1
2
[ 3
]
|
Yermac
|
Posted: 2020-11-21 21:53:34  Det gör inte alltid jag heller, trots höga betyg i svenska. Jag ttgår från att du hädanefter anmärker på varenda stavfel eller grammatikfel jag (och alla andra) gör om det nu är så viktigt. Ärligt, vad är det för trams? Låt folk skriva hur de vill så länge det går att förstå.
Answer to: "Det gör inte alltid jag heller, trots höga betyg i svenska. Jag ttgår fr"
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
|
Det är skillnad på ett stavfel här och där eller som hampus... konsekvent uttrycka sig slarvigt i text. Samtidigt som man har ansvar för att skriva läsbara texter. Jag hatar särstavningar och det är verkligen inget unikt för mig.
Nåväl. Imorgon vinner fuskhästen och då slipper ni mig och allt vad det innefattar.
|
|
Reply
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2020-11-21 22:08:03
|
Became a member: 2015-05-15
Forum posts: 556
|
Tacksam för stödet från er flesta
Och jag visar mer än gärna PM:en mellan mig och Yermac om någon skulle vilja kolla på dessa, har inget att dölja.
Ha en fin kväll allesammans 
|
|
Reply
|
|
Havrefaks
|
Posted: 2020-11-21 22:10:58
|
Became a member: 2019-01-18
Forum posts: 34
|
Har läst intervjuerna inför Derbyt på News. Väldigt kul läsning, mycket bra jobbar Hampus! Ger en extra dimension på loppet när man får lite förhandssnack.
Nu hoppas vi vädergudarna är med oss!
|
|
Reply
|
|
simon_81
|
Posted: 2020-11-21 22:22:38
|
Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 771
|
Tråden har visst spårat ur, men håller med föregående talare att man bör behandla sina medspelare med respekt. Jag är själv ingen vidare skribent, men tycker att Hampus jobb med News är kanon och hans sätt att skriva är väldigt bra. Beror säkert på att det är inlevelsefullt bland annat. Att korrekturläsa en text klarar ju inte ens gemene "kvällstidning"-journalist av, så lite hårt att begära att en vanlig dödlig som inte har journalistik som yrke ska klara det (även om jag tror att Hampa gör det).
Hoppas vi alla klarar av att hålla sams snart och hålla sidan på banan  . Kul att läsa alla "Trevlig helg" hälsningar och så - mer sånt  . Bra stämning om något påverkar ju känslan på zonen mer än andra saker exempelvis spelbuggar.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2020-11-21 22:34:25
|
|
Jag hör med största sannolikhet inte hemma här. Punkt.
Hur kul är det när man lyfter upp hästar med helsyskon till föräldrar och tycker att det är helt normalt?
Tyvärr är detta en "lucka" i spelet och man gynnas av detta.
Blir mörkrädd av alla som inte kan skilja på sak och sak.
Visst är det trevligt att någon "roddar" över TZ-news. Men hade det kunnat göras bättre, eller är detta "the match" enligt alla?
Kan man skilja på Hampus engagemang kring TZ-news och hans helt förkastliga sätt att på alla sätt och vis göra sig en profil här på zonen?
Jag är osäker.
Helt klart.
Kommer stå vid mitt ord, Vinner åsnan så tycker inte jag att zonen är värt att engagera sig i eller spela mer. Imorgon vet vi svaret.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2020-11-21 22:39:02 Edited(1): 2020-11-21 23:25:32
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Det här handlar ju inte om ett stavfel eller ens hundra stavfel, för då finns det andra mer eller mindre högprofilerade travzonare som du skulle vara på lika mycket som du är på hampus.
Inte heller handlar det om en inavlad häst och huruvida den vinner ett lopp imorgon. Då hade du lika gärna kunnat sluta för längesen när nån annan inavlad häst vann nåt stort lopp. Vad förändrar det om den vinner imorgon? Inte ett skit, kom igen nu.
Nej, det här är ju en infekterad vendetta mellan dig och hampus och såvitt jag vet började den när ni höll på och ändra kuskar. Jag kanske har fel, men hur som helst har den fortsatt och även om jag såklart inte följt det ni skrivit på pm (och nej, skicka inte eran korrespondens vidare till mig) så är det helt klart du som betett dig sämst åt i den här tråden. Och det är inte första gången du lever rövare på forumet heller. Du uttrycker dig mer eller mindre ganska drygt till folk lite här och där och det är nog så att det har tillåtits ske relativt okommenterat för att du trots allt bidrar med väldigt mycket positivt också, i form av random statistik, frågeställningar och aktuella ämnen.
Det du bidrar positivt med är för mig odiskutabelt och nåt du ska ha stor cred för, utan dig hade forumet varit mycket tristare. Och visst har även jag haft mina duster på forumet, men den frekvens med vilken du tar strider gör att man nästan vill göra en psykologisk profil på dig ibland. Att "stå upp för ideal" är inte lika med att på ett demokratiskt forum köra över någon annan och nästan mobba ut den personen. Det är inte ok.
Att du tar strider med folk som Perra må väl vara helt i sin ordning, men varje gång du hamnar i hetluften får man känslan av att du aldrig vill vika dig en millimeter och är redo att dö för att försvara kullen du sitter på. Inte ens nu, när flera andra säger åt dig att tagga ner lite verkar du vilja försöka se lite klarare på saker och ting. Något för dig att tänka på, tror jag.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2020-11-21 22:39:59
|
|
Och när vi ändå är så jääävla off topic...
- Vem kom på inför-intervjuerna?
