Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Jägersro 2008-01-12
V75-2 Stolopp.
6. LEA 62% 23
Andersson Mikael J
4. FIRST OUT 28% 41
Adielsson Erik
1. SAMBA KEBELL 17% 122
Goop Björn
3. FIA FIKTIV 14% 75
Takter Johnny
9. GO CHIP 10% 128
Svanstedt Åke
5. CINDY HALL 8% 174
Untersteiner Peter
10. AMAZING RIBB 8% 116
Uhrberg Thomas
11. RYDENS CREMONA 7% 177
Kihlström Örjan
2. PINE NOELLE 3% 304
Kolgjini Lutfi
7. SMASHING DAME 2% 355
Sjunnesson Jörgen
8. SCOCCOS FINESS 1% 970
Alderborg Rickard
12. SCORPION'S WINNER 1% 592
Lönborg Michael

Senast uppdaterad: 2008-01-12 18:00:04, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Jägersro
V75-2 Jägersro
V75-3 Jägersro
V75-4 Jägersro
V75-5 Jägersro
V75-6 Jägersro
V75-7 Jägersro
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-2 Jägersro

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   [ 3 ]   4   5   6   7  
Author Message
tommie Posted: 2008-01-08 20:35:11 Edited(1): 2008-01-08 20:35:27 Answer to: "det är lika idiotiskt som att jag ska be dig kolla på ett lopp conny nobe"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Det handlar om att first out blev livrädd när han kom först! Hon såg lysande ut tills hon kom först då tvärstannade hon! Kolla på loppet så fattar du vad jag menar... om du inte har sett loppet så har du ingen aning om vad du skriver om... Kom igen nu nijo och kolla fakta och skriv sen vad du tycker...
Reply
Nijo Posted: 2008-01-08 22:29:30 Edited(2): 2008-01-08 22:32:26

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389

V 4, FIRST OUT
kollar ej, möjligt att du har rätt. Det är fortfarande inte relevant hur en häst beteede sig för 6 månader sedan.

Vore samma sak som att du kollar på ett lopp som en häst galopperade i för 6 månader sedan och bara för det är hästen mycket osäker av sig? även om det är enda gången i karriären den galopperat.....

Darko och tommie, vi får se på lördag.
Men snacket om "vinnarskalle" köper jag inte förutom en del undantag.......
Reply
tommie Posted: 2008-01-08 22:33:12 Edited(1): 2008-01-08 22:34:03 Answer to: "kollar ej, möjligt att du har rätt. Det är fortfarande inte relevant hur"
223
Benny
Eskilstuna

Nijo... Om det är flera stycken andra här som tycker att hon har dålig skalle och bara du som tycker att hon har bra skalle, kan det då vara möjligt att du har fel en gång????
Reply
Nijo Posted: 2008-01-08 23:07:46

V 4, FIRST OUT
ni får gärna tycka att jag har fel, men eftersom jag har sagt att jag inte tycker att hon har dålig vinnarskalle så får jag ju stå för det? det är trots allt min åsikt och jag tycker att jag har lagt fram bra motiv till varför jag tycker så.....

alla måste inte tycka som dig tommie........
Reply
tommie Posted: 2008-01-08 23:16:59 Answer to: "ni får gärna tycka att jag har fel, men eftersom jag har sagt att jag int"
223
Benny
Eskilstuna

Nej men dom flesta gör det verkar det som..
Reply
B_Good Posted: 2008-01-09 04:11:36

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 5, CINDY HALL
Kan vi inte starta en egen tråd som handlar om Nijos spelstrategier o hur fel eller rätt dem är? Eller är jag bara dum som tycker att det tjatas en del om det? Ursäkta i så fall. Tycker det här är ett förbaskat bra forum i övrigt!

Cindy Hall känns som förstastrecket om hon nu inte är nedsatt av vad det nu var hon var struken för sist. Lea ska med men som tidigare nämts kan få svårare att nå spets denna gång. Go Chip känns underskattad o jag blir inte ledsen om det fortsätter vara så. O så kommer vi fram till Samba Kebell.. Nån som har lust att tala om för mig om jag vill ha med henne eller inte o varför.. Är det en Björneffekt på strecken hittills eller?
Reply
Cherry Posted: 2008-01-09 17:35:51

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901

V 3, FIA FIKTIV
Amazing Ribb stod ju för omgångens prestation senast och det verkar ju (även om det är för tidigt att sia om) som den blir lite bortglömd. Mitt förstastreck så här långt!
Reply
Posted: 2008-01-09 17:52:51

Became a member: 
Forum posts:
Jag har sett Lea på Mantorp flera gånger. Jag har en polare som är delägare. Jag har spelat bort en del pengar, påvad jag mest betraktat som symaptispel, på Lea tidigare.
Jag vet från kompisen att Selin har trott på Lea och hävdat att hon har kapacitet att springa riktigt fort i stort sett sedan hennes första lopp.Att hästen har kapacitet borde alltså inte vara något tvivel om

Att Lea skulle vara en riktigt fin löphäst, ha en grym vilja att vara först över linjen och allt det där....DET har det minst sagt funnits skäl ha sina tvivel om !

