1
[ 2
]
3
4
5
6
|
|
Posted: 2012-02-07 17:06:39  Nä vi kan snart ta in renar i loppet..Samerna vill väl ha lite transport bidrag..inga större krav..bara å få på dom nummer "lappen"... 
Answer to: "Nä vi kan snart ta in renar i loppet..Samerna vill väl ha lite tr"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hahaha, jodu vi får slå ihop oss ett gäng travintresserade och köpa ett hus i Frankrike så kan vi bosätta oss där under vintermeetinget och sen reser man tillbaka hit när kvalen till Olympiatravet drar igång.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-07 20:09:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
Känslan är att om Spring erom öppnar som senast så sitter han i spets tidigt och då bör loppet vara över...... Dock öppnat lite ojämnt i sina starter, inte laddats från start? Nahar verkar däremot helt oduglig från start, men lennartsson har väl aldrig ens försökt att köra från start? bara fokuserat på att gå felfritt. Juggle face är usel från start också.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-07 21:39:56
|
Became a member:
Forum posts:
|
frågan är också hur herrskapet bakom årorna tänker: dr kolgjini gasar framåt och pumpar tills tanken är tom... dr lennartsson versus dr ingves versus frankenstein kolgjini...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-02-08 07:19:04  Känslan är att om Spring erom öppnar som senast så sitter han i spets tidigt och då bör loppet vara över...... Dock öppnat lite ojämnt i sina starter, inte laddats från start? Nahar verkar däremot helt oduglig från start, men lennartsson har väl aldrig ens försökt att köra från start? bara fokuserat på att gå felfritt. Juggle face är usel från start också.....
Answer to: "Känslan är att om Spring erom öppnar som senast s&ari"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja en felfri Spring vore smaskens...med tanke på kapaciteten som finns så hoppas ja de...men hästen är kort o de är nog inte lätt att få ordning på påkarna... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-09 16:51:22  Ja en felfri Spring vore smaskens...med tanke på kapaciteten som finns så hoppas ja de...men hästen är kort o de är nog inte lätt att få ordning på påkarna... 
Answer to: "Ja en felfri Spring vore smaskens...med tanke på kapaciteten som finn"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tycker personligen att spring erom är den som har slagit mest imponerande hästar. om jag inte missat nåt så har juggle klippt quarcio en gång som (enligt min åsikt) främsta merit. juggles utlandslopp har jag ingen koll på. nahar? tja... bra häst som jag trodde skulle vinna från 20 meter före quarcio senast... men det failade han att göra, så frågan är: är han så bra att han ska klippa allihopa här, från samma distans??? just nu favorit...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-09 17:42:45 Edited(1): 2012-02-09 17:43:09  tycker personligen att spring erom är den som har slagit mest imponerande hästar. om jag inte missat nåt så har juggle klippt quarcio en gång som (enligt min åsikt) främsta merit. juggles utlandslopp har jag ingen koll på. nahar? tja... bra häst som jag trodde skulle vinna från 20 meter före quarcio senast... men det failade han att göra, så frågan är: är han så bra att han ska klippa allihopa här, från samma distans??? just nu favorit...
Answer to: "tycker personligen att spring erom är den som har slagit mest imponera"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Om du ska resonera på det viset måste du ha med i beräkningen att det var Quarcio DÅ och inte NU som Juggle slog, har utvecklats till en helt ny häst på sistone även om han alltid haft kapaciteten.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-09 20:05:55  Om du ska resonera på det viset måste du ha med i beräkningen att det var Quarcio DÅ och inte NU som Juggle slog, har utvecklats till en helt ny häst på sistone även om han alltid haft kapaciteten.. 
Answer to: "Om du ska resonera på det viset måste du ha med i beräknin"
|
Became a member:
Forum posts:
|
absolut. juggle är, om man funderar på saken, ganska lik spring erom. raderna är inte helt olika: galopp eller vinst...
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-02-09 20:38:51  tycker personligen att spring erom är den som har slagit mest imponerande hästar. om jag inte missat nåt så har juggle klippt quarcio en gång som (enligt min åsikt) främsta merit. juggles utlandslopp har jag ingen koll på. nahar? tja... bra häst som jag trodde skulle vinna från 20 meter före quarcio senast... men det failade han att göra, så frågan är: är han så bra att han ska klippa allihopa här, från samma distans??? just nu favorit...
Answer to: "tycker personligen att spring erom är den som har slagit mest imponera"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 6, SPRING EROM
|
Vill du spela på den som slagit mest imponerande hästar kan du skita i Spring Erom och spika Spring Ray istället. Han har ju regelrätt slagit hästar som Conny Nobell, Giant Diablo, Opal Viking, Thai Tanic, Citation, Jetstile, Passionate Kemp, Super Light m.fl.
Och räcker det inte med dessa exempel kan man ju till denna redan digra lista lägga till de halvhyggliga hästarna Steinlager, Gidde Palema och Victory Tilly 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-09 20:51:01  Vill du spela på den som slagit mest imponerande hästar kan du skita i Spring Erom och spika Spring Ray istället. Han har ju regelrätt slagit hästar som Conny Nobell, Giant Diablo, Opal Viking, Thai Tanic, Citation, Jetstile, Passionate Kemp, Super Light m.fl.
Och räcker det inte med dessa exempel kan man ju till denna redan digra lista lägga till de halvhyggliga hästarna Steinlager, Gidde Palema och Victory Tilly 
Answer to: "Vill du spela på den som slagit mest imponerande hästar kan du s"
|
Became a member:
Forum posts:
|
skulle man ju kunna göra... det var ju dock ett tag sen spring ray var bra... spring erom är bra NU. tycker JAG. och han slår bra hästar NU... dvs inte som spring ray, för fem år sen...
