1
2
3
[ 4
]
5
|
|
Posted: 2011-10-01 01:34:48  Om Mellby Sambuca avslutar 1.08 sista 500 så tror jag att Nantucket får problem att hinna fram från 4-5 utvändigt... 
Answer to: "Om Mellby Sambuca avslutar 1.08 sista 500 så tror jag att Nantucket f"
|
Became a member:
Forum posts:
|
däremot om mellby är drabbad av viruset som går på åkes gård och avslutar sista 300 efter 1.22 så lär det gå betydligt lättare, värt hålla ögonen på i värmning och stallbackssnack imån.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-10-01 02:40:55  däremot om mellby är drabbad av viruset som går på åkes gård och avslutar sista 300 efter 1.22 så lär det gå betydligt lättare, värt hålla ögonen på i värmning och stallbackssnack imån.
Answer to: "däremot om mellby är drabbad av viruset som går på &a"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Lär ju inte synas i värmningen.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-01 02:58:07  Lär ju inte synas i värmningen.. 
Answer to: "Lär ju inte synas i värmningen..:)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jaså inte det? jodå, skulle inte hästen se så fräsch ut i värmningen går det definitivt att se
iallafall om man inte är total nybörjare då, sedna finsn det oftast ett intryck att få av kusken med innan loppet  sjukt förvånad man ska behöva berätta detta för dig 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-01 09:27:57  jaså inte det? jodå, skulle inte hästen se så fräsch ut i värmningen går det definitivt att se
iallafall om man inte är total nybörjare då, sedna finsn det oftast ett intryck att få av kusken med innan loppet  sjukt förvånad man ska behöva berätta detta för dig 
Answer to: "jaså inte det? jodå, skulle inte hästen se så fr&aum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
om du är så grym på se sånt så borde du sett det med muscle wiking i onsdags kan jag tycka. eller har jag fel?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-01 09:32:45
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vanligtvis ser man inte om en häst har någon halsinfektion eller virus i kroppen baserat på värmningen.
Inte förren hästen blir trött man kan se tecken på det som hög puls, hostande och eventuellt låter från halsen.
Hade man kunnat se det så hade väl inte travspanarn kunnat skylla på¨sjukdom VARJE gång hans "stenklara" förlorar 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-01 09:47:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, MELLBY SAMBUCA
|
witasp stenklar
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-01 09:53:48  witasp stenklar
Answer to: "witasp stenklar"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Jisses va de går inflation i stenklar..hästen är bra, kusken dålig o spåret dåligt, motståndet stenhårt.. 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-10-01 11:26:54  jaså inte det? jodå, skulle inte hästen se så fräsch ut i värmningen går det definitivt att se
Answer to: "jaså inte det? jodå, skulle inte hästen se så fr&aum"
|
|
Instämmer med de andra svaren du fått på detta inlägg.  Märkligt att du inte ser det på dina stenklara som väldigt ofta är sjuka.. 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-10-01 11:35:46
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 5, MELLBY SAMBUCA
S 5, MELLBY SAMBUCA
|
Här kommer jag med det uppseendeväckande tipset att Mellby Sambuca, hör och häpna, leder runt om och är omgångens bästa spik.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-10-01 11:54:16  Här kommer jag med det uppseendeväckande tipset att Mellby Sambuca, hör och häpna, leder runt om och är omgångens bästa spik.
Answer to: "Här kommer jag med det uppseendeväckande tipset att Mellby Sambuc"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Snyggt Darkis !! Tror på dig !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-01 11:54:30  om du är så grym på se sånt så borde du sett det med muscle wiking i onsdags kan jag tycka. eller har jag fel?
Answer to: "om du är så grym på se sånt så borde du sett d"
|
Became a member:
Forum posts:
|
du kanske inte fattar att vad jag menar, jag säger att sådant kan ses i värmningar, det behöver inte göras men det KAN göras.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-01 11:55:53  Vanligtvis ser man inte om en häst har någon halsinfektion eller virus i kroppen baserat på värmningen.
Inte förren hästen blir trött man kan se tecken på det som hög puls, hostande och eventuellt låter från halsen.
Hade man kunnat se det så hade väl inte travspanarn kunnat skylla på¨sjukdom VARJE gång hans "stenklara" förlorar 
Answer to: "Vanligtvis ser man inte om en häst har någon halsinfektion eller"
|
Became a member:
Forum posts:
|
givetvis vet du inte vad du pratar om 95% av gångerna så allt är i sin ordning, bra det, annars hade jag blivit orolig.
för övrigt anser jag det vara oartigt inte svara på mitt erbjudande, så inga flera sådana kommer att ges ut heller.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-01 11:56:28 Edited(1): 2011-10-01 12:00:18  du kanske inte fattar att vad jag menar, jag säger att sådant kan ses i värmningar, det behöver inte göras men det KAN göras.