Sett Lea förlora i ganska enkla sällskap, sett henne kämpa så där lagom helhjärtat över upploppet, när man tror att pengarna är hemma efter passande löpningar i halvbra omgivning.

Nja, Lea är då ingen klar spik för mig ännu. Detta av 2 skäl:
1) Jag är väl inte direkt fullt övertygad om MJAs storhet som kusk. Vad händer om det häxar lite i starten. Hur smarta beslut tar han då?
Tycker den aspekten är konstigt bortglömd i ett lopp där Ludde har en spetskandidat och vad som helst kan hända !

2) 3 vinster varav endast en, den senaste, känns som en seger där hon verkligen behövt visa lite skalle och vilja BÅDE I START och MÅLGÅNG av loppet!
Visst senaste loppet var kanonfint! Men innan dess snackar vi :
En klar(och imponerande snygg) seger med flera längder, men ...var det mer av bra matchning av selin än bra prestation ?
En ganska enkel seger i ett lagom tufft sällskap där bara ett fåtal skulle kunna utmana...och ingen kunde till slut.

OM LEA HITTAT VILJAN OCH BÖRJAT FATTA VAD DET GÅR UT PÅ DÅ LEKER HON KANSKE HEM DET HÄR....men om lite unghästfasoner dyker upp igen...nja, då ser det svettigt ut.

Spik, njaa...men A-häst kanske. Om inte annat ser det rätt billigt ut att gardera upp
Reply
tommie Posted: 2008-01-09 18:06:51 Answer to: "Jag har sett Lea på Mantorp flera gånger. Jag har en polare som är delä"
223
Benny
Eskilstuna

Mycket bra teorier Perra!
Reply
Posted: 2008-01-09 22:27:16

Became a member: 
Forum posts:

V 6, LEA
Hmmm.....men så bra som Lea var näst senast efter galoppen. Fantastisk upphämtning!!! Följde upp med en lika fantastisk insats senast, seger på 13,4, och som hon såg ut. Ojojoj! Jag kan inte tro på ungdomsfasoner efter de två senaste starterna. Jag ser heller inget motstånd. Spik!! Men, jag gillar dina analyser, Perra. Helt klart.
Reply
Nijo Posted: 2008-01-09 22:36:37

V 4, FIRST OUT
jo, bra analys perra. Men jag väljer till skillnad från dem andra att plocka upp biten med micke j andersson som kusk, han kör som en galning ibland och jag tror inte att Lea vinner detta från dödens även om loppet senast inte sitter i benen.....(vilket jag tror det gör)

Sedan tycker jag nog att detta är BETYDLIGT hårdare motstånd än senaste tiden vilket innebär att kuskar har inte råd med för många misstag.....Inte varje dag man ser micke j andersson som favorit på v75.

vad gäller vinnarskalle: access tooma vann idag på v64, enligt många så hade den absolut INGEN vinnarskalle pga sina 11 lopp i karriären utan vinst. Konstigt att den vann nu då.......Tror nog att first out visar sin vinnarskalle här ^_*
Reply
Posted: 2008-01-09 23:22:01 Edited(1): 2008-01-09 23:22:51
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Jag är också helt inne på din kusklinje. Inget ont om MJA, men statistik är statistik. Han har inte samma vinstprocent...och visst han kanske inte har samma material att köra med...men det är ju precis det som kan ställa till det här
Det är inte alla som , när det hettar till, fixar att hålla sig kall bakom en V75-favorit !

MJA är definitivt inte lika van som en Goop, Kontio eller ens en Söderqvist att sitta i den sitsen (eller sulkyn) OCH har inte samma vinstprocent !

PUNKT !

NIJO//
Angående vinnarskalle så har jag helt avsiktligt unvikit att använda ordet.
Jag vet att det är ett lurigt begrepp som används lite hur som helst...
Det jag säger är att jag sett LEA visat lagom mycket vilja i vissa lopp tidigare när det tagit emot.

DARKO
Lopp efter galopp tar jag med en nypa salt. Det var imponerande, men jag skulle aldrig spika på "lopp efter galopp". Men visst Darko, i kombination med det sista loppet så talar det ju för att LEA har funnit en ny växel. Så med dessa 2 lopp kan det väl vara en spikidé !

