1
2
3
[ 4
]
5
6
7
...
15
16
17
|
|
Posted: 2012-03-03 14:44:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nu är det inte mycket till snack, efter uppvisningen av rapid lebel. MONSTER och världens bästa häst, hade gjort slarvsylta av ready cash.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-03-03 17:17:59  Nu är det inte mycket till snack, efter uppvisningen av rapid lebel. MONSTER och världens bästa häst, hade gjort slarvsylta av ready cash.
Answer to: "Nu är det inte mycket till snack, efter uppvisningen av rapid lebel. M"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Ja fyfan vilket monster han är..! Nu måste Solvalla se till att få honom till Elitloppet till varje pris.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2012-03-04 11:26:12  Ja fyfan vilket monster han är..! Nu måste Solvalla se till att få honom till Elitloppet till varje pris.
Answer to: "Ja fyfan vilket monster han är..! Nu måste Solvalla se till att "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Dom behöver nog inte jobba så hårt. Vad jag förstått så har dom väl ungefär samma planer i år och revansch i Elitloppet är nog ett av årets stora mål för dom.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-03-04 12:06:22  Dom behöver nog inte jobba så hårt. Vad jag förstått så har dom väl ungefär samma planer i år och revansch i Elitloppet är nog ett av årets stora mål för dom.
Answer to: "Dom behöver nog inte jobba så hårt. Vad jag först&ari"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Jo, så är det. Men man vet aldrig med fransmän, det kan mycket väl börja tjatas om flygtransport i slutändan. Och (trodde aldrig jag skulle höra mig själv säga detta) blir det så tycker jag att Solvalla ska gå med på det. Det är det jag menar med "till varje pris".
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-04 14:04:32  Jo, så är det. Men man vet aldrig med fransmän, det kan mycket väl börja tjatas om flygtransport i slutändan. Och (trodde aldrig jag skulle höra mig själv säga detta) blir det så tycker jag att Solvalla ska gå med på det. Det är det jag menar med "till varje pris".
Answer to: "Jo, så är det. Men man vet aldrig med fransmän, det kan myc"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Blir nog så till varje pris..Björnis var så "jävla" fräck så han tjatade om uppträdande pengar i vinnarcirkeln sist han vann med sin kanon o fick frågan om elitlopp..kamran gick över på norrisen som skrattade lite proffsigt... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-04 18:12:05  Jo, så är det. Men man vet aldrig med fransmän, det kan mycket väl börja tjatas om flygtransport i slutändan. Och (trodde aldrig jag skulle höra mig själv säga detta) blir det så tycker jag att Solvalla ska gå med på det. Det är det jag menar med "till varje pris".
Answer to: "Jo, så är det. Men man vet aldrig med fransmän, det kan myc"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Är det vad som behövs för att få hit de bästa så är det självklart tycker jag..  Utan fransmännen blir det värdelöst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-05 23:19:56  Är det vad som behövs för att få hit de bästa så är det självklart tycker jag..  Utan fransmännen blir det värdelöst.
Answer to: "Är det vad som behövs för att få hit de bästa s&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
att ta hit frasmännen bara för sakens skull är ju som att ta hit italienarna, nuförtiden håller ju amerikanarna betydligt bättre klass än vad de gör i frankrike
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-06 09:48:07  att ta hit frasmännen bara för sakens skull är ju som att ta hit italienarna, nuförtiden håller ju amerikanarna betydligt bättre klass än vad de gör i frankrike
Answer to: "att ta hit frasmännen bara för sakens skull är ju som att ta"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha, det var nog det största skämtet jag hört eller är du verkligen seriös?
Usa har aldrig varit så långt efter Frankrike som de är nu, detsamma gäller Sverige.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-06 15:16:42  Haha, det var nog det största skämtet jag hört eller är du verkligen seriös?
Usa har aldrig varit så långt efter Frankrike som de är nu, detsamma gäller Sverige.
