1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2011-10-24 21:00:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
är ju inte direkt som så att de som haft andelar har tjänat något särskilt. Hur har du lyckats med att inte ha haft ekonomi till en andel?
|
|
Reply
|
|
Mikihisa
|
Posted: 2011-10-24 21:24:22  är ju inte direkt som så att de som haft andelar har tjänat något särskilt. Hur har du lyckats med att inte ha haft ekonomi till en andel?
Answer to: "är ju inte direkt som så att de som haft andelar har tjänat"
|
Became a member: 2007-07-02
Forum posts: 835
|
När de köpte tillbaka Sanity till Malin så la alla in 10000kr var i en budget för auktionen och det hade jag inte just precis då.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-24 23:07:56
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, SELECT YANKEE
S 1, SELECT YANKEE
|
Åke spetsar. Såg bra ut senast då den avslutade på 1.08.8 sista 500 och var väldigt nära att slå Local Conch. Borde ha slagit av LC för att få överbetyg med tanke på att den fick loppet serverat när Flemming tagit det ganska lugnt i loppet för att dra på till slut istället. Men det kändes ändå som att den var på gång nu efter en tid av besvikelser.
Dock är ju Sanity klassen bättre för dagen och det som kan göra att jag garderar med Select är att den spetsar och om Sanity blir för hårt streckad. Och OM jag garderar tar jag nog med Oracle och Monster Drive också. Då är det ju helttäckt. Ganska billigt att heltecka med 4 hästar så det kanske man ska göra trots allt. Finns ju andra spikmöjligheter.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-24 23:14:09  Åke spetsar. Såg bra ut senast då den avslutade på 1.08.8 sista 500 och var väldigt nära att slå Local Conch. Borde ha slagit av LC för att få överbetyg med tanke på att den fick loppet serverat när Flemming tagit det ganska lugnt i loppet för att dra på till slut istället. Men det kändes ändå som att den var på gång nu efter en tid av besvikelser.
Dock är ju Sanity klassen bättre för dagen och det som kan göra att jag garderar med Select är att den spetsar och om Sanity blir för hårt streckad. Och OM jag garderar tar jag nog med Oracle och Monster Drive också. Då är det ju helttäckt. Ganska billigt att heltecka med 4 hästar så det kanske man ska göra trots allt. Finns ju andra spikmöjligheter.
Answer to: "Åke spetsar. Såg bra ut senast då den avslutade på "
|
Became a member:
Forum posts:
|
du förstår väll att Select inte kan slå en häst som locla conch  iallafall 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-24 23:16:00  du förstår väll att Select inte kan slå en häst som locla conch  iallafall 
Answer to: "du förstår väll att Select inte kan slå en häst "
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, SELECT YANKEE
S 1, SELECT YANKEE
|
var ju nära. Flemming bjud ju in Åke genom att nästan göra det till en speeduppgörelse. Inte långt ifrån där. hehe
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-24 23:28:27 Edited(1): 2011-10-24 23:43:39  var ju nära. Flemming bjud ju in Åke genom att nästan göra det till en speeduppgörelse. Inte långt ifrån där. hehe
Answer to: "var ju nära. Flemming bjud ju in Åke genom att nästan g&oum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha, har du bott på åby hela livet så hade flemmnign lika gärna kunnat vara 100m före, så säkert var det 
Den killen rör aldrig en meter på sig i onödan, skaka lite i tömmarna 75kvare, va båda exytraväxlarna oryckta annars, 14,8 varvet är normalt sätt inte locals melodi heller,
Dock så va select ruggigt förbättrad, vet de haft problem med honom hela året att få honom släppa till
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-25 03:04:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
Känns som att det här är ett lopp där man endera spikar eller också målar man på ordentligt. Kan nog egentligen inte räkna bort någon häst förutom You Bet Hornline som inte lär räcka till mot det här moståndet och möjligtvis True Advantage som har en sopa till kusk.
Själv lutar det åt spik på Sanity. Hade det varit över 1640 så hade jag inte tvekat, men över 2140 kan han få det jobbigt om han inte spetsar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-25 06:04:17  Känns som att det här är ett lopp där man endera spikar eller också målar man på ordentligt. Kan nog egentligen inte räkna bort någon häst förutom You Bet Hornline som inte lär räcka till mot det här moståndet och möjligtvis True Advantage som har en sopa till kusk.
Själv lutar det åt spik på Sanity. Hade det varit över 1640 så hade jag inte tvekat, men över 2140 kan han få det jobbigt om han inte spetsar.