- Vem kom på 9 snabba som sedemera blev 'Quickly with Englund'?
- Vem rekommenderade Puffpoff till TZ-news?
- Vem rekommenderade Gerrard till TZ-news?
- Vem rekommenderade Hampus till TZ-news?
- Vem lade grunden till detta?
...
Skrämmande hur oinsatta folk som tycker till höger och vänster är.
|
|
Reply
|
|
simon_81
|
Posted: 2020-11-21 22:43:20
|
|
Innan jag blir etiketterad som ryggradslös och kappvändare av dig Yermac, men om du läser dina poster i början av tråden. Var det verkligen nödvändigt att göra tre enskilda, väldigt nedlåtande kommentarer om "inavelshästen" - jag hade blivit fett lack om det varit min starthäst.. Går det inte bara att släppa den här inavelsgrejen? Är det konstigt att Hampus reagerar när du säger så?
Uppskattar din humor och det hästjobb du verkligen gör för sidan.. men varför vara så envis för?? Blir bara massa tjafs härinne.
Tror för övrigt att hästen kommer tvåa eller trea (tror den där storloppsrutinen saknas även om den verkar okänslig för väderleken), och att vi får ha dig kvar  . Du behövs.
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2020-11-21 23:08:07
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Yermac, skärp dig.
Du får gärna uttrycka starka åsikter om inaveln, vi vet alla att du brinner för den frågan, men gör det med respekt och håll dig för god för låga personangrepp. Många håller nog med dig om att det är märkligt att det går att inavla så pass mycket, men få är lika ”fundamentalistiska” i sitt motstånd som du.
Rikta din ilska mot admin, om någon, som har makten att ändra på saken. Om du vill vinna över fler själar i kampen gör du det bäst genom sakliga och välformulerade argument i stället för att hoppa på folk som spelar enligt spelets regler.
Jag hoppas verkligen att vi alla kan behandla varandra med respekt. Spelet har ju aldrig varit så levande som nu, med TZ News, livliga forumdiskussioner, månadens fråga och till och med en admin som visar sig ibland. Kan vi bygga vidare på det och röka fredspipa? 
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2020-11-21 23:17:53 Edited(1): 2020-11-21 23:18:05  Yermac, skärp dig.
Du får gärna uttrycka starka åsikter om inaveln, vi vet alla att du brinner för den frågan, men gör det med respekt och håll dig för god för låga personangrepp. Många håller nog med dig om att det är märkligt att det går att inavla så pass mycket, men få är lika ”fundamentalistiska” i sitt motstånd som du.
Rikta din ilska mot admin, om någon, som har makten att ändra på saken. Om du vill vinna över fler själar i kampen gör du det bäst genom sakliga och välformulerade argument i stället för att hoppa på folk som spelar enligt spelets regler.
Jag hoppas verkligen att vi alla kan behandla varandra med respekt. Spelet har ju aldrig varit så levande som nu, med TZ News, livliga forumdiskussioner, månadens fråga och till och med en admin som visar sig ibland. Kan vi bygga vidare på det och röka fredspipa? 
Answer to: "Yermac, skärp dig.
Du får gärna uttrycka starka åsikter om inaveln, "
|
|
Vet inte vad jag ska skriva mer än vad som redan skrivits.
Jag siktar inte på att "vinna över fler själar".'
Konstigt att det är okej att kalla någon "drama queen" men inte okej att kalla någon "tönt"... Tycker att det är ungefär exakt samma nivå.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2020-11-21 23:22:57  Yermac, skärp dig.
Answer to: "Yermac, skärp dig.
Du får gärna uttrycka starka åsikter om inaveln, "
|
|
Jag tycker verkligen inte att man kan kräva av mig att behandla hampus med respekt om han vinner med inavelsåsnan imorgon. Man måste väl ändå få tycka och känna som man vill. ...?
Tycker ni att det är värdigt så får ni väl tycka det. Jag kommer inte tycka det oavsett hur mycket 'kumbaya my lord' och 'we shall overcome' ni vill sjunga.
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2020-11-21 23:37:42 Edited(1): 2020-11-21 23:51:02
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Jo, jag är moderator för det här forumet och kan kräva att man håller sig ifrån låga personpåhopp. Det gäller givetvis samtliga.
|
|
Reply
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2020-11-22 21:08:40
|
|
Stort grattis till segern simon_81 med din Amuck Moussolou 
|
|
Reply
|
|
Havrefaks
|
Posted: 2020-11-22 22:55:55
|
Became a member: 2019-01-18
Forum posts: 34
|
Japp stort grattis! Själv är jag nöjd med fjärdeplatsen. 
|
|
Reply
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2020-11-22 23:20:53  Japp stort grattis! Själv är jag nöjd med fjärdeplatsen. 
Answer to: "Japp stort grattis! Själv är jag nöjd med fjärdeplatsen. :)"
|
|
Nice  Väldigt nöjd att Ronaldo tog en pallplats 
|
|
Reply
|
|
simon_81
|
Posted: 2020-11-23 00:49:57
|
|
Tack så mycket! Den segern satt otroligt skönt  .
|
|
Reply
|
|
Gerrard
|
Posted: 2020-11-23 02:30:54
|
Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
|
Nivån på denna tråden är...... tar emot att säga det.... men lägre än TravPerra. Vi spelar alla efter samma spelregler och gränser för avel som finns i spelet. Löjligt att hoppa på spelare endast för att de köpt en inavlad häst. Kommer ut inavlade hästar som är både skit och bra varje etapp! Det får man lära sig att leva med på TZ.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
|