1
2
[ 3
]
4
5
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-09 17:25:56 Edited(1): 2008-01-09 17:27:27
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
V 7, GLEN KRONOS
|
att vara en topphäst som 2 åring är en jävla skillnad mot att vara en topphäst som 3 och 4.a åring. Det skiljer ganska mycket på konkurrensen, någon som vet hur många årgångshästar som föds varje år?
men som sagt, att vara bäst av 400 hästar är ganska mycket enklare än att vara bäst bland 4000 hästar eller av hela världens hästar när du blir 5 och ska ut i eliten.......
sedan är vi inte något uppslagsverk, menar du att vi ska kunna alla elithästar som startat som 2 åring? De flesta amerikanska stjärnorna kan du nog kolla upp, det är ett förslag.....
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-01-09 17:27:41
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 1, PALERMO MAIL
|
Var ska gränsen dras? Màste dom varit bäst i sin kull som 2`àring? Startat? Vunnit uppfödningslöpningen? Blir alla som vunnit kriteriet världsstjärnor? Alla som vunnit Derbyt? Känns som att denna diskutionen har tappat relevans och......
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-01-09 17:29:20
|
Forum posts: 7100
V 1, PALERMO MAIL
|
Tillägg, om inte Malabar circle às var stjärna som 2 àring, given 2:a bakom Hövdingen sà finns det med andra ord bara en som kan vara 2 àringsstjärna........
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-09 17:30:10  att vara en topphäst som 2 åring är en jävla skillnad mot att vara en topphäst som 3 och 4.a åring. Det skiljer ganska mycket på konkurrensen, någon som vet hur många årgångshästar som föds varje år?
men som sagt, att vara bäst av 400 hästar är ganska mycket enklare än att vara bäst bland 4000 hästar eller av hela världens hästar när du blir 5 och ska ut i eliten.......
sedan är vi inte något uppslagsverk, menar du att vi ska kunna alla elithästar som startat som 2 åring? De flesta amerikanska stjärnorna kan du nog kolla upp, det är ett förslag.....
Answer to: "att vara en topphäst som 2 åring är en jävla skillnad mot att vara en t"
|
Forum posts: 5430
|
Nijo Som du kanske läste lite högre upp skrev jag att jag Absolut INTE tycker att det är fel att starta 2:åringar bara att det inte är många som blir stjärnor som äldre.... Men det kanske du missade??? hahahah!!!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-09 17:30:12 Edited(1): 2008-01-09 17:30:54
|
V 7, GLEN KRONOS
|
nah, saken är den att Tommie tror att han vet bättre än STC och alla travtränare som startar sina 2 åringar.
en kille som säkert aldrig satt en fot på en travbana eller i ett stall....
men varför ska dem bli stjärnor,,,,är det många av de bästa 3 och 4.a åringarna som blir stjärnor då?
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-09 17:32:59  att vara en topphäst som 2 åring är en jävla skillnad mot att vara en topphäst som 3 och 4.a åring. Det skiljer ganska mycket på konkurrensen, någon som vet hur många årgångshästar som föds varje år?
Answer to: "att vara en topphäst som 2 åring är en jävla skillnad mot att vara en t"
|
|
Jag har inte skrivit om amerikanska hästar vi skrev om utan svenska... Men helt plötsligt var det amerikanska...hahaha
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-09 17:36:14  nah, saken är den att Tommie tror att han vet bättre än STC och alla travtränare som startar sina 2 åringar.
en kille som säkert aldrig satt en fot på en travbana eller i ett stall....
men varför ska dem bli stjärnor,,,,är det många av de bästa 3 och 4.a åringarna som blir stjärnor då?
Answer to: "nah, saken är den att Tommie tror att han vet bättre än STC och alla tra"
|
|
Nu skriver jag för tredje gången nijo så kanske du förstår... JAG TYCKER INTE DET ÄR FEL ATT STARTA 2-ÅRINGAR!!! alla får ha sina egna upplägg.. förstår du vad jag skrev nu eller ska jag ta det igen??