Answer to: "Haha, det var nog det största skämtet jag hört eller är"
|
Became a member:
Forum posts:
|
det om något är ju det absolut största skämtet.
Frankrike har 1 häst som håller måttet, rapide lebell
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-06 16:19:30  det om något är ju det absolut största skämtet.
Frankrike har 1 häst som håller måttet, rapide lebell
Answer to: "det om något är ju det absolut största skämtet.
Fr"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ready Cash? Royal Dream? Timoko? Roxane Griff? The Best Madrik?
Usa har ingen häst som håller den klassen, det har inte Sverige heller.
Så frågan är, hur mår du egentligen?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-06 16:52:57  Ready Cash? Royal Dream? Timoko? Roxane Griff? The Best Madrik?
Usa har ingen häst som håller den klassen, det har inte Sverige heller.
Så frågan är, hur mår du egentligen?
Answer to: "Ready Cash? Royal Dream? Timoko? Roxane Griff? The Best Madrik?
Usa har "
|
Became a member:
Forum posts:
|
är lite snuvig, annars är det okej, sj då?
alla är lik, frankrke inte haft en häst på 5-6 år nu, sedan de ändrade doping reglerna, hur många franska hästar komerm till sverige längre och vinner de största loppen, nada, zero zip, niet?
du måste inse att franska riket har fallit
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-06 17:02:31  är lite snuvig, annars är det okej, sj då?
alla är lik, frankrke inte haft en häst på 5-6 år nu, sedan de ändrade doping reglerna, hur många franska hästar komerm till sverige längre och vinner de största loppen, nada, zero zip, niet?
Answer to: "är lite snuvig, annars är det okej, sj då?
alla är "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Okej, då antar jag att du enbart lever i förnekelse.
Rapide Lebel har kommit hit men det är för att han är valack och inte har några pengar att hämta under vintermeetinget, resterande av de absolut bästa franska hästarna är hingstar (Roxane Griff undantaget) vilka tävlar under vintermeetinget och avlar på sommaren för att de helt enkelt tjänar mycket mer pengar på ett sånt upplägg.
Hur tycker du det har gått för de svenska hästarna som tävlat i Paris under vintern?
De svenska hästarna hävdar sig inte ens i de lägre klasserna därborta längre pga. att bredden blivit bättre också och i den högsta klassen är det bara Maharajah som presterat någorlunda, resterande svenskar har bokstavligen blivit frångsprungna (läs Iceland, Noras Bean, Beanie M.M).
Är nog snarare du som behöver öppna ögonen och inte vara så inrutad i din egna lilla värld.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-06 17:33:01 Edited(1): 2012-03-06 17:38:43  Okej, då antar jag att du enbart lever i förnekelse.
Rapide Lebel har kommit hit men det är för att han är valack och inte har några pengar att hämta under vintermeetinget, resterande av de absolut bästa franska hästarna är hingstar (Roxane Griff undantaget) vilka tävlar under vintermeetinget och avlar på sommaren för att de helt enkelt tjänar mycket mer pengar på ett sånt upplägg.
Hur tycker du det har gått för de svenska hästarna som tävlat i Paris under vintern?
De svenska hästarna hävdar sig inte ens i de lägre klasserna därborta längre pga. att bredden blivit bättre också och i den högsta klassen är det bara Maharajah som presterat någorlunda, resterande svenskar har bokstavligen blivit frångsprungna (läs Iceland, Noras Bean, Beanie M.M).
Är nog snarare du som behöver öppna ögonen och inte vara så inrutad i din egna lilla värld.
Answer to: "Okej, då antar jag att du enbart lever i förnekelse.
