1
[ 2
]
3
4
|
Post removed
|
Posted: 2011-08-25 23:36:13
 kul!! Hur var DITT intryck av hästen då 
Answer to: "kul!! Hur var DITT intryck av hästen då:)"
|
|
|
Posted: 2011-08-25 23:39:47  Lite förvånad då jag förväntade mig en liten skithäst.
Travade bra i bakvarven,Men när kusken vände upp så skulle han ut på stallbacken o in på innerbanan bröt o allmänt valpig hoppade o skuttade, Störde sig på det mesta så då vände allt man tänkte VA FAN.
Efter värmningen byte man till helstängt för att få han mer fokuserad o på med boots till loppet.
Skärpte sig rejält igen o hoppet steg igen.
I loppet åkte han med i rygg på stallets andra häst (Torbjörn Jansson) en bit efter kvalhästarna som stog på start.
Rullade (slog på sig) i kurvorna lite men höll ändå ihop bra i aktionen o galopperade aldrig i loppet.
Vred ut från rygg sista 100 o tog sig enkelt upp o förbi.
Glad överraskning!
Svårt o säga vad det blir av hästen så klart men snygg var han!
7-8 månaders uppträning innan kval..
Answer to: "Lite förvånad då jag förväntade mig en liten ski"
|
Became a member:
Forum posts:
|
låter intressant:P ruggigt spännande se hur mkt hästen utvecklats till nästa gång 
hoppas hästen har skalle bara, kommer man långt på.
alla insatser betalade lr? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-25 23:40:46  Varför är inte 12. WOMANIZER Lahtinen Akseli med i den högra spalten.
Den som har procent på strecken och vinnare och plats spelet ?
Jag tror även att Womanizer kan vara en rolig spik.
Med en kuskförstärkning och bra form, är detta ingen bluff.
Grymt bra i Skellefteå, slagen endast av en hysteriskt spurtande Youpie.
Har en enormt hög kapacitet ! (gjorde ett bra lopp bakom Rapide Lebel i Finland)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt fel.. ! Womanizer finns med !
Answer to: "Varför är inte 12. WOMANIZER Lahtinen Akseli med i den h&o"
|
Became a member:
Forum posts:
|
känns som den får svårt vinna det här loppet
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-08-25 23:46:05
 låter intressant:P ruggigt spännande se hur mkt hästen utvecklats till nästa gång 
hoppas hästen har skalle bara, kommer man långt på.
alla insatser betalade lr? 
Answer to: "låter intressant:P ruggigt spännande se hur mkt hästen utve"
|
|
|
Posted: 2011-08-25 23:48:04  25t in idag o givetvis är vi med i alla inbetalnings lopp!! Bara att hoppas på att utveckling håller i sig då Selin var klart nöjd med senaste tiden. Kunde kvala idag om vi ville men vi satsar på 3 års säsongen istället.
Answer to: "25t in idag o givetvis är vi med i alla inbetalnings lopp!! Bara att h"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jo kul få några månader gratisträning, är sådanna grejer de behöver boosta så inte hästägarna ska dra tunga lasset enda till start, är dne lite sen eller? kan ju vara så när hästarna är stora av sig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-26 10:57:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
Garderingslopp där man inte ska glömma bort Indigo Broline med Pelle i jollen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-26 15:26:04
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ISAK C.D.
S 4, ISAK C.D.
|
Börjar väl med att fälla favoriten i första.. Spår 7 på en häst som vilat 2 månader och som innan dess inte var i sitt bästa slag. Nej en sådan favorit väljer jag att försöka fälla.
Det är väl ändå det som hela spelet med v75 går ut på?
Att fälla några favoriter alltså.. och här är en som bör kunna gå bort.
Jag väljer även bort Womanizer från iskalla bricka 12... jag spikade hästen senast men tycker det är bättre klass på motstånd och sämsta läget.
1,4,5,9 är mina streck ! 2an får gå in som reserv.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-26 15:30:24
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, HERR RATZEPUTZ
S 4, ISAK C.D.
|
Jag kör en chansspik på Herr ratzeputs... Kuskplus och understreckad och börjar jag ta med flera så måste jag ha med: 2,5,7,9,12 och det har jag inte råd med...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-26 16:35:36  Jag kör en chansspik på Herr ratzeputs... Kuskplus och understreckad och börjar jag ta med flera så måste jag ha med: 2,5,7,9,12 och det har jag inte råd med...
Answer to: "Jag kör en chansspik på Herr ratzeputs... Kuskplus och understre"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Kolla du provis innan du bestämmer dig... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-26 16:41:47  Kolla du provis innan du bestämmer dig... 
