Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Axevalla 2012-03-04
V75-6 Bronsdivisionen, försök 2.
4. VERMO 36% 35
Jensen Flemming
6. ART ON LINE 30% 46
Aho Mikko a
3. LOTUS ELAN 25% 70
Adielsson Erik
2. ARMANDO KIEVITSHOF 19% 113
Kolgjini Lutfi
9. MAFIOSO 18% 74
Ohlsson Ulf
5. CONRADS FREDRIK 16% 132
Goop Björn
7. DANNE FAME 11% 140
Söderkvist Stefan
10. MAD IMAGE 11% 181
Svanstedt Åke
8. LORD ROCKET 9% 238
Untersteiner Peter
11. NIELS LANGKJAER 9% 163
Jörgensen Birger
1. PERSOS ON LINE 4% 389
Jakobsson Magnus
12. EKETS PATRIK 4% 174
Lennartsson Per

Senast uppdaterad: 2012-03-03 18:00:02, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Axevalla
V75-2 Axevalla
V75-3 Axevalla
V75-4 Axevalla
V75-5 Axevalla
V75-6 Axevalla
V75-7 Axevalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-6 Axevalla

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   [ 4 ]  
Author Message
Posted: 2012-03-04 16:26:14 Answer to: "Du är p-a-t-e-t-i-s-k scarlets.....sällan man ser så tr&oum"

Became a member: 
Forum posts:
jag tycker scarlets aino är ute och cyklar och vi alla vet att han har fel här, men han får ha sin åsikt.
men folke, din nivå är otroligt låg när du mer eller mindre använder dig utav påhopp och viss internet mobbning skulle man kunna kalla det. det är illa!!!

Cred till Dark Horse som är kunnig och kan sin sak och håller sig till en "vuxen nivå"
Reply
Dark_horse Posted: 2012-03-04 16:32:05 Answer to: "Folke: varför slår du inte en signal till ludde varje gång"

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 12, EKETS PATRIK
Du antyder att anledningen till att Ludde vinner så mycket pengar är att han tävlar på Jägersro i skitlopp? Det kan man ju se direkt på statistiken att det inte stämmer. Inkörda pengar per start visar ju att han är den som hävdar sig allra bäst i loppen med större prispengar, d.v.s. loppen med tuff konkurrens! Klassen på Jägersros tävlingar är dessutom inte på något sätt sämre än i resten av Sverige, snarare tvärtom.

Att han ofta får överta ledningen beror ju på att han faktiskt har varit smart på ett sätt i sulkyn. Han har ju nämligen utnyttjat det faktum att hans hästar är så bra att de tål mycket tuffa upplägg och därmed skaffat sig mycket respekt i loppen, vilket är en viktig egenskap som kusk. De som släpper till honom får också ett väldigt bra lopp med draghjälp och lucka på upploppet. Trots detta tycker jag inte att han tillhör topp 10 av landets kuskar, mest för att han är så ensidig och har så förbaskat svårt för att anpassa sin taktik efter hur loppet utspelar sig.

Däremot fattar jag inte varför du och dujorha gnäller på hans uttalanden, han är ju den enda som man kan vara säker på att han alltid säger precis vad han tycker och tror. Sedan att han inte alltid har rätt är en annan sak, men vad fan begär ni? Alla har fel då och då. Men vill ni hellre ha inlindade budskap som är så dolda bakom floskler och annat så visst, men sånt kan iaf jag vara utan.
Reply
Posted: 2012-03-04 16:33:09 Answer to: "jag tycker scarlets aino är ute och cyklar och vi alla vet att han har"

Became a member: 
Forum posts:
jaha, så det är OK att "mobba" tränare som inte kan försvara sig? Inte tänkt på att det kanske finns folk som känner tränaren och därav blir förbannad?

Är en sak att tycka det är en dålig och överskattad tränare, men det scarlets skriver är rent åt helvete och knappast acceptabelt i min värld.
Reply
dujorha Posted: 2012-03-04 16:38:28 Answer to: "jaha, så det är OK att "mobba" tränare som inte k"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Äsch så farligt är de väl inte ? Har ju sett ett o annat så...jag går inte så mycket i försvar för tränare o deras olika uttalande..dom behöver inte försvaras hävdar ja forfarande..de lever på det här o spelarna är ett makalöst tåligt släkte som tillsammans med hästägarna betalar den här cirkusen !!
Reply
Posted: 2012-03-04 16:52:28 Answer to: "Äsch så farligt är de väl inte ? Har ju sett ett o ann"
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
orka? jag ger upp
Reply
Posted: 2012-03-04 18:13:18 Answer to: "orka? jag ger upp"

Became a member: 
Forum posts:
dark horse:Jo visst har du väl rätt,men det jag ville säga är att,han kör väldigt mycket lopp nere i jägersro och har minst 25 hästar till start i varje lopp på en brunkig v65 afton. Sedan kör han ju otroligt offensivt och de andra vill inte svara,sen blir det ju som det blir,han får bestämma tempot själv och vinna loppen. Kolla de gånger han får svar när han avancerar fram i dödens och inte får överta ledningen eller när någon kommer upp och frågar honom om ledningen,då är 90 % av alla hans hästar chanslösa,då slutar han 150 m bakom övriga om inte hästen är en kanon. Alla dem här november och face hästarna han har brukar vara ganska så överstreckade i loppen.

