1
2
3
[ 4
]
5
6
7
|
|
Posted: 2008-01-10 18:32:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
Här tror jag på Cindy Hall...hur är hon från start???(lite dålig koll på det)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-10 19:04:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, AMAZING RIBB
|
First Out har jag själv hört Erik Adielsson uttrycka sig om på stallbacken (och då är det inge mes utan då kommer vad man tycker och jag skriver ordagrant)
Hästen är totalt överskattad men har allt som en häst ska ha, utom en sak, vinnarskallen!!! First Out vinner inte!
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-10 19:11:57  First Out har jag själv hört Erik Adielsson uttrycka sig om på stallbacken (och då är det inge mes utan då kommer vad man tycker och jag skriver ordagrant)
Hästen är totalt överskattad men har allt som en häst ska ha, utom en sak, vinnarskallen!!! First Out vinner inte!
Answer to: "First Out har jag själv hört Erik Adielsson uttrycka sig om på stallback"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Oj...  Erik tycker ungefär som jag då...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-10 20:19:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, AMAZING RIBB
|
amazing ribb måste ju ha bra chans, fint lopp senast lutar åt chansspik på den eller helgardering
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-10 21:57:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LEA
|
......och jag håller också med Erik. Sa han verkligen så??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-10 22:30:07 Edited(1): 2008-01-10 22:38:16
|
Became a member:
Forum posts:
|
Spikade Lea förra veckan men inte nu. Hon ska med på sin form men ett tufft lopp i kroppen blir det hårt.
Åke plockar dem på upploppet?
Efter att ha tittat på Go Chips sista lopp så inser hur understreckad hästen är. Hård körning om täten med Go chip i ryggen på Ludde, lucka på upploppet för Go Chip när Lea kroknar i dödens. Klart!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-10 22:33:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, AMAZING RIBB
|
Jag vet inte riktigt om jag litar på dig där BoB, man hör det man vill höra =). Fia Fiktiv känns klart intressant, kommer ju från ett stall i form =). Sedan är ju inte, som ni säger, Amazing Ribb dålig heller. LEa har en del att bevisa fortfarande, även om min tippvän tappade sjuan på henne i lördags.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-10 22:42:30
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
V 4, FIRST OUT
|
utdrag från stigh.s hemsida,,, ska först klargöra med att den mannen pratar aldrig skit och är sällan optimistisk när han ska bedöma vinstchanser, men det vet väl alla redan antar jag.
"First Out
- Hon har närmat sig toppformen allt mer i vinter och senast gick hon ett övertygande slutvarv som tvåa bakom Dream Sugar Boy i ett V64-lopp. Hon har samlat på sig en serie tvåor och treor och borde snart vara förtjänt av en fullträff. Berndt Lindstedt körde henne i ett 1.30-jobb på rundbanan under tisdagen och han var helt nöjd med hur hon uppträdde. Resan till Malmö ska inte utgöra något problem, då hon har klarat längre tripper på bra sätt förut. Jag tycker att First Out ska ha en vettig chans att vinna. Både läget och distansen ser tilltalande ut för hennes del."
"First out ska ha en vettig vinstchans att vinna", det räcker för att det ska bli en A häst med hårda krav på sig till mitt system.
fri tolkning ^_*
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-10 22:46:48  utdrag från stigh.s hemsida,,, ska först klargöra med att den mannen pratar aldrig skit och är sällan optimistisk när han ska bedöma vinstchanser, men det vet väl alla redan antar jag.
"First Out
- Hon har närmat sig toppformen allt mer i vinter och senast gick hon ett övertygande slutvarv som tvåa bakom Dream Sugar Boy i ett V64-lopp. Hon har samlat på sig en serie tvåor och treor och borde snart vara förtjänt av en fullträff. Berndt Lindstedt körde henne i ett 1.30-jobb på rundbanan under tisdagen och han var helt nöjd med hur hon uppträdde. Resan till Malmö ska inte utgöra något problem, då hon har klarat längre tripper på bra sätt förut. Jag tycker att First Out ska ha en vettig chans att vinna. Både läget och distansen ser tilltalande ut för hennes del."
" First out ska ha en vettig vinstchans att vinna", det räcker för att det ska bli en A häst med hårda krav på sig till mitt system.
fri tolkning ^_*
Answer to: "utdrag från stigh.s hemsida,,, ska först klargöra med att den mannen pra"
|
|
det finns ingen skalle på first out. Dom kan ju inte gå ut i media och säga att hästen inte har någon skalle det fattar ju vem som helst!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-10 22:51:03 Edited(1): 2008-01-10 22:53:10
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
V 4, FIRST OUT
|
hmmm, varför inte? finns ju MÅNGA tränare som gjort det, tycker jag läser det var och varannan vecka. Vet att STigH har sagt det tidigare om hästar som han haft......rocky ribb, kibitka, tror han sade det om just a face tills den vann också^^
dålig bortförklaring tommie
om han tror att hästen inte har vinnarskalle så är det ju ganska dumt att uttala sig om vettig vinstchans, något som STigH aldrig gör om han verkligen inte tror att det är vettig vinstchans.
