Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Bergsåker 2008-01-26
V75-3 Gösta Bergengrens Minneslopp (Gulddivisionen, försök 1 i meeting 2).
1. AMOUR AMI 65% 20
Bergh Robert
9. TRITON SUND 27% 41
Karlsson Johnny B
5. HARMONIC SILVIO 22% 56
Kontio Jorma
3. HARLANS BOOGIE 20% 69
Ingves Peter
7. REGENT ROYAL 11% 80
Adielsson Erik
2. PRIME 6% 198
Lennartsson Per
4. BERTUZZI 1% 0
Jonsson Jimmy
6. DIMMAN 1% 0
Frick Jim
8. KING ONE 1% 450
Eriksson Sören

Senast uppdaterad: 2008-01-26 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Bergsåker
V75-2 Bergsåker
V75-3 Bergsåker
V75-4 Bergsåker
V75-5 Bergsåker
V75-6 Bergsåker
V75-7 Bergsåker
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Bergsåker

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   [ 4 ]   5   6   7  
Author Message
Posted: 2008-01-24 10:51:37

Became a member: 
Forum posts:

V 9, TRITON SUND
När Triton Sund kommer upp i dödens sätter han press på ledaren som över upploppet kommer att vika sig som en nytänd ljusveke.
Dock har Triton Sund inte visat någon form på länge och är sårbar här.
Alltså, för att Amour Ami skall kunna vinna här måste han missa ledningen och hoppas att han får ryggar att gå i. Så tror jag också blir fallet. Men någon trolig vinnare är han inte men platsar på kupongen då loppet håller låg klass för att vara Gulddivision.
Mest troliga segrare är Harlans Boggie från rygg på Triton Sund eller Harmonic Silvio från tredje ytter.
Reply
Cherry Posted: 2008-01-24 11:17:56

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901

V 1, AMOUR AMI
Hoppas du inte är allvarlig när du påstår att triton Sund är en starkare häst än Amour Ami? Förstår inte hur du analyserar loppet och positionerna...

Harlans boogie, Prime eller Harmonic Silvio lär inte svara om Bergh sänder tidigt. Kallblodstempo första varvet och sen 1.08 sista 500.

Och ni kan sluta i att spekulera i att han blir instängd. I lopp med små startfält lägger sig alla i stort sett alltid på ett tåg på innerfältet, det blir lustempo och sen börjar de röra sig lite långsamt fram varvet från mål. Inte ett skit kommer hända och ledaren Amour Ami glider ifrån med två säkra längder. Glöm att Triton Sund sätter sig och pressar i hårt tempo i dödens på Amour Ami.
Reply
Posted: 2008-01-24 11:32:43
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 9, TRITON SUND
Jag är oerhört allvarlig i min analys att Triton Sund kan pressa sönder ledaren i loppet, även om det skulle råka bli Amour Ami.
Tänk på att både Prime och Harlans Boggie är riktiga startkatapulter.
Prime kan jag tänka mig släpper till Amour Ami om han mot förmodan skulle komma tidigt.
Harlans Boggie tror jag inte släpper ledningen frivilligt till Amour Ami.
Bakom tassar Harmonic Silvio med den mysige Jorma i jollen och sätter in slutattacken 300 kvar.
På lördag får vi se vems analys som stämde. Min eller din......eller någon annans?
Reply
Cherry Posted: 2008-01-24 11:52:47

V 1, AMOUR AMI
Jag är rätt säker på att alla de som aspirerar om spets i första läget Prime, Harlans Boogie och Harmonic Silvio släpper spets om någon kommer fram och ställer frågan eftersom det är full väg denna gång. Annorlunda förra veckan när det var kort distans. Och jag skulle bli förvånad om Triton sund är först fram och ställer frågan. Ännu mer förvånad blir jag om Amour Ami kommer till spets och Triton Sund plockar ner honom den hårda vägen.

Men spela så du och gärna fler med dig så rensar min spik bättre.
Reply
Post removed Posted: 2008-01-24 12:17:28
Nijo Posted: 2008-01-24 12:19:37

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389

V 1, AMOUR AMI
amour ami är och ska vara överlägsen i detta loppet, oavsett löpningsförlopp.

förlorar han så är troligen sjukdom orsaken, eller en galopp......
Reply
Posted: 2008-01-24 13:10:30

Became a member: 
Forum posts:
harmonic silvio verkar inte vinna så mycket på 2140, tycker jag, utan mer på 1640...? och jag hittar inga vinster i guldlopp... klarar han detta? har bara kollat snabbt i resultatraden men han verkar inte ha kommit etta mot av hästarna här bortsett från dimman, som är struken? och den seger han har på 2140 har goop tagit, inte kontio... fast statisktik är ju inte allt, så ni som säger den har chans här kanske har helt rätt... märkligare saker har hänt förr...

och tittar man i galoppraden så ser det riskfirtt ut för amour amis del tycker jag...

