Tilly AB Almunge. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-25 09:26:42  Hans Gunnar Tillander heter uppfödaren. Stall Tilly AB Almunge. 
Answer to: "Hans Gunnar Tillander heter uppfödaren. Stall Tilly AB Almunge. ;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
en riktig dreeeet-göbbö, som Perra hade sagt.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-03-25 09:45:13
|
|
eller hur?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-25 10:00:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
jepp hehe
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-25 13:25:40 Edited(1): 2008-03-25 20:50:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror jag har en bra lösning på problemet.
Man kan ju redan nu skicka in namnförslag (länk under Nyheter och några sidor bakåt) som efter godkännande av ADM fyller på namndatabasen. Namnförslagen ligger sedan kvar så namnförslagen är redan nu länkade till användaren som skickat förslaget.
Man kan ju då tänka sig att lägga på en liten kryssruta för att reservera namnet åt sig själv, och att då läggs även förslagsgivaren in i den riktiga namndatabasen. Alla som skickar in namnförslag skulle då kunna ha några namn i databasen som är reserverade för dem själva (med max på t ex 5 reserverade namn per användare). När man sedan drar häst från stuteriet eller avlar så får man sina egna namn från namndatabasen. Inga problem med oseriösa namn skulle förekomma.
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2008-03-25 14:15:14  Tror jag har en bra lösning på problemet.
Man kan ju redan nu skicka in namnförslag (länk under Nyheter och några sidor bakåt) som efter godkännande av ADM fyller på namndatabasen. Namnförslagen ligger sedan kvar så namnförslagen är redan nu länkade till användaren som skickat förslaget.
Man kan ju då tänka sig att lägga på en liten kryssruta för att reservera namnet åt sig själv, och att då läggs även förslagsgivaren in i den riktiga namndatabasen. Alla som skickar in namnförslag skulle då kunna ha några namn i databasen som är reserverade för dem själva (med max på t ex 5 reserverade namn per användare). När man sedan drar häst från stuteriet eller avlar så får man sina egna namn från namndatabasen. Inga problem med oseriösa namn skulle förekomma.
Answer to: "Tror jag har en bra lösning på problemet.
Man kan ju redan nu skicka i"
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
Bra idé, bluesky! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-25 14:15:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
det var riktigt bra idé..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-25 14:35:57 Edited(3): 2008-03-25 14:37:15
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag säger rätt mycket Plokko
Bluesky, det låter som en helt briljant idé.
Går det att lösa smidigt vore det kanonkul.
Själv fattar jag nada av spelprogramering. har fått en boll att studsa på commandore 64 en gång i tiden...eller snarare ett O som skulle se ut som en boll på skärmen. 
Tog flera timmar om jag inte minns fel...
Tider det...blandband, en liten skruvmejsel och "load error"...MEN DET VAR DET VÄRT FÖR DOM DÄR SUPERSPELEN ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-25 14:44:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det var tider när man kopierade spel med en dubbelbandspelare och hade copy-parties och inte lan. Fatta aldrig hur man programerade på den tiden men då var jag ju bara typ 7-9 och kunde inte engelska heller.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-25 17:55:19 Edited(2): 2008-03-25 17:56:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
Fick bidrag av farsan till en C64 mot att jag lovade försöka lära mig lite programmering. Slet i timmar med det och det gav lagom mycket ...haha
Om man ändå insett hur rätt ute farsgubben var när han sa det snackades om hur det kunde bli den stora branschen i framtiden ... Ibland har visst vuxna en poäng 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-25 19:53:13 Edited(2): 2008-03-25 20:01:05  Tror jag har en bra lösning på problemet.
Answer to: "Tror jag har en bra lösning på problemet.
Man kan ju redan nu skicka i"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Riktigt bra ide!!!!!!!!!!!
tycker den ska föreslås till admin. är det en möjlig sak att programmera är den helt suverän! då kan man ju få ett helt "eget" namn.
tummen upp!!!!
det som är fräckt med att lägga reservationer är ju att man kan göra just "stall-hästar" typ Tilly, Kronos etc, som ni var inne på också.
har förresten skickat in en mastodontlista me namn: bajsnisse, pellekuk var dom två bästa... och dom får ni inte för jag har mailat admin att BARA JAG SKA FÅ TA DOM 
skämt åsido så har jag faktiskt skickat en eh rejäl radda. ska kolla om man kan reservera nåt av dom...
jag gjorde en del namn i "serier" också.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-25 20:57:32
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha  Jag har nu mailat Eriksson om förslaget.
För övrigt har jag fläskat in ett par hundra namn sista dagarna. Man vill ju inte att de ska vara anonyma de små liven. Så nu finns det väl inga bra namn kvar 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-25 21:02:11  Haha  Jag har nu mailat Eriksson om förslaget.
För övrigt har jag fläskat in ett par hundra namn sista dagarna. Man vill ju inte att de ska vara anonyma de små liven. Så nu finns det väl inga bra namn kvar 
Answer to: "Haha :D Jag har nu mailat Eriksson om förslaget.
För övrigt har jag f"
|
Became a member:
Forum posts:
|
"Take On Me"  ... haha.. den gamla låten 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-25 21:33:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja det kanske behövs rejält med nya namn.. vi är ju över 1000 stall nu... typ 4-6000 namn eller nåt...
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-03-26 02:26:50 Edited(1): 2008-03-26 02:29:25
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Problemet med Blueskys ide är att 5 namn per stall gånger x antal stall är ganske många namn för den stackare som ska kontrollera..
Med ett stallnamn är det x antal stallnamn till ett oändligt antal hästar.. Mindre kontroll..
Eh.. EDIT..
Är på fyllan så det kanske blev oklart..
Om det finns 300stall i spelet o alla kommer på 5 namn är det 1500kontroller som ska göras i Blueskys exempel, Medans i mitt är det 300stall med ett unikt namn som ska kollas oavsett antal hästar jag eller de andra skaffar..
Mer lättförstått? Eh.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-26 04:52:16
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nej, förslaget innebär inga *extra* kontroller. Förfarandet med kontroll av namnförslag är vad som sker redan nu (det finns som sagt en länk där man kan skicka in namnförslag som då automatiskt hamnar i en namnförslagsdatabas). Detta innebär ju att ADM slipper hitta på tusentals namn själva utan det räcker att kontrollera namnförslagen.
Förslaget ovan är ett litet tillägg av en reservationsmöjlighet för att paxa några av sina egna förslag till sig själv och innebär inga extra kontroller, då namnen kontrolleras i vilket fall som helst.
En nackdel med stallnamn som du föreslår är att det lätt kan uppstå konstiga namnkombinationer om stallnamnet kombineras med godtyckligt namn ur databasen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-26 11:53:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
Perra>>> Haha kommer ihåg det där. Jag var riktigt duktig på C64 trots min ringa ålder på den tiden. Provade att spela hos en kompis för bara något år sedan o det fungerad fortfarande bra  Kände mig så duktig minns jag. För ingen av de andra kunde med det
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-26 11:54:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
Mycket bra idè Bluesky