1
2
3
...
8
9
10
11
12
13
14
15
[ 16
]
17
|
|
Posted: 2012-05-22 07:02:46  Detta har jag ventilerat med travspelarn...skrämmande att man låter detta fortgå....hur mkt pengar har inte ägarna missat på detta...Om inte tränarn själv inser att byta kusk, då återstår enbart tränarbyte...
Answer to: "Detta har jag ventilerat med travspelarn...skrämmande att man lå"
|
Became a member:
Forum posts:
|
kan inte bli mer självklart när tränaren går ut sj efter senaste starten och säger han gjort allt han kan men hittar inte felet, hallå? sedan tar han någonbs elitloppsplats med, iofs va det inte mkt att i övrigt att bjuda in. Kan sätta några lax på att hästen har ett D i raden efter 1a försöket.
För övrigt stor skandal att inte amaru boko är med, tur att fyrand inne på sitt sista år, förra året va de local conch
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-05-22 07:24:11  kan inte bli mer självklart när tränaren går ut sj efter senaste starten och säger han gjort allt han kan men hittar inte felet, hallå? sedan tar han någonbs elitloppsplats med, iofs va det inte mkt att i övrigt att bjuda in. Kan sätta några lax på att hästen har ett D i raden efter 1a försöket.
För övrigt stor skandal att inte amaru boko är med, tur att fyrand inne på sitt sista år, förra året va de local conch
Answer to: "kan inte bli mer självklart när tränaren går ut sj eft"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Håller med dig om Fyrand...jäkla synd att Amaru felade.. 
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2012-05-22 08:22:34  kan inte bli mer självklart när tränaren går ut sj efter senaste starten och säger han gjort allt han kan men hittar inte felet, hallå? sedan tar han någonbs elitloppsplats med, iofs va det inte mkt att i övrigt att bjuda in. Kan sätta några lax på att hästen har ett D i raden efter 1a försöket.
Answer to: "kan inte bli mer självklart när tränaren går ut sj eft"
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Man får se det ur ägarsynpunkt också. Ägaren boström har ägt fyra hästar, samtliga tränade av Henke. Och fått fram två olika elitloppshästar! Det är möjligt att hästarna hade lyckats bättre hos någon annan, det får vi aldrig veta. Men kan inte se att ägaren skulle svika bröderna larsson och flytta någon häst därifrån. Sedan vad man tycker om det är en annan femma...
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-05-22 08:58:20
|
Became a member: 2010-08-01
Forum posts: 643
|
Håller med alla ovanstående. Rent idotiskt att ta ut Caballion i Elitloppet vecka-vecka, alldeles för tufft mot hästen, och galopp-risken får väl räknas som ganska hög. Den här hästen tror jag kan vara en världsstjärna och att riskera hästen nu är obegripligt.
Amaru boko har inte varit jättebra, men kapacitet-mässigt platsar han i Elitloppet, sådana hästar är mycket spännande och se, till skillnad mot tex Dileva Käll, Oracle och Classic Grand Cru.
Hoppas verkligen Stenby tar över nästa år...
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-05-22 15:03:54
|
|
Hör kommer en färsk dröm-åtta...
1. Orecchietti-Örjan Kihlström
2. Rapide Lebell-Eric Raffin
3. Sanity-Johnny Takter
4. Commander Crowe-Cristophe Martens
5. Sebastian K-Lutfi Kolgjini
6. Arch Madness-Brian Sears
7. Caballion-Rick the Wip Zeron (Henke petar brorsan efter katastrof-styrningen i försöket.
8. Iceland-Stefan Melander
Vill egentligen ha in brioni också, men han känns faktiskt inte lika intressant som Caballion i år, även om han skulle va en bra back-up om Caballion felar..
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-05-22 15:06:13  Hör kommer en färsk dröm-åtta...
1. Orecchietti-Örjan Kihlström
2. Rapide Lebell-Eric Raffin
3. Sanity-Johnny Takter
4. Commander Crowe-Cristophe Martens
5. Sebastian K-Lutfi Kolgjini
6. Arch Madness-Brian Sears
7. Caballion-Rick the Wip Zeron (Henke petar brorsan efter katastrof-styrningen i försöket.
8. Iceland-Stefan Melander
Vill egentligen ha in brioni också, men han känns faktiskt inte lika intressant som Caballion i år, även om han skulle va en bra back-up om Caballion felar..
