[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2012-03-26 07:00:03
|
|
V75-1 | City Gross lopp - Silverdivisionen, försök 5 1:A PRIS 150 000 kr 2140 A 1. HARRY HAYTHROW Untersteiner Peter 2. ORFEUS BRODDE Uhrberg Thomas 3. KAFFIR FACE Kolgjini Lutfi 4. ROYAL NEO Olsson Daniel 5. CAPELLO BOB Goop Björn 6. TARA DEFI Jensen Flemming 7. TECOS WARECO Sahlg.-Fromell Monica a 8. NOAK L.B. Adielsson Erik 9. WISS PEN Persson Stefan 10. VICTORY HILL Takter Johnny
Turordning: 2-4-3-5-6-1-7-9-10-8
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-26 16:59:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror att orfeus brodde har bra chans här. Topphäst som jag tror kommer att hävda sig bra i guld under de flesta sammanhang
Alltid svårt att veta vart man har kaffir face, årsdebut och ingen direkt bra statistik med att gå felfritt från spår 3...............kapacitet finns i alla fall och han är nog bra förberedd.
capello bob ute igen, snart är den hästen också förstörd av kari.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-26 17:28:37
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, HARRY HAYTHROW
|
harry har gått bra i flera starter nu, kan kanske vara hans tur att sätta nosen först.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-26 17:38:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det har varit mycket snabb kring Harry de senaste starterna. Visst, han gör sällan ett dåligt lopp, men han aldrig mer än en joker i mina ögon. En typisk outsider. Orfeus Brodde gjorde en finfin årsdebut (vinst från dödens) och jag tror, liksom Folke, på bra chans. Det ulitmata är helt klart om han kan få ta över ledningen tidigt från Harry.
Kaffir Face är naturligtvis ett hett segerbud, men jag sätter ett frågetecken på både form och galopprisken. Det är årsdebut och han har tidigare visat att han då inte är på topp.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-03-26 21:14:18
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 4, ROYAL NEO
|
Någon som vet varför Orfeus öppnade så otroligt långsamt senast? Lär inte ha råd med det denna gång, annars gillar jag hästen rejält och första tanken var spik. Får se hur det blir, Capello visade ju form senast och jag har fortfarande intrycket för fyra starter sedan på näthinnan.. Vill givetvis höra Luddes rapporter om Kaffir Face också.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-27 00:07:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
det ska bli härligt med lite trav i helgen, på plats, händer för sällan.
Jag tycker första avdelningen är spännande.Tror det står mellan hästarna 1 2 3 4
1. Vinner sällan, kapabel, ok ut, blir troligen inlåst.
2. Såg ju fin ut i förra starten.
3. Har tagit hänsyn till den fantastiska galoppprocenten, kaffir har från spår 3 tidigare, fortsätter med det.
Bästa hästen.
4. Mitt första streck, kommer säker bli utmanad av många spelare, då förra segern var oväntad, hårt gäng
han mötte. En vågad chansspik.
5. Vinsten var fin, men örjan var inte tokig där heller.
6. Nja, hade varit ett riktigt roligt monster streck om formen varit ngt bättre, går alltid ändan in i mål.
7. Nu får det var nog med vinster
8. Erik upp endast om enorm trollning av kusken, behöver växa in.
9. nej
10. bra kusk upp, nej.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-27 07:30:23  det ska bli härligt med lite trav i helgen, på plats, händer för sällan.
Jag tycker första avdelningen är spännande.Tror det står mellan hästarna 1 2 3 4
1. Vinner sällan, kapabel, ok ut, blir troligen inlåst.
2. Såg ju fin ut i förra starten.
3. Har tagit hänsyn till den fantastiska galoppprocenten, kaffir har från spår 3 tidigare, fortsätter med det.
Bästa hästen.
4. Mitt första streck, kommer säker bli utmanad av många spelare, då förra segern var oväntad, hårt gäng
han mötte. En vågad chansspik.
