[ 1
]
2
3
|
hakan67
|
Posted: 2015-10-02 18:55:39
|
Became a member: 2011-06-13
Forum posts: 221
|
Kul med olika omröstningar som har lagts ut på första sidan. Den senaste har jag bara en undran,varför inte stall carlos är med bland dom fjorton som nämns?han är den ende som mäktat med och förflytta cherry till andra platsen dom senste etapperna! Mvh stall useless 
|
|
Reply
|
|
backagard
|
Posted: 2015-10-02 22:36:09
|
Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
|
Håller med om att det är mycket trevligt med omröstningarna. Ger sajten lite liv och känns mycket mer uppdaterad. Gillas!
För mer feedback till spelledningen kan tycka att om man inte kommer i gång med någon ny omröstning så ta i så fall bort den tidigare omröstningen om den blir alltför gammal/inaktuell. T.ex. låg Elitloppsomröstningen kvar till september, vilket inte gav frontsidan något av de positiva epiteten jag nämnde ovan.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2015-10-02 23:21:40
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2050
|
Håller med båda föregående talare.
|
|
Reply
|
|
BabyB
|
Posted: 2015-10-02 23:50:43
|
Became a member: 2012-02-23
Forum posts: 391
|
+1
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2015-10-03 00:16:16
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
I synnerhet när Magic Tonight gick från skräll till dunderfavorit efter att loppet hade gått, haha...
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2015-10-03 00:26:48  I synnerhet när Magic Tonight gick från skräll till dunderfavorit efter att loppet hade gått, haha...
Answer to: "I synnerhet när Magic Tonight gick från skräll till dunderf"
|
|
Hahaha! 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2015-10-03 03:29:28
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Håller med, den har blivit livlös o tråkig, samma visa etapp efter etapp, lite sånt som gör att man tröttnar,
inte nog med samma vinnare hela tiden men all heder till Cherry för det, lite tråkigt bara,
sen då att den varit livlös senaste 2-3 åren gör ju inte saken bättre tyvärr. 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2015-10-03 19:35:53 Edited(1): 2015-10-03 19:36:18
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Omröstningen var inte supergenomtänkt och jag råkade vara inloggad precis när den skrevs. Såg att skaparen av omröstningen (spanarn?) addade nya val hela tiden och mest tog de som låg i toppen av rankingen just då, vilket var ganska onödigt då det var i början av etappen och vem som helst ju kan vara i topp då. Självklart skulle Carlos vara med. Även Criminal Mind, Folklore och såklart Hoof Beats ska ju vara med när mycket mindre stall är med. Så lite mer genomtänkt nästa gång kan man tycka!
Zonen är liten och det är kul med små injektioner. Allting räknas. Poffpuff har varit aktiv på forumet de senaste etapperna. Även Yermac och mike10 är nykomlingar som verkar brinna för det här, och sånt behövs.
Sen tycker jag inte det är tråkigt att jag vinner etapperna ofta. Jag tycker det är skitkul och absolut nödvändigt. Och även om jag hade mycket annat att tänka på förrförra etappen så sved det faktiskt mer än det kanske borde ha gjort när daddyy slog mig. 
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2015-10-03 20:12:59  Omröstningen var inte supergenomtänkt och jag råkade vara inloggad precis när den skrevs. Såg att skaparen av omröstningen (spanarn?) addade nya val hela tiden och mest tog de som låg i toppen av rankingen just då, vilket var ganska onödigt då det var i början av etappen och vem som helst ju kan vara i topp då. Självklart skulle Carlos vara med. Även Criminal Mind, Folklore och såklart Hoof Beats ska ju vara med när mycket mindre stall är med. Så lite mer genomtänkt nästa gång kan man tycka!
Zonen är liten och det är kul med små injektioner. Allting räknas. Poffpuff har varit aktiv på forumet de senaste etapperna. Även Yermac och mike10 är nykomlingar som verkar brinna för det här, och sånt behövs.
Sen tycker jag inte det är tråkigt att jag vinner etapperna ofta. Jag tycker det är skitkul och absolut nödvändigt. Och även om jag hade mycket annat att tänka på förra etappen så sved det faktiskt mer än det kanske borde ha gjort när daddyy slog mig. 
Answer to: "Omröstningen var inte supergenomtänkt och jag råkade vara i"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Hur kunde din kamel vinna Silverfinalen idag Cherry? Spelar ingen roll vad hästarna har för blåa värden, bara de står i ditt stall så vinner de
Jag har varit medlem längre än dig ser jag nu. Hur många "äldre" medlemmar är aktiva nu?
Fan va kul det var här i början. Legendarer som Plokko, Nijo, Chokladkakan, PuchMaxarn, Sebbe_Ralle, Grenka osv(var det Grenka du tog över Cherry? eller cyklar jag?) Sen kom ett gäng tomtar och fullständigt drog ner zonen i botten, när var det? 2011 typ?