Rapide L"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ser du helt förnekar det jag sa, det komerm inga franska hästar till sverige längre, finns ju en anledning till att de inte gör det, finsn ingen L amiral mazeun längre, ingen General du pommeau, ingen osieau de feux, ingen kito du vivier, ingen general du lupin.
de kunde sända någon av de topp 15 bästa och tillhöra de absoluta favoriterna till att vinna storloppen, det funkar inte längre för det finsn inga hästar som håller dne klassen längre, det finsn bara vanliga hästar, men du kan väll leva i din låtsasvärld då som ej har någon som helst anknytning till hur verkligenheten ser ut idag
de där liken du räkna upp skulel inte ens få vistas på banan med de hästarna jag sa, skulle ju få stå 50m bakom
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-06 22:35:07  ser du helt förnekar det jag sa, det komerm inga franska hästar till sverige längre, finns ju en anledning till att de inte gör det, finsn ingen L amiral mazeun längre, ingen General du pommeau, ingen osieau de feux, ingen kito du vivier, ingen general du lupin.
de kunde sända någon av de topp 15 bästa och tillhöra de absoluta favoriterna till att vinna storloppen, det funkar inte längre för det finsn inga hästar som håller dne klassen längre, det finsn bara vanliga hästar, men du kan väll leva i din låtsasvärld då som ej har någon som helst anknytning till hur verkligenheten ser ut idag
de där liken du räkna upp skulel inte ens få vistas på banan med de hästarna jag sa, skulle ju få stå 50m bakom
Answer to: "ser du helt förnekar det jag sa, det komerm inga franska hästar t"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja det finns en anledning att de inte gör det, de tjänar bättre på aveln.
Jasså, hur dåliga är inte de svenska hästarna i dagsläget om du anser att de franska jag räknade var "lik" och skulle behöva stå 50m bakom de gamla fransoserna.
Du är uppenbarligen bara ute efter att röra upp känslor vilket du inte lyckas med, att du inte har några som helst kunskaper är nog för de flesta här inne uppenbart.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-06 22:39:33 Edited(1): 2012-03-06 22:40:39  Ja det finns en anledning att de inte gör det, de tjänar bättre på aveln.
Jasså, hur dåliga är inte de svenska hästarna i dagsläget om du anser att de franska jag räknade var "lik" och skulle behöva stå 50m bakom de gamla fransoserna.
Du är uppenbarligen bara ute efter att röra upp känslor vilket du inte lyckas med, att du inte har några som helst kunskaper är nog för de flesta här inne uppenbart.
Answer to: "Ja det finns en anledning att de inte gör det, de tjänar bät"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ne jag har absolut inga kunskaper, bra analys, lika bra som resten i din analys.
Eftersom du inte har några egen ögon att se och hjärna att förstå varför inte sverige segregeras längre av franska hästar.
så kan du väll iallafall förklara vad det är som ändrats så drastiskt i den franska aveln de sista 5 åren som gör att fransmännen helt enkelt skiter i att åka till sverige nu längre där de haft så stora framgångar tidigare.
förstår att dina känslor blir upprörda när jag skriver som jag gör, men du får också tänka på att jag skriver helt utan att ta hänsyn till dem utan enbart konstaterar fakta
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-07 06:53:15 Edited(2): 2012-03-07 06:56:20  ne jag har absolut inga kunskaper, bra analys, lika bra som resten i din analys.
Eftersom du inte har några egen ögon att se och hjärna att förstå varför inte sverige segregeras längre av franska hästar.
så kan du väll iallafall förklara vad det är som ändrats så drastiskt i den franska aveln de sista 5 åren som gör att fransmännen helt enkelt skiter i att åka till sverige nu längre där de haft så stora framgångar tidigare.
förstår att dina känslor blir upprörda när jag skriver som jag gör, men du får också tänka på att jag skriver helt utan att ta hänsyn till dem utan enbart konstaterar fakta
Answer to: "ne jag har absolut inga kunskaper, bra analys, lika bra som resten i din an"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag vet inte om aveln ger mer pengar nu än för fem år sen men uppenbart är ju att det lönar sig mer att tävla på vintermeetinget och avla på sommaren, dels för att vintermeetinget är deras "avelsskyltfönster" dels för att det är mer pengar där.