Answer to: "Känns som att det här är ett lopp där man endera spikar"
|
Became a member:
Forum posts:
|
you bet hornline spöade iallafall select yankee i sprintermästaren, så han är säkerligen inte sämre än denne
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-25 08:47:17  Känns som att det här är ett lopp där man endera spikar eller också målar man på ordentligt. Kan nog egentligen inte räkna bort någon häst förutom You Bet Hornline som inte lär räcka till mot det här moståndet och möjligtvis True Advantage som har en sopa till kusk.
Answer to: "Känns som att det här är ett lopp där man endera spikar"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
True Advantage måste va felanmäld eller uttjatad...4 årigt sto mot idel 5 åringar.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-25 08:50:34
|
|
Orlando var bra sist..kan va en liten fidus..hästen är stark o imp. senast !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-26 13:34:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
Sanity borde väl vara klar? Tidigt till ledning och sedan kan jag inte se något hot. Om det skulle strula så känns det helgarderar med Monster Drive och Select Yankee. You Bet Hornline ska väl ändå inte ha något med detta att göra?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-26 14:51:59  Sanity borde väl vara klar? Tidigt till ledning och sedan kan jag inte se något hot. Om det skulle strula så känns det helgarderar med Monster Drive och Select Yankee. You Bet Hornline ska väl ändå inte ha något med detta att göra?
Answer to: "Sanity borde väl vara klar? Tidigt till ledning och sedan kan jag inte"
|
|
Kan inte se att Sanity får ledningen här..Select Y är snabb ut o även Monster..vinklad vinge o Per kanske sattsar med sin häst...Bergharn är snabb ut med, men har Monster innanför sig o där tar han inte en längd !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-26 14:59:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
Precis det har jag grubblat över sedan i söndags kväll haha. Kommer Takter att få överta ledningen? Jag tror faktiskt det! Sanity lär komma till loppet med stor respekt och jag tror inte han behöver gå i dödens. Select Yankee spetsar förmodligen för att sedan släppa när Sanity kommer. Men som sagt, jag tycker att det känns helgarderat med 1, 5, 7.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-26 15:02:54
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, SANITY
|
Bergharns är snabbast ut i fältet, men det dåliga spåret ställer till det. Eligt Per ska inte Monster köras för ledningen här heller, ska satsa på speeden istället. Det troliga är att åke spetsar här, hans kuse har också en vass speed och gynnas nog av att gå i ryggar har jag fått för mig.
Åke spetsar och släpper till Sanity, alternativt att Bergh hinner fram och kan ta spets.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-26 17:22:41
|
Became a member:
Forum posts:
|
Med tanke på hur bra select yankee var senast och hur optimistisk Åke lät angående träningsjobben och senaste insatsen så tror jag knappast han har en tanke på att släppa ledningen här.
Annars kan jag köpa duhorha som hade orlando croft som fidus, presterar som bäst mot hårt motstånd och tuffa resor. Tror helt klart det finns fart och styrka för att vinna detta om det klaffar.....
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-10-26 19:48:38
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 7, MONSTER DRIVE
|
1,5,7 måste ju räcka för inte ska väl Örjan kunna krångla till det?
Jobbigt att inte spela Jackal. Stengillar den hästen men här ska han inte räcka..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 11:22:04
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, SANITY
|
Saston har jag bestämt mig för att spika. Nu velar jag mellan 3 förslag, ska ta 2 av dom 3. Maharajah, Maxwell eller Sanity, frågan är vem man ska plocka bort? Nån av Maha eller Sanity lutar det åt
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 12:54:32
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, SELECT YANKEE
S 1, SELECT YANKEE
|
Spikar Select Yankee om den ser bra ut i värmningen. S.O.S. Skönt att spika mot största favoriten. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 16:57:12  Spikar Select Yankee om den ser bra ut i värmningen. S.O.S. Skönt att spika mot största favoriten. 
Answer to: "Spikar Select Yankee om den ser bra ut i värmningen. S.O.S. Skönt"
|
Became a member:
Forum posts:
|
om sanity ser bra ut då? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-28 16:58:39  om sanity ser bra ut då? 
Answer to: "om sanity ser bra ut då? ;)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, SELECT YANKEE
S 1, SELECT YANKEE
|
Det är inte avgörande. Jag räknar med att den ser bra ut.
Däremot om jag hör Åke viska att han tänker släppa ledningen så spikar jag Sanity utan att blinka.
50 % av årgångsloppen vinns av spetshästen.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|