1
[ 2
]
3
4
5
6
|
|
Posted: 2011-10-18 22:57:15  Skulle vilja spika Global INvestment som ständigt blir underskattad. Fin häst som duger mot hästarna under det absoluta toppskiktet, och även mot vissa topphästar när dom inte har full form.
Det som gör att jag inte riktigt vågar för tillfället är att det kan tänkas att Timetosay laddas för att ta spets för att sedan släppa till Iceland. Är det så dom tänker i stallet så blir det en tuff start. Iofs så vet jag att Globalen egentligen inte ska gå i spets eller dödens eftersom han ibland blir het, så det är möjligt att Goopen inte laddar från start utan nöjer sig med andraspår och att gå till slut. Hur som helst så är ovissheten tillräckligt för att inte spika.
Spetsar gör hursom helst utan tvekan Device initialt, men Håkan släpper säkerligen till första bästa häst.
Answer to: "Skulle vilja spika Global INvestment som ständigt blir underskattad. F"
|
Became a member:
Forum posts:
|
globalen är en utmärkt spetshäst så de vet jag inte ritkigt om de stämmer
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-18 23:05:27  globalen är en utmärkt spetshäst så de vet jag inte ritkigt om de stämmer
Answer to: "globalen är en utmärkt spetshäst så de vet jag inte ri"
|
Became a member:
Forum posts:
S 2, DEVICE
|
Jo, så länge han inte blir het. Även om det är främst i dödens som han visat dom takterna. Han har funkat bäst i spets mot sämre motstånd än detta när det inte finns hästar som tajmen och Iceland som kanske laddas och därmed hetsar upp globalen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-18 23:07:56 Edited(1): 2011-10-18 23:10:34  Jo, så länge han inte blir het. Även om det är främst i dödens som han visat dom takterna. Han har funkat bäst i spets mot sämre motstånd än detta när det inte finns hästar som tajmen och Iceland som kanske laddas och därmed hetsar upp globalen.
Answer to: "Jo, så länge han inte blir het. Även om det är frä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vet inte om hästen e så mkt sämre än någon annan häst i guld när dne har form, tveksamt. Tar globalen före ett sådant lik som iceland alla dagar i veckan, däremot är den i farazonen under vintern då den är väldigt underlagsberoende
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-18 23:19:06  vet inte om hästen e så mkt sämre än någon annan häst i guld när dne har form, tveksamt. Tar globalen före ett sådant lik som iceland alla dagar i veckan, däremot är den i farazonen under vintern då den är väldigt underlagsberoende
Answer to: "vet inte om hästen e så mkt sämre än någon annan"
|
Became a member:
Forum posts:
S 2, DEVICE
|
Är det redan vinter tycker du?
Dessutom har den gått bra även på höst/vinter.
Har inte sagt att den är sämre. Det var inte det vi diskuterade. Det var hur den var i spets när andra hästar laddas mot den. Sällan jag sett den i spets när det varit lite bättre motstånd än en genomsnittlig guld-division. Eller om vi säger så här: dom gånger den körs i ledning så har den väl också varit favorit om jag inte minns helt fel. Men orkar inte sitta och kolla i arkivet för den sakens skull.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-18 23:23:37  Är det redan vinter tycker du?
Dessutom har den gått bra även på höst/vinter.
Har inte sagt att den är sämre. Det var inte det vi diskuterade. Det var hur den var i spets när andra hästar laddas mot den. Sällan jag sett den i spets när det varit lite bättre motstånd än en genomsnittlig guld-division. Eller om vi säger så här: dom gånger den körs i ledning så har den väl också varit favorit om jag inte minns helt fel. Men orkar inte sitta och kolla i arkivet för den sakens skull.
Answer to: "Är det redan vinter tycker du? :)
Dessutom har den gått bra &"
|
Became a member:
Forum posts:
|
det där med att de kan bli heta och så brukar växa bort med åldern oftast, så nog inget som fäller den, ha här i gbg har vi vinterväder
den har säkert gått bra på höst och vinter, men det handlar mer om hur underlaget serr ut från gång te gång än hur väret i luften är 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-18 23:24:52  det där med att de kan bli heta och så brukar växa bort med åldern oftast, så nog inget som fäller den, ha här i gbg har vi vinterväder
den har säkert gått bra på höst och vinter, men det handlar mer om hur underlaget serr ut från gång te gång än hur väret i luften är 
Answer to: "det där med att de kan bli heta och så brukar växa bort med"
|
Became a member:
Forum posts:
S 2, DEVICE
|
Jo, sant, och sant. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-18 23:28:02  Jo, sant, och sant. 
Answer to: "Jo, sant, och sant. :)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
är ju en nackdel om bakskor behövs även om den funkar okej på det med, påverkar en del på startsnabbheten med
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-19 06:40:47  Visst har jag det. 
Answer to: "Visst har jag det.:)"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Bra då är de "bara" 6 lopp kvar... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-19 19:19:35
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror inte global investment vinner om den går i ledningen här, viker troligen ner sig då. Alltid varit lite väl vek i spets över 2140m, tror att flera kan knäcka den från dödens om det skulle behövas. Senast den vann så var dte mot betydligt sämre motstånd och timetosaygoodbye gick väl sådär 100ggr snabbare över uploppet?