Startade om mitt stall för dryga halvåret sen och har verkligen fått tillbaka den där känslan jag hade när jag var ny här!  Synd att forumet aldrig kommer bli var det än gång var bara.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2015-10-03 20:34:47
|
|
Han är ingen kamel! Han är en av de hästarna jag trodde ganska mycket på som 3-åring, men när framgångarna uteblev ett par etapper började jag tappa tron. Ändå låg han helt ok till i sin kull på sjätte eller sjunde plats och då får man inte ge upp hoppet utan bara fortsätta nöta på. Till slut kommer det en knall och nu är han tvåa i kullen.
Japp det var Grenka jag tog över. Vet inte riktigt vilka tomtar det är du syftar på. Tyckte själv att PuchMaxarn var en tomte minns jag. Även chokladkaka var en gnällig fjantskalle.
Allting har redan diskuterats på forumet, därav mindre aktivitet nu. Zonen och Travspelet är etablerade och eftersom det inte kommer så mycket nytt från Eriksson så finns det heller inte så mycket att diskutera. Nytt blod behövs, mer konkurrens i toppen från hårdsatsande stall osv.
|
|
Reply
|
|
johan1
|
Posted: 2015-10-03 22:57:26  Hur kunde din kamel vinna Silverfinalen idag Cherry? Spelar ingen roll vad hästarna har för blåa värden, bara de står i ditt stall så vinner de
Jag har varit medlem längre än dig ser jag nu. Hur många "äldre" medlemmar är aktiva nu?
Fan va kul det var här i början. Legendarer som Plokko, Nijo, Chokladkakan, PuchMaxarn, Sebbe_Ralle, Grenka osv(var det Grenka du tog över Cherry? eller cyklar jag?) Sen kom ett gäng tomtar och fullständigt drog ner zonen i botten, när var det? 2011 typ?
Startade om mitt stall för dryga halvåret sen och har verkligen fått tillbaka den där känslan jag hade när jag var ny här!  Synd att forumet aldrig kommer bli var det än gång var bara.
Answer to: "Hur kunde din kamel vinna Silverfinalen idag Cherry? Spelar ingen roll vad "
|
Became a member: 2010-03-01
Forum posts: 258
|
Hästen som vann silver finalen att kalla den för kamel är väl lite att ta i ,de är ju en riktigt bra häst ! Stallchefen i stallCherry är bara bäst helt överlägsen så är de bara
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2015-10-03 23:14:08
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Vill man räkna på körsbärens blå värden får man ju inte glömma bort att alla har en spurtnolla. Och att hästarnas värden långt ifrån alltid sammanfaller med hur de presterar i lopp har väl diskuterats åtskilliga gånger.
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2015-10-04 10:40:50 Edited(3): 2015-10-04 10:50:53  Hur kunde din kamel vinna Silverfinalen idag Cherry? Spelar ingen roll vad hästarna har för blåa värden, bara de står i ditt stall så vinner de
Answer to: "Hur kunde din kamel vinna Silverfinalen idag Cherry? Spelar ingen roll vad "
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
PuchMaxarN, är jag Andynalan  är en av få som också fått igenom ett namnbyte efter en dialog med Eriksson. Genomförde bytet för kanske 11-12 etapper sedan.
 Från Mancher Re(2): Användarnamn 2013-09-23 22:58:54 Mancher Tillbaka
Meddelandehistorik Eriksson skrev: Re: Användarnamn 2013-09-23 21:36:16 Hehe, vad vill du heta istället? /Andreas
Mancher skrev: Användarnamn 2013-09-09 20:56:21 Tja! Finns det någon möjlighet att man skulle kunna få byta användarnamn? Jag har nästan spelat spelet sen dess början och när jag valde användarnamn, för lite mer än 5 år sedan, så hade jag nog inte så rolig fantasi när det kom till sådant Tycker det är otroligt fult! Jag spelar spelet trots allt flitigt och har investerat i en hel del namnbyten och byte av bana och så ju
MVH
Motivationen för spelet har varit upp och ner, och när jag genomförde en ’’riktigt’’ comeback under 2013 var jag på väg mot toppen. Egenuppfödningarna sopade rent under årgångsloppen. Dessvärre försvann motivationen lika snabbt igen, då här inte händer något nytt. Nu spelar jag inte så värst engagerat utan mest lite för skojs skull.
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2015-10-04 10:41:09 Edited(1): 2015-10-04 10:41:21  Han är ingen kamel! Han är en av de hästarna jag trodde ganska mycket på som 3-åring, men när framgångarna uteblev ett par etapper började jag tappa tron. Ändå låg han helt ok till i sin kull på sjätte eller sjunde plats och då får man inte ge upp hoppet utan bara fortsätta nöta på. Till slut kommer det en knall och nu är han tvåa i kullen.
Japp det var Grenka jag tog över. Vet inte riktigt vilka tomtar det är du syftar på. Tyckte själv att PuchMaxarn var en tomte minns jag. Även chokladkaka var en gnällig fjantskalle.
Allting har redan diskuterats på forumet, därav mindre aktivitet nu. Zonen och Travspelet är etablerade och eftersom det inte kommer så mycket nytt från Eriksson så finns det heller inte så mycket att diskutera. Nytt blod behövs, mer konkurrens i toppen från hårdsatsande stall osv.