Answer to: "Hör kommer en färsk dröm-åtta...:)
1. Orecchietti-&"
|
|
Och folk säger att årets Elitlopp är dåligt, ovanstående hästar är hyperintressanta och gör de bra ifrån sig i försöken kan jag lova att snacket om alla floppar och utfyllnadshästar kommer domna bort rätt snabbt till finalen... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-22 17:14:42  Man får se det ur ägarsynpunkt också. Ägaren boström har ägt fyra hästar, samtliga tränade av Henke. Och fått fram två olika elitloppshästar! Det är möjligt att hästarna hade lyckats bättre hos någon annan, det får vi aldrig veta. Men kan inte se att ägaren skulle svika bröderna larsson och flytta någon häst därifrån. Sedan vad man tycker om det är en annan femma...
Answer to: "Man får se det ur ägarsynpunkt också. Ägaren bostr&ou"
|
Became a member:
Forum posts:
|
visst, man kan vara lojal till en viss punkt, men sedna handlar det inte om lojalitet längre när en tränare kört fast
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-22 17:16:00  Håller med alla ovanstående. Rent idotiskt att ta ut Caballion i Elitloppet vecka-vecka, alldeles för tufft mot hästen, och galopp-risken får väl räknas som ganska hög. Den här hästen tror jag kan vara en världsstjärna och att riskera hästen nu är obegripligt.
Amaru boko har inte varit jättebra, men kapacitet-mässigt platsar han i Elitloppet, sådana hästar är mycket spännande och se, till skillnad mot tex Dileva Käll, Oracle och Classic Grand Cru.
Hoppas verkligen Stenby tar över nästa år...
Answer to: "Håller med alla ovanstående. Rent idotiskt att ta ut Caballion "
|
Became a member:
Forum posts:
|
riskera? tror inte hästen som riskerar någon, den är tuff och tålig och kapabel, däremot riskerar ju tränaren att framstå som en tomte
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-05-22 17:35:33  riskera? tror inte hästen som riskerar någon, den är tuff och tålig och kapabel, däremot riskerar ju tränaren att framstå som en tomte
Answer to: "riskera? tror inte hästen som riskerar någon, den är tuff o"
|
|
tss, vi får väl se då. Jag tror iaf att Caballion aldrig kommer att bli den världsstjärnan som man trott nu när man går ut i Elitloppet.... har hänt så otroligt många gånger att hästar som går ut i Elitloppet aldrig blir så bra sen som man trott. Finns massor med exempel, eller att det blir slitna och får avsluta karriärerna vid rätt så tidig ålder.
Detta händer naturligtvis långt ifrån alla, om hästen matchas på rätt sätt kan det få en positiv effekt, men att springa 1,09 o sen gå ut i två heat veckan efter, nja...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-22 18:03:43  tss, vi får väl se då. Jag tror iaf att Caballion aldrig kommer att bli den världsstjärnan som man trott nu när man går ut i Elitloppet.... har hänt så otroligt många gånger att hästar som går ut i Elitloppet aldrig blir så bra sen som man trott. Finns massor med exempel, eller att det blir slitna och får avsluta karriärerna vid rätt så tidig ålder.
Detta händer naturligtvis långt ifrån alla, om hästen matchas på rätt sätt kan det få en positiv effekt, men att springa 1,09 o sen gå ut i två heat veckan efter, nja...
Answer to: "tss, vi får väl se då. Jag tror iaf att Caballion aldrig k"
|
Became a member:
Forum posts:
|
veka glassbitshästar ja, tror caballion kan springa 9 tider 6 löpp om dagen endå bara gäspa i stallet efter
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-22 19:34:23 Edited(1): 2012-05-22 19:41:38
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ganska säker på att caballion är slut som häst efter elitloppet. ren idioti att ta ut han efter senaste loppet. Ska kanske inte ta tiden för seriöst då gävle är nästan 1 sekund snabbare än tex solvalla pga banan. Men det var dödens i stenhårt tempo för en häst som travade sådär och galopperat omotiverat 2 lopp i rad. Sedan starta i elitloppet 7 dagar efteråt? sjukt.-........
Beviserligen är det caballion som är en "glassbithäst", klarar ju inte av att hålla ihopp över 1640m i hårt tempo.
Grymt fin häst, med grymt hög kapacitet, tyvärr stor risk att larssons förstör hästen om den får gå 2 stenhårda heat i elitloppet. Dock klar risk att han galopperar och sedan inte går till final...........
har en känsla av att sanity är gynnad av 2 heat och blir bättre i 2.a loppet, tror han kan vinna allt om det klaffar. Det blir min vinnare då det är uppenbar risk att Rapid lebel antingen underpresterar eller galopperar.