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-09 17:37:13 Edited(1): 2008-01-09 17:37:48
|
V 7, GLEN KRONOS
|
är ändå inte relevant ifall dem blir elithästar eller ej..........sedan har vi inte många elithästar överhuvudtaget i sverige,,,,inte ens många av dem som vinner kriteriet o derbyt blir någon elithäst senare.
jag förstår inte ens vart du vill komma tommie........
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-01-09 17:48:26
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 7, GLEN KRONOS
|
Åsikterna haglar tydligen haha! Känns inte som ni nånsin kommer bli överens... Om vi nu istället övergår till detta lopp som faktiskt inte är ett tvååringslopp så tror jag mest på Glen men jag vet inte om jag vågar spika eftersom man inte vet riktigt var man har honom. Är han som han ska så borde han pissa på detta gäng! Men det borde Conny också gjort sist den var med... Herkules form är ju svår att negligera... Resten är väl ändå antingen formsvaga eller ickevinnare?
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-09 17:49:56  är ändå inte relevant ifall dem blir elithästar eller ej..........sedan har vi inte många elithästar överhuvudtaget i sverige,,,,inte ens många av dem som vinner kriteriet o derbyt blir någon elithäst senare.
jag förstår inte ens vart du vill komma tommie........
Answer to: "är ändå inte relevant ifall dem blir elithästar eller ej..........sedan"
|
|
Till att dom som tjänar mycket pengar som 2-åringar inte brukar göra det när dom blir äldre utan att dom flesta går sönder fysiskt eller psykiskt... Förstår du?
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-09 17:54:54  Åsikterna haglar tydligen haha! Känns inte som ni nånsin kommer bli överens... Om vi nu istället övergår till detta lopp som faktiskt inte är ett tvååringslopp så tror jag mest på Glen men jag vet inte om jag vågar spika eftersom man inte vet riktigt var man har honom. Är han som han ska så borde han pissa på detta gäng! Men det borde Conny också gjort sist den var med... Herkules form är ju svår att negligera... Resten är väl ändå antingen formsvaga eller ickevinnare?
Answer to: "Åsikterna haglar tydligen haha! Känns inte som ni nånsin kommer bli öve"
|
|
Glen såg inget vidare att senast trots att han vann och jag går mycket på synintryck därför tror jag inte mycket på honom.. Plus att det är fel distans... Flying herkules tror jag mycket på. I den formen han är tror jag han kan vinna från spets... släpper han så är det nog bara till Glen och då får han garanterat chansen till slut och då tror jag han speedar ner dom...
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-09 18:24:24
|
V 7, GLEN KRONOS
|
tyckte Glen såg fin ut senast, Takter bara satt och åkte hela loppet och hästen vann på ett klassigt sätt när han gick undan från dödens utan problem.
att de flesta 2 årings går sönder när dem blir äldre? som vilka då? finns ju hur många 3 och 4.a åringar som också går sönder när dem blir äldre....ska vi inte starta 3 och 4.a åringar då heller?
där är vi inne på det igen, vi snackar om professionella tränare och några av sveriges bästa, inte fan tar dem ut och startar en 2 åring om den kan ta skada av det i framtiden. SLUTDISKUTERAT! i alla fall från min sida
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-10 08:57:19  tyckte Glen såg fin ut senast, Takter bara satt och åkte hela loppet och hästen vann på ett klassigt sätt när han gick undan från dödens utan problem.
att de flesta 2 årings går sönder när dem blir äldre? som vilka då? finns ju hur många 3 och 4.a åringar som också går sönder när dem blir äldre....ska vi inte starta 3 och 4.a åringar då heller?