Answer to: "du kanske inte fattar att vad jag menar, jag säger att sådant ka"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jaha, jag har då aldrig sett en häst bli struken efter värmning pga kusken/tränaren plötsligt tror den är sjuk. Då har jag ändå hållt på länge med trav............
Varje travkunnigt folk vet att man uptäcker inte virus/infektioner efter en värmning, hästen måste vara trött och ansträngd för att visa tendenser. Annars finns det testar att använda sig av som många vanligtvis gör när dem är oroliga för just sjukdomar inför lopp. Köra en häst i botten då kan bli katatsrofalt för hästens framtid.
Om nu svanstedt har något skit i stallet så kollar han säkerligen upp starthästarna inför finalerna...... Travspanarn, sluta prata skit?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-01 11:58:50  jaha, jag har då aldrig sett en häst bli struken efter värmning pga kusken/tränaren plötsligt tror den är sjuk. Då har jag ändå hållt på länge med trav............
Answer to: "jaha, jag har då aldrig sett en häst bli struken efter värm"
|
Became a member:
Forum posts:
|
givetvis har du inte det, du har väll heller aldrig kört en häst eller varit "i stallet" under tävlingsdagen för att veta hur saker "fungerar" som du märker är det en hel del saker du "inte har"
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-01 12:04:28  givetvis har du inte det, du har väll heller aldrig kört en häst eller varit "i stallet" under tävlingsdagen för att veta hur saker "fungerar" som du märker är det en hel del saker du "inte har"
Answer to: "givetvis har du inte det, du har väll heller aldrig kört en h&aum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
lillpojken, jag är uppfödd med att träna travhästar och familjen har hållt på i 20-30 år på olika nivåer. Nog har jag kunskap om travhästar och hur det fungerar. Du kan säga vad du vill om mina tips och spel, men om du tror att jag inte har koll på travhästar och sporten så är du väldigt mycket ute och cyklar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-01 12:05:37 Edited(1): 2011-10-01 12:06:57  lillpojken, jag är uppfödd med att träna travhästar och familjen har hållt på i 20-30 år på olika nivåer. Nog har jag kunskap om travhästar och hur det fungerar. Du kan säga vad du vill om mina tips och spel, men om du tror att jag inte har koll på travhästar och sporten så är du väldigt mycket ute och cyklar.
Answer to: "lillpojken, jag är uppfödd med att träna travhästar och"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jo och jag e uppfödd med att spela fotboll sedan liten, endå har jag inte blivit proffs någonstans ännu, så det säger inte så mycket,.
sluta kom med massa dumheter då om du påstår dig veta hur saker funkar, det är ett bra tips.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2011-10-01 12:07:26  6 meter per kurva har ja hört men jag har inte mätt själv... 
Answer to: "6 meter per kurva har ja hört men jag har inte mätt själv..."
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 6, JACKAL FACE
|
16m per kurva är det....iaf för 2-3 år sedan då jag fick det bekräftat. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-01 12:10:10  16m per kurva är det....iaf för 2-3 år sedan då jag fick det bekräftat. 
Answer to: "16m per kurva är det....iaf för 2-3 år sedan då jag f"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja om du ligger ute i 5te spår 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-10-01 12:46:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kollat kriterieauktionen, fy fan va sugen man blir på att köpa en till pöjk.
En jag kolla på blev "osåld" den ska jag nog kolla upp lite närmare.
Finns 2 till jag är lite intresserad av som ska ut idag.
Vissa har ju blivit sålda för 20 - 27.000 kr !
REA är det !
Travis är nog sugen på köpa lite ? 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-10-01 13:02:31
|
|
Har en fråga som inte handlar om detta lopp men som jag skulle vilja ha svar på. Är det någon mer som har reagerat på vad dåligt värde det är nu nu för tiden på streckspelen? Igår vann Livi Destiny första loppet på V:65 och den var streckad på 7% men värdet var bara 43 kronor... Tidigare när hästar har varit streckad på 7% så har värdet varit mycket högre typ 200-300 kronor.. 43 kronor har värdet varit när vinnaren varit streckad på runt 50-60% Vet ni varför det är så?
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
|