5. Vinsten var fin, men örjan var inte tokig där heller.
6. Nja, hade varit ett riktigt roligt monster streck om formen varit ngt bättre, går alltid ändan in i mål.
7. Nu får det var nog med vinster
8. Erik upp endast om enorm trollning av kusken, behöver växa in.
9. nej
10. bra kusk upp, nej.
Answer to: "det ska bli härligt med lite trav i helgen, på plats, hände"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Royal kommer ha fler streck på sig nu..var lite bortglömd men visade fin form sist o Daniel fick bra acc. på hästen..några spelare som tex. Folke hade inte glömt hästen.. !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-27 09:42:39  Tror att orfeus brodde har bra chans här. Topphäst som jag tror kommer att hävda sig bra i guld under de flesta sammanhang
Alltid svårt att veta vart man har kaffir face, årsdebut och ingen direkt bra statistik med att gå felfritt från spår 3...............kapacitet finns i alla fall och han är nog bra förberedd.
capello bob ute igen, snart är den hästen också förstörd av kari.......
Answer to: "Tror att orfeus brodde har bra chans här. Topphäst som jag"
|
Became a member:
Forum posts:
|
menar du att kari kör sönder hästarna i träningen?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-27 11:11:47 Edited(1): 2012-03-27 11:13:53  menar du att kari kör sönder hästarna i träningen?
Answer to: "menar du att kari kör sönder hästarna i träningen?"
|
|
Otvunget kanske..?  Till skillnad från Ludde ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-27 16:27:07 Edited(1): 2012-03-27 16:29:05  menar du att kari kör sönder hästarna i träningen?
Answer to: "menar du att kari kör sönder hästarna i träningen?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Varför skulle han träna sönder den? kari tränar inte hästar, han startar dem.....
Det tar mycket på hästarna att resa runt med dem och preparera inför lopp vecka efter vecka. Så även om hästen inte får tunga lopp varje vecka så håller dem sällan någon bra nivå pga slitaget. Capello bob är en väldigt bra häst med stora fartresurser, tråkigt att se kari starta sönder den.
Något annat du undrar travspanarn?
Orfeus brodde öppnar väldgt ojämnt tycker jag, blandar katapult starter med mediokra. Får se vad uhrberg skriver/säger i veckan angående taktiken från start. Men har nog bra chans oavsett och kan vara smart att inte ladda för spets då han slipper kaffir face utanpå sig.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-03-27 16:29:51
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, ORFEUS BRODDE
S 1, HARRY HAYTHROW
|
Har inte koll på startsnabbheten hos Orfeus som väl är bästa hästen?
Blir det Harry o Royal om spets? För att släppa o Ludde snabbast fram? Med Capello i dödens? Orfeus hamnar var?
Njae kan nog snåla lite här..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-27 19:17:27  Varför skulle han träna sönder den? kari tränar inte hästar, han startar dem.....
Det tar mycket på hästarna att resa runt med dem och preparera inför lopp vecka efter vecka. Så även om hästen inte får tunga lopp varje vecka så håller dem sällan någon bra nivå pga slitaget. Capello bob är en väldigt bra häst med stora fartresurser, tråkigt att se kari starta sönder den.
Något annat du undrar travspanarn?
Orfeus brodde öppnar väldgt ojämnt tycker jag, blandar katapult starter med mediokra. Får se vad uhrberg skriver/säger i veckan angående taktiken från start. Men har nog bra chans oavsett och kan vara smart att inte ladda för spets då han slipper kaffir face utanpå sig.
Answer to: "Varför skulle han träna sönder den? kari tränar inte h&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Okej, nej inget annat jag undrra, men var ju tvungen att fråga då kari inte sj kör hästarna i loppen, om det är så att han tränar sönder dem då, om du hade någon info där. ser inget konstig ti frågan med tanke på hur du skrev.