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-02-09 22:22:12  skulle man ju kunna göra... det var ju dock ett tag sen spring ray var bra... spring erom är bra NU. tycker JAG. och han slår bra hästar NU... dvs inte som spring ray, för fem år sen...
Answer to: "skulle man ju kunna göra... det var ju dock ett tag sen spring ray var"
|
V 6, SPRING EROM
|
Skojade bara lite..  Men jag tycker att det var ganska länge sen som Spring Erom slog hästar av Nahars kaliber. Senaste gången han gjorde det var väl i september 2010 då han ju faktiskt tog in 40 meter på just Nahar i ett långlopp.
Sett till kapacitet håller jag helt klart Spring Erom högre än Nahar, men man kan ju inte vara nöjd med hur han har uppträtt de senaste 15 månaderna..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-10 07:05:23  Tycker Nahar borde ha vunnit senast för att få bra betyg, lennartsson såg också lite missnöjd ut och sade att hästen inte var 100 vill jag minnas.
Juggle face är svår, men brukar alltid gå bra efter vila och ha visat sig ha vä'ldigt hög kapacitet, så varför inte?
Får försöka lista ut spetskampen i veckan, tar spring erom 1 längd på nahar i starten? Ludde kanske bara gasar allt som finns?
Answer to: "Tycker Nahar borde ha vunnit senast för att få bra betyg,"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, NAHAR
|
Nahar var sjuk senast och pelle fick böta för drivning, tränar vasst och kan öppna lite bättre än visat. Spring erom har ju hoppat bort mycket pengar i sin karriär och ett lopp säger mig inte så mycket, det var precis som baltic sund på v86 som hade gjort en bra start för calle. Värsta motbudet egentligen till Nahar är nog Juggle face den sexårige viking kronos sonen återkommer efter en tids vila har gått jobb 1.18/1900 meter. Kolgini har dock vana att presentera sina hästar i fint skick när de kommer ut till tävlingar efter vila. Därför tror jag på en vass prestation direkt eftersom varför valde han av alla lopp isåfall starta i guld? Ludde är lurig ibland men nu fick han spåret emot sig. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-02-10 07:29:20 Nahar var sjuk senast och pelle fick böta för drivning, tränar vasst och kan öppna lite bättre än visat. Spring erom har ju hoppat bort mycket pengar i sin karriär och ett lopp säger mig inte så mycket, det var precis som baltic sund på v86 som hade gjort en bra start för calle. Värsta motbudet egentligen till Nahar är nog Juggle face den sexårige viking kronos sonen återkommer efter en tids vila har gått jobb 1.18/1900 meter. Kolgini har dock vana att presentera sina hästar i fint skick när de kommer ut till tävlingar efter vila. Därför tror jag på en vass prestation direkt eftersom varför valde han av alla lopp isåfall starta i guld? Ludde är lurig ibland men nu fick han spåret emot sig. 
Answer to: "Nahar var sjuk senast och pelle fick böta för drivning, tr"
|
|
Hästen kan bara starta i Guld..har för mycket pengar för tex. silver...de vet du väl Klanke ? Riskfritt att starta upp hästarna..se tidigare inlägg..borde va krav på ett rejält provlopp..de rings runt o tjatas ut hästar, transportbidrag osv. om så Ludde vill anmäla en kanin så skulle han säkert får de... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-02-10 08:16:19
|
|
"Vaför vaför ska de va på detta viset"...Kan dom inte va lite proffsiga o tänka på spelarna ? ATG borde ju kunna ställa några krav ! Luddes häst är bra men men ska de va så svårt att göra en start eller ett vettigt provlopp innan man går ut i Guld ? 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-02-11 03:03:13
|
V 6, SPRING EROM
|
Tar ställning för Spring Erom här, felfri sitter han i spets och då torskar han "aldrig".
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-02-11 11:00:00  Tar ställning för Spring Erom här, felfri sitter han i spets och då torskar han "aldrig".
Answer to: "Tar ställning för Spring Erom här, felfri sitter han i spets"
|
|
Vill ju också de...men hästen är inte pålitlig än..o långnäsan kommer fort...Per är uppåt på sin o felar Spring så känns Nahar stark nog att klara resten.. 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2012-02-11 12:18:01  Vill ju också de...men hästen är inte pålitlig än..o långnäsan kommer fort...Per är uppåt på sin o felar Spring så känns Nahar stark nog att klara resten.. 
Answer to: "Vill ju också de...men hästen är inte pålitlig ä"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 4, CLEAR SIGN
|
precis...form slår klass...alltid. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-11 12:20:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
jo, finns en hel del frågetecken för spring erom med galopp och fraschören. Handlar inte bara om att han måste komma till spets och vara felfri, måste också vara på topp rent fraschörmässigt för att besegra nahar.
svårt att veta hur han är för dagen,,,,,,,,
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-11 13:19:26 Edited(1): 2012-02-11 13:20:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
han pumpade ju ner timeto utvändigt i förra loppet som ett kallblod... dvs timeto och dom andra såg ut som kallblod.
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2012-02-11 13:34:12
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
V 6, SPRING EROM
|
Fördel Spring Erom men Nahar är också bra, dessa höjer sig över mängden. Får se om det blir spik Spring Erom eller om jag tar båda.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-02-11 14:04:19  Fördel Spring Erom men Nahar är också bra, dessa höjer sig över mängden. Får se om det blir spik Spring Erom eller om jag tar båda.
Answer to: "Fördel Spring Erom men Nahar är också bra, dessa höjer"
|
|
Ingves ute nu o Spring ser lugn o fin ut !! 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6