Folke:Ja du är minsann en riktigt rolig typ,här står du och säger att jag är patetisk,helt jävla okunnig om trav och att du blir riktigt förbannad när du läser mina inlägg. Det är inte heller första gången du har dina påhopp på mig på detta forum.

``Men när det kommer till folk som scarlets så mår jag jävligt illa av att sådana tröga människor ens finns, löjligt och pinsamt.```Hahahah,ja du ser ju själv,du klarar inte ens av att ta en vanlig diskussion utan att bli förbannad och prata strunt.Ja det är riktigt synd att jag finns enligt dig och jag skall alltså dö bara för att jag ogillar kolgjini? Undra vad fanken jag har gjort dig personligen för att du skall spy ur dig sådan skit. Och undra vem det är som tvingar dig skriva och läsa detta forum då du blir så pass förbannad?

``jaha, så det är OK att "mobba" tränare som inte kan försvara sig? Inte tänkt på att det kanske finns folk som känner tränaren och därav blir förbannad?`` Okej,en förlåtelse till alla luddes kompisar som blir förbannade. Men att DU har någon bindning med ludde tror jag knappast på,det är bara en till bortförklaring för att spy mer skit på mig.

``Roliga i det hela är att han hatar ludde pga han sågade hans "favorit" häst som självklart inte ska platsa i ett elitlopp. Då har man sjunkigt ganskaaaaa lågt...........``
Har jag möjligen sagt att det är enbart därför jag hatar ludde? Ludde är inte den enda som sagt så och som haft fel,det var bara en sak jag ville ta upp vad det är han sa i media och att det var totalt fel som han säkert också vet om.Men visst man kan ha fel.

``orka? jag ger upp`` Ja och så går det när man inte har något mer vettigt att komma med.
Reply
Posted: 2012-03-04 18:48:36 Answer to: "dark horse:Jo visst har du väl rätt,men det jag ville säga &"
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
kallar du detta för diskussion? du vägrar ju att läsa fakta!

Konstigt att många gör påhopp på dig? kastar ur dig skit hela tiden....

Problemet är inte att du "ogillar" ludde, som jag sade så får du gärna tycka att han är en dålig och överskattad tränare. Du gick betydligt längre än så........(i annan tråd)

Du får gärna tro att jag inte har bindning till ludde, är inte relevant och du får tro vad du vill.

Jag är bara trött på fega och tröga människor som dig scarlets.

Sedan kan jag hålla med dem som tycker att jag överdriver, beteer mig som en barnunge etc, när jag säger att du är patetisk. Men är du inte det med tanke på vad du skrivit?
Reply
Posted: 2012-03-04 19:17:05 Answer to: "kallar du detta för diskussion? du vägrar ju att läsa fakta!"
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
Kanske jag är,det har jag inte sagt något om.Jag var ruggigt förbannad på honom igår för jag hade spikat honom och lirat ett vinnarspel på honom,sen vet du själv hur man känner sig när hästen glömt benen hemma och kusken är usel. Sen det som är helt otroligt för mig är att du säger att jag är patetisk,men sedan går du och gör samma sak som mig och beter dig alltså lika dåligt som jag,om inte värre.Jag riktade ingen personlig kritik men du var där och hoppade på direkt sóm du alltid gör på detta forum! Du skall alltså först läxa upp folk och sedan hålla på på samma låga sätt och gå så pass långt som att jag inte ens borde finnas och borde vara död? Hade jag något emot just DIG när jag kritiserade ludde? Jag får väl stå för min egna åsikt och tycka han är usel,är det inte yttrandefrihet i sverige där man får tycka vad man vill utan att riskera ett skott i skallen? Nej,eftersom man tycker illa om just lutfi kolgjini skall man alltså inte få leva bara för att man tycker som man tycker?

Fega? på vilket sätt är jag just feg? För att jag säger vad jag tycker ?
Reply
Posted: 2012-03-04 19:42:07 Answer to: "Kanske jag är,det har jag inte sagt något om.Jag var ruggigt f&o"
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
det e bra scarlets! Du får ha din åsikt och jag håller inte med dig men man ska fan inte behöva bli påhoppad så fort man inte tycker som en annan. Ludde är uppenbarligen ingen favorit hos dig och du skriver här på forumet för att få ut aggressioner förstår jag.
Ett tips till nästa gång: jag vet inte inte hur gammal du är och hur mycket du orkar rent fysiskt men slå på boxningskudde eller ut och spring och rensa huvudet och blicka framåt till nästa V75!!
ett annat tips är att ta lärdom av det här också.
Reply
Posted: 2012-03-04 20:01:04 Answer to: "det e bra scarlets! Du får ha din åsikt och jag håller in"
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
votolato: hahah det är ganska bra tips det,får göra ett inköp på en boxningskudde snart i framtiden annars så brukar jag dra till pingisrummet och slå på pingisbollar för att få ut aggresiviteten . Ja,såklart så tar jag ju lärdom av detta att inte spela mer på ludde eller att helt avstå spelet då jag blir så förbannad som jag blir. Jag är fortfarande rätt ung och någon dag kanske man sätter sjuan,skulle vara riktigt kul !
Reply
1   2   3   [ 4 ]