Och vad gäller kaffiren så är det ca 75% chans den gallar, hur som helst så tänker inte stallet vara med i någon körnign från start
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-28 08:28:22 Edited(1): 2012-03-28 08:37:07
|
|
Juggle Face gick kvallopp...13.1 ! Äntligen har dom fattat (hoppas ja) !! Ut med hästarna i kvallopp o inga fjanttider tack..låt de bilda skola så kan gärna Ludde få kredit för de...  Är ju inte bara han som får kvitto utan de stackars spelarna som får svart på vitt att hästen är fulltränad o har en rimlig chans när han startar i "riktiga" loppet !! ABC så enkelt är de... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-28 11:03:53 Edited(1): 2012-03-28 11:06:31  Har inte koll på startsnabbheten hos Orfeus som väl är bästa hästen?
Blir det Harry o Royal om spets? För att släppa o Ludde snabbast fram? Med Capello i dödens? Orfeus hamnar var?
Njae kan nog snåla lite här..
Answer to: "Har inte koll på startsnabbheten hos Orfeus som väl är b&au"
|
|
Tror inte riktigt på laddning av Thomas här...han har en stark häst o sitter i andra spår.. min röst på ledningen får Daniel...försöker sig på en upprepningen o släppa till någon bättre för att hoppas på luckan...Ludde ? Finns ju en koppling eftersom ja ni vet vad !!  Jag kommer iallafall ha svårt o uppfatta dom som konkurrenter... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-28 21:58:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tycker man kan kännas sig extremt säker med ekipagen 1-5. Bästa hästarna med bästa lägena.
Eventuellt chansar jag bort Kaffiren med tanke på att det är årsdebut. Men får se. Kanske är onödigt att göra det.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2012-03-31 10:39:28
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 8, NOAK L.B.
|
Mycket intressant att se NOAK L.B med Erik i sulkyn! Var ju ute i bland annat finalen av sprintermästaren ifjol och löpte ju dött lopp med favoriten i senaste loppet. Är riktigt rask iväg och kanske Erik laddar och överaskar? Släpper sen till favoriten och speedar ner dom till slut!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-31 10:43:24  Mycket intressant att se NOAK L.B med Erik i sulkyn! Var ju ute i bland annat finalen av sprintermästaren ifjol och löpte ju dött lopp med favoriten i senaste loppet. Är riktigt rask iväg och kanske Erik laddar och överaskar? Släpper sen till favoriten och speedar ner dom till slut!
Answer to: "Mycket intressant att se NOAK L.B med Erik i sulkyn! Var ju ute i bl"
|
Became a member:
Forum posts:
|
lyssna webb tv atg.se med ludde nu.
ludde säger noak chanslös
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-31 10:50:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
de chanslösa har vunnit förrut Noak lb är en väldigt fin häst, däremot är distansen helt fel då han är väldigt sprinterbetonad av sig......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-31 10:52:47  de chanslösa har vunnit förrut Noak lb är en väldigt fin häst, däremot är distansen helt fel då han är väldigt sprinterbetonad av sig......
Answer to: "de chanslösa har vunnit förrut ;) Noak lb är en v&aum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ne luddes chanslösa vinner stup i kvarten, ludde brukar aldrig ha klart för sig iallafall.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-31 10:58:14 Edited(1): 2012-03-31 10:58:57  ne luddes chanslösa vinner stup i kvarten, ludde brukar aldrig ha klart för sig iallafall.
Answer to: "ne luddes chanslösa vinner stup i kvarten, ludde brukar aldrig ha klar"
|
Became a member:
Forum posts:
|
orelevant inlägg från dig spanarn, faktum kvarstår att "chanslösa" hästar vinner ibland, även luddes chanslösa har vunnit tidigare kan jag lova dig. Ska man strecka på mycket så kan man lika bra ta med Noak då det är vidöppet bakom Orfeus brodde och kaffir face.
Ludde baserar chanslös på att han tycker att kaffiren har en mycket bättre chans, men galopperar den så är det ett annat lopp.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|