DÅ säger han väl bara att han inte tror att den vinner, platschans som bäst eller att den har just dålig vinnarskalle,
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-10 22:55:50
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, AMAZING RIBB
|
Som du säger Nijo, Stig H är försiktig med att utlova segerchanser för sina hästar. När han säger så pass stora ord om First Out kan inte hästen ha dålig skalle. Jag tror (läs vet) att Stig H skulle lagt märke till det isåfall och skrivit om det i sitt inlägg. Åker absolut med på systemet.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-10 22:57:36  hmmm, varför inte? finns ju MÅNGA tränare som gjort det, tycker jag läser det var och varannan vecka. Vet att STigH har sagt det tidigare om hästar som han haft......rocky ribb, kibitka, tror han sade det om just a face tills den vann också^^
dålig bortförklaring tommie
om han tror att hästen inte har vinnarskalle så är det ju ganska dumt att uttala sig om vettig vinstchans, något som STigH aldrig gör om han verkligen inte tror att det är vettig vinstchans.
DÅ säger han väl bara att han inte tror att den vinner, platschans som bäst eller att den har just dålig vinnarskalle,
Answer to: "hmmm, varför inte? finns ju MÅNGA tränare som gjort det, tycker jag läs"
|
|
Okej det har du rätt i. men gå in och titta på loppet som jag skrev om förut hos någon kompis som har tillgång till atg-live bara för kul... skulle va roligt att höra vad du tycker om loppet. jag har iaf aldrig sett en häst som har sett så fin ut bromsat bort segern. Jag hade kryssat för att den hade vunnit i programet.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-01-11 12:16:03
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 3, FIA FIKTIV
|
Ludde verkar sikta på en smygresa... Om Lea blir släppt till spets vet de katten om någon rår på henne. Hade varit skillnad om hon fått dödens, men från spets... Nja! Jag tycker First Out är första motbudet och håller inte med om att hon verkar sakna skalle. Tvärtom nästan tycker jag så verkar hon kämpa på bättre än de flesta i detta lopp. Goopen kan ju få loppet och blir ju farlig också. Det finns ju en hel del annat kul streckmässigt som Fia tex som de har höga förhoppningar på.
|
|
Reply
|
|
rotagg
|
Posted: 2008-01-11 13:17:08
|
Became a member: 2007-09-30
Forum posts: 413
|
vet inte om det är stig h själv som ni har hört de här uttalandena av.. han är ju på semester men det är möjligt att han har sagt detta tidigt i veckan.. om det däremot är reijo som har sagt det så måste jag bara påpeka att reijo är betydligt mer optimistisk innan tävlingarna än stig h är..
om det är som grenka säger att lea blir släppt till spets så har hon naturligtvis bättre chans än om hon får harva i dödens.. men är ändå tveksam till detta och som dunderfavorit köper jag henne inte..
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-01-11 13:25:53
Edited(1): 2008-01-11 14:23:53
|
|
|
Posted: 2008-01-11 13:28:24  vet inte om det är stig h själv som ni har hört de här uttalandena av.. han är ju på semester men det är möjligt att han har sagt detta tidigt i veckan.. om det däremot är reijo som har sagt det så måste jag bara påpeka att reijo är betydligt mer optimistisk innan tävlingarna än stig h är..
om det är som grenka säger att lea blir släppt till spets så har hon naturligtvis bättre chans än om hon får harva i dödens.. men är ändå tveksam till detta och som dunderfavorit köper jag henne inte..
Answer to: "vet inte om det är stig h själv som ni har hört de här uttalandena av.."
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, AMAZING RIBB
|
 vet inte om det är stig h själv som ni har hört de här uttalandena av.. han är ju på semester men det är möjligt att han har sagt detta tidigt i veckan.. om det däremot är reijo som har sagt det så måste jag bara påpeka att reijo är betydligt mer optimistisk innan tävlingarna än stig h är..
Jo, jag såg också att det var Reijo som uttalat sig och då betyder ju inte de fina orden om First Out lika mycket. Reijo är en ständig optimist som tror lite för mycket på sina hästar i mina ögon, men att han inte tror på varken Thuram eller Persos Yankee (som ändå har vissa möjligheter tycker jag) borde åtminstone betyda att han är uppåt angående First Outs chanser.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-11 14:50:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
okej nu ska vi se här, visserligen har mina Avslag vunnit dom senaste veckorna men den här tar jag bort från allt den är chanslös, Lea vinner ALDRIG, men haha bara fler system som ryker när dom spikat henne.. Lea kommer bli hängande så det så jag lovar FÖRLUST!.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-11 14:52:51
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, RYDENS CREMONA
|
Rydens Cremona var det visst prepare på senast enligt Nisonen & Amazing Ribb gjorde en maxprestation senast=tömd! Lea gjorde en maxprestation=tömd! Svanens hästar trivs inte på Jägersro, Semba Kebell laddas för fullt mot Lea, Örjan har rygg på Lea, Kari har tokform vilket leder till att Örjan spikas. Ibland är det lätt.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-11 15:01:00  Rydens Cremona var det visst prepare på senast enligt Nisonen & Amazing Ribb gjorde en maxprestation senast=tömd! Lea gjorde en maxprestation=tömd! Svanens hästar trivs inte på Jägersro, Semba Kebell laddas för fullt mot Lea, Örjan har rygg på Lea, Kari har tokform vilket leder till att Örjan spikas. Ibland är det lätt.
Answer to: "Rydens Cremona var det visst prepare på senast enligt Nisonen & Amazing Ri"
|
|
Håller med helt Garros!!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-11 15:05:10
|
Became a member:
Forum posts:
|
*funderar*
Alla pratar om Lea , Rydens , Amazing Ribb.....
Inte mycket ord om
1. Samba Kebell
Kan naturligtvis bli instängd , men kommer hon loss så , och BG kan nog hitta lucka , har fått vila lite nu och borde vara i bra form....
Men jag tycker det känns som att gardera upp Lea med ett gäng är inte helt omotiverat...

|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
6