[ 1
]
2
3
4
|
Travzonen
|
Posted: 2011-10-24 07:00:04
|
|
V75-6 | Fintoto Bronsdivisionen, försök 5 1:A PRIS 110 000 kr 2640 A 1. BRUCE TOOMA Näslund Torbjörn 2. M.T.BIG BUSINESS Kjaer Rene 3. BERETTA AVANTI Svanstedt Åke 4. NEW LINE Uhrberg Thomas 5. SASTON Kihlström Örjan 6. YOGGI HORNLINE Lövgren Joakim 7. HARRY HAYTHROW Sandkvist Joakim 8. IGLOO SKIFT Lennartsson Per 9. NANOK DJUHM Juul Steen 10. MAIN KRONOS Ingves Peter 11. MADE IN HOFF Andersen Nicolaj 12. SUNRISE STAR D.E. Kolgjini Lutfi
Turordning: 5-7-4-3-2-10-12-6-9-8-1-11
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-24 11:14:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, SASTON
|
Kan man gå emot Saston här, har ju gjort det strålande på senaste tiden, och älskar distansen. Beretta ska bli kul att se igen. Men med tanke på att formen är dunkel på en del av motbuden kommer jag nog spika Saston.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-24 16:03:57  Kan man gå emot Saston här, har ju gjort det strålande på senaste tiden, och älskar distansen. Beretta ska bli kul att se igen. Men med tanke på att formen är dunkel på en del av motbuden kommer jag nog spika Saston.
Answer to: "Kan man gå emot Saston här, har ju gjort det strålande p&a"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Kul lopp o man är sugen på att få upp några motståndare till favon... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-24 16:39:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
Om det ska spikas så är nog beretta avanti budet tror jag. Men blir nog gardering......
vet vilken kapacitet bland annat bruce tooma besitter och den bör ta sig upp i guld inom snar framtid, tyvärr strulat mycket. Men ska vara i klass med gift to europe och den vet alla hur bra den var. Tyvärr är kusken ingen höjdare
Många intressanta bud annars......N
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-24 17:16:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
beretta avanti såg fin ut i comebacken och en häst jag gillar. Men jag är ändå tveksam om den är redo att ta ner saston i nuläget. speciellt på den långa distansen. Saston har varit grym. intressant hur loppet kan bli kört, blir det den tunga vägen för saston kanske. New Line är annars en häst som jag gillar som går bra på distansen och är ofta med där framme.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-24 17:42:51
|
Became a member:
Forum posts:
|
3,4,5 gör upp om spets. Svanstedt lär knappast vilja köra i spets då beretta avanti hetsar upp sig rejält om han laddas för ledningen. Antingen tar han spets för att släppa till en bra rygg, eller så tar han upp i starten och söker bra position i fältet. New line sitter troligen i spets tidigt då om uhrberg vill köra där vilket han borde? Saston är faktiskt ganska bra ut i auto och örjan lär komma bra på det och kanske ställer frågan om spets direkt eller placerar sig i dödens.......
1+2 är långsamma ut, 7 harry haythrow backar nog från start? eventuellt spets för att släppa om amatörkusken tycker att det är värt att lägga den speeden i starten.
Beroende på hur optimistisk uhrberg är i veckan så tror jag han sitter i spets tidigt och kör där......Det som kan tala mot är om nu svanstedt vill köra i spets pga då är alla andra chanslös att ta sig förbi han i starten.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-10-24 18:37:09  Om det ska spikas så är nog beretta avanti budet tror jag. Men blir nog gardering......
vet vilken kapacitet bland annat bruce tooma besitter och den bör ta sig upp i guld inom snar framtid, tyvärr strulat mycket. Men ska vara i klass med gift to europe och den vet alla hur bra den var. Tyvärr är kusken ingen höjdare
Många intressanta bud annars......N
Answer to: "Om det ska spikas så är nog beretta avanti budet tror jag"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Bruce Tooma är ingen märkvärdig häst. Usel senast dessutom.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-24 19:06:02  3,4,5 gör upp om spets. Svanstedt lär knappast vilja köra i spets då beretta avanti hetsar upp sig rejält om han laddas för ledningen. Antingen tar han spets för att släppa till en bra rygg, eller så tar han upp i starten och söker bra position i fältet. New line sitter troligen i spets tidigt då om uhrberg vill köra där vilket han borde? Saston är faktiskt ganska bra ut i auto och örjan lär komma bra på det och kanske ställer frågan om spets direkt eller placerar sig i dödens.......
1+2 är långsamma ut, 7 harry haythrow backar nog från start? eventuellt spets för att släppa om amatörkusken tycker att det är värt att lägga den speeden i starten.