När man sedan ser Selin uttala sig i guiden om att det kan bli jobbigt för den som försöker svara Lea tyder väl det onekligen på att Selin tror att bitarna äntligen börjat falla på plats för Lea !

Men som sagt; Jag vill nog se Lea gå ett tufft lopp till och vinna innan jag litar på henne, men det kan ju vara lite personligt. Har ju som sagt lirat förut på henne när hon svikit

Kusk, tuffare motstånd och som sagt , lite personliga tvivel får mig att backa...
Det krävs nog en bra positiv rapport från polaren för att det ska bli spik!
Reply
Nijo Posted: 2008-01-09 23:31:25

V 4, FIRST OUT
råd är att kolla på värmningen..........inte på Lea då utan pine noelle, hehe. Värmer den bra så lär ludde köra i spets och då kan micke nog köra hur mycket han vill, han lär inte komma ditt. Slutar med att de båda hamnar sist. Sett Micke ge sig ut på suicide missions med favoriter tidigare.....

Vad gäller lopp efter galopp, så sant som det är sagt så ska dem tas med en nypa salt. Nästan alla hästar går mycket bra efter galopp, enligt en del så är dte pga det är flockdjur. Själv vet jag inte, men jag nöjer mig med faktan att nästan alla hästar går väldigt bra efter galopp.......
Reply
Posted: 2008-01-09 23:56:53
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 6, LEA
Ludde öppnade under 1,10 första 5-hundringen med Pine Noelle senast och första varvet gick efter 1,13.

Jag tror och hopas att tränaren Rydell ger stallorder till Ludde denna gång att inte köra för tufft från start då hästen blev väldigt het senast av den hårda öppningen. Om Micke skulle välja att trycka till tror jag att Ludde släpper. Det låter konstigt att Ludde skulle släppa men jag tror vi får se det miraklet på lördag.

Skulle han inte släppa tror jag att Lea har sådan hysterisk form att hon vinner från dödspositionen över den här korta distansen.

Jag har nämt det tidigare och gör det igen. -Som hästen såg ut senast tror jag att Lea inom en snar framtid kommer att tillhöra favoriterna i Stoeliten.
Reply
Nijo Posted: 2008-01-10 00:05:44

V 4, FIRST OUT
haha, favorit i stoeliten,,,,fortsätt drömma darko. Det tror jag inte på förren jag får se(då kan du ge mig på käften),,, dem joggar 13.5 tider och det är där Lea ligger just nu när han går fullt. Nah, hon är inte i närheten av att kunns bli en favorit i ett stoelitslopp,,,,det är en lång väg att klättra. Minns mycket väl hästar som JUvel Neo och Baron Rols som skulle gå raka vägen till guld, dem är kvar i silver nu? eller precis klarat sig upp till guld efter 1 års tävlande.....

Saken med pine noelle är annars att hon har tränat MYCKET fint i veckan........
Reply
Cherry Posted: 2008-01-10 12:12:40

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901

V 3, FIA FIKTIV
Ingen spik här. Ludde Och MJA kör sönder sina hästar! Bakom smyger Samba, First out och amazing ribb!
Reply
tommie Posted: 2008-01-10 14:25:20 Answer to: "Ingen spik här. Ludde Och MJA kör sönder sina hästar! Bakom smyger Samb"
223
Benny
Eskilstuna

Glöm inte rydens cremona. såg grym ut senast och kan kanske bli bra framdragen av amazing ribb....
Reply
Posted: 2008-01-10 16:05:01

Became a member: 
Forum posts:

V 11, RYDENS CREMONA
Håller med Nijo om Lea om att hon inte vinner här, men hoppas hon blir favorit. Brukar ha samma tänk om hästarna som maxpresterat loppet innan, kanske finns en anledning till att Takter väljer Fia Fiktiv som han körde senast, ett lopp i kroppen nu. Vad tror ni om Fia Fiktiv?
Reply
Posted: 2008-01-10 18:17:11
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 6, LEA
Jaha, vad mer skall jag säga om Lea? Jag vet faktiskt inte. Ni har ju er klara uppfattning om Lea och jag har min. Det är bara att vänta och se. Jag kan i alla fall inget annat än att spika.
Reply
filipandersson Posted: 2008-01-10 18:23:42
164
Stall Beaver
Jägersro

Forum posts: 803
många verkar tro att pine noelle kan ta täten, finns det chans att hon håller hela vägen? lr att hon kan vinna från andra invändigt. funderade på det som ett garderingsalternativ när jag ser hur lite streckad hästen är.
Reply
1   2   [ 3 ]   4   5   6   7