Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Omröstning

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

1   2   [ 3 ]  
Author Message
ddmannen Posted: 2015-10-16 17:13:19 Edited(1): 2015-10-16 17:19:24 Answer to: "Kan för utomstående verka en anings märkligt men jag fö"

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
Man börja trots allt glömma lite , retar mig att jag inte kommer ihåg alla nivåerna och alla egenskaperna.
Misserabel, usel,dålig, knacklig, anständig,tror briliant fanns med , hissnande,

psyke , rytmik , styrka eller kondion ,?

och 4 nästan meningslösa muskler

Någon som kan hjälpa mig att minnas ,(misstänker att Larockma har det på något excellark)
Reply
Post removed Posted: 2015-10-16 19:01:36
larockma Posted: 2015-10-18 09:30:52

Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
1. Miserabel (Sämst)
2. Värdelös
3. Oduglig
4. Knackig
5. Anständig
6. Skaplig
7. Förträfflig
8. Prima
9. Utmärkt
10. Fantastisk
11. Lysande
12. Enorm
13. Hisnande
Samt föddes en kuse med 14 men jag uppfattade inte vad det skulle benämnas.

Löpteknik-Psyke-Kondition-Rytmik-Framben-Rygg-Bakben
Träning skedde varje fredag em oavsett ev. starter. (Mkt bra=man slapp sitta dagligen o rodda med detta).
Samt att man bara hade 1 tränare i taget anställd (tror det var i 3 veckors perioder), med 1 specifik egenskap som sin bästa.

Kuskarna hade bara 3 nivåer och inte som här 1-10 (=mer rättvist)

Loppinställning: Gå för ledning, spara för spurt samt...har jag glömt.

Samt i min excel flik med namn, starter. Sa har jag skrivit på slutet av varje häst 3 olika saker: BF, DF samt FS .... vad fasen var det?
Reply
ddmannen Posted: 2015-10-18 10:08:23 Answer to: "1. Miserabel (Sämst) 2. Värdelös 3. Oduglig 4. Knackig 5"

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
Har För mig nivå 14 fick namnet magnifik , han som hade hästen har funnits här på zonen . Pappan till den hästen var även morfar och han var den enda hästen klarade av att tävla mot eliten som 6-7 åring.
Tror att maxvärdet var nog otroligt viktigt vid aveln , startvärderna var ren nog slump
BF DF FS skulle kunna ha någon med form att göra . Bra , dålig och form saknas (gissar)

En säsong var 3 eller 4 månad.
Max 140 hästar .

Fanns inget som slump eller löpskalle i loppen utan bästa hästen vann alltid , fanns en minimal risk att hästen galopperade.
Reply
backagard Posted: 2015-10-20 20:12:39

Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
Spontant så känns TZ bättre än Sulky. Framförallt att det finns en formkoefficient som påverkar träningen och att inte bästa hästen (med högst index...) alltid vinner. Sulky kunde ju iofs utvecklats till att bli bättre...

Började i våras på TZ, och det jag kanske inte riktigt gillar är startpoängsräkningen. Gillar den som görs IRL och på Sulky bättre, men man vänjer väl sig att försöka "uppanmäla" hästar och ta ett tredjepris istället för att hitta en fin inmatchad propp med sämre prispengar i. Svårt att få en häst att gå genom olika proppar upp i V75.

Och med tanke på att det fanns hästar med nästan osannolika segerstaplar - vilken häst har flest segrar i rad på TZ?! Och hur många isf? Någon som vet?
Reply
spanarn Posted: 2015-10-20 21:25:18 Answer to: "Spontant så känns TZ bättre än Sulky. Framförallt"

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720

Och med tanke på att det fanns hästar med nästan osannolika segerstaplar - vilken häst har flest segrar i rad på TZ?! Och hur många isf? Någon som vet?

Åtminstone tidigare innehades rekordet av Share My Joy (senare omdöpt till Ares) med åtta raka segrar. Har dock inte varit så aktiv de senaste två-tre åren så en reservation för det.
Reply
1   2   [ 3 ]