Vad jag inte förstår är varför dem tog med Dileva käll och inte Fascination..........Fascination hade lätt gått till final 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-05-22 23:45:41  Och folk säger att årets Elitlopp är dåligt, ovanstående hästar är hyperintressanta och gör de bra ifrån sig i försöken kan jag lova att snacket om alla floppar och utfyllnadshästar kommer domna bort rätt snabbt till finalen... 
Answer to: "Och folk säger att årets Elitlopp är dåligt, ovanst&a"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Jag kanske är överdrivet negativ och gnällig, det verkar så eftersom nästan alla som är någorlunda insatta tycker att det är ett riktigt bra Elitlopp. Men hur mycket jag än försöker kan jag inte dras med i optimismen...
Rapide Lebel, Caballion och Orecchietti är alla tre grymt bra hästar, däremot känns det ju inte som att någon av dem kommer klara att gå felfritt i 2 heat vilket gör dem rätt ointressanta åtminstone för mig. Sebastian K. ser jag alltjämt som en ickevinnare, Commandern tror jag inte är en toppsprinter (trots europarekordet), Iceland har bara chans från spets, Brioni måste smygas.. Det lämnar två hästar som jag kan hålla med om är klart spännande - Sanity och Arch Madness. Men den ena av dessa totalfloppade i fjolårets final och den andra är totalt grön i dessa sammanhang. De 7 hästar jag inte har nämnt ser jag som chanslösa och ren utfyllnad.
Ville bara förklara varför jag tycker som jag gör eftersom jag verkar relativt ensam, men nu ska jag inte gnälla mer. Om folk tycker att det är ett bra Elitlopp ser jag det bara som positivt och vill inte förstöra stämningen 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-23 00:57:14  Jag kanske är överdrivet negativ och gnällig, det verkar så eftersom nästan alla som är någorlunda insatta tycker att det är ett riktigt bra Elitlopp. Men hur mycket jag än försöker kan jag inte dras med i optimismen...
Rapide Lebel, Caballion och Orecchietti är alla tre grymt bra hästar, däremot känns det ju inte som att någon av dem kommer klara att gå felfritt i 2 heat vilket gör dem rätt ointressanta åtminstone för mig. Sebastian K. ser jag alltjämt som en ickevinnare, Commandern tror jag inte är en toppsprinter (trots europarekordet), Iceland har bara chans från spets, Brioni måste smygas.. Det lämnar två hästar som jag kan hålla med om är klart spännande - Sanity och Arch Madness. Men den ena av dessa totalfloppade i fjolårets final och den andra är totalt grön i dessa sammanhang. De 7 hästar jag inte har nämnt ser jag som chanslösa och ren utfyllnad.
Ville bara förklara varför jag tycker som jag gör eftersom jag verkar relativt ensam, men nu ska jag inte gnälla mer. Om folk tycker att det är ett bra Elitlopp ser jag det bara som positivt och vill inte förstöra stämningen 
Answer to: "Jag kanske är överdrivet negativ och gnällig, det verkar s&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
bra? skräp, det sämsta i modern tid ocvh omodern
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-23 06:58:45  Jag kanske är överdrivet negativ och gnällig, det verkar så eftersom nästan alla som är någorlunda insatta tycker att det är ett riktigt bra Elitlopp. Men hur mycket jag än försöker kan jag inte dras med i optimismen...
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag håller med till fullo måste jag säga, Ola Lernå beskrev det bra i inledningen av Travronden:
Han pratade om varför de bästa hästarna inte är intresserade av att komma länge och att det måste analyseras fast först efter den här helgen och att vi nu försöker fokusera på de som kommer!
Har själv haft svårt att känna mig uppspelt i år men nu när det är den här veckan får vi göra det bästa av det vi har, sen får Solvalla analysera och komma med ändringar redan till nästa år innan Elitloppet förlorat sin lyskraft helt och hållet.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-05-23 07:30:42  Jag kanske är överdrivet negativ och gnällig, det verkar så eftersom nästan alla som är någorlunda insatta tycker att det är ett riktigt bra Elitlopp. Men hur mycket jag än försöker kan jag inte dras med i optimismen...
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Snacka om krav...övermaga skulle ja säga...perspektiv grabbar..skit Elitlopp har de varit gott om särskilt de ja nämnt med Stickans hästar som vann då med Gum Ball o co. de här Elitloppet är mycket bättre..o flera av hästarna har kapacitet på 10-tider.... 