Men timetosaygoodbye sitter i spets tidigt? troligt, och sedan blir jag inte det minsta förvånad om Uffe kör där......
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-20 07:14:17  Tror inte global investment vinner om den går i ledningen här, viker troligen ner sig då. Alltid varit lite väl vek i spets över 2140m, tror att flera kan knäcka den från dödens om det skulle behövas. Senast den vann så var dte mot betydligt sämre motstånd och timetosaygoodbye gick väl sådär 100ggr snabbare över uploppet?
Men timetosaygoodbye sitter i spets tidigt? troligt, och sedan blir jag inte det minsta förvånad om Uffe kör där......
Answer to: "Tror inte global investment vinner om den går i ledningen h&au"
|
|
Solfjäder effekten kan rädda Björn till ledningen här.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-20 10:38:35
|
Became a member:
Forum posts:
|
Fick just info ang Global Investment via mail. kopierar rakt av med min fråga först och svaret sedan.
-Har du fått någon info ifrån "Molle" ang Global Investment? Vill framförallt höra hur de ser på om han skall köras i spets eller inte.
-Global känns jättefin i jobben och har toppchans och visst siktar vi på ledningen sedan de snabbare 1,2,7 kört klart.
Hjälper kanske någon.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-20 13:12:11  Fick just info ang Global Investment via mail. kopierar rakt av med min fråga först och svaret sedan.
-Har du fått någon info ifrån "Molle" ang Global Investment? Vill framförallt höra hur de ser på om han skall köras i spets eller inte.
-Global känns jättefin i jobben och har toppchans och visst siktar vi på ledningen sedan de snabbare 1,2,7 kört klart.
Hjälper kanske någon.
Answer to: "Fick just info ang Global Investment via mail. kopierar rakt av med min fr&"
|
|
Känns bra..tror inte att 7 hinner ner i banan så med hjälp av "solen" får han överta spetsen av de här invändiga...man har ju både Åke o Fredde imellan o de är skapliga ut ! Kör dom på med 7:an så offras den hästen för Iceland... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-20 13:14:54
|
|
Händer detta ska man nog ta med eller satsa på Johnny !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-20 19:30:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
som jag sade innan, jag tror inte global investment vinner om han körs i spets. Kan vinna med andra löpningar som är lite lättare, men i spets blir det tufft.
Såg att melander tippade iceland 1.a i loppet, han brukar inte vara särskilt optimistisk...........Iceland i form knäcker global investment från dödens 7 dagar i veckan.
Ser ut som att global investment blir väldigt överstreckad också, kanske inte tar med han på systemet, även om jag tror han kan vinna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-20 19:33:30  som jag sade innan, jag tror inte global investment vinner om han körs i spets. Kan vinna med andra löpningar som är lite lättare, men i spets blir det tufft.
Såg att melander tippade i celand 1.a i loppet, han brukar inte vara särskilt optimistisk........... Iceland i form knäcker global investment från dödens 7 dagar i veckan.
Ser ut som att global investment blir väldigt överstreckad också, kanske inte tar med han på systemet, även om jag tror han kan vinna.
Answer to: "som jag sade innan, jag tror inte global investment vinner om han k&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
en fråga bara, när var senast iceland tog ner någon från dödens?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-20 20:04:27  en fråga bara, när var senast iceland tog ner någon från dödens?
Answer to: "en fråga bara, när var senast iceland tog ner någon fr&ari"
|
Became a member:
Forum posts:
|
när var det senast han gick i dödens?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-20 20:23:33  när var det senast han gick i dödens?
Answer to: "när var det senast han gick i dödens?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
du har verkligen svar på tal när någon skriver kommentar på ditt inlägg, fråga på fråga är väll helt i linje med vad man kan förvänta sig dock
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-20 20:29:54  som jag sade innan, jag tror inte global investment vinner om han körs i spets. Kan vinna med andra löpningar som är lite lättare, men i spets blir det tufft.
Såg att melander tippade i celand 1.a i loppet, han brukar inte vara särskilt optimistisk........... Iceland i form knäcker global investment från dödens 7 dagar i veckan.
Answer to: "som jag sade innan, jag tror inte global investment vinner om han k&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Läge att spika Globalen när du säger sådär.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-21 00:02:42  Läge att spika Globalen när du säger sådär.
Answer to: "Läge att spika Globalen när du säger sådär."
|
Became a member:
Forum posts:
|
tycker du mer å mer börjar bli trollet på forumet här, bara hugegr på folk nuförtiden 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-21 06:02:46  tycker du mer å mer börjar bli trollet på forumet här, bara hugegr på folk nuförtiden 
Answer to: "tycker du mer å mer börjar bli trollet på forumet här"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Grejen är den att jag är inne på att spika Globalen, men fortfarande fundersam. Och så kom folke och "sågar" den. Då känner jag att det är läge att spika den, lyssnar man på andra så komplicerar man det för mycket för sig själv. Men ja, det var ett dåligt inlägg som är värd en stjärna. men det är jag inte ensam om att komma med... dåliga inlägg alltså.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6