Answer to: "Kolla du provis innan du bestämmer dig...:)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, HERR RATZEPUTZ
S 4, ISAK C.D.
|
kan inte. Måste lämna in systemet redan ikväll för imorgon är jag upptagen från morgon till kväll.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-26 17:29:52  25t in idag o givetvis är vi med i alla inbetalnings lopp!! Bara att hoppas på att utveckling håller i sig då Selin var klart nöjd med senaste tiden. Kunde kvala idag om vi ville men vi satsar på 3 års säsongen istället.
Answer to: "25t in idag o givetvis är vi med i alla inbetalnings lopp!! Bara att h"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Härligt !
Dom har höjt premien va ?
Var 20t förr har jag för mig?
Gött i allafall, min pöjk går premie lopp i slutet på oktober.
Flera tränare m.m som varit imponerade av hur fin han ser ut.
Grymt fint trav.
Kan bli grejer detta 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-26 17:32:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vilka behövs här ??
Räcker med 7-9 ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-26 19:10:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, LAMAL JUBB
|
lamal vinner
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-26 20:12:04  Jag kör en chansspik på Herr ratzeputs... Kuskplus och understreckad och börjar jag ta med flera så måste jag ha med: 2,5,7,9,12 och det har jag inte råd med...
Answer to: "Jag kör en chansspik på Herr ratzeputs... Kuskplus och understre"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kör själv Herr ratzeputs+lamal jubb, både är understreckade och den som sitter i spets av dem lär ha toppchans, annars så hamnar dem säkerligen bra på det ändå och lär vara med i striden. Måste chansa någonstans när man spikar 2 storrisar som Dante+Hallsta
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-26 20:18:28
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, TRUSTWORTHY ÅS
S 4, ISAK C.D.
|
Isak C.D sitter i spets Folke & dom skall inte släppa.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-26 20:21:42  Isak C.D sitter i spets Folke & dom skall inte släppa.
Answer to: "Isak C.D sitter i spets Folke & dom skall inte släppa."
|
Became a member:
Forum posts:
|
Betvivlar starkt att dem kör isak i spets om dem inte vill ha en död häst över uploppet, lär släppa om han nu lyckas ta sig förbi herr ratzeputs som också är en kanon på att öppna( i alla fall i tidigare regi).
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-26 20:22:04 Edited(1): 2011-08-26 20:24:46
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, TRUSTWORTHY ÅS
S 4, ISAK C.D.
|
4 Isak C.D. (V75-1) tränar fint och det skall bli kul se honom tävla igen. Han känns bra men är svårbedömd då han är flegmatisk och jag skulle bedöma formen för minst 80%-ig i alla fall. Läget är bra och vi laddar framåt för täten och vill sedan definitivt inte släppa till någon då de inte har bättre häst än mig. Det får dock inte kosta för mycket. Isak C.D. kommer att tävla barfota runt om den här gången vilket skall bli intressant, säger Patrik O Sundberg.
1:a gången barfota!
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-08-26 20:24:06
|
|
|
Posted: 2011-08-26 20:31:02 Edited(1): 2011-08-26 20:31:44  4 Isak C.D. (V75-1) tränar fint och det skall bli kul se honom tävla igen. Han känns bra men är svårbedömd då han är flegmatisk och jag skulle bedöma formen för minst 80%-ig i alla fall. Läget är bra och vi laddar framåt för täten och vill sedan definitivt inte släppa till någon då de inte har bättre häst än mig. Det får dock inte kosta för mycket. Isak C.D. kommer att tävla barfota runt om den här gången vilket skall bli intressant, säger Patrik O Sundberg.
1:a gången barfota!
Answer to: "4 Isak C.D. (V75-1) tränar fint och det skall bli kul se honom tä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Patrik är en lallare
Inte han som kör hästen och han har garanterat inte den blekaste aning om hur bra motståndet är, varsegod och kör i spets, men till mål kommer han inte om någon trycker till lite vilket jag utgår ifrån......
Isak cd vinner inte på v75 mot dessa hästar om den inte har 100%ig form vilket han garanterat inte har......
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-08-26 21:28:29 Edited(1): 2011-08-26 21:31:40  Patrik är en lallare
Inte han som kör hästen och han har garanterat inte den blekaste aning om hur bra motståndet är, varsegod och kör i spets, men till mål kommer han inte om någon trycker till lite vilket jag utgår ifrån......
Answer to: "Patrik är en lallare ;)
Inte han som kör hästen och han h"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Finns lallare som inte tar till sig taktik info oxå...
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|