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2012-05-23 08:58:31
|
|
Vad ni ska överdriva då, håller med om att detta inte hör till de bättre Elitloppen, men Solvalla har faktiskt haft mycket stolpe ut. Innan Oslo Grand Prix-helgen var alla supernöjda, även jag var ganska nöjd. Sedan ströks Raja, Mack Grace SM och Timoko, Beanie MM och Windsongs geant var dåliga, Rapide Lebell var kass, tycker ni detta är Solvallas fel eller?
Det jag saknar är Fyrands "känsla" när det gäller att få hit tveksamma hästar. Jag får för mig att de är lite lata. Main Wise As hade knappt fått någon förfrågan alls, sånna hästar ska man vara på stenhårt. Överlag verkar det som att Fyrand haft dålig kontakt med Fransmännen, i det landet har de väl 20 stycken som är bättre än Oracle och Dileva Käll?
Så, nu har jag gnällt lite också, men att hävda att detta Elitloppet är det sämsta någonsin är grymt överdrivet, och att skylla allt på Solvalla är bara patetiskt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-23 10:46:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Är lite småroligt hur så många är negativa och snackar om ruttet lopp. Sen när det gått och tiderna är under 1.10 i kval 2 och finalen så kommer folk snacka om "vilket lopp!"
Elitloppet har det som krävs för att det ska bli ett riktigt bra lopp: speediga hästar, startsnabba hästar och starka hästar. Det finns starka favoritnamn och det finns hungriga underdogs.
Jag hoppas bara att Caballion och Rapide fungerar för då kommer det att gå undan detta.
Den enda som jag missunnar segern är Melander. Han får fan inte vinna. Hatar jävla Iceland. När den vann förrförra året var det ett riktigt antiklimax. Till spets och fick (nästan) fuska bort hela loppet.
Brioni kommer jag inte heller att hålla på.
Personligen håller jag mest på Caballion och Sanity. Beanie MM vinner förstås inte, men skulle den göra det skulle jag också bli glad. Gillar den hästen. Sedan skulle det vara riktigt hysteriskt roligt om Dileva Käll skulle få vinna eftersom den är chanslös och för att alla klagar på att den fick biljett. Kommer inte spela den, men skulle garva lik förbannat om den mot vann mot alla odds.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-05-23 21:18:14  riskera? tror inte hästen som riskerar någon, den är tuff och tålig och kapabel, däremot riskerar ju tränaren att framstå som en tomte
Answer to: "riskera? tror inte hästen som riskerar någon, den är tuff o"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Fattar inte vad ni yrar om...? Har tränaren kört fast? 
Näst sist fick han mjölksyra efter att gått i dödens på Sanity och sist testade man barfota runt om för första gången och det lär de inte göra igen. Caballions hovar tog mycket stryk och han galloperade. Hästen har mycket fransk gång i sig och har inte så stora felmarginaler. Att Larsson kört fast är ju rena skämtet. Tvärtom har de ju tagit fram ett monster som nu blommat ut ordentligt.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-05-23 22:25:00  Snacka om krav...övermaga skulle ja säga...perspektiv grabbar..skit Elitlopp har de varit gott om särskilt de ja nämnt med Stickans hästar som vann då med Gum Ball o co. de här Elitloppet är mycket bättre..o flera av hästarna har kapacitet på 10-tider.... 
Answer to: "Snacka om krav...övermaga skulle ja säga...perspektiv grabbar..sk"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Ingen idé att jämföra med Elitlopp som gick för 15-20 år sedan, man får utgå från dagens standard när man bedömmer kvalitén. Att "flera av hästarna har kapacitet för 10-tider" innebär ju knappast att det är hög standard nuförtiden. Nu är det 9-tider som gäller och om både Caballion och Rapide Lebel gör bort sig, vilket är högst troligt, blir det knappast några 9-tider.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2012-05-23 22:30:46
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Hoppas Caballion vinner hela skiten. Larssons är värda det. Särskilt Fredde då han verkar vara för alla travälskare vad ärtsoppa är för ungdomar. Det är som en oskriven regel att tycka att han är Sveriges i särklass mest värdelösa kusk. Jag har aldrig förstått varför? Hur roliga är Stefan Söderkvist, Bosse Eklöf, Stefan Persson med flera egentligen, det är tre riktiga torrbollar.
|
|
Reply
|
|
1
2
3
...
8
9
10