där är vi inne på det igen, vi snackar om professionella tränare och några av sveriges bästa, inte fan tar dem ut och startar en 2 åring om den kan ta skada av det i framtiden. SLUTDISKUTERAT! i alla fall från min sida
Answer to: "tyckte Glen såg fin ut senast, Takter bara satt och åkte hela loppet och "
|
|
Även dom på atg-live tyckte att glen såg mycket knöligare ut än vanligt... Men du vet ju som vanligt bättre... hahaha
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-10 10:31:48
|
V 7, GLEN KRONOS
|
bättre? vad har det med saken att göra? det är min åsikt och jag står för den, sedan får dem stå för sin. Men bara för dem tycker den såg "Knölig" ut så är det inte så, inte första gången folket i ATG-live gör en felbedömning.....
men som sagt, det är MIN åsikt och jag går alltid efter hur JAG bedömer loppen och inte andra. Vad som är rätt och fel enligt andra i bedömning av hur en häst såg ut är något jag inte bryr mig ett skit om.
jag har hållt på tillräckligt länge med trav för att kunna göra en egen bedömning av hästar.......
|
|
Reply
|
|
Eriksson
|
Posted: 2008-01-10 13:53:50 Edited(1): 2008-01-10 14:27:33
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
Försök respektera varandras åsikter istället för att tracka ner så fort den andre skriver något. Visst får ni gärna diskutera men det blir ju inte så roligt när halva tråden består av era inlägg där ni hela tiden säger att den andre har fel.
Håll er till ämnet och diskutera det vi alla älskar, Trav.
SKÄRPNING
Har ni åsikter om detta så kan ni skicka privatmail till mig istället för att ta upp plats i forumet.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-01-10 14:17:54
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-10 14:43:30
|
|
Flying herkules spets och slut!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-10 16:13:43
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, GLEN KRONOS
|
Ludde gasar nog här & får överta direkt men tror att det är Ingves som släpper, spår 7 är bra här. Glen spikas.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-10 16:22:56
|
V 7, GLEN KRONOS
|
Tror på samma scenario, för er som tror att flying herkules spetsar och vinner här så borde ni nog kolla upp hästen först, han har nog aldrig i hela sin karriär gjort ett bra lopp från spets(kanske missat någon enstaka prestation för 3 år sedan). Detta är en häst som väldigt lätt viker ner sig, även när han var som bäst.
Mycket stor skillnad att vinna från vinnarhålet då han haft rygg att gå i hela loppet och sedan kan avgöra sista 100 meterna mot att gå i spets och få press på sig. Press kommer han att få på sig också skulle jag tro.......så Goop riskerar att köra ijhäl hästen för att han ska behålla/få spets och slutar sist(vi har sett det tidigare av goop).
Tommie, var det inte du som pratade om hur viktigt vinnarskallen var och att first out inte vinner pga det? ändå spikar du flying herkules, det tycker jag är mycket konstigt. För er som tror på vinnarskalle eller ej så är flying herkules i det fallet ett praktexempel på en häst som ej har vinnarskalle.
visst kan det bli seger om han får sin ryggresa då han har fartresurser som räcker och blir över, men från spets vinner han inte skulle jag tro. Som Garros säger också, ingves kan vara den som tar spets......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-10 22:41:51
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, FLYING HERKULES
|
Vad är det för snack om att ni aldrig har sett Flying Herkules göra ett bra lopp i spets med tryck på sig? Har ni helt glömt bort honom i sina fornstora dagar då han bara flög till spets och slog många fina kusar. Att han slagit av på takten är ett faktum och han verkar inte trivas lika ypperligt i spets på ädre dar, men jag skulle bli väldigt förvånad omGoop släppte ledningen i detta lopp. Herkules kan rent av vara en chansspik.
Sedan tycker jag att Robinson Starlight känns understeckad för stunden. Ska väl kunna ha fina möjligheter att hitta en fin position för att sedan ha en del att åka med till slut. Sedan tror jag inte alls särskilt mycket på Glen om jag ska vara helt ärlig.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
|