Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Bergsåker 2008-01-26
V75-3 Gösta Bergengrens Minneslopp (Gulddivisionen, försök 1 i meeting 2).
1. AMOUR AMI 65% 20
Bergh Robert
9. TRITON SUND 27% 41
Karlsson Johnny B
5. HARMONIC SILVIO 22% 56
Kontio Jorma
3. HARLANS BOOGIE 20% 69
Ingves Peter
7. REGENT ROYAL 11% 80
Adielsson Erik
2. PRIME 6% 198
Lennartsson Per
4. BERTUZZI 1% 0
Jonsson Jimmy
6. DIMMAN 1% 0
Frick Jim
8. KING ONE 1% 450
Eriksson Sören

Senast uppdaterad: 2008-01-26 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Bergsåker
V75-2 Bergsåker
V75-3 Bergsåker
V75-4 Bergsåker
V75-5 Bergsåker
V75-6 Bergsåker
V75-7 Bergsåker
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Bergsåker

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   4   [ 5 ]   6   7  
Author Message
Posted: 2008-01-24 23:40:53

Became a member: 
Forum posts:

V 9, TRITON SUND
Nijo tippar du Amour Ami? Har inte han oxå bara mött Ponnyhästar? Umeå, Bergsåker & Bergsåker.. Har ju nästan bara vunnit på Norrlands banor.

Nu får du äta upp "skitsnacket" om Bergsåker
Reply
Posted: 2008-01-24 23:53:31

Became a member: 
Forum posts:

V 9, TRITON SUND
Just precis, Amour Ami går sällan över gränserna. Håller bara till i Norrland. De gånger han trots allt provat på utanför gränserna har det slutat med platt fall och jobbig hemresa.
Han kanske är en dålig reshäst?
Hemmaplan nu och visst finns chansen mot skralt motstånd men inte mitt första streck.
Reply
Posted: 2008-01-25 01:20:30

Became a member: 
Forum posts:
Har läst vad ni ovan skriver om V75 avd3. Håller med om att det ser svårlöst ut, samtidigt har Berg fått det läge han vill ha i Rikstoton med Amuor Ami. Jag tror att hans enda cahns att svara ut spetsen är att Prime klarar av att hålla ut Harlands Boogie och jag trörs nästan sätta hur mycket som helst på att Prime inte klarar av att ta emot Harlands de första stegen. Att Harlands vann ett blufflopp sedan må vara hänt, men med en sluttid på 13,9 efter det är väll inte så dumt. Ni som tittar i lopparkiven på lopp kan kolla in hans öppningar och vinster på betydligt snabbare tider och öppningar, dessutom om det skulle bli tempo i loppet, så visslar han bara förbi detta gäng. Han har mött bra mycket bättre hästar en vad han möter här tidigare. Frågan är om han klarr av att gå med hakar? Men han kommer ju uppifrån Bergsåkerstrakten, så de skall väll inte vara några problem. Om Ingves har bestämt sig för spets så kör han där, men som sagt hästen kan avsluta lika snabbt som han kan öppna, så för er som inte törs spika någon, ta med Harlands Boogie som 2:a 3:e häst i loppet. Jag kommer att spika även denna gången. Han lär ha gått fram ytterligare med snabbjobbet han fick sist. Och ni som inte tror att han fixar distansen, glöm det!! Prime höll visst spetsen mot Harlands Boogie på Charlottenlund och där är det bara 6 framspår och lite andra förutsättningar. Prime tycker jag inte har visat någon form och det luktar släpp från Kari i Guiden. Kommer Berg Kanske Ingves släpper, men inte om Johnny B Karlsson kommer Triton hade inget att ge senast! Hamnade tyvärr på fel avdelning med detta inlägg vid mitt först försök på denna sida. 3 gången gillt!
Reply
tommie Posted: 2008-01-25 09:17:09 Answer to: "Har läst vad ni ovan skriver om V75 avd3. Håller med om att det ser svår"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430

V 1, AMOUR AMI
Tror harlans boogie är bland dom tre sista i mål... Om han svarar spets så kommer han sist tror jag... Det är ingen bra häst.
Reply
Posted: 2008-01-25 10:13:19 Answer to: "Tror harlans boogie är bland dom tre sista i mål... Om han svarar spets s"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
Att Harlands Boogie inte skulle vara en bra häst, då är du dåligt påläst! Det är endast Amour Ami och kanske Harmonic Silvio med Jorma Kontio i sulkyn, som kan vara före till slut, men som sagt var Harlands Boogie är ingen bluff när han är i form!
Reply
Nijo Posted: 2008-01-25 10:33:16 Edited(1): 2008-01-25 10:33:40

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389

V 1, AMOUR AMI
då kan jag sätta nästan hur mycket som helst på att prime klarar att hålla ut harlans boogie, såvidare lenartsson då vill. Harlans boogie tog som sagt inte 1 längd på prime på charlottenlund och det finns absolut inget som säger att han kommer att göra det nu.

harlans boogie är verkligen INTE en bra guldhäst för v75, kan väl bara vinna skitlopp efter att ha fått bestämma i kallsblodstempo och det gör knappast hästen bra, det betyder bara att kuskarna är ett gäng mesar!Är även kännt att harlans boogie aldrig klarar av att lägga 2 speeder i ett lopp!
Reply
Posted: 2008-01-25 11:01:53
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 9, TRITON SUND
Harlans vinner väl såna skitlopp som senast på Jägersro där det är lätta pengar att tjäna... Muuahaa