finns det nån bättre spik än amour ami i denna v7-rundan? är inte säker på att jag spikar den men den ser ju väldigt bra ut i resultatraden...

fast man kanske kan vara rädd att berg blir diskad?!? han kanske gör saker han inte får och då slår domarna klubban i bordet igen!!!??? eller? är det ett orimligt scenario? inte i mitt huvud just nu i alla fall...
Reply
Posted: 2008-01-24 15:45:32

Became a member: 
Forum posts:

V 9, TRITON SUND
Jag tror att ni övervärderar Amour Ami lite granna, han har faktiskt lite svårt att hålla i ordning på travet då det går riktigt fort, han är bäst på kortspeed.
Nurmo sätter inte på något helstängt på Harmonic Silvio, två strykningar redan & Triton Sund har rygg på Harlan Boogie & Harmonic om dom väljer det. Kolla starten då Arras vann på Jägersro, Triton Sund laddas bakom hästar & håller med lätthet samma fart som Arras.
Det kan vara värt att läsa allt som sägs från kretsen kring Triton Sund.
Jag tror han körs offensivt & hinner före Amour Ami fram till Ingves.
Reply
Cherry Posted: 2008-01-24 15:51:11

V 1, AMOUR AMI
Hur kan Triton Sund ha rygg på Harlans boogie och harmonic silvio?

Och till det andra. Jag övervärderar inte Amour Ami. Det är ju vissa som däremot övervärderar Harlans Boogies kapacitet på full distans, Harmonic Silvios chanser mot guldmotstånd och Regent Royal som bara värmer bra. Triton Sund är den enda som har chans att besegra Amour Ami men då måste den komma till spets och det känns långsökt.
Reply
tommie Posted: 2008-01-24 15:58:35
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430

V 1, AMOUR AMI
Jag tror oxå att amour ami vinner. men det var inte längesen face the evil utmanade amour ami in på linjen från dödens... Jag vill defenitivt inte att triton sund kommer till dödens tidigt och trycker...
Reply
Posted: 2008-01-24 16:57:32
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 9, TRITON SUND
Triton är ju ensam häst på bakspår & väljer ju själv vilken rygg han vill ha.
Bertuzzi är struken vilket gör att Harlan & Harmonic startar bredvid varandra.

God tur
Reply
Cherry Posted: 2008-01-24 18:51:33

V 1, AMOUR AMI
Men varför skulle han byta startrygg på Prime? Sitter ju direkt i andra spår då plus att Prime säkert är snabbast av dem alla iväg?
Reply
Posted: 2008-01-24 20:15:21
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 9, TRITON SUND
Jag tror att Harlans Boogie är snabbast ut.
Vi får kolla upp det på lördag.

God tur
Reply
Nijo Posted: 2008-01-24 21:08:41

V 1, AMOUR AMI
på charlottenlund så tog inte harlans boogie 1 längd på prime, varför ska han göra det nu????
Reply
tommie Posted: 2008-01-24 21:23:16
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430

V 1, AMOUR AMI
enligt hasse bergh så trodde inte robban att någon kunde ta en längd på amour ami.
Reply
Posted: 2008-01-24 21:25:41
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 9, TRITON SUND
Du har säkert rätt. Men formen har nog Harlans Boogie.

God tur
Reply
Posted: 2008-01-24 21:53:37

Became a member: 
Forum posts:
Bergh tror ingen tar en längd på sin men måste ladda rejält då?
Prime vill ner till plankan, så frågan är om Triton ska ta rygg på prime då?
Harlans kan nå spets och vill definitivt inte ha dödens....satsas stenhårt mot spets?
Harmonic silvio...kan alltså bara sitta och finåka in i kurvan och få 2a-3e ytter, eller?
Måste bli livsfarlig i så fall !

Men visst , risken är att det blir Berghs i spets och följa john en bit i prydligt led...
Reply
Nijo Posted: 2008-01-24 22:09:36

V 1, AMOUR AMI
1. harmonic silvio är minst 1-2 klasser sämre än amour ami
2. känns som skitsamma vem triton sund tar rygg på, finns inte en chans i världen att han kan följa hästen framför för att kunna dra fördel av det.

säger som professorn: "man ska ha 7 rätt"
Reply
Posted: 2008-01-24 22:21:36

Became a member: 
Forum posts:

V 5, HARMONIC SILVIO
jag ska försöka fälla bergh.. kanske helgarderar. billigt nu när två är strukna
Reply
Posted: 2008-01-24 23:18:08
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 9, TRITON SUND
Amour Ami kan inte spetsa här. Inte ens om både häst och kusk och tränaren och alla ni andra vill att han skall göra det bara för att det skulle kännas som en bra spik.
Hur i all världen skall han kunna svara Prime?? Det går inte!
Han kan bli släppt till ledningen, det är enda möjligheten.

Amour Ami är mycket streckad och han blir över från start, alltså överstreckad, hehe....
Reply
1   2   3   [ 4 ]   5   6   7