Answer to: "Han är ingen kamel! Han är en av de hästarna jag trodde gans"
|
|
Jasså, så du tyckte/tycker att jag är en tomte? 
|
|
Reply
|
|
sportsvensson
|
Posted: 2015-10-04 13:23:29  Hästen som vann silver finalen att kalla den för kamel är väl lite att ta i ,de är ju en riktigt bra häst ! Stallchefen i stallCherry är bara bäst helt överlägsen så är de bara
Answer to: "Hästen som vann silver finalen att kalla den för kamel är v&"
|
Became a member: 2011-05-14
Forum posts: 365
|
Jag tycker det är lite magstarkt att skriva att Cherry är överlägsen...jag själv har fått jobba mig uppåt i fyra år på det här spelet med mina två miljoner jag hade i början. Fick sälja av flera fina i början för att få det att gå runt. Vad jag vet så började Cherry med tio ggr mer i startkapital när han tog över sitt stall. Bara senaste veckorna har han köpt hästar för över 20 miljoner och de summorna har jag aldrig varit i närheten av..............
Visst har han fått fram en och annan som varit billig med men känns lite som två olika världar på spelet.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2015-10-04 13:50:08  Jag tycker det är lite magstarkt att skriva att Cherry är överlägsen...jag själv har fått jobba mig uppåt i fyra år på det här spelet med mina två miljoner jag hade i början. Fick sälja av flera fina i början för att få det att gå runt. Vad jag vet så började Cherry med tio ggr mer i startkapital när han tog över sitt stall. Bara senaste veckorna har han köpt hästar för över 20 miljoner och de summorna har jag aldrig varit i närheten av..............
Visst har han fått fram en och annan som varit billig med men känns lite som två olika världar på spelet.
Answer to: "Jag tycker det är lite magstarkt att skriva att Cherry är öv"
|
|
"...magstarkt att skriva att Cherry är överlägsen..."
Haha!
8 etappsegrar och 2 andraplatser på de 10 senaste etapperna.
6 raka etappsegrar!
CHERRY ÄR TOTALT ÖVERLÄGSEN!
(Oavsett om han nu handlat häst för si och så mycket mer än dig sportsvensson.)
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2015-10-04 14:14:21
|
|
Eller hur, det handlar ju inte bara om ett starkt kapital. Det handlar om att förvalta det kapitalet på bästa möjliga sätt, vilket Cherry uppenbarligen gjort.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2015-10-04 14:23:22
|
|
Ja, som PuchMaxarn kom du en gång tillbaks efter en lång paus och gjorde överbud på åsnor och det kändes som att det var mest för att förstöra. Köpen var tvungna att hävas har jag för mig, därav tomtestämpeln. Dock har du även bidragit med en del positivt också, det ska medges. No hard feelings.
sportsvensson, du har såklart gjort det bra. Du har ett redigt toppstall och är alltid med där uppe. Men kom igen. Vad ska jag behöva göra för att slippa höra att jag när jag tog över det här stallet hade 20 meloner i kassan? Jag hade dom pengarna pga att jag gjorde mig av med Grenkas gamla hästar, så på nåt sätt har jag ju ändå byggt upp allting själv. Det finns nog rätt många stall idag som sitter på såna pengar utan att vara i närheten av att vinna ens en etapp.
|
|
Reply
|
|
johan1
|
Posted: 2015-10-04 15:17:31  Ja, som PuchMaxarn kom du en gång tillbaks efter en lång paus och gjorde överbud på åsnor och det kändes som att det var mest för att förstöra. Köpen var tvungna att hävas har jag för mig, därav tomtestämpeln. Dock har du även bidragit med en del positivt också, det ska medges. No hard feelings.
sportsvensson, du har såklart gjort det bra. Du har ett redigt toppstall och är alltid med där uppe. Men kom igen. Vad ska jag behöva göra för att slippa höra att jag när jag tog över det här stallet hade 20 meloner i kassan? Jag hade dom pengarna pga att jag gjorde mig av med Grenkas gamla hästar, så på nåt sätt har jag ju ändå byggt upp allting själv. Det finns nog rätt många stall idag som sitter på såna pengar utan att vara i närheten av att vinna ens en etapp.
Answer to: "Ja, som PuchMaxarn kom du en gång tillbaks efter en lång paus o"
|
|
Bry dig inte om vad andra skriver å tycker det kallas SVARTSJUKA !!!!
Du är bara bäst helt överlägsen så är de bara låt de säga vad de vill
|
|
Reply
|
|
johan1
|
Posted: 2015-10-04 15:17:32  Ja, som PuchMaxarn kom du en gång tillbaks efter en lång paus och gjorde överbud på åsnor och det kändes som att det var mest för att förstöra. Köpen var tvungna att hävas har jag för mig, därav tomtestämpeln. Dock har du även bidragit med en del positivt också, det ska medges. No hard feelings.
Answer to: "Ja, som PuchMaxarn kom du en gång tillbaks efter en lång paus o"
|
|
Bry dig inte om vad andra skriver å tycker det kallas SVARTSJUKA !!!!
Du är bara bäst helt överlägsen så är de bara låt de säga vad de vill
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|