Beroende på hur optimistisk uhrberg är i veckan så tror jag han sitter i spets tidigt och kör där......Det som kan tala mot är om nu svanstedt vill köra i spets pga då är alla andra chanslös att ta sig förbi han i starten.
Answer to: "3,4,5 gör upp om spets. Svanstedt lär knappast vilja köra i "
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag köper det folke, låter rimligt. det är väl som jag tror också. man får höra vad uhrberg har för tankar kring taktiken under veckan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-24 19:07:02  Bruce Tooma är ingen märkvärdig häst. Usel senast dessutom.
Answer to: "Bruce Tooma är ingen märkvärdig häst. Usel senast dessu"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nja, har ju inte levt upp till förväntningarna direkt och haft lite småproblem osv......
Men torbjörn har stått fast hela tiden med att denna inte är långt ifrån gift to europe i kapacitet och den var som sagt riktigt bra. Kan nog vinna här om 3.e inner och lucka om den är bra för dagen......Får kolla upp vad torbjörn tror sen i veckan.....
|
|
Reply
|
|
Mikihisa
|
Posted: 2011-10-24 20:10:19
|
Became a member: 2007-07-02
Forum posts: 835
|
Saston spikar jag. Tror han vinner från de flesta positioner här.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-25 19:15:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, SASTON
|
Instämmer, omgångens bank tycker jag
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-26 13:47:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ojojoj vilka hästar Örjan får äran att köra denna omgånden. Saston har väldigt bra chans ja. Dock har han ju kommit upp i klasserna snabbt och nu sätts han verkligen på prov. Beretta Avanti har sett fin ut och är värsta motbudet. Det roliga spelet är New Line som sällan har en dålig dag, slåss om det igen.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-27 09:55:14
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Örjan stack ut hakan o utnämnde detta till bästa chansen igår vid Valla tävlingarna.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-27 12:54:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, NEW LINE
|
Själv funderar jag på att spika någon av eller göra ett lås på Nanok Djuhm eller New Line.
Var inne ett tag på Bruce Tooma, men tror inte han håller
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-10-27 19:16:21
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 4, NEW LINE
S 7, HARRY HAYTHROW
|
Spikar New Line.
Det kanske inte är smart att gå emot Saston men vafan finns det nån rättvisa i denna kalla hårda travvärld så vinner New Line.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-27 19:32:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, SASTON
|
Har inte tidningen med mig men läste i Guiden att New line inte var på topp eller nått liknande och dom ska ge han ett snällt lopp. Ska kolla när jag kommer hem och slänger upp intervjun sen, tror det var om New line iaf
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-10-27 19:35:09 Edited(1): 2011-10-27 19:35:29  Har inte tidningen med mig men läste i Guiden att New line inte var på topp eller nått liknande och dom ska ge han ett snällt lopp. Ska kolla när jag kommer hem och slänger upp intervjun sen, tror det var om New line iaf
Answer to: "Har inte tidningen med mig men läste i Guiden att New line inte var p&"
|
V 4, NEW LINE
S 7, HARRY HAYTHROW
|
Shit.. Ångestpropaganda 
Släng gärna upp det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-27 19:38:29  Shit.. Ångestpropaganda 
Släng gärna upp det.
Answer to: "Shit.. Ångestpropaganda ;)
Släng gärna upp det."
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, NEW LINE
|
Uhrberg lät uppåt i webb-tvn på travnet iaf. 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-10-27 19:40:53
|
V 4, NEW LINE
S 7, HARRY HAYTHROW
|
Kollade hemsidan...
 LOPP 10. V75-6 DD-1 4) NEW LINE (THOMAS UHRBERG) - galopperade senast med segern klar. Känns fin igen i jobben och speciellt tisdagsjobbet var plusbetonat. Möter en del tuffa konkurrenter, men han är bra själv och passar utmärkt på den långa distansen. Han slåss om segern. Barfota runt om och halvstängt huvudlag.
Men ta inte rygg utan vi håller den i låga procent 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-27 20:44:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
Känns bara dumt att spika mot saston, kan mycket väl vara en blivande guldshäst eller elit? så som melander och örjan snackat om den. Eller rättare sagt alla runt omkring också för den delen. Kan väl förlora då han kanske inte är så bra? första långresan? underprestera? får tufft lopp?
Men är det värt att spika mot? Känns bara löjligt om han sedan går ut och vinner med några längder lunkades som han brukar.... Är snabb ut i auto också vilket är stort plus då det är uppenbar risk att Saston tidigt sitter i spets.
Hästen har helt klart imponerat och utvecklats hela tiden, tror inte han varit trött någon gång heller?
Kommer inte att spika saston, men att spika mot känns väldigt tufft.......
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
4
|