Men han borde väl vinna nu då när det är i Norrland. Han spöade ju faktiskt en av Jägers "Supertalanger" senast Glen Kronos..
Reply
Cherry Posted: 2008-01-25 11:06:31

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901

V 1, AMOUR AMI
Lägg av. Alla som kan något om trav och såg det loppet vet att det var ett löjligt fusklopp och att det inte säger något om att Harlans Boogie skulle vara en bra guldhäst. Får den sitta ifred på kortdistans så kan den rinna undan och då är den ett streck. Känns som andra förutsättningar nu.
Reply
Posted: 2008-01-25 11:45:54

Became a member: 
Forum posts:

V 9, TRITON SUND
Med drygt 10 mille i omsättning hittils så är streckprocenten på Amour Ami helt fel.. med 78%.. överstreckat så de bara skriker om de än så länge! 35-40% ska strecken ner på innan jag tar med på min lapp
Reply
Posted: 2008-01-25 11:49:39

Became a member: 
Forum posts:
spikar nog amour ami, föe er som letar skräll så vet jag att de är nöjda med Regent royal och king one.... RR med erik är intressant, om jonny b kör till dödens....
Reply
Posted: 2008-01-25 15:47:19 Edited(1): 2008-01-25 15:49:23

Became a member: 
Forum posts:
Haha Amour Ami, Triton sud och Harmonic silvio känns ganska bra, Harlans Boogie är skräp, som vinner bluff lopp. Som tur är tror svenska folket att bara för han kom 1a på Jägers så gör han det igen. ÖVERSTRECKAD
Reply
Cherry Posted: 2008-01-25 16:14:29

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901

V 1, AMOUR AMI
Att chokladkakan dessutom gav avslag på Amour Ami känns ju ännu tryggare för er som spikar. Inväntar värmningar för beslut.
Reply
Posted: 2008-01-25 21:15:22
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 9, TRITON SUND
Som jag redan nämt kommer Triton Sund mest troligt att forceras fram till dödens och sätta press på ledaren. Kanske rent utav att han blir släppt till ledningen beroende på vem som leder i det läget när han kommer.
Triton Sund är bästa hästen i loppet men jag litar inte på hästen då han på slutet gjort många bottenprestationer.
Det blir gardering med Harmonic Silvio å så får jag väl ta med den där Amour Ami ifall Prime och Harlans Boggie inte skulle laddas från start då båda vill smyga över medeldistansen.
Reply
Posted: 2008-01-25 21:20:17 Answer to: "Amour Ami kan inte spetsa här. Inte ens om både häst och kusk och"

Became a member: 
Forum posts:
Jasså det säger du! Kolla lopparkiv B 070802 lopp 8!!! Tror inte att Prime tar en längd på Amour Ami! Men däremot så är den troliga ledaren Harmonic Silvio om den laddas för det! Tror inte Harlans Boogie vill ta emot i en hård öppning på 2140. Kolla gärna lopparkiv när Jorma begärde lite av han efter 100m körda! Bara small till i en 08 öppning!!! J 071027 lopp 10! Men han kanske inte laddas.. Så mitt tips till er alla är SPETS O SLUT Bara att spika o hämta ut!!!
Reply
Posted: 2008-01-25 21:50:22

Became a member: 
Forum posts:
tänk lite på att om era nr 2,3,4 laddas hårt så kanske dom mattas till slut, långt upploppoch litet fält ger ju ändå chans till amour ami, men jag hyllar inte hästen, skål
Reply
Posted: 2008-01-25 21:53:09 Answer to: "tänk lite på att om era nr 2,3,4 laddas hårt så kanske dom mattas till "

Became a member: 
Forum posts:

V 5, HARMONIC SILVIO
jag tror fortfarande KNALLHÅRT på

triton sund & Harmonic...

spik på nån av dessa? tror inte ett dugg på amour ami...
Reply
Posted: 2008-01-25 22:15:28 Answer to: "jag tror fortfarande KNALLHÅRT på triton sund & Harmonic... spik "
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
känner J.B.K! inte fått tag på han ikväll! men i morgon kan du få senaste infon om det ekipaget om du vill?! han brukar ha klart för sig. lika mkt med klara som avslag
Reply
Posted: 2008-01-25 22:33:49 Answer to: "känner J.B.K! inte fått tag på han ikväll! men i morgon kan du få sena"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 5, HARMONIC SILVIO
haha okej .. aa det låter bra.. ...

Reply
rotagg Posted: 2008-01-26 00:04:28

Became a member: 2007-09-30
Forum posts: 413

V 7, REGENT ROYAL
Jag tror också harmonic spetsar om jorma vill.. Ingves släpper nog även om han skulle kunna svara den tokiga finländarn.. Och Jorma släpper aldrig spets, finns inte på världskartan.. Regent royal liftar med i rygg på amour ami(dödens) och fäller smatliga till slut.. Där har ni min loppanalys..
Reply
Posted: 2008-01-26 00:27:10 Answer to: "detta vinner amour ami, sveriges bästa häst just nu........ spe"

Became a member: 
Forum posts:
Sveriges bästa? Nja... Bergh har en bra kuse men det luktar inv. Harlans kan rinna undan igen men det roliga är att triton vinner på styrka. Låser på dom och Royal med Erik.
Reply
1   2   3   4   [ 5 ]   6   7