Finns inget som stör mig mer när folk håller på att skylla på "doping" precis som om svenskar har rent mjöl i påsen och är hederligare än alla andra vilket inte bara är ett problem inom travet, -" De franska hästarna är bättre än våra, de måste vara dopade", -"Marit Björgen är bättre än Charlotte Kalla, hon måste vara dopad".
Ditt påståeende var dock att de amerikanska hästarna är bättre än de franska, men jag har inte fått höra ett enda exempel?
Segregeras? Du tycker inte om det är roligt om de bästa hästarna i världen kommer hit och tävlar?
Gör dig inte mer larvig än vad du är, för du är uppenbarligen bara ute efter att trolla.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-07 08:52:48
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Istället för Franskt contra USA så har vi snart käk med Jessica på Valla att skärskåda..mums !! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2012-03-07 10:45:43  är lite snuvig, annars är det okej, sj då?
Answer to: "är lite snuvig, annars är det okej, sj då?
alla är "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Hur många Amerikanare är det som kommer till Europa och sopar rent när dom tvingas tävla "rena"? Vad det gäller doping så tror jag inte nån är bättre än nån annan.
Exploit caf var något av det värsta som skådats på en travbana när han vann 2008 och han var iallafall ren.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-07 15:36:42  Jag vet inte om aveln ger mer pengar nu än för fem år sen men uppenbart är ju att det lönar sig mer att tävla på vintermeetinget och avla på sommaren, dels för att vintermeetinget är deras "avelsskyltfönster" dels för att det är mer pengar där.
Finns inget som stör mig mer när folk håller på att skylla på "doping" precis som om svenskar har rent mjöl i påsen och är hederligare än alla andra vilket inte bara är ett problem inom travet, -" De franska hästarna är bättre än våra, de måste vara dopade", -"Marit Björgen är bättre än Charlotte Kalla, hon måste vara dopad".
Ditt påståeende var dock att de amerikanska hästarna är bättre än de franska, men jag har inte fått höra ett enda exempel?
Segregeras? Du tycker inte om det är roligt om de bästa hästarna i världen kommer hit och tävlar?
Gör dig inte mer larvig än vad du är, för du är uppenbarligen bara ute efter att trolla.
Answer to: "Jag vet inte om aveln ger mer pengar nu än för fem år sen m"
|
Became a member:
Forum posts:
|
visst kan man överdriva lite för att du ska förstå, men trolla är det absolut inte.
Den klassen och bredden du pratar om finns inte i det franska travet och det var ett par år sedan den fanns med, fransmännen har varit överlägsna men den epoken är förbi, som med IFK göteborg på 80-90 talet i fotbollen
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-07 15:38:49 Edited(2): 2012-03-07 15:43:27  Hur många Amerikanare är det som kommer till Europa och sopar rent när dom tvingas tävla "rena"? Vad det gäller doping så tror jag inte nån är bättre än nån annan.
Exploit caf var något av det värsta som skådats på en travbana när han vann 2008 och han var iallafall ren.
Answer to: "Hur många Amerikanare är det som kommer till Europa och sopar re"
|
Became a member:
Forum posts:
|
finns 1 anledning till att inte amerikanare komerm till USA, finns emr än 1.
för det 1a så är det bra mkt längre att åka än vad frankrike är, för det andra är det så groteskt stora pengar att tävla om i usa så finns ingen anledning, för det 3d så går de bästa hästarna i usa till avel senast efter 3 års säsongen för finns mer att tjäna på aveln där, de liknelserna existerar inte i frankrike .
som 1 av de absolut bästa 2 åringarna i usa, weingartner ef donato hanover, kommer till sverige nu för avel
visst av exploit caf ruggigt bra, men nu snackade jag vanliga högprislopp i sverige, gick inte in på elitloppet då det är som i PDA 1 lopp, där alla hästar fortoppade, e väll därför dijn kompis ready cash tror de är så överlägsna, sätt 1 lopp där alla formtoppade å